TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Italien..Spanien..

Posted by sipowitz on Oct-27-2003 21:26:

Italien..Spanien..

Tjo!

Jag l�ser p� distans f�r tillf�llet, och kom p� den vilda id�n idag att man kanske skulle dragit ner till ett land med b�ttre klimat nu efter ny�r i ett halv�r, l�sa kan man ju �verallt ifr�n...

t�nkte tillfr�ga den eminenta taguden... N�gon som har koll p� hur levandskostnader och dylikt kan vara i t.e.x. S�dra Italien, Spanien...

Rimligtvis borde de v�l vara l�gre �n i Sverige

Det jag funderar p� �r t.e.x.

x Hyra
x Hur st�r det till med internetf�rbindelser och s�.. iofs man kan ju s�kert fixa n�got kontrakt hos ngt webb-caf�.. om det nu finns n�gra s�dana :-)

Maten vet man ju att sverige �r dyrast p� s� d�r �r det ju r�tt sj�lvklart billigare...

F�rst t�nkte jag p� n�got mer exotiskt land... men beh�ver kunna �ka hem n�na g�nger under terminer f�r labb/tentor, och till italien/spanien �r det ju ekonomiskt m�jligt..

Urs�kta offtopicen.. :-)

Posted by Glorie on Oct-27-2003 23:01:

Smile Tongue k�nns som jag ska klarg�ra n�t!

quote:
Originally posted by sipowitz
Urs�kta offtopicen.. :-)

haha

vet att jag lackade mest �ver en tidigare av dina OT's. Har inget som helst emot OT's, mer inneh�llet i just den! Nog om det.

quote:

Rimligtvis borde de v�l vara l�gre �n i Sverige

jepp

quote:

x Hyra
x Internetf�rbindelser

Det l�r ju finnas Internetcaf�er om du �ker till en st�rre stad! Dock tror jag �rligt talat att en Internetf�rbindelse i ev. boende �r sv�rt att fixa. Mycket sv�rt t.o.m.

Sverige �r ju tv�rtom ett land d�r det �r l�tt att fixa en Internetf�rbindelse. ja du fattar.

hyran l�r v�l va billigare �n dyr-Sverige ocks�.. bara att leta upp n�t schyst innan du �ker ju!

Posted by fede on Oct-28-2003 07:58:

Re: Italien..Spanien..

quote:
x Hyra
x Hur st�r det till med internetf�rbindelser och s�.. iofs man kan ju s�kert fixa n�got kontrakt hos ngt webb-caf�.. om det nu finns n�gra s�dana :-)

internetf�rbindelser e inget problem tror jag, det finns internet caf� �verallt, sen har dem f�tt adsl d�rborta ocks�...

maten e billigare, men dem flesta priserna h�jdes efter euron, t.ex. en cola brukade kosta 100 pesetas (~5kr) nu brukar dem kosta 1� (~9kr) jag dricker mycket cola i spanien n�r jag e d�r s� d e en stor skillnad :P frukt o gr�nsaker �r d�remot hur billigt som helst, k�pte en isbergsallad f�r mindre �n 5 kronor en g�ng tror jag

hyran e jag inte s� s�ker p�, men d �ker s� m�nga svenskar till spanien varje sommar, s� d finns s�kert n�gon svensk sida som du kan f� mer information av... jag hittade ett st�lle iaf http://spanienhem.se/

lycka till!

Posted by sipowitz on Oct-28-2003 10:11:

Re: Re: Italien..Spanien..

quote:
Originally posted by ShyTrance
internetf�rbindelser e inget problem tror jag, det finns internet caf� �verallt, sen har dem f�tt adsl d�rborta ocks�...

maten e billigare, men dem flesta priserna h�jdes efter euron, t.ex. en cola brukade kosta 100 pesetas (~5kr) nu brukar dem kosta 1� (~9kr) jag dricker mycket cola i spanien n�r jag e d�r s� d e en stor skillnad :P frukt o gr�nsaker �r d�remot hur billigt som helst, k�pte en isbergsallad f�r mindre �n 5 kronor en g�ng tror jag

hyran e jag inte s� s�ker p�, men d �ker s� m�nga svenskar till spanien varje sommar, s� d finns s�kert n�gon svensk sida som du kan f� mer information av... jag hittade ett st�lle iaf http://spanienhem.se/

lycka till!

Tack f�r hj�lpen glorie, shytrance!

Var inne och kollade p� spanienhem-siten... men mnjae, f�r nog ta och leta bland privata kontakter, f�r jag har en k�nsla av att de priser man kommer f� via s�dana f�rmedlare �r justerade till folk som bara ska vara p� semester i n�gra veckor ;-)

Internetcaf�rna, det m�ste v�ll bara vara de allra st�rsta st�derna som har s�dana?

Posted by fede on Oct-28-2003 15:22:

Re: Re: Re: Italien..Spanien..

quote:
Tack f�r hj�lpen glorie, shytrance!

Var inne och kollade p� spanienhem-siten... men mnjae, f�r nog ta och leta bland privata kontakter, f�r jag har en k�nsla av att de priser man kommer f� via s�dana f�rmedlare �r justerade till folk som bara ska vara p� semester i n�gra veckor ;-)

Internetcaf�rna, det m�ste v�ll bara vara de allra st�rsta st�derna som har s�dana?

mm, t�nkte oxo det, leta bland privata kontakter

i somras var jag i spanien, d fanns typ minst ett internetcaf� p� dem sm� st�llena... i barcelona fanns ett gigantiskt internet cafe :P
o jag brukar va i torrevieja, alicante d�r finns det j�ttem�nga trots att d e s� litet, men d e s� turistt�t ort d�rf�r.

Posted by dj_hysterix on Oct-28-2003 21:28:

hmm..vet inte om det h�r hj�lper dig men jag har en kusse som bor i Grenoble, Frankrike och han f�r studiebidrag b�de fr�n svenska och franska staten

En sak du kan g�ra �r att s�ka stipendium, men sj�lvklart �r det inte s�kert att man har tur och f�r pengarna. Bor du i studenthem brukar det finnas n�n form av internet i hemmet, min kusse har t.o.m i sitt rum, bredband f�r ett ganska billigt pris.

�k ner nu fan!