TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Je moeder aan de trance?
Pages (3): [1] 2 3 »

Posted by eieregooie on Oct-29-2003 03:59:

Je moeder aan de trance?

Hehe... dit zal wel de zoveelste thread worden over het mainstream worden van de dance, maar goed... Ik werd getriggerd door deze opmerking van Chicane in de Innercity thread:

quote:
Originally posted by Chicane
Tiesto is nog altijd een voorbeeld en de held van het land, zo ook voor Danoeschka en mij, zelfs haar vader kan Tiesto erg waarderen om naar te luisteren.

In zijn geval z'n schoonvader, maar in mijn geval m'n moeder dus Sinds Ti�sto's album In My Memorie is ze trance leuk gaan vinden... Als ik plaatjes sta te draaien komt ze vragen welk nr. het is. Ze heeft op het punt gestaan een Magik CD te kopen maar wist niet welke ze moest nemen en nog niet zolang geleden zijn me ouders zelfs naar de TiC DVD Release Party geweest... hehe... ik weet niet wat me overkomt joh haha

Nu is mijn moeder niet de enige, de ma van een vriend van me laat opeens Traffic door het huis blazen wanneer deze voorbij komt op TMF wanneer ze aan het schoonmaken is en heeft de TiC DVD gekocht (scheelt die dude een hoop geld ) En de moeder van een vriendin van me, die eerst niets moest weten van trance en aanverwante muzieksoortenm heeft Nyana van der dochter gejat voor in de auto...

Dance wordt meer en meer mainstream, dat is duidelijk. Wanneer ik op me werk een zelf gemixed CDtje op zet kan je ervan uit gaan dat er iemand komt vragen welke CD het is... Is me bij andere muzieksoorten nog niet overkomen. Ook m'n baas (die overigens m'n moeder had kunnen zijn ) kan "mijn muziek" waarderen... En ach, ik vinnet eigenlijk wel best... Eindelijk van het gezeur af dat die "tyfusherrie" uit moet

Beginnen jullie ouders/schoonouders/grootouders of andere mensen waar je het niet van verwacht ook dergelijke symptomen te vertonen of ligt het aan mij?

Posted by Fkwebeman on Oct-29-2003 06:59:

Niks raar..

ik ben een maand Nyana kwijt geweest. M'n ouders hadden zelfs dagelijks 'ruzie' wie cd2 in de auto mocht hebben..
Mijn moeder vond het voor die tijd ook al errug leuk, met name omdat ik wel eens per ongeluk een cd-tje in der auto liet zitten, die was ik dan ook een tijdje kwijt.
Mijn vader is meer de man van de vocalen, die nummer als ATRC en Never erg leuk.
Gelukkig heb ik nu een fikker en kan ik mijn cd's terugkrijgen.

Mijn vader vind het leuk om te luisteren en zien (zeurt nu al weken of ik eens de TiC DVD mee neem..)
Mams wil wel eens mee naar een feest, aan een kant vind ik dat prachtig, maar de andere kant zegt, nah lama..

Maar wel cool dat mijn ouders nooit roepen 'wat een baggermuziek, vroeger..'

edit: Zeg.. moest jij niet eens op bed??

Posted by Biohazard on Oct-29-2003 07:03:

Mn vader noemt Tiesto altijd 'vliegtuigje'

Posted by basd on Oct-29-2003 07:37:

Mijn ouders moeten gelukkig nog steeds niks hebben van mijn teringherrie.. Zo is het altijd geweest, en zo blijft het nog wel even..

Gelukkig voor hen woon ik aan de andere kant van het land

Posted by Freezel on Oct-29-2003 07:41:

Mijn moeder vindt sommige nummers wel ok, maar ze moet het niet te lang horen

Maar mijn pa is gewoon een liefhebber. In de auto staat niks anders op dan trance, tenzij hij met collega's naar een klant of iets dergelijks gaat. Hij luistert elke zaterdagavond naar Dance Department of ID&T Radio om minidiscs op te nemen die in de auto gedraaid kunnen worden

Posted by Creamfields23 on Oct-29-2003 07:47:

LOL Vet coole ouders hebben sommige van jullie zeg =)

Dat zo me nou zo vet lijken op een feest zijn met je ouders en dan zij een plaat eerder ID'en als jij.

Jammer genoeg zijn mijn ouders hier te oud voor.

Posted by MaGiK54 on Oct-29-2003 08:08:

Me moeder (53) wordt ook altijd helemaal happy als Traffic langs komt. Ze heeft ook een groot deel van de TiC Dvd bekeken en dat vond ze ook erg gaaf. Alleen moet het allemaal niet te hard staan, want dan wordt ze gek.

Me pa blijft het klere herrie vinden.

Posted by arj1o1 on Oct-29-2003 08:15:

ik ben altijd blij als ze ff weg zijn en jullie begrijpen vast wel waarom

Posted by Remy D on Oct-29-2003 08:35:

Heel waarschijnlijk gaan mijn ouders mee naar Panama 4 dec. En als ze dan niet meegaan gaan ze snel daarna een keer mee naar een feest.

Posted by Asperge on Oct-29-2003 08:40:

Mijn vader moet er echt niets van hebben die vindt het allemaal maar eentonig gebonk. Mijn moeder kan sommige meer melodieuze tranceplaten wel waarderen, platen als Gouryella, Symbols & 7 Cities. Maar ook niet te lang want dan wordt ze gek van het gebonk. Maarja mijn ouders zijn ook al vrij oud dus

Posted by sndh on Oct-29-2003 09:06:

Arrow

iedereen in huis hier is 'gemaakt' geinteresseerd...mits het zacht aangezet houden ze het even vol. Mijn vader had laatst een presentatie van ee nieuwe auto in de passenger terminal, en de 'dj' draaide, bleek achteraf, de sensation anthem 2003. Toen vroeg die aan mij of ik meer klassieke stukken ahd in trancevorm, of die daar in dat straatje zouden passen.
Heb ik hem 2 uur voor rank 1 dvd geplant :P

Posted by MennoB on Oct-29-2003 09:16:

Mijn ouders vinden Nyana wel een goede cd samen met de ISOS series. Ze houden niet van dat gebeuk, zoals hardcore/hardhouse. Dat vinden ze herrie als mijn zusje dat opzet en ik geef ze groot gelijk . Mijn vader zegt altijd van Nyana die cd met dat 'meiske' (Andain) want die vind ie wel een geile stem hebben . Toen Traffic op de radio kwam zei mijn moeder tegen mij ik vind het helemaal niet erg als je deze hard draaid boven op je kamer. En neej dat vind ze nog steeds niet erg . Als de Stones op de radio komen, waar mijn vader een grote fan van is, zegt ie altijd: dat kan Tiesto niet he... Hijs gewopon jaloers

Posted by Glaniskanis on Oct-29-2003 09:50:

Ik had laatst de TiC DVD gekocht en toen zaten we aan tafel TiC op de achtergrond zegt mn zusje ineens dit is toch Andain en voor ik ja had kunnen zeggen had mn moeder al ja gezegd
Ik lachen natuurlijk maar ze kon ook nog een stukje meezingen

Mn pa vond het ook vette muziek... niet alle platen hoor, maar mijn stijl is wel zijn stijl ook

Dat vond ik dus wel errug vet

Posted by total woot on Oct-29-2003 09:57:

Vader tegen Tijs08 en Totalwoot: "zouden jullie het leuk vinden als ik meeging naar TiC?" (das wel ff schrikken kan ik je melden

(moeder vind t nog steeds monotoom gebeuk)

Posted by magrec on Oct-29-2003 10:08:

Mijn vader moet er echt niks van hebben die hoort alleen maar gedreun. Mijn moeder kan trance wel waarderen maar een cd zou ze nooit kopen. Schlagers zijn erg populair (hansi hinterseeeer )

Posted by Partyhardy! on Oct-29-2003 10:57:

Thumbs up

Mijn moeder kan het nog steeds niet waarderen (behalve Carlos - The Silmarilia, die vind ze erg goed ) Vooral als ik boven sta te draaien hoor je alleen maar gebonk beneden kan ik wel enigszins inkomen omdat de melodie helaas "verstomd" door het plafond....

Mijn vader is altijd erg geintereseerd naar mijn nieuwe trance nummers. Ook ISOS 3 heeft hij veelvuldigd geluisterd en 1 van zijn favoriete trance nummers is Carrera 2 van Three Drives, whehe

ps; lache topic ei!

Posted by Odyne on Oct-29-2003 11:01:

quote:
Originally posted by total woot
Vader tegen Tijs08 en Totalwoot: "zouden jullie het leuk vinden als ik meeging naar TiC?" (das wel ff schrikken kan ik je melden

Dit lijkt idd erg verdacht veel op wat mijn vader zei, die zei:

"zou dat ook iets voor mij zijn?? want het lijkt me wel heel erg leuk.."

- "nee pap, dat houd je vast niet vol zolang staan enzo.."

"hmm.. okee"

*pfieuw*

mn moeder kan t daarbij voor eventjes wel hebben.. als t maar niet te hard staat, maar daar heb ik tegenwoordig ook geen last meer van.. lang leve vrijheid

Posted by TimeportE on Oct-29-2003 11:03:

beide moeten ze er niets van hebben, behalve de ene keer dat ik manipulated op had staan en dat heb toch best zijn samba invloeden en daar is me ma dan wel weer gek op, toch dat gebonk bezorgde haar na langer dan 1min luisteren een defect in haar pacemaker

(als ze de zou hebbe )

me ouders zijn vooral van de spaanse (me ma) en jazz (me pa) muziek en klassiek.

Posted by TranceFool on Oct-29-2003 11:05:

whehehe mn ouders zie ik nog niet zo snel naar een feest gaan

heb wel eens dat als mn moeder mn kamer binnenkomt dat ze zegt....goh dit vind ik nou wel een mooi nummertje. dit is meestal alleen als de break begint want als de bass er bijkomt is ze meestal al snel weg
mn pa vindt dat mixen allemaal wel gaaf alleen de muziek houdt ie toch niet echt van
van techno moeten ze iig niks hebben

Posted by Donna on Oct-29-2003 11:11:

zkers een leuke topic en heb ook eerst een aantal reacties alvorens mn eigen te geven

Mn eigen ouders (ma t meest) kunnen mn muziek zeker wel waarderen maar zullen geen ruzie maken over de cd's
Tis van hun denk ik meer interesse in hetgeen belangrijk in mn leven is dan dat ze t alleen om de muziek waarderen.

Ook zie ik hier mensen die het leuk lijkt met hunh ouders te feesten oid,leek mij ook altijd geweldig om over een jaar of 9 met mn zoons op stap te gaan maar moet daarin toch mn mening herzien aangezien ik een aantal mensen die dat zo doen grondig bestudeerd heb en er toch ben achtergekomen dat je elkaar in elkaars generatie moet laten voor de "gezonde" verstandhoudingen enzo.

Dudes van een jaar of 18 die pa en ma aan de pillen zien,ookal gebruiken ze zelf ook,je ouders dat te zien doen is totaly vaag.
Plus het feit dat "mijn" generatie het nogal heeft voorzien op het zogenaamde "swingersleven" iets wat me zow enorm tegenstaat en fuckin vaak zie en hoor gebeuren.
Dus dan word je geconfronteerd met kerels die je ma staan te betasten waar je vader bijstaat en je moeder giegelend de handen probeerd weg te duwen omdat zoon/dochterlief staat te kijken,waar de fuck gaat t over dan nog?

Tis niet allemaal gezellie en leuk zoals je denkt,tis een desillusie om op die manier met je ouders om te gaan en te denken dat dat geweldig is...
En tuurlijk,uitzonderingen daargelaten,maar dat is in alles zo.
Als mijn kids gaan feesten,is mijn tijd gekomen om thuis te blijven en te genieten van hun verhalen als ze thuiskomen,en ze te zeggen op te passen voor de drugs etc etc en op die manier mijn ervaring in dit wereldje positief toe te kunnen passen.
Niet om te zien waar ie in verkeerd

Posted by raoel on Oct-29-2003 11:13:

Mun pa moet er ook niks van hebben volgens mij, zal het zeker niet zelf gaan luisteren. Maar mun moeder zegt met enige regelmaat datze bepaalde nummers toch wel mooi vindt. Dit zijn bijna altijd de meer melodieuze nummers waar ook vocals in zitten.

William Orbit - Barbers Adagio For Strings
heb ik met enige regelmaat vol open staan en dat vind ze erg mooi.

Posted by TimeportE on Oct-29-2003 11:18:

quote:
Originally posted by Donna
zkers een leuke topic en heb ook eerst een aantal reacties alvorens mn eigen te geven

Mn eigen ouders (ma t meest) kunnen mn muziek zeker wel waarderen maar zullen geen ruzie maken over de cd's
Tis van hun denk ik meer interesse in hetgeen belangrijk in mn leven is dan dat ze t alleen om de muziek waarderen.

Ook zie ik hier mensen die het leuk lijkt met hunh ouders te feesten oid,leek mij ook altijd geweldig om over een jaar of 9 met mn zoons op stap te gaan maar moet daarin toch mn mening herzien aangezien ik een aantal mensen die dat zo doen grondig bestudeerd heb en er toch ben achtergekomen dat je elkaar in elkaars generatie moet laten voor de "gezonde" verstandhoudingen enzo.

Dudes van een jaar of 18 die pa en ma aan de pillen zien,ookal gebruiken ze zelf ook,je ouders dat te zien doen is totaly vaag.
Plus het feit dat "mijn" generatie het nogal heeft voorzien op het zogenaamde "swingersleven" iets wat me zow enorm tegenstaat en fuckin vaak zie en hoor gebeuren.
Dus dan word je geconfronteerd met kerels die je ma staan te betasten waar je vader bijstaat en je moeder giegelend de handen probeerd weg te duwen omdat zoon/dochterlief staat te kijken,waar de fuck gaat t over dan nog?

Tis niet allemaal gezellie en leuk zoals je denkt,tis een desillusie om op die manier met je ouders om te gaan en te denken dat dat geweldig is...
En tuurlijk,uitzonderingen daargelaten,maar dat is in alles zo.
Als mijn kids gaan feesten,is mijn tijd gekomen om thuis te blijven en te genieten van hun verhalen als ze thuiskomen,en ze te zeggen op te passen voor de drugs etc etc en op die manier mijn ervaring in dit wereldje positief toe te kunnen passen.
Niet om te zien waar ie in verkeerd

mooi stukje monoloog!

Posted by LightForce on Oct-29-2003 14:10:

Dit allemaal komt me heel bekend voor. Vooral mijn vader is nogal een liefhebber van electronische muziek. In het begin toen ik in de luiers zat, draaide hij leuk Vangelis, Adamski, Jean Michel Jarre en nog vele andere synthezizer componisten.

Platen heeft me pa nog steeds van Jean Michel Jarre, waaronder die Oxygen plaat. Sinds die tij ben ik ook verslaafd geraakt aan electronische muziek, en heb hem eigenlijk mee getrokken erin. Nu nog steeds vraagt hij om een aantal goede nummers op een cd te zetten voor in de auto.

Nu is zijn voorkeur van synthesizer iets breder geworden, was het eerst dus puur synthesizer en dream-pop en andere invloeden, al gauw werd dit club en trance plaatjes die zoonlief (ik dus) wel eens kocht. Ik weet nog goed toen ik de cd "Superstrings" kocht, dit is 1 van de cd's die ik verdorie meer dan een maand kwijt ben geraakt omdat me pa het zonodig in zijn auto moest hebben.

Op dit moment is er niet veel veranderd al kwam ik er vanochtend achter dat me Ferry Corsten - Right of Way pleite was. Je raad het al, in de auto zit die dus. Maar goed niet zo erg, zolang hij er plezier aan beleeft.

Me moeder daar in tegen is meer van de soul en R&B kant. Heel erg leuk voor haar en me zusje maar niet voor mij. Ik vind het niet echt super muziek, op een enkel nummer na dan Ik zie mij ma ook niet snel naar mijn muziek luisteren, al is het alleen maar omdat ze bassen al niks vind. Maar goed niet erg

Wat betreft feesten zie ik ze niet zo snel gaan, zo zijn ze dan weer niet. Niet dat ik het erg zou vinden als ze het een keer mee willen maken. In hun tijd had je dit soort feesten niet of nauwelijks, laat staan dat onze ouders zo lang uit gingen zoals wij tegenwoordig doen.

Posted by Teknikol on Oct-29-2003 14:37:

wat betreft feesten zijn mn ouders niet echt enthousiast, mn ma zag stukjes van die TiC DVD en ze vond het niet zoveel hebben. Ze denkt ook dat het om de dj gaat, op die DVD is dat natuurlijk wel een btje zo, maar mij gaat het vooral om de muziek en sfeer. Sja en Andain - Beautiful Things, Motorcycle - ATRC, Andain - You Once Told Me zijn toch plaatjes die gewoon heerlijk in het gehoor liggen bij veel mensen en dat vind mn ma dan wel leuke muziek, mn pa vind het gebonk.

Voor de rest valt het me op dat het vooral de moeders zijn die trancy muziek leuk vinden, of heb ik nou verkeerd gelezen

Posted by Muppet on Oct-29-2003 15:15:

m'n vader kan het echt niet waarderen en vind het kloteherie, m'n moeder is het tegenovergestelde is helemaal fan van de muziek. Jat regelmatig cd's van mij en ik moet ook van haar mijn nieuwe nummers branden voor d'r, kan ze ze in de auto luisteren

Ze zat ook tijdens tic de hele nacht mee te luisteren op de radio, wel lache En ze gaat het liefst mee, maar vind zich te oud (45)

Greetz Muppet

Pages (3): [1] 2 3 »