TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Bug med mpeg filer

Posted by staz on Nov-05-2003 17:09:

Bug med mpeg filer

s�g just en screenshot som antagligen steve tagit fr�n sin lucia cruise film

http://www.liquidsunset.org/Video_Archive/Lucia_Cruise_(2003-09-11-0101)/bscap33.jpg

det �r s� att den d�r loggan uppe i h�gra h�rnet, den har jag p� n�stan alla mpeg filer jag spelar fast den surrar omkring �ver hela bilden kors o tv�rs hela tiden.. V�ldigt st�rande.. det h�nder dock inte om jag spelar upp filerna i PowerDVD.. i mediaspelaren h�nder det iaf, har inte provat n�gra andra spelare s� vitt jag minns..

N�n som vet hur man blir av med det? verkar vara n�n slags worm lr n�t som orsakar--

Posted by SteveTranz4ever on Nov-05-2003 17:14:

Ha ha ha... kan inte l�ta bli att skratta n�r jag l�ste de d�r... har aldrig h�rt talas om n�t liknande...

Posted by dbl on Nov-05-2003 17:31:

skrattade ocks� n�r jag l�ste det.... hehe
ingen aning va det kan vara.. aldrig varit med om det

Posted by sipowitz on Nov-05-2003 17:41:

Re: Bug med mpeg filer

quote:
Originally posted by staz
s�g just en screenshot som antagligen steve tagit fr�n sin lucia cruise film

http://www.liquidsunset.org/Video_Archive/Lucia_Cruise_(2003-09-11-0101)/bscap33.jpg

det �r s� att den d�r loggan uppe i h�gra h�rnet, den har jag p� n�stan alla mpeg filer jag spelar fast den surrar omkring �ver hela bilden kors o tv�rs hela tiden.. V�ldigt st�rande.. det h�nder dock inte om jag spelar upp filerna i PowerDVD.. i mediaspelaren h�nder det iaf, har inte provat n�gra andra spelare s� vitt jag minns..

N�n som vet hur man blir av med det? verkar vara n�n slags worm lr n�t som orsakar--

Hehe om jag inte minns helt fel s� �r det en loga fr�n tillverkarna av den codec du anv�nder. Testa att avinstallera alla codecs du har p� burken och installera en ny.

(d.v.s. det �r inte en loga som steve lagt in)

Posted by nekholm on Nov-05-2003 20:40:

Har sj�lv funderat p� det d�r ett bra tag..

Posted by staz on Nov-05-2003 20:52:

lol nej jag trodde inte de va n�t steve lagt in.. bara s�g att den var d�r ocks�.. hmm de kanske har gjort s� den b�rjar skutta omkring s� d�r n�r man tar bort deras codecs som h�mnd

fast e typ van nu,, har haft s� i n�stan 2 �r..
men ska prova att isntallera av codecs..

Posted by reveal on Nov-05-2003 22:08:

jag vet, jag vet, jag vet!

du k�r en mpeg2-codec fr�n Elecard, och tiden f�r din utv�rdering har g�tt ut... som straff f�r att du inte betalar f�r den, s� j�vlas loggan p� det s�ttet

Posted by Jeremy H on Nov-06-2003 02:28:

Arrow

quote:
Originally posted by reveal
jag vet, jag vet, jag vet!

du k�r en mpeg2-codec fr�n Elecard, och tiden f�r din utv�rdering har g�tt ut... som straff f�r att du inte betalar f�r den, s� j�vlas loggan p� det s�ttet

Preeecis s� �r det =)
Hade sj�lv problemet innan!

Staz: Kan skicka r�tt en grej som fixar ditt problem om du vill

Posted by mindshooter on Nov-06-2003 06:49:

Hade sj�lv det d�r problemet Ruggigt irriterande..kommer inte du ih�g att jag ber�ttade det f�r dig Steve?

Posted by reveal on Nov-06-2003 17:55:

quote:
Originally posted by n0bben-
spelar jag mpeg2 i winamp, har jag ocks� den rutan.
p� min polares dator �r det ocks� s� att den hoppar runt kors och tv�rs ( ser helt sjukt ut )

men spelar jag mpeg2 i powerDVD s� �r det inga problem.

beror p� att winamp k�r externa codecs, medan powerdvd har en egen

Posted by staz on Nov-06-2003 19:31:

fan va st�rigt.. elecard allts�, j�vla svin.. de kan ju ta sina codecs o trycka upp dem.. hrm. iaf jag tar g�rna en fix.. maila mig p� [email protected][/email] lr msn [email][email protected] lr icq 51123614 tHanks in advance.

Posted by MiB on Nov-06-2003 23:37:

k�r in nya mediaspelaren bara 9.0 .. funkar med allt i den f�r mig utom VOB (dvdfiler)

Posted by P4z! on Nov-07-2003 02:27:

Avinstallera Elecard codecs
Rensa registret p� allt du hittar med s�kordet 'Elecard'
K�r en Ad Aware scan (http://www.lavasoft.nu)
Ladda ner en "ren" codec h�r
anv�nd BSPlayer (http://www.bsplayer.org)