TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- liten tävling...
Pages (2): [1] 2 »
liten tävling...
så här ligger det till...som ni alla vet så har ju vi i MTR kört ett online-event i månaden från eftermiddgag ända in på natten med livesets som vi har kallat för hardbass...
nu sker dock lite förändringar som innebär att vi kommer dela upp det hela i två olika events med inriktning på hardstyle/techno & hardtrance/uplifting/progressive...
det jag behöver hjälp med nu är ett namn till uplifting/hardtrance/progg-eventet, kom med bra namnförslag 
e ju ingen dunderseriös tävling men den som kommer på bästa namnet får cred för det iaf
(å kanske nått mer om jag kommer på något roligt) 
så kom igen nu, spotta fram bra namn som inte redan e upptagna 
hmmm lite halv taskig på event namn men kanske "journey" eller "quest" (kanske "the" framför oxo)
nått sånt brukar de ju heta.
föresten la just märke till att du har tittat för mycket på shrek 
| quote: |
| Originally posted by JayBee föresten la just märke till att du har tittat för mycket på shrek |

3 från mig
.
RAISE THE PACE !
LIFTOFF...
HARDBEAT SESSION ![]()
.
några förslag från mig:
BASS IN YOUR ASS!
RETURN OF THE BASSKILLERS!
PUMPING BASS ATTACK!
State Of Dream
Entrance, som ju både betyder "förtrolla" och "ingång" beroende på hur man uttalar det
bass in your ass!
rebel9, you crazy! :P
ok:
DIN MAMMA I FREDAGS
eller
INFECTED SESSIONS 
ABOVE THE TABLE 
SERIOUSLY BADASS BASS 
THE PHAT SHOW
THE SWEDISH BRAND 
GOD CHANNEL
NOTIFICATION
GUIDELINES 
HARD PROG WITH A TOUCH OF UPLIFTING 
{X}PLOSION 
DEDICATED TO NILS
THE ELEMENTS (OF DUNKA DUNKA) 
XLR-2300 
SHIT DISABLED 
SURROUNDING SOUNDS

TRAXX ![]()
PLAY 0:01 
ON THE AIR 
COMMANDER BASS
OMGHI2U!!1 
NETPLUS LIVE
SWIFT SOUNDS 
CRAZY RADIO 
ENTER 
CLEAR SELECTIONS
PLAY MODE
RETURN 0 
TRANCE UNIT UHP (UPLIFTING/HARD/PROGG)
THE DUDE WITH THE DRESS SHOW
neh, nu får de vara nog. hoppas att någonting av ovan gav iaf lite inspiration? :P
det gäller o ordbajsa ibland
| quote: |
| Originally posted by RebeL9 några förslag från mig: BASS IN YOUR ASS! RETURN OF THE BASSKILLERS! PUMPING BASS ATTACK! |
| quote: |
| Originally posted by [nils] bass in your ass! rebel9, you crazy! :P ok: DIN MAMMA I FREDAGS eller INFECTED SESSIONS ![]() ABOVE THE TABLE ![]() SERIOUSLY BADASS BASS ![]() THE PHAT SHOW THE SWEDISH BRAND ![]() GOD CHANNEL NOTIFICATION GUIDELINES ![]() HARD PROG WITH A TOUCH OF UPLIFTING ![]() {X}PLOSION ![]() DEDICATED TO NILS THE ELEMENTS (OF DUNKA DUNKA) ![]() XLR-2300 ![]() SHIT DISABLED ![]() SURROUNDING SOUNDS ![]() TRAXX PLAY 0:01 ![]() ON THE AIR ![]() COMMANDER BASS OMGHI2U!!1 ![]() NETPLUS LIVE SWIFT SOUNDS ![]() CRAZY RADIO ![]() ENTER ![]() CLEAR SELECTIONS PLAY MODE RETURN 0 ![]() TRANCE UNIT UHP (UPLIFTING/HARD/PROGG) THE DUDE WITH THE DRESS SHOW neh, nu får de vara nog. hoppas att någonting av ovan gav iaf lite inspiration? :P det gäller o ordbajsa ibland |
| quote: |
| Originally posted by reveal Entrance, som ju både betyder "förtrolla" och "ingång" beroende på hur man uttalar det |
Euphoric Selection
Flashpoint
Nu-Gen Event
Übertrance (Touch av tyska
)
Moment of Hypnos
Syncronized Tunes
Tranceium
Tides of Time
TranceAura
AfterNooN Tea
4-Size
Lite småorginella namn. Tycker att "Journey" & "Quest" är liteutjatade...
Re: 3 från mig
| quote: |
| Originally posted by SteveTranz4ever LIFTOFF... |
A STATE OF VIZAY
(ASOV)
Hehe skojiga namnförslag.
Vizay, som sackt så tycker jag att du ska ge vinnaren ett par kramar 
Hard above all
suger på att komma på sånt här
divine music
(typ, låter lite illa men det är det bästa jag komemr på)
okej en sak bara....meningen e ju att namnet ska va till ett online-event som bara kommer köra uplifting/hardtrance å progg så skippa hardnamnen 
ska fundera på a state of vizay

finns en del sköna förslag här men fortsätt posta....har inte hittat det där namnet som känns 100% rätt än 
den som vinner får massor med kramar 
ok fler förslag:
HARD BASS INSTRUCORS!
FOREVER BASS MONKEYS
MASSIVE BASS CRASHERS!
BASS MASTERS INC.
uplifting yo ass session!
| quote: |
| Originally posted by Vizay okej en sak bara....meningen e ju att namnet ska va till ett online-event som bara kommer köra uplifting/hardtrance å progg så skippa hardnamnen ![]() |
| quote: |
| Originally posted by RebeL9 jaha jag som ansträngt mig som ett djur för att hitta på bra namn |

Re: Re: 3 från mig
| quote: |
| Originally posted by JayBee haha din TOKE!.. Johan gielens radio program heter ju så. kommer du inte ihåg att vi pratade om det? jag slår vad om att du la det på hjärnan men glömde det och nu fick du namnet från just den konversionen utan att veta om det |
hmmmm...varför inte ta fördel av själva orden hard, uplifting och progressive i sig? Du kan kallade för HUP Trance Session. (Första bokstaven från varje gengre).
Det går också att slänga ihop några kombinationer mha av de två första bokstäverna i varje genre...Tex Haprup, Uphapr Prupha, Prhaup osv...det blir ju en viss turkisk klang över det hela - men klockan sju på morgonkvisten är detta det vettigaste jag kan komma på 
Outer style
Trance reminder
Trance state
Trance groove
Direct sound
Allt jag kan bidra med 
Fick lite hjälp iaf till Hardstyle/techno programmet 

Ja, vad ska man säga? blir mycket dunka dunka och allt kommer bara gå snabbare

Boombastic!
hmmm, neee... för mycke Shaggy över det kanske. jag brukar va bra på sånt här
(har faktiskt fått namnge en vinyl av en äkta svensk mer eller mindre känd dj & producent) men just nu orkar jag inte engagera mig!
Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.