TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- liten tävling...
Pages (2): [1] 2 »


Posted by Vizay on Nov-26-2003 15:26:

liten tävling...

så här ligger det till...som ni alla vet så har ju vi i MTR kört ett online-event i månaden från eftermiddgag ända in på natten med livesets som vi har kallat för hardbass...

nu sker dock lite förändringar som innebär att vi kommer dela upp det hela i två olika events med inriktning på hardstyle/techno & hardtrance/uplifting/progressive...

det jag behöver hjälp med nu är ett namn till uplifting/hardtrance/progg-eventet, kom med bra namnförslag


e ju ingen dunderseriös tävling men den som kommer på bästa namnet får cred för det iaf (å kanske nått mer om jag kommer på något roligt)


så kom igen nu, spotta fram bra namn som inte redan e upptagna


Posted by JayBee on Nov-26-2003 15:41:

hmmm lite halv taskig på event namn men kanske "journey" eller "quest" (kanske "the" framför oxo) nått sånt brukar de ju heta.

föresten la just märke till att du har tittat för mycket på shrek


Posted by Vizay on Nov-26-2003 16:03:

quote:
Originally posted by JayBee

föresten la just märke till att du har tittat för mycket på shrek


hehehe äntligen nån som kom på det

fast jag har faktiskt sett en reklam med den sången i england några år itdigare också


Posted by SteveTranz4ever on Nov-26-2003 16:03:

Exclamation 3 från mig

.


RAISE THE PACE !


LIFTOFF...


HARDBEAT SESSION


.


Posted by RebeL9 on Nov-26-2003 16:07:

några förslag från mig:

BASS IN YOUR ASS!

RETURN OF THE BASSKILLERS!

PUMPING BASS ATTACK!


Posted by dj_hysterix on Nov-26-2003 16:15:

State Of Dream


Posted by reveal on Nov-26-2003 16:52:

Entrance, som ju både betyder "förtrolla" och "ingång" beroende på hur man uttalar det


Posted by nils on Nov-26-2003 16:58:

bass in your ass!
rebel9, you crazy! :P
ok:

DIN MAMMA I FREDAGS

eller

INFECTED SESSIONS
ABOVE THE TABLE
SERIOUSLY BADASS BASS
THE PHAT SHOW
THE SWEDISH BRAND
GOD CHANNEL
NOTIFICATION
GUIDELINES
HARD PROG WITH A TOUCH OF UPLIFTING
{X}PLOSION
DEDICATED TO NILS
THE ELEMENTS (OF DUNKA DUNKA)
XLR-2300
SHIT DISABLED
SURROUNDING SOUNDS
TRAXX
PLAY 0:01
ON THE AIR
COMMANDER BASS
OMGHI2U!!1
NETPLUS LIVE
SWIFT SOUNDS
CRAZY RADIO
ENTER
CLEAR SELECTIONS
PLAY MODE
RETURN 0
TRANCE UNIT UHP (UPLIFTING/HARD/PROGG)
THE DUDE WITH THE DRESS SHOW

neh, nu får de vara nog. hoppas att någonting av ovan gav iaf lite inspiration? :P
det gäller o ordbajsa ibland


Posted by Vizay on Nov-26-2003 17:07:

quote:
Originally posted by RebeL9
några förslag från mig:

BASS IN YOUR ASS!

RETURN OF THE BASSKILLERS!

PUMPING BASS ATTACK!


alltid lika snäll


Posted by St_Andrew on Nov-26-2003 17:18:

quote:
Originally posted by [nils]
bass in your ass!
rebel9, you crazy! :P
ok:

DIN MAMMA I FREDAGS

eller

INFECTED SESSIONS
ABOVE THE TABLE
SERIOUSLY BADASS BASS
THE PHAT SHOW
THE SWEDISH BRAND
GOD CHANNEL
NOTIFICATION
GUIDELINES
HARD PROG WITH A TOUCH OF UPLIFTING
{X}PLOSION
DEDICATED TO NILS
THE ELEMENTS (OF DUNKA DUNKA)
XLR-2300
SHIT DISABLED
SURROUNDING SOUNDS
TRAXX
PLAY 0:01
ON THE AIR
COMMANDER BASS
OMGHI2U!!1
NETPLUS LIVE
SWIFT SOUNDS
CRAZY RADIO
ENTER
CLEAR SELECTIONS
PLAY MODE
RETURN 0
TRANCE UNIT UHP (UPLIFTING/HARD/PROGG)
THE DUDE WITH THE DRESS SHOW

neh, nu får de vara nog. hoppas att någonting av ovan gav iaf lite inspiration? :P
det gäller o ordbajsa ibland


hehe några stycken där jo.

quote:
Originally posted by reveal
Entrance, som ju både betyder "förtrolla" och "ingång" beroende på hur man uttalar det


smart, plus att det e en trance oxå =)


Posted by NooN on Nov-26-2003 17:46:

Euphoric Selection
Flashpoint
Nu-Gen Event
Übertrance (Touch av tyska )
Moment of Hypnos
Syncronized Tunes
Tranceium
Tides of Time
TranceAura
AfterNooN Tea
4-Size

Lite småorginella namn. Tycker att "Journey" & "Quest" är liteutjatade...


Posted by JayBee on Nov-26-2003 19:41:

Re: 3 från mig

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
LIFTOFF...


haha din TOKE!.. Johan gielens radio program heter ju så. kommer du inte ihåg att vi pratade om det? jag slår vad om att du la det på hjärnan men glömde det och nu fick du namnet från just den konversionen utan att veta om det


Posted by JayBee on Nov-26-2003 19:46:

A STATE OF VIZAY

(ASOV)


Posted by Pjox on Nov-26-2003 19:52:

Hehe skojiga namnförslag.
Vizay, som sackt så tycker jag att du ska ge vinnaren ett par kramar


Posted by swe_Trancer on Nov-26-2003 19:53:

Hard above all

suger på att komma på sånt här


Posted by montana on Nov-26-2003 19:55:

divine music

(typ, låter lite illa men det är det bästa jag komemr på)


Posted by Vizay on Nov-26-2003 20:10:

okej en sak bara....meningen e ju att namnet ska va till ett online-event som bara kommer köra uplifting/hardtrance å progg så skippa hardnamnen

ska fundera på a state of vizay


finns en del sköna förslag här men fortsätt posta....har inte hittat det där namnet som känns 100% rätt än

den som vinner får massor med kramar


Posted by RebeL9 on Nov-26-2003 20:41:

ok fler förslag:

HARD BASS INSTRUCORS!

FOREVER BASS MONKEYS

MASSIVE BASS CRASHERS!

BASS MASTERS INC.


Posted by swe_Trancer on Nov-26-2003 20:42:

uplifting yo ass session!


Posted by RebeL9 on Nov-26-2003 20:42:

quote:
Originally posted by Vizay
okej en sak bara....meningen e ju att namnet ska va till ett online-event som bara kommer köra uplifting/hardtrance å progg så skippa hardnamnen


jaha jag som ansträngt mig som ett djur för att hitta på bra namn


Posted by Vizay on Nov-26-2003 20:51:

quote:
Originally posted by RebeL9
jaha jag som ansträngt mig som ett djur för att hitta på bra namn


aaa asså jag e lessen om du dragit iväg mycke tid på det där....va ju inte meningen å fördriva din tid i onödan, ska kompensera dig för det...nån...gång...kanske...eller så struntar jag i det


fast jag måste säga att forever bass monkeys va lite ballt


Posted by SteveTranz4ever on Nov-26-2003 21:06:

Re: Re: 3 från mig

quote:
Originally posted by JayBee
haha din TOKE!.. Johan gielens radio program heter ju så. kommer du inte ihåg att vi pratade om det? jag slår vad om att du la det på hjärnan men glömde det och nu fick du namnet från just den konversionen utan att veta om det


Hade jag faktiskt inte en aning om...


Posted by Laszlo on Nov-27-2003 05:40:

hmmmm...varför inte ta fördel av själva orden hard, uplifting och progressive i sig? Du kan kallade för HUP Trance Session. (Första bokstaven från varje gengre).

Det går också att slänga ihop några kombinationer mha av de två första bokstäverna i varje genre...Tex Haprup, Uphapr Prupha, Prhaup osv...det blir ju en viss turkisk klang över det hela - men klockan sju på morgonkvisten är detta det vettigaste jag kan komma på


Posted by Ferren on Nov-27-2003 18:03:

Outer style
Trance reminder
Trance state
Trance groove
Direct sound

Allt jag kan bidra med

Fick lite hjälp iaf till Hardstyle/techno programmet



Ja, vad ska man säga? blir mycket dunka dunka och allt kommer bara gå snabbare


Posted by Glorie on Nov-27-2003 18:38:

Boombastic!

hmmm, neee... för mycke Shaggy över det kanske. jag brukar va bra på sånt här (har faktiskt fått namnge en vinyl av en äkta svensk mer eller mindre känd dj & producent) men just nu orkar jag inte engagera mig!


Pages (2): [1] 2 »

Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.