TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Finland
-- suomi trancen nykytila!

Posted by skip on Nov-28-2003 11:34:

suomi trancen nykytila!

tuntuu ett� suomalaista trancea julkaistaan maailmalla kokoajan enemm�n ja enemm�n, joka on aivan helmi asia.
asia joka minua tosin harmittaa on se, ett� biisit julkaistaan maailmalla, eik� niit� tuoda juuri yht��n esille suomessa! tuntuu ett� artistien kiinnostus oman kotimaansa markkinoihin olisi noin nollan luokkaa, yhdest�k��n biisist� ei julkaista en�� edes cd sinkkua eik� mit��n. asia harmittaa minua ainakin, koska haluaisin tukea suomalaista hyv�� trancea, mutta se ei oikein vaikuta mahdolliselta, koska en vinyyli� harrasta ja haluaisin ostaa ihan oikean julkaisun enk� tyyty� mihink��n pirun mp3seen!
(cosmicmanin i love you sinkkua odotellessa!!!)

Posted by Mr.Mystery on Nov-28-2003 11:40:

Johtuneeko sitten siit�, ett� Suomessa trancella on kuitenkin melko kapeat markkinat. Toisaalta Orkidean levy pomppasi suoraan sijalle 22 listalla ensimm�isell� viikollaan.

Toisaalta se voi johtua siit�kin, ettei Suomessa ole p��asiallista trancelabelia, joten t��lt� on oikeastaan pakko l�hte� suoraan maailmalle...

Posted by Sting Ray on Nov-28-2003 17:19:

Re: suomi trancen nykytila!

quote:
Originally posted by skip
tuntuu ett� artistien kiinnostus oman kotimaansa markkinoihin olisi noin nollan luokkaa, yhdest�k��n biisist� ei julkaista en�� edes cd sinkkua eik� mit��n.

Ei kait se nyt artisteista ole kiinni, ennemminkin levy-yhti�ist�. Kun Suomesta ei tunnu l�ytyv�n edes lafkaa, joka trancea julkaisisi, niin ainoa vaihtoehto on tehd� sopimus ulkomaille.

quote:
Originally posted by skip
(cosmicmanin i love you sinkkua odotellessa!!!)

Kyll�h�n Matti varmaan itsekin haluaisi, ett� biisi julkaistaisiin cd:n�, mutta eip� taida Matilla olla mit��n sananvaltaa asiassa, koska oikeudet taitaa omistaa Salovaaran Jaakko.

Valitettava tosiasiahan on se, ett� vaikka Suomesta tulee paljon laatutrancea, niin markkinat Suomessa ovat viel� marginaaliset. T�m�n huomaa ainakin t��ll� Kuopiossa siit�, ett� kun ravintolassa soittaa v�h�nk��n tuntemattomamman biisin, niin lattia tyhjenee hetkess�, vaikka kyseess� olisi muualla maailmassa menestynytt� trancea. Ainoa valopilkku t�ll� hetkell� on Orkidea, jonka biisej� tullaan toivomaan joka ilta useampaan kertaan.

Posted by Annele on Nov-28-2003 20:26:

Totta tosiaan artisti itsekin aivan varmasti haluaisi julkaista kotimaassa niin kuin muualla maailmassa. Mutta niin kauan kun Suomi on pieni trance-maa verrattuna toisin Eurooppalaisiin maihin the priority is of course not sellaisiin maihin.
The labels has to think in the name of business too of course.

Korjatkaa jos mun teoria on ihan h�p��..mut m� uskon siihen.

Posted by Mr.Mystery on Nov-28-2003 21:18:

Ihan oikeassa olet jo pelk�st��n maantieteelliselt�kin kannalta.

Suomi kun on t�llainen k�rp�senpaska t��ll� kaukana jossain...

Posted by Cloudburst on Nov-28-2003 22:42:

Tyk�n ett� on ihan kiva lukea ja kirjotta suomea v�han. Suomen kieli on tosi ihana minun mielest�!
Kirjoitan huonomin kun kahden vuoden r�p�le...

jos ette tajua mit� kirjotan niin ly� v�han turpan vaan.

luin t�nan ett� J.R.R Tolkien Elven kieli k�yt� suomen kielen "gramatics" ja sanoja Walesin kielest�.
k00l.

Posted by Cloudburst on Nov-28-2003 22:45:

lol

talk about changin direction...

sorry ignore me..

anteksi maybe my msg should had been a new topic or whatever

Posted by Puuhis on Nov-29-2003 11:33:

quote:
Originally posted by Cloudburst
Tyk�n ett� on ihan kiva lukea ja kirjotta suomea v�han. Suomen kieli on tosi ihana minun mielest�!
Kirjoitan huonomin kun kahden vuoden r�p�le...

jos ette tajua mit� kirjotan niin ly� v�han turpan vaan.

Kyll� tuosta selv�� saa helposti. kahden vuoden r�p�le

Posted by Epic Star on Nov-30-2003 09:45:

Tottahan se on ett� suomessa on trancen aika vaikea menesty�. Osittain pid�n syyn� siihen mediaa ja osittain ihmisten saamia kuvitelmia konemusiikista yleens�kkin.

Mediahan ei suomessa tunnetustikkaan ota esille juurikaan mit��n konemusiikkiin liittyv�� (pari poikkeusta t�n� vuonna, jolloin mainittiin mm. Sashan, PvD:n ja Tieston tulemisesta suomeen). T�m�n ansiosta konemusiikki ei saa oikeastaan mink��nlaista mainosta mediassa. Ainoa trance artisti jonka media suomessa on noteerannut on Darude (parempi kuin ei mit��n). Sitten moni suomalainen ajattelee konemusiikin vain koneilla tehdyksi jumputus musaksi mink� teossa ei tarvita mink��nlaista taitoa. Tuo kuvitelma �rsytt�� ainakin itse�ni suuresti . Mutta ehk� asiat muuttuvat tulevaisuudessa, toivotaan ainakin .

Posted by thomas on Nov-30-2003 11:57:

omasta mielest�ni suomitrancen tila ainakin maailmalla on mit� parhain:
cosmicman, kuisma, delphion (ainkakin flash), beetseekers, primolux,
faraway project / castaneda ja tietty orkidea noin muutamia luetellakseni.

vinyyliksi / cd:ksi asti ei suomessa kovin monet trancetuotokset p��se
juurikin tuon koko alan kapea-katseisuuden vuoksi, rokki jyr�� suomessa
ja se on sill� selv�. (unohtamatta gimmeli� !!)

Posted by thomas on Nov-30-2003 12:52:

suomitrancea muuten kutsutaan maailmalla saunatranceksi

Posted by mkuisma on Nov-30-2003 14:13:

Itse olen tehnyt viimeaikoina kovasti t�it� sen eteen ett� suomikuviotkin l�htisi py�rim��n.. Olen jutellut esim BMG:n kanssa noiden Joof juttujen julkaisemisesta CD:ll� suomessa, mutta viesti on aina sama: "Jos l�ytyy radio yst�v�llinen cross-overimpi biisi, niin kiinnostaa". Toisinsanoen, jos ylex tai kiss ei ota soittoon niin ei ole mahdollisuuksia.

Mutta kun olen tehnyt itselleni semmoisen lupauksen, etten muuta tyyli�ni kenenk��n takia, niin on vaan pakko odottaa ett� radioiden maku muuttuu.. Kaikki singlet on kyll� postitettu ylexille, mutta soittolistalle ei ole viel� p��ssyt. "Orion" voitti kerran rytmibarometrin ja se onkin suurin saavutus suomessa t�h�n asti. Saas n�hd� miten "AR52 - Enigma" p�rj�� ensi viikolla!

On vaan hassua ett� ylex soittaa darudea vaikka soundi ei ole sen hellemp�� kuin omakaan, eik� noissa villen biiseiss� nyt niin kamalasti vokaaliakaan ole ollut. Tosiasia on varmaan ett� tuommoista musiikkia saa radioihin vain darude, koska kyseess� on darude. Jossain vaiheessa esim Slusnik Luna ja pari muutakin artistia saivat ex-mafian listalle biisej��n sen takia, ett� oli jotain menestyst� ulkomailla. N�ytt�� silt� t�m� ei kai en�� ole kriteerin�..

Me ollaan kyll� tabin kanssa nyt p��tetty julkaista itse omat jutut CD:ll� suomessa, pienimuotoisesti mutta kuitenkin.. Asiasta lis�� l�hitulevaisuudessa

Posted by Mr.Mystery on Nov-30-2003 21:53:

quote:
Originally posted by mkuisma

Me ollaan kyll� tabin kanssa nyt p��tetty julkaista itse omat jutut CD:ll� suomessa, pienimuotoisesti mutta kuitenkin.. Asiasta lis�� l�hitulevaisuudessa

Onko toi ihan omakustannehomma vai meinaatteko l�yt�� jonkun labelin?
...vai kenties pist�� jopa oman puljun pystyyn?

Posted by GrimReaper on Dec-02-2003 13:55:

quote:

Kuulostaa hyvalta, eipa sitten muuta kuin odottelemaan jahka joskus saisin cd-hyllyyn myos enemman suomitrancea!! Onnea matkaan!

Posted by Puuhis on Dec-04-2003 17:34:

Pahus! Enigmaa saakin Streetist� vasta 26. tammikuuta 2004, 8.12. sijaan *klik* Mutta peukkuja Miikalle ja muille Suomi-artisteille! T��ll� on varma Suomitrancen tukija.

Posted by QPS on Dec-04-2003 19:38:

quote:

No hyv�, t�ytyy j��d� kieli pitk�ll� odottelemaan... Vaik vinyylitkin l�ytyv�t niin kiva saada my�s cd:n� .

Viel� kun tosiaan se matin ily-sinkku n�kis p�iv�nvalon!!!