TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Monday Bay Lucia Cruise Mixed CD!!!

Posted by Dj P.A! on Dec-07-2003 17:04:

Monday Bay Lucia Cruise Mixed CD!!!

Hej alla trancefreaks!

D� �r det dags f�r min andra Trancekryssning. F�rra kryssningen Dj:ade jag ihop en CD skvia till mina kompisar som blev mycket uppskattad av b�de dem och en del annat folk. Eftersom det blev s�dan succ� f�rra g�ngen s� sl�r jag p� stort och k�r en skvia �ven denna g�ng men att alla som �r intresserade kan f� k�pa ett ex billigt. Vore superkul om den del �tminstone ville provlyssna lite. Tror inte att ni kommer att �ngra er.....

Jag har Dj.at i drygt 12 �r och min stil �r Progressive och Uplifting Trance. Skivan h�ller h�g kvalitet s�v�l ljudm�ssigt som mixm�ssigt(om jag f�r s�ga det sj�lv) och den inn�h�ller det allra senaste inom Trance. Den passar alldeles utm�rkt att ha till f�rfesten p� kryssningen i hytterna. Priset kommer att vara 50 kr f�r att f� det att g� n�gorlunda j�mt upp.

Alla Ni som �r intreserade av att ha en perfekt skiva att f�rfesta till skriv ner erat mobil nummer h�r (eller skicka ett mail med erat mobil nummer till [email protected] ) s� att jag vet ungef�r hur m�nga kopior jag skall g�ra. S� fort jag sedan har f�tt mitt hyttnummer s� SMS:ar jag det till era mobiltelefoner. Det g�r naturligtvis �ven bra att komma till hytten och provlyssna innan.

Jag har redan skivomslag f�rdiga. Men eftersom jag inte har n�gon hemsida p� n�tet s� kan jag inte f� in dem h�r (tror jag...) Dock kommer tracklist p� mixen h�r nedan.

V�l m�tt och hoppas p� m�nga svar och att alla f�r en superkul kryssning.

Dj P.A!

01 ST JOHN & LOCUST � MIND CIRCLES(PASSIVA REMIX)
02 OCEANLAB & JUSTINE SUISSA � SATELITE
(MARKUS SCHULZ COLDHARBOUR MIX)
03 SARAH MCLAHAN � FALLEN(GABRIEL & DRESDEN REMIX)
04 PETER MARTIN�THE PERFECT WAVE(CHEESE IN A CAN DUB)
05 SPACE BROTHERS � ONE MORE CHANCE
(DURRANT & RILEY REMIX)
06 GABRIEL & DRESDEN PRESENTS MOTORCYCLE
- AS THE RUSH COMES(ABOVE & BEYOND REMIX)
07 ARMIN VAN BUUREN & JUSTINE SUISSA
- BURNED WITH DESIRE(RISING STAR REMIX)
08 REYSAN KHAN � SHIATSU(2 PLAYERS REMIX)
09 RE-LOCATE � WATERFALL
10 SCOTT BOND & SOLAR STONE � NAKED ANGEL
11 RIO KLEIN � FEARLESS(PUSH REMIX)
12 OCTAGEN & ARIZONA � PROFUND
13 THE AMBUSH - ACAPULCO

Posted by Laszlo on Dec-08-2003 02:53:

eeh...har du f�tt n�gon tillst�nd fr�n artiserna f�r att s�lja denna kompilationen?

Annars sl�nger jag mer �n g�rna ihop en mix...

GRATIS dessutom...det �r ju jul f�r fan

Posted by mellow pleasure on Dec-08-2003 06:15:

Vill ha en kopia ox� !!

Kan man p� ngt s�tt f� inf�r skaffa en av dessa mixar p� ngt s�tt. Ska ju inte sj�lv p� kryssen men kan man best�lla en via post eller ngt s�nt !!
Mvh Mellow Pleasure

Posted by Dj P.A! on Dec-08-2003 07:53:

quote:
Originally posted by DJ_Laszlo
eeh...har du f�tt n�gon tillst�nd fr�n artiserna f�r att s�lja denna kompilationen?

Annars sl�nger jag mer �n g�rna ihop en mix...

GRATIS dessutom...det �r ju jul f�r fan

Klart att jag inte har tillst�nd. Sj�lklart s� �r jag inte ute efter att tj�na pengar. Jag gjorde skivorna gratis till mina kompisar sist. Dock �r det ju inte helt gratis att k�pa in skivor samt att g�ra omslag med mera. Och skulle det vara m�nga som vill ha s� �r det kanske inte s� kul att ge bort t.ex 30 st skivor inklusive skivomslag. Men det g�r att disskutera ifall att du tycker att 50 sp�nn �r f�r mycket.

Posted by Amplifire on Dec-08-2003 09:17:

S� l�nge man l�gger ut en gratis mix p� n�tet tycker jag det �r ok, �ven om det �r olagligt. S�nt h�r d�remot, tycker jag inte �r s�rskilt smart eller r�tt. Om du nu inte vill tj�na pengar, s�lj d� skiten till sj�lvkostandspris - vilket troligen kan bli runt 5-10 kronor. Annars, sl�pp den fri. Bara min �sikt...

Posted by Dj P.A! on Dec-08-2003 10:10:

F�r att detta inte skall bli n�got missf�rst�nd p� att jag �r ute efter pengar s� g�r vi s�h�r. Vi k�r samma uppl�gg som tidigare att Ni som �r intresserade h�r av er till er h�r eller via mail. Dock s� kostar inte skivan 50 kr utan Ni som vill ge mig en symolisk summa f�r detta g�r det och ni som inte vill g�ra det beh�ver inte betala.

Mitt m�l med detta �r bara att sprida mitt dj:ande och musikstil s� mycket som m�jligt s� f�rhoppningsvis fler gillar det jag g�r.

Posted by Amplifire on Dec-08-2003 11:03:

Way to go. Thumbs up.

Posted by mindshooter on Dec-08-2003 11:14:

Jag l�ter tr�den vara kvar p� kriteriet att skivan inte s�ljs nu...f�r det �r olaga verksamhet som inte f�r infinna sig p� forumet.
Men jag litar p� att du g�r som du skrev i din senaste post

Posted by Gaby on Dec-08-2003 13:41:

Kan bara s�ga att DJ P.A's mixar otroligt bra!!! Bra uppbyggnad, otroligt bra val av l�tar ---> SK�N SKIVA!!!

Tyv�rr s� kostar det att promota sig sj�lv, fr�gan �r bara hur mycket man �r beredd p� att ge.

Symbolisk summa tycker jag �r helt ok om man �r sugen f�r att f� en sk�n mix.

Posted by mjz on Dec-08-2003 19:35:

tja, g�r man efter tracklisten, s� kan det va v�l v�rt en symbolisk summa...

skickar ett mail till dig...

Posted by Amplifire on Dec-08-2003 20:13:

Ska man g� efter tracklisten ser det ut att vara en ren mp3-mix i ASOT-anda, inte s� originell men inte n�dv�ndigtvis d�lig. Kunde man ladda ner den gratis skulle jag inte tveka, men att betala pengar f�r det k�nns ju inte helt r�tt. Ur promotion-synpunkt tror jag det �r betydligt b�ttre att sl�nga upp den p� n�tet och spara cd-skivorna till olika promoters, radiokanaler och liknande. Kul id� med en skiva till�gnad kryssningen dock, det blir nog r�j!

Posted by Dj P.A! on Dec-08-2003 21:03:

quote:
Originally posted by Amplifire
Ska man g� efter tracklisten ser det ut att vara en ren mp3-mix i ASOT-anda, inte s� originell men inte n�dv�ndigtvis d�lig. Kunde man ladda ner den gratis skulle jag inte tveka, men att betala pengar f�r det k�nns ju inte helt r�tt. Ur promotion-synpunkt tror jag det �r betydligt b�ttre att sl�nga upp den p� n�tet och spara cd-skivorna till olika promoters, radiokanaler och liknande. Kul id� med en skiva till�gnad kryssningen dock, det blir nog r�j!

Mixen �r INTE gjord i datorn i olika mp3 program. Att mixa s� anser jag �r mer eller mindre fusk. Dock �r m�nga l�tar fr�n CD-R skivor. Men m�nga Djs anv�nder ju idag CD-R Skivor i sina sets s� det �r ju helt normalt. N�r det g�ller ASOT s� st�mmer det. Det finns en l�t som jag har h�mtat fr�n en radiospelning och sedan redigerat bort en del f�r att inte f� med snack. Anledningen till detta �r helt enkelt p.g.a Request fr�n en kompis som bara ville ha med Oceanlab - Satelite och eftersom det inte har sl�pps �nnu p� skiva s� gjorde jag p� detta s�tt - h�ller med om att det kanske �r lite o�kta just i det fallet. Men vad g�r man inte f�r sina polare?

Skall bli himla kul med denna kryssning dock. �r mycket intresserad av att se vad Scott Bond har att erbjuda.

Posted by Amplifire on Dec-08-2003 21:34:

Jag menade inte att du mixat i datorn, ledsen om det framstod s�. Inte heller meningen att l�ta negativ om din mix, vilket jag genom att l�sa det jag skrev f�rut f�rst�r att jag kanske gjort. Sorry for that, rock on! Ang�ende kryssningen tror jag att man kan se fram emot toppenset av b�de Bond, Hardwick och framf�rallt John Askew! Synd att jag inte kan f�lja med bara, j�kla jobb.

Posted by Dj P.A! on Dec-12-2003 19:49:

Jaha, d� �r man tillbaka d� efter en minst sagt lyckad kryssning. Vet inte vad man skall b�rja riktigt. Alla mina skivor �r slut. (jag har inte tagit en enda krona f�r n�gon av dem). Dock �r jag hyfsat n�jd med de folk som har f�tt dem. B�de Scott Bond liskom Matt Hardvick och John Askew besitter numera ett exemplar av Silja Trance 2. Snackade en hel del med alla tre och de var riktigt schysta faktiskt. Dock lite neg att John Askew fr�gade om jag hade kokain. S�nt skit skall man inte h�lla p� med. Dessutom hade 2 av tjejerna som reste i mitt s�llskap gjort tr�jor med Dj P.A p� - som ju inte gjorde det sv�rare att f� n�gra som ville ha skivorna. S� ett stort tack till er tjejer (med perukerna). Bl a s� skall Johnny Boy fr�n monday bar ha f�tt n�got ex. S� johnny om du l�ser detta och gillar mina skivor. Tveka inte att h�ra av dig till mig. Och tack alla andra f�r en underbar kryssning och tack framf�rallt Scott Bond f�r den underbara spelningen (fr�mst f�rsta timmen) och sist men inte minst TACK ARMIN VAN BUUREN F�R ATT DU KOMMMER TILL SVERIGE!!!!!! WOW!!!

/DJ P.A!