TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Saddam Hussein gepakt?
Pages (2): [1] 2 »
Saddam Hussein gepakt?
| quote: |
U.S. believes Saddam captured Sunday, December 14, 2003 Posted: 6:04 AM EST (1104 GMT) (CNN) -- Former Iraqi President Saddam Hussein is believed to have been captured in a raid near his hometown of Tikrit, U.S. military officials say. However, the officials in Washington told CNN on Sunday that the identity of the individual, who was one of a number of suspected insurgents caught, was still being confirmed. The person in U.S. custody was disguised in a fake beard when he was captured in the basement in a Tikrit building, Ahmad Chalabi of the Iraqi National Congress said. Hours after the word leaked out on the possible capture, there were volleys of what was perceived to be celebratory gunfire in Baghdad. A coalition news conference in Baghdad, scheduled for 3 p.m (1200 GMT), is expected to shed more light on the status of the Iraqi leader. A briefing in Madrid by the Iraqi Governing Council president and Spanish foreign minister was also expected shortly. The raid was based on intelligence that Saddam was at a particular location in the area, the officials said. Video following that raid -- exclusively shot by CNN's Alphonso Van Marsh -- showed a group of U.S.-led coalition soldiers patting each other on the back -- apparently in celebration -- and taking group photos in front of a military vehicle. The 66-year-old longtime Iraqi leader was number one on the coalition's 55 most wanted list, and his evasion has been a political sore spot for the U.S. administration. The Iraq war began on March 19 when U.S. forces launched a "decapitation attack" aimed at the Iraqi president and other top members of the country's leadership. Hours later, a defiant Saddam wearing a military uniform appeared on Iraqi television to denounce the U.S.-led military campaign as "criminal" and to say his countrymen would be victorious. At least a dozen audiotapes believed to have been recorded by Saddam, 66, have been released since he was forced out of power by the coalition forces during the Iraq war. The most recent was broadcast in November. His sons Uday and Qusay -- also on the coalition's most wanted list -- were killed in July, after U.S. forces stormed their hideout in Mosul. Initial hopes that their father would soon be found faded in the months following that raid. Lt. Gen. Ricardo Sanchez, the commander of U.S. ground forces in Iraq, has been dogged by reporters wanting to know the status of the search for Saddam. "It is difficult to find him," Sanchez said, at a press briefing earlier this month. "Given that I haven't found him killed him or captured him, and I need the Iraqi people's help, and together we will find him, we will capture him, we will kill him." The announcement comes on the same day that 20 people were killed and 32 wounded by a car bomb outside an Iraqi police station west of Baghdad, an Iraqi police officer told CNN. Sixteen policemen were among those killed in Sunday's explosion at Khaldiyah, 80 kilometers (50 miles) from the Iraqi capital, the officer added. (Full story) -- CNN Senior Military Affairs Correspondent Jamie McIntyre and CNN Baghdad Bureau Chief Jane Arraf contributed to this report |
zou wel het beste wereldnieuws van 2003 zijn IMO
Ja!
Het is zeker dat de man die vanmorgen in Tikrit is opgepakt, Saddam Hussein is. DNA-testen hebben dat uitgewezen, zo meldt de Iraakse Regeringsraad. Ook de Britse premier Blair heeft de arrestatie van de voormalige Iraakse president bevestigd.
De verdreven Iraakse president werd gearresteerd door elitetroepen van de Patriottische Unie van Koerdistan, samen met Amerikaanse speciale eenheden. De arrestatie was het gevolg van een aantal invallen in Tikrit, de geboorteplaats van Saddam ten noorden van Bagdad.
Saddam zou door Koerdische militairen zijn gevonden in een kelder. Bij zijn arrestatie droeg hij een witte plakbaard. Toen Amerikaanse militairen deze baard eraf trokken, zouden zij hem gevraagd hebben: "Bent u het?". De arrestant antwoordde daarop: "Ja, ik ben het".
Wel droog, dat laatste zinnetje. 
Het duurde effe, maar eindelijk hebben ze hem.
Nu nog Bin 
en de massamoordenaars in het witte huis en capitol hill ....
Ik geloof er geen reet van!
ze hebben gewoon een keer goed nieuws nodig omdat die oorlog zo kut verloopt.
dus van vangen ze hem zogenaamd maar...
PICS OR STFU!!!
Maar serieus, ze hebben het DNA van de twee zonen dus het zou niet al te moeilijk zijn om te achterhalen of dit werkelijk Uncle Sa(dda)m is... 
ik weet bijna zeker dat het hem is, ze gaan dit nieuws natuurlijk niet naar buiten brengen als het niet zo zijn. Want DAT zou pas echt slechte "reclame" zijn voor Amerika
| quote: |
| Originally posted by Blik ik weet bijna zeker dat het hem is, ze gaan dit nieuws natuurlijk niet naar buiten brengen als het niet zo zijn. Want DAT zou pas echt slechte "reclame" zijn voor Amerika |
had die vent niet iets van 4 dubbelgangers? en hoe zijn ze uberhaupt aan zijn echte dna gekomen, we zullen zien (zou wel goed zijn als het echt zow was!!)
Zou zeker goed nieuws zijn, nu maar hopen dat ze wel de goede hebben!

Dat is em!
nou ik geloof er nog niet zoveel van eigenlijk. Hopelijk ist waar.
zeker wel waar die amerikanen gaan echt geen leugens meer verspreiden dan zakt het gelovngsnivaue van bush tot 0.00%
hier komt de persconferentie video te staan:
http://www.antville.org/gd/AJTCS/saddamcaptured.htm
Ladies and Gentlemen... We Got Him.
Dat gaan ze echt niet zeggen als dat niet is. ( ten minste, niet nog een keer )
En DNA hebben ze volgens CNN meegenomen toen ze dat paleis binnenvielen, hebben ze haar enzo gevonden. ( maar ja, dat kan net zo goed van de schoonmaakster zijn natuurlijk )
Maar ik heb op TV gezien dat ze tandentest deden en litteken-tests enzo, bovenop de DNA-test. dus hij zal 't wel zijn.
Als je trouwens op TV die speech van die amerikaan te zien krijgt, moet je een op die journalisten letten. Iedereen klapt enzo, maar 1 journalist kan zich maar moeilijk inhouden, dus die schreeuwt:
Death to Saddam!
Is best lache...
Ander wereld nieuws: Seedorf mist weer eens een penalty voor AC Milan in de strijd om de wereldbeker tegen Boca Juniors 
| quote: |
| Originally posted by Freezel Ander wereld nieuws: Seedorf mist weer eens een penalty voor AC Milan in de strijd om de wereldbeker tegen Boca Juniors |
| quote: |
| Originally posted by Freezel Ander wereld nieuws: Seedorf mist weer eens een penalty voor AC Milan in de strijd om de wereldbeker tegen Boca Juniors |
mm zeker goed nieuws! eindelijk verlost van die gek
maareh... nu de ene is afgevoerd is er wel iemand anders teruggekomen 


| quote: |
| Originally posted by dj_spare mm zeker goed nieuws! eindelijk verlost van die gek maareh... nu de ene is afgevoerd is er wel iemand anders teruggekomen ![]() ![]() |
hahaha, mooi plaatje 
En dat nieuws van seedorf... was te verwachten natuurlijk!
Ik ben trots op dit Nederlandse produkt 
hij ziet er daar wel vele ouder uit
Ben benieuwd wat voor invloed dit gaat hebben op het hele gebeuren in Irak.
Nog meer aanslagen of juist minder?
Dat Seedorf uberhaupt nog een penalty durft te nemen 
Ik denk dat ie het nu wel af heeft geleerd 
Ik snap niet waarom saddam hussein niet gewoon een pilletje neemt;
wat heeft die man nu nog voor leven, zn zonen zijn dood en zelf heeft ie ook niet echt een rooskleurige toekomst.
maja tis mooi dat ze m hebben, al is het jammer dat dit waarschijnlijk weer goed is voor de populariteit van die mongool bush 
Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.