TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- ASOT Top 20 2003
Pages (2): [1] 2 »
ASOT Top 20 2003
A State Of Trance Episode 129 - Top 20 Of 2003
01 Motorcycle - As The Rush Comes (Sweeping Strings Remix)
02 Andain - Beautiful Things (Gabriel & Dresden Unplugged Mix)
03 Armin van Buuren feat Justine Suissa - Burned With Desire (Rising Star Remix)
04 Holden & Thompson - Nothing (93 Returning Mix)
05 Agnelli & Nelson - Holding On To Nothing (Club Mix)
06 Oceanlab feat Justine Suissa - Satellite (Original Above & Beyond Mix)
07 Tiesto - Traffic (Original Mix)
08 Scott Bond vs Solar Stone - 3rd Earth (Original Mix)
09 Sarah McLachlan - Fallen (Gabriel & Dresden Anti Gravity Mix)
10 Envio - Touched By The Sun (Original Mix)
11 Fictivision vs C-Quence - Symbols (Original Mix)
12 Signum - Push Through (Original Mix)
13 Solid Globe - North Pole (Original Mix)
14 Aalto - Rush (Super8 vs Orkidea Remix)
15 Paul van Dyk feat Hemstock & Jennings - Nothing But You (Club Mix)
16 Pulser - My Religion (Original Mix)
17 Plastic Boy - Live Another Life
18 Ace's Delight - Mental Theme (Ultra Trance Mix)
19 Mark Otten - Mushroom Therapy (Lightscape Remix)
20 Firewall - Sincere (Pulser Remix)
�t helvete med Tiesto & Holden resten k�per jag
Re: ASOT Top 20 2003
atrc var verkligen inte den b�sta l�ten de h�r �ret 
Re: Re: ASOT Top 20 2003
| quote: |
| Originally posted by ShyTrance atrc var verkligen inte den b�sta l�ten de h�r �ret |
Re: Re: Re: ASOT Top 20 2003
| Originally posted by Kongo_kim nej det var Delerium - After All (Svenson & Gielen remix) |
Re: Re: Re: Re: ASOT Top 20 2003
| Originally posted by ShyTrance nej nej satoshie tommie remixen e b�ttre en s&g remixen... tycker jag iaf |
i helvete med atrc & beatiful things, holden & thompson - nothing (93 returning mix) borde ha vunnit
| Originally posted by montana i helvete med atrc & beatiful things, holden & thompson - nothing (93 returning mix) borde ha vunnit |
asot 
kul att envio kom med!
tycker dock att listan �r ganska sne vriden :/
As the rush comes �r D�D! �verhypad deluxe! Usch, hur kunde den komma etta!?
| Originally posted by Connector As the rush comes �r D�D! �verhypad deluxe! Usch, hur kunde den komma etta!? |
dem kanske f�rtj�nar det , fast inte med den l�ten..
imo s� borde Aalto och Fictivision vs. C-Quence hamnat h�gre upp, Traffic skulle inte ha varit med och G&D skulle inte varit s� �verepresenterade...
Vad g�ller Gabriel & Dresden s� tycker jag att deras produktions s�tt kan liknas vid ett "l�pande band"...
JO men grejen med ATRC �r att den var ju skit bra.. och det h�r �r �rets b�sta l�tar. visst man kanske har tr�ttnat p� l�ten nu men under �ret har den varit grym, inte min nr1 heller men den var ju bra, top 20 i alla fall.
Traffic �r ju sk�n, vet inte om den platsar p� top 20 d�rimot, finns andra l�tar som jag tycker �r b�ttre som inte �r med p� listan.
det jag d�rimot inte f�rst�r �r hur holden&thompson kom med p� listan.. v�rsta sega l�ten. ok lite halv catchig kanske och jag har den p� min feta playlist men verkligen VERKLIGEN inte en top 20.
l�t jag tycker borde vara med p� listan "matt hardwick vs smith pledger - day one (above & beyond mix)"
| Originally posted by montana i helvete med atrc & beatiful things, holden & thompson - nothing (93 returning mix) borde ha vunnit |
Bra att ATRC kom etta f�r jag d� inte komma ih�g n�n l�t som det snackats mer om h�r p� TA i �r.
| Originally posted by JayBee [COLOR=red]JO men grejen med ATRC �r att den var ju skit bra.. och det h�r �r �rets b�sta l�tar. visst man kanske har tr�ttnat p� l�ten nu men under �ret har den varit grym, inte min nr1 heller men den var ju bra, top 20 i alla fall. COLOR] |
| Originally posted by JayBee JO men grejen med ATRC �r att den var ju skit bra.. och det h�r �r �rets b�sta l�tar. visst man kanske har tr�ttnat p� l�ten nu men under �ret har den varit grym, inte min nr1 heller men den var ju bra, top 20 i alla fall. |
| Originally posted by zamson Bra att ATRC kom etta f�r jag d� inte komma ih�g n�n l�t som det snackats mer om h�r p� TA i �r. |
r�tt ok lista...
det �r ju ungef�r de l�tar som spelats mest i �r 
Re: Re: Re: ASOT Top 20 2003
| Originally posted by Kongo_kim nej det var Delerium - After All (Svenson & Gielen remix) |
3:an och 6:an gillar jag mkt skarpt... k�nns sk�nt att jag lyckades f� med Agnelli samt Envio som jag r�stade p�, p� topplistan
k�nns lite jobbigt att inte veta om jag har h�rt 19 eller ej...
jag brukar ha grym koll p� vilka l�tar ja har h�rt, bara genom att se titeln men nu e jag sm�tt os�ker 
f�r det f�rsta...att mental theme hamnade bland dom sista p� top 20 e f�r mig ett stort mysterium, folk verkar ha missat den totalt trots att det e en av dom mest episka l�tarna som gjorts i �r...
sen att push through blev sp�ad av segisar som ATRC, beautiful things � traffic e ju ocks� irriterande...ere verkligen s� illa att folk inte bryr sig om energin i l�tar l�ngre utan enbart vill ha massa sm�rig pop-trance?
| Originally posted by Vizay f�r det f�rsta...att mental theme hamnade bland dom sista p� top 20 e f�r mig ett stort mysterium, folk verkar ha missat den totalt trots att det e en av dom mest episka l�tarna som gjorts i �r... sen att push through blev sp�ad av segisar som ATRC, beautiful things � traffic e ju ocks� irriterande...ere verkligen s� illa att folk inte bryr sig om energin i l�tar l�ngre utan enbart vill ha massa sm�rig pop-trance? |
2000 som r�stade bara... patetiskt lite imo.. djmag var 60000 typ, och det var otroligt lite ocks�.. med tanke p� att det p� festivaler osv kommer s� m�nga.. t�nk om iaf h�lften av alla festbes�kare skulle vara aktiva r�stare.
| Originally posted by Vizay f�r det f�rsta...att mental theme hamnade bland dom sista p� top 20 e f�r mig ett stort mysterium, folk verkar ha missat den totalt trots att det e en av dom mest episka l�tarna som gjorts i �r... sen att push through blev sp�ad av segisar som ATRC, beautiful things � traffic e ju ocks� irriterande...ere verkligen s� illa att folk inte bryr sig om energin i l�tar l�ngre utan enbart vill ha massa sm�rig pop-trance? |
den �r lite mer speciel
(men f�r guds skull acceptera andras smak!!)
| Originally posted by JayBee jag skulle ju lika g�rna kunna s�ga det samma om din meningsl�sa dunka musik som verkar ha brottom n�gonstans.. fast nu r�kar det vara s� att jag tycker om b�de och. men alts� det handlar ju inte om att det �r sm�rigt med vocals eller n�got s�nt utan snarare k�nslan man f�r n�r man h�r l�ten, den v�cker en k�nsla. det �r ju bara smak! se det s�h�r ist�llet att du, peter har en mer unik smak �n andra den �r lite mer speciel (men f�r guds skull acceptera andras smak!!) |

Vocals g�r hem, f�rra �ret vann ju southern sun.
iaf, f�r er som taggar ner p� burned with desire och dess g�siga vocals, lyssna p� dubben, n�r vocalsen plockas bort framh�vs melodin �nnu mer och den �r GRYM imo, rysningsvirke f�r mig fortfarande fast jag i princip lyssnat s�nder den.