TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- White 03/07, Black 10/7 - Sensation
Pages (4): [1] 2 3 4 »

Posted by Mario_GX on Dec-28-2003 14:55:

White 03/07, Black 10/7 - Sensation

S�ja, s� b�rjar man redan planera sensation festen till h�st. �nnu en ID&T fest som inte kan sluta i besvikelse. Sitter och funderar nu vilket av dem man ska v�lja, just nu lutar det mycket �t white sensation men f�r se senare hur det blir. Ska ni dit, och till vilket is� fall? Eller ni skippar dessa fester och drar till TE12 n�gon m�nad efter? Hur blir det..

Posted by SteveTranz4ever on Dec-28-2003 14:59:

Jag kommer att dra p� Sensation white vilket �r planerat sen jag missade biljetterna sist, s�lde ju slut p� 6 dagar, jag kommer f�rmodligen att bila ner, under veckan som g�r tar jag mig till Love Parade som g�r av stapeln helgen efter, allts� n�r Sensation black �r... s� det blir som en liten mini semester...

N�t TE i September som det l�ter som du syftar p� tror inte jag kommer bli n�t av i �r heller... f�rra �ret k�rde dom bara stora TE i Utrecht

BTW. Vitryss... n�r e GKGG ? Har ju lovat � h�nga med dig p� det i �r

Posted by St_Andrew on Dec-28-2003 15:06:

sensation white och loveparade e dom jag satsar p� i sommar... f�r hoppas jag klarar b�da

linupen e v�l f�rra �rets?

Posted by Mario_GX on Dec-28-2003 15:06:

L�tt man ska till white sensation, tre av mina favoriter ska ju dit ska ocks� bila ner men f�r se hur det blir, ska till TE ocks� kanske, allt beror p� ekonomin, som det ser ut nu s� blir det bara en fest, ska n�mligen till mexico i januari. Alla pengar �ker �t det

f�rresten, n�gon som vet vilken l�t det �r som spelas p� white sensations sida? h�rlig som fan

Posted by SteveTranz4ever on Dec-28-2003 15:28:

Re: White 05/07, Black 12/7 - Sensation

quote:
Originally posted by Mario_GX Line Up: White Sensation 05-07-04

22:00 Marnix
00:00 Ferry Corsten
01:40 Armin Van Buuren
03:20 Megamix
03:40 Marco V
05:20 Johan Gielen

Line Up: Black Sensation 12-07-04

22:00 Benny Rodrigues
23:25 Michel De Heij
00:50 Takkyo Ishino
02:15 Megamix
02:35 Luna
04:00 Dana
05:25 Kai Tracid

Det d�r �r ju 2003 �rs line up

Posted by staz on Dec-28-2003 15:36:

Ja, de d�r datumen st�mmer inte heller. Sen white �r 03/07/04 , black 10/07/04

GKGG vill jag ocks� p�

Posted by Versace on Dec-28-2003 16:00:

quote:
Originally posted by staz
Ja, de d�r datumen st�mmer inte heller. Sen white �r 03/07/04 , black 10/07/04

GKGG vill jag ocks� p�

GKGG?????

Posted by WhiteRussian on Dec-28-2003 16:14:

GKGG = Godskitchen Global Gathering

Jag ska dit f�r tredje �ret i rad...s� mycket �r s�kert. M�ste bara skaffa n�got slags jobb f�rst, studiel�n kommer man inte l�ngt med...
F�rra �ret var GKGG 26:e Juli, �ret innan den 27:e, s� en kvalificerad gissning blir v�l att det blir den 24:e n�sta �r.

Men som sagt, jag kommer vara d�r, .

Posted by Versace on Dec-28-2003 16:36:

har h�rt talas om det...

e de n�t i stil med creamfields? st�rre mindre, sorts musik?

Posted by ScuL on Dec-28-2003 16:37:

jag vet inte �n.
black �r grymmast - tyv�rr finns det f�r mycket techno d�r
men:
1. det �r f�r dyrt tycker jag (�58 i 2003)
2. det �r f�r tr�ngt (f�r mycket m�nniskor och snabbt sluts�ld)

jag f�redrar trance energy...

Posted by Mario_GX on Dec-28-2003 17:12:

Re: Re: White 05/07, Black 12/7 - Sensation

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Det d�r �r ju 2003 �rs line up

hahah ...s�g det nu ja va v�l f�r hastig p� det o bara kopierade line upen utan att titta efter vilket �r det va som sagt, �ven den pefekte g�r misstag

Posted by staz on Dec-28-2003 23:18:

hmm techno p� black? verkade ju bara va hardtrance o hardstyle p� senaste.. hade det vart techno hade jag k�nt mig lockad.. kanske inet �r v�rt om man bor i holland o har s� mycket att v�lja p�, men f�r oss vanliga d�dliga s� �r det en ball grej

Posted by Vizay on Dec-29-2003 02:38:

fan GKGG vore inte helt fel, vet inte om jag e sugen p� sensation, beror helt p� linan...

GKGG har haft grym lina de senaste �ren s� det k�nns n�stan aktuellare just nu eftersom de e aningen enklare � ta sig till UK ocks�

vad g�r hela paketet p� till GKGG whiterussian? � va ere f�r �lder d�r, 18 lr?

Posted by ScuL on Dec-29-2003 13:46:

quote:
hmm techno p� black? verkade ju bara va hardtrance o hardstyle p� senaste.. hade det vart techno hade jag k�nt mig lockad.. kanske inet �r v�rt om man bor i holland o har s� mycket att v�lja p�, men f�r oss vanliga d�dliga s� �r det en ball grej

Du har r�tt ang�ende sensation black 2003, men allt innan megamixen var techno iaf. I 2002 var det techno n�stan hela kv�llen avsett av Marco V och Dana. Jag kan fakitskt inte lyssna p� techno l�ngre �n en halvtimme d�r blir jag komplett galen

Jag skulle f�redrar Mysteryland om jag skulle peka ut en holl�ndskt evenemang i sommaren iaf. (lr kanske dance valley men det finns inte s� mycket trance heller). GKGG �r ocks� helt lockande men det �r s� dyrt att ta sig till England (faktiskt dyrare �n Sverige f�r mig)..

Posted by staz on Dec-29-2003 16:13:

nah Scul, s�g Amsterdam-london(stansted) flights f�r s� lite som 40-50� tur&retur n�r jag var i london i september. s� det ska g� att f� riktigt riktigt billigt.. betalade sj�lv bara 60� sthlm-london tor.
dance valley hade ju massvis med trance v�l? ferry, ti�sto osv.

Posted by ScuL on Dec-29-2003 16:36:

quote:
nah Scul, s�g Amsterdam-london(stansted) flights f�r s� lite som 40-50� tur&retur n�r jag var i london i september. s� det ska g� att f� riktigt riktigt billigt.. betalade sj�lv bara 60� sthlm-london tor.
dance valley hade ju massvis med trance v�l? ferry, ti�sto osv.

ja men GKGG �r v�l inte i London �r det? n�ra Birmingham tror jag.
Jag menade inte att flyga men f�rjelinan. Att ta bilen fr�n Holland till England �r 134 euro enkelresa (och 20 f�r varje person som sitter i bilen) Och d� snacker jag inte ens om kanaltunneln med deras 400� f�r en halvtimmens t�gresa idioter. Jag kan flyga tv� ggr till Sthlm f�r den d�r summa.

DV har altid varit en hardhouse fest, bara f�r att det finns n�gra stora namn blir det inte en fest med en trance syfte. jag tycker att det saknar fortfarande mer variation i deras line-up.. har aldrig varit d�r f�r att jag tycker att organisationen suger (UDC allts�), (i 2001 lr n�t hade de 90.000 m�nniskor i regnet, massor av m�nnsikor blev underkyllad).. tyv�rr hade Mysteryland inte s� mycket trance i �r. �r nyfiken om vad de ska g�ra i 2004.

Posted by staz on Dec-29-2003 17:38:

DV hade iofs en fet massa olika stilar tyckt ejag..Sasha & digweed var ju d�r bl.a. Jo men flyg till london o ta buss elelr t�g till birmingham d�.. d� blir det fortfarande billigt..

Posted by WhiteRussian on Dec-30-2003 12:03:

Jag har �kt buss med event-express b�da g�ngerna jag var p� Global Gathering fr�n London.

B�da g�ngerna kom bussj�veln minst en timme f�rsent s� den h�r g�ngen t�nker jag �ka t�g ist�llet.

Hela resan kostar sj�lvklart massor med pengar, men man kan komma undan billigare om man kan t�nka sig flyga boskaps-flyg (Ryanair) och landa 15 mil fr�n London, och bo p� n�got taskigt hotel i Brixton,

Beror lite p� hur l�nge man vill stanna ocks�...

Posted by ScuL on Dec-30-2003 12:10:

quote:
Originally posted by WhiteRussian
Jag har �kt buss med event-express b�da g�ngerna jag var p� Global Gathering fr�n London.

B�da g�ngerna kom bussj�veln minst en timme f�rsent s� den h�r g�ngen t�nker jag �ka t�g ist�llet.

Hela resan kostar sj�lvklart massor med pengar, men man kan komma undan billigare om man kan t�nka sig flyga boskaps-flyg (Ryanair) och landa 15 mil fr�n London, och bo p� n�got taskigt hotel i Brixton,

Beror lite p� hur l�nge man vill stanna ocks�...

problemet med England verkar vara att de fr�gar mer pengar n�r man vill stanna l�ngre (s�rskilt med f�rjebiljetter). en dag �r ganska billigt, men om man vill stanna l�ngre en fem dagar s� blir det dyrt.. men efter mer �n fjorton dagar s� blir det n�stan obetalbart.. s� st�rd.. fatter det inte. vill de inte ha turister som stannar l�ngre �n tv� veckor lr n�got? verkligen konstigt.
p� skandinaviska f�rjelinor har man dessa problemer aldrig.

Posted by jofawe on Dec-30-2003 12:35:

Jag ska minsann dit... skiter i chartersemester i�r... f�r bli en klubbturne ist�llet

N�n som vet om TC fixar resa? ...
Om inte s� ska garanterat jag dra dit p� n�tt s�tt...

Posted by Pjox on Dec-30-2003 15:43:

[Vizay p� pjox dator]
vi kan ju alltid samla ihop ett g�ng h�rifr�n � dra iv�g till GKGG. har flugit ryanair f�rut, de funkar ju men hur l�ngt ere fr�n london till st�llet d�r dom k�r hela spektaklet?
[/vizay p� pjox dator]

Posted by ScuL on Dec-30-2003 15:48:

229.5km

(ass� London Stansted - Stratford-upon-Avon)
det e kanske b�ttre att flyga till London Luton?

Posted by SteveTranz4ever on Jan-21-2004 10:53:

Biljetterna sl�pps 26e April , Vanliga & Deluxe biljetter

Den 24e April sl�pps "special treatment biljetterna"

http://www.id-t.com/index-mail.php?...php?newsid=1994

Posted by Versace on Jan-21-2004 13:21:

Jag har velat �ka till Sensation sen 2000, men aldrig gjort det...

Ist�llet har jag uppt�ckt Creamfields och Dance Valley o s�nt...

Vad tycker ni? Vilken ska man satsa p�?

Sensation e ju bara under n�gra timmar o bara 5-6 dj's, medan creamfields t.ex. p�g�r under hela dagen o morgonen, har 10 olika scener o ett 60-tal dj's...

o d� inte bara trance, utan house av alla sorter o techno av alla sorter...

dessutom till samma pris...

Posted by SWE_TRANCE on Jan-21-2004 13:35:

Sensation vore riktigt kul att uppleva!
L�r ju vara grym st�mning inne p� arenan

Men skulle jag f� v�lja fritt s� skulle jag v�lja Dance Valley eller GKGG framf�r sensation.

Dance Valley h�ller v�l p� i 14 timmar eller n�t s�nt (10.00-24.00)
GKGG runt 10 timmar har jag f�r mig...
Har faktiskt inte kollat s� mkt ang�ende Creamfields, kom in p� en .cz-dom�n. Arrangeras det i Tjeckien eller vare bara dom�nnamnet??

Pages (4): [1] 2 3 4 »