TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Friday's i Malmö
Pages (3): [1] 2 3 »

Posted by Johan (DJ Irish) on Dec-30-2003 22:47:

Friday's i Malmö

FRIDAY’S!

Den 5:e Januari är det Trettondagsafton. Det innebär att det allra flesta får hela Tisdagen på sig att vila efter allt bök med att få ut julgranen. För oss som har lite rutin och kanske inte behöver ett helt dygn på oss att fixa problemet blir detta givetvis ett utmärkt festdatum. Man har precis hunnit varva ner efter nyår och börjar känna av abstinensen i benen.
För att fixa detta har vi planerat ihop en liten tillställning på Cillas i Centrala Malmö. Cillas är ett riktigt trevligt ställe som med, enorma ommöbleringar, utkastning och inforslande blir en helt okej klubblokal med två dansgolv.

Vi kommer att bjuda på ett brett sortiment av dansmusik fördelat på två golv. Progressive House, Epic/uplifting Trance och psytrance.
Innan musiken kommer igång minglar vi bland kuddarna och dricker gott så kom tidigt.

Eftersom denna kväll infaller på en Måndag kallar vi det kort och gott för.. Friday’s! Inom en snar framtid kör vi antaglien här igen. Lite oftare och på en dag som passar namnet bättre.

Skivtomtar denna afton

Det lite större golvet,
SEKAS [STP]
WIKING [STP]
JESPER [FRIDAY]

Det lite mindre golvet,
DJ IRISH [DI RADIO]
ANDREAS [ROTOR]
NYMAN [DI RADIO]

Tiden är 22-03 och åldern försöker vi hålla till 20 år. Entré 80:-
Hittar du inte till Cillas? Ta dig till Burger King vid Triangeln och följ basen.

Posted by eXton on Dec-30-2003 23:25:

woooooo, trevlig trevligt
längesen det var fin musik i Malmö tycker jag. Jag och ett gäng andra från Lund kommer givetvis dyka upp! Hoppas många andra gör det så att detta kan bli något kontinuerligt

Diggar vägbeskrivningen!

Posted by sipowitz on Dec-31-2003 11:52:

Kanonbra iniativ. Jag har för mig att jag var på cilla's för typ 1,5 månad sen och tänkte samma tanke... detta stället hade passat... :-)

Jag kommer med mina trupper..

Posted by stumpan83 on Jan-02-2004 00:55:

Talking Me be there

Gissa om jag ska vara där, japp,japp. Kommer bli super dunder. Fetta behövdes verkligen

Posted by Johan (DJ Irish) on Jan-02-2004 11:12:

Här är den officiella flyern:

Ace Promotions: Fridays i Malmö

SE till att komma tidigt. Det verkar bli fullt

Posted by Smekbar on Jan-03-2004 16:46:

humm snyft... kan man inte få komma om man fyller 20 i år? visserligen om 11 månader men vadå då? Sekas o wiking är ju sjuuuuukt grymma, o du går ju inte direkt heller av för hackor det lär du kanske kunna fixxa Irish? jag hade blivit superglad isf hoppas det går att lösa

Posted by Johan (DJ Irish) on Jan-03-2004 17:09:

quote:
Originally posted by Smekbar
humm snyft... kan man inte få komma om man fyller 20 i år? visserligen om 11 månader men vadå då? Sekas o wiking är ju sjuuuuukt grymma, o du går ju inte direkt heller av för hackor det lär du kanske kunna fixxa Irish? jag hade blivit superglad isf hoppas det går att lösa

Kolla dina meddelanden

Posted by Smekbar on Jan-04-2004 12:26:

härligt... då kommer jag o nårra polare (inkl. reveal) så de kommer bli röj. Fan va kul me en bra fest i malmö, händer inte så ofta tyvärr...

Posted by reveal on Jan-04-2004 22:10:

Kommer bli ett skönt avbrott i pluggandet

Posted by Smekbar on Jan-06-2004 19:17:

bra fest måste jag säga.. där var trevligt. Wikings set var väl bäst tycker jag, men tyckte nog ändå att där aldrig blev riktigt fetröj. Får hoppas att ni får igång så de här festerna blir en gång i månaden, hade varit jävligt sjysst. Ett tips är dock att höja volymen, och framför allt basen. Basen resonerade fint på vissa ställen i lokalen, dock inte på dansgolvet vilket ju kan kanske kan anses vara tråkigt I övrigt, faaaaaaan va snygga brudar där var!!! Helt sjukt

Posted by sipowitz on Jan-06-2004 20:21:

härlig kväll

Kanonbra kväll, underbart med lite arrangemang i Malmötrakten.

Dock med tanke på var stämningen var högst så borde nog stora golvet ha trance nästa gång :-)

Dock måste jag säga att sista timmen på stora golvet var riktigt bra!

Och jag medhåller det som smekbar sa.... finns det så många tjejer här i trakterna med BRA MUSIKSMAK? :-)

Posted by Johan (DJ Irish) on Jan-07-2004 09:49:

Tjohej! Det var minsann en rolig kväll det där. Massor med bra folk och fantastisk stämning! Tack till alla som slöt upp i vår lilla "skrubb" hehe.

Kvällen var en succé för arrangörerna så boka in den 23:e och den 30:e oxå

Posted by Rotor on Jan-07-2004 09:50:

Kul att ni gillade det. Vi är ganska nöjda själva. Alla var verkligen på topp. Kanske var det all champagne?

Vi kan inte göra så mycket åt ljudet. Grannarna delar inte vår entusiasm för vissa frekvenser. :P

Sen är tanken att det ska vara som det var nu. Inte Über högt, bara tillräckligt. Man ska kunna snacka mingla och mysa i kuddarna utan att behöva skrika sig hes. Nått som vi saknat på andra ställen.

Repriser? Oja! Ni kan börja med att boka in den 23:e och den 30:e

Boom!
Andreas

Posted by stumpan83 on Jan-07-2004 11:28:

Hello! Mys pys!

Vilken snurrigt roligt kväll jag hade. Lika förvirrad som vanligt va jag ju då *hehe* men det e bara sån jag e.
Helt klart en lyckad kväll, myspys bland kuddarna & massa stampande på golvet.

Yr som jag e så tog jag på mig att hjälpa till att städa oxå men det va ganska lungt ändå. Kul att få hjälpa till

Nu längtar man till nästa fest. Finns det några planer på vem som ska va dj då?

Kramiz

Posted by eXton on Jan-08-2004 09:31:

kan bara instämma till tidigare poster - hade skitkul

så vi kan alltså boka in 23e och 30 januari? niiiiiiice
tyckte volymen var bra, jag tycker också man ska kunna prata, men basdunket behöver inte vara obefintligt för det - särskilt på lilla golvet verkade det som man hade glömt den helt... släpa dit en bas nästa gång så blir det perfekt! skitbra lokal ju!

hoppas det blir samma djs...

var ju dock tvungen att sticka strax efter 2, skulle upp tidigt så man missade väl det bästa förstår jag

Posted by Johan (DJ Irish) on Jan-08-2004 09:43:

quote:
Originally posted by eXton
kan bara instämma till tidigare poster - hade skitkul

så vi kan alltså boka in 23e och 30 januari? niiiiiiice
tyckte volymen var bra, jag tycker också man ska kunna prata, men basdunket behöver inte vara obefintligt för det - särskilt på lilla golvet verkade det som man hade glömt den helt... släpa dit en bas nästa gång så blir det perfekt! skitbra lokal ju!

hoppas det blir samma djs...

var ju dock tvungen att sticka strax efter 2, skulle upp tidigt så man missade väl det bästa förstår jag

Som jag förstått det är det lite ändringar i schemat och det är datumen 23:e och 24:e januari som man får holla koll på. Anreas [Rotor] vet naturligtvis mer om detta och kommer bekräfta de slutgiltiga datumen snart skulle man tro

Jag har även hört att ljudet i den lilla "skrubben" kommer att förbättras med samma ljudsystem som användes på det stora golvet i måndags så det ska nog bli bra Exton

Posted by stumpan83 on Jan-14-2004 17:43:

Monkey Dancer 2 FEST!

Snart e det fest igen *weweeiiiooo* Massa mingel & mys *hihi*

Posted by Smekbar on Jan-14-2004 21:13:

jasså? när då? =) vill man ju inte missa...

Posted by reveal on Jan-14-2004 21:59:

quote:
Originally posted by Dj_Irish
Som jag förstått det är det lite ändringar i schemat och det är datumen 23:e och 24:e januari som man får holla koll på.

Jahapp, får tydligen redan avbryta sviten med att ha kommit alla gånger Men det blir nog tillräckligt med folk även utan mig

Posted by Johan (DJ Irish) on Jan-15-2004 15:50:

Ny info som gäller nu boys and girls

Hemsida: Firday's

Det blir fest den 23:e och den 30:e.

Den 23:e:

Main Floor:
Mingel Master: Jesper
Tegma (Live)
Sekas (STP)

Lilla Golvet (Da Skrubb!)
Irish
Nyman
Andreas
Twisted B2B

Den 24:e
Main Floor:
Mingel Master: Andreas
Peter Dijital (Digital Structures)
Wiking (STP)

Lilla Golvet (All mighty Skrubb!)
Irish
Nyman
TwistedB2B

Från deras main page:

quote:
Klubben med hög mingelfaktor!

Vi hade nog inte vågat tro att premiären på Cillas skulle locka så vansinnigt mycket folk.
Trots mycket andra aktiviteter i stan fyllde vi tidigt. Folk myste bland kuddarna och drack champagne fram tills dess att musiken började komma igång på allvar. Sekas och Wiking fick igång folket rejält på stora golvet medans fullt battle pågick mellan dom tre jockarna på lilla golvet.
Vi har fått möjligheten att göra om denna magiska kväll 2 gånger innan det ska ske lite andra aktiviteter i lokalerna. Men med det inte sagt att Friday´s inte kommer att dyka upp där då och då. Självklart högg vi dessa datumen så länge och ska se till att dom blir minst lika bra som den första. Som sagt var det fullt tidigt förra gången så kom i tid, gärna innan 23. Missar man minglet i början har man missat halva upplevelsen.

Räkna med två fullspäckade kvällar på Cillas!!

Posted by Smekbar on Jan-15-2004 16:28:

quote:
Originally posted by Dj_Irish
Ny info som gäller nu boys and girls

Hemsida: Firday's

Det blir fest den 23:e och den 30:e.

Den 23:e:

Main Floor:
Mingel Master: Jesper
Tegma (Live)
Sekas (STP)

Lilla Golvet (Da Skrubb!)
Irish
Nyman
Andreas
Twisted B2B

JAAAAAA!!! Tegma har gjort sååå bra musik så de lär ju va skitbra live speciellt X-calibur e svinigt bra.. jag lär ju dyka upp alltså

Posted by stumpan83 on Jan-20-2004 15:47:

Hello! *weeiiii*

Snart e det fest igen *hehe*

Posted by CJ InterCity on Jan-20-2004 16:00:

wow så man KAN alltså festa loss till trance i Malmö?

Posted by stumpan83 on Jan-20-2004 17:25:

givetvis

klart du kan det det e fest både på fredag & lördag men den på lördag e hemligt lokaliserad

Posted by eXton on Jan-21-2004 08:16:

nämen nu är det väl lite fel? jag tror irish skrev fel datum på andra gången. Det är ju 23e och 30e (inte 23e och 24e).

verkar ju lite korkat att köra två dagar efter varandra med.

sen tycker nog jag att köra så tätt som 1 vecka emellan också är lite väl friskt vågat, jag skulle nog rekommendera att dra ut lite på det och att satsa på att piffa upp lokalen lite mer varje gång.
Själv tyckte jag det var helt ok första gången men några kompisar var lite gnälliga ang lokalen iaf...

Det är ju musiken som är det viktiga iaf (och lite ljud o ljus såklart)!

Pages (3): [1] 2 3 »