TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Ijzel in Nederland
Ijzel in Nederland
Mijn god, wat een drama!
Ik rijd net van Amsterdam-West naar Purmerend, waar er op 10 km snelweg zeker 20 auto's in de vangrail lagen. 
Het had eerst gesneeuwd, dus ik dacht al dat het verstandig was niet harder dan 80 te rijden. Na de Coentunnel begon de ellende, het regende en de wegen veranderde in een ijsbaan. 
De eerst bocht richting Zaandam begint de auto te glijden, en remmen betekent dan ook slippen en de vangrail in. Ik heb de auto dan ook in zijn versnelling laten staan en gleed min of meer op 4 wielen min of meer neutraal door de bocht. Dank je wel Subaru!
Na de bocht, was harder rijden dan 40 echt onverstandig. Links lag een MPV op zijn kant tegen een paal, rechts stonden her en der auto's verspreid door elkaar. Wat een verschrikkelijk gezicht! 
Bij de splitsing Beverwijk A8/Purmerend A7 lagen diverse auto's (oa Alfa 166) al dan niet met schade tegen de vangrail/in de berm. Ook aan de overkant stonden overal auto's dwars.
Pas nadat ik bij Purmerend aankwam, zag ik in de verte de eerste zwaailichten. Het laaste stukje naar huis in de bebouwde kom was eigenlijk nog het meest verradelijke: de weg zag er droog uit maar was 100% ijs.
Ik ben blij dat ik thuis ben. Hopelijk zijn er geen gewonden gevallen, en gaat men niet de weg op als het echt niet nodig is!

haha vet
moest net ook op verraderlijke stukje rijden, was niet prettig
(dank je wel peugeot 306 met veel te gladde banden)
het was voor mij net ook een gezellig avondtuur...
Was op de scooter, moest nog een gast thuisbrengen. Als je op de hoofdwegen rijd is er in de stad niet echt veel aan. gewoon op de gestrooide stukken rijden dan komt alles goed. maar vooral het laatste stukje tussen de huizen door, de wijk in zegmaar.
Was ut vannuh...hee hier glimt de weg...Oh ff kijken. Meteen een voetje aan de vloer om te voelen hoe glad de weg wel niet is...jah hier is het idd erg glad, rij maar een stukje rustiger das wel verstandig toch?! 
zelfs lopen is moeilijk hier in utrecht.. glad als een aal is de weg.. ongelovelijk. hopelijk geen gewonden of doden idd..
ik kom net terug uit amsterdam bij RV vandaan , maar ik heb ook een hele berg zuto's langs de kant gezien
| quote: |
| Originally posted by franzelare ik kom net terug uit amsterdam bij RV vandaan , maar ik heb ook een hele berg zuto's langs de kant gezien |
| Originally posted by ahp2002 welke pillen heb jij genomen? |
Ik fiets net van mijn ma naar mijn pa en dan mag ik eerst een stukje over een weg met van die "asfalt klinkers". Dat was wel te doen, wel glad, maar niet extreem. Vervolgens over het asfalt waar gestrooid is en daar lag alleen maar water.
Maar dan nog ff over die rode klinkers. E�n grote ijsbaan. Een auto die 20 rijdt wil linkaf en mist de bocht volledig. Blijft maar glijden!
Denk dat ik dalijk mun schaatsen aantrek als ik weer vertrek 
Wat wordt er voor vanavond verwacht want over 8 uurtjes moet ik de familie van me vriendin op het vliegtuig zetten op Schiphol.. 
| IN HET OOSTEN EN ZUIDOOSTEN IJZEL Af en toe valt regen of motregen. Ten oosten van de lijn Breda - Hoogeveen ligt de wegdektemperatuur nog enkele graden onder nul. Hierdoor is het ten oosten van deze lijn nog plaatselijk glad door ijzel. De dooigrens trekt langzaam naar het zuidoosten. Verder komen er naast wolkenvelden ook opklaringen voor en hier en daar valt nog wat regen of motregen. De luchttemperatuur ligt in de westelijke helft van het land al 4 tot 6 graden boven nul. In het oosten en zuidoosten ligt de temperatuur rond het vriespunt en loopt langzaam op tot een graad of 3. Boven land staat een meest matige wind en langs de kust waait het af en toe vrij krachtig. In het oosten en zuidoosten is de wind nog zuidelijk, elders is de richting westelijk. De komende dagen is er veel bewolking, regent het geregeld en lopen de temperaturen nog wat verder op naar gemiddeld 7 graden, 's nachts koelt het niet verder meer af dan ongeveer 3 graden. |
| Originally posted by Chicane Wat wordt er voor vanavond verwacht want over 8 uurtjes moet ik de familie van me vriendin op het vliegtuig zetten op Schiphol.. |
Gisteren na het stappen met de taxi terug naar huis. En inderdaad de weg zag er gewoon uit. Maar bleek een ijsbaan. We verwisselden van baan waarbij de achterkant uitbrak ofzo, en toen stuurde die flink tegen, daardoor raakten we alleen in een spin, en kwamen we tegen de vangrail. Die raakte we gelukkig niet al te hard, maar voorkwam wel dat we in de sloot lagen
Die taxi had gelukkig niet echt veel schade en kon gewoon verder rijden, maar na het ongeluk liepen we ff om de auto heen en t was echt bizar glad... Gelukkig is alles goed gekomen
Ejh reed vannacht om 04:00 van Amsterdam naar huis over de A9 en de A1 maar heb geen auto's langs de weg zien staan.
Op de A9 waren ze gigantisch aan het zouten maar op de A1 kon ik niet harder dan 80 rijden.
Viel bij mij dus ontzettend mee.
| Originally posted by New Wave Ejh reed vannacht om 04:00 van Amsterdam naar huis over de A9 en de A1 maar heb geen auto's langs de weg zien staan. Op de A9 waren ze gigantisch aan het zouten maar op de A1 kon ik niet harder dan 80 rijden. Viel bij mij dus ontzettend mee. |
AT5 teletekst spreekt over 7 ongelukken in omgeving Amsterdam, die kunnen dan niet tellen of ze rekenen de eenzijdige ongevallen niet mee 
Straks maar even TV Noord-Holland aanzetten...
ik denk dat ze auto's die de weg afgeschoven en in de berm terecht zijn gekomen niet mee tellen.
alleen aanreidingen en auto's die ergens tegen aan geknald zijn en meer dan alleen blikschade hebben tellen ze denk ik
Wij hadden op de heenweg nergens last van, wel toen we rond 11 uur naar de XL gingen, toen was het best kut rond de Coentunnel.
En JP, waarom durf je je eigen naam niet te geven?
zijn naam is eigenlijk Jan-Peter Balkenende
| Originally posted by SnuggLe Wij hadden op de heenweg nergens last van, wel toen we rond 11 uur naar de XL gingen, toen was het best kut rond de Coentunnel. En JP, waarom durf je je eigen naam niet te geven? |
Edwin De Roy van Zuydewijn?
ik reed zaterdagn8/zondagochtend om een uur of 5:00 op de A9 of zo richting Haarlem en daar was t echt oerglad!! Zag op een gegeven moment 2 auto's bij elkaar in de vangrail, dus ben toen maar 60-70 gaan rijden of zo. Wel geinig, als je probeerde te sturen ging je af en toe gewoon rechtdoor
. Op een gegeven moment kwamen we in een rij van auto's die allemaal iets van 50 reden achter een strooiwagen aan, niemand had zin om in te halen, wat natuurlyk best wel verstandig was.
Leuk verhaaltje he 
ik heb gelukkig toen ik in NL woonde geen ijzel meegemaakt...
ik als antillian was zeker plat op m'n bek gegaan

| Originally posted by Optimus Edwin De Roy van Zuydewijn? |
| Originally posted by jp De politie luistert mijn telefoon af |