TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- informatie over de lp nodig


Posted by HaZZa on Jan-06-2004 12:05:

informatie over de lp nodig

op mijn school moet ik een spreekbeurt houde over de lp...
maar ik heb de tering gezocht en ik heb gewoon bijna niks, aangezien ik mijn spreekbeurt over een week moet doen! het is maar 10 minuutjes en stelt dus eigelijk niks voor. maarja ik kan niet van onderwerp veranderen.

misschien dat iemand me kan helpen met wat info??

greetz
HaZ


Posted by MaGiK54 on Jan-06-2004 12:12:

We nemen www.google.com als beginpunt. We geven de zoekopdracht "langspeelplaat" "geschiedenis" mee. Uitkomst oa: http://www.geocities.com/lpvinyl/history.html

Tijd waarin ik dit gevonden heb, is plus minus een halve minuut geweest.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.


Posted by basd on Jan-06-2004 12:14:

Google "vinyl history"

resultaat:

http://www.geocities.com/lpvinyl/history.html

tien seconden werk.

Weet je zeker dat je je best hebt gedaan?



EDIT: Yeah, what he said


Posted by HaZZa on Jan-06-2004 12:23:

nou oke!!!
thanks for the help


Posted by Pjotr G on Jan-06-2004 13:04:

Je kunt ook leuk vertellen over de RIAA curve en waarom die er is.

Dat is de frequentie verdeling hoe een phono bron versterkt en ge-EQ't wordt door een phono pre-amp. Hoe het op een plaat is geperst is er superweinig bass, en superveel treble (prik m maar eens in n line ofzo), dat heeft te maken met dat de daadwerkelijke bass groeven ontzettend breed (onspeelbaar) zouden worden. Zou zeggen, doe eens een google, moet toch wel 10 minuten over vol te lullen zijn.


Posted by Teknikol on Jan-06-2004 18:43:

quote:
Originally posted by Pjotr G
Je kunt ook leuk vertellen over de RIAA curve en waarom die er is.

Dat is de frequentie verdeling hoe een phono bron versterkt en ge-EQ't wordt door een phono pre-amp. Hoe het op een plaat is geperst is er superweinig bass, en superveel treble (prik m maar eens in n line ofzo), dat heeft te maken met dat de daadwerkelijke bass groeven ontzettend breed (onspeelbaar) zouden worden. Zou zeggen, doe eens een google, moet toch wel 10 minuten over vol te lullen zijn.


lol het moet wel een btje oppervlakkig en begrijpelijk blijven denk ik.

synthforum geblaat hier


Posted by MennoB on Jan-06-2004 20:23:

quote:
Originally posted by FunkySimon
zooww ej heb je die nieuwe langspeelplaat van tiesto al gehoord klinkt toch niet echt..


Nee, waar heb je die dan gehoord??



Posted by Pjotr G on Jan-06-2004 21:38:

quote:
Originally posted by Teknikol
lol het moet wel een btje oppervlakkig en begrijpelijk blijven denk ik.

synthforum geblaat hier


synthforum rules

maar dat gaat niet over platenspelers



Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.