TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Lumpen Tråden
Pages (5): [1] 2 3 4 5 »
Lumpen Tråden
Nån som ska in i lumpen? Nån som muckar snart? Andra erfarenheter att berätta om?
Själv så Rycker jag in I slutet utav Oktober 2004 som Amfibie gruppbefäl :P
Vi ses på fronten 

i holland finns lumpen inte kvar.. bara frivilligt, så har inga egen upplevelser. men jag vet från min svensk kompis som gick till Boden att det var rätt svårt (men kul ändå) .. särskilt issimma gillade han inte 
| quote: |
| Originally posted by ScuL i holland finns lumpen inte kvar.. bara frivilligt, så har inga egen upplevelser. men jag vet från min svensk kompis som gick till Boden att det var rätt svårt (men kul ändå) .. särskilt issimma gillade han inte |
det är ju för fan skita kul. jag och mina kompisar brukar göra det på fritiden. vi ska ut på min kompis land snart och göra det igen
bada i isen och springa upp till bastun hihihi
sen käka hamburgare efter och så
| Originally posted by JayBee aha du menar is vak det är ju för fan skita kul. jag och mina kompisar brukar göra det på fritiden. vi ska ut på min kompis land snart och göra det igen bada i isen och springa upp till bastun hihihi sen käka hamburgare efter och så |
På fronten är jag redan. Inga bilder dock.
Granatgevärskytt/Signalist/Stab
muckade 10juni förra året 
klart man har massa minnen... men det e ju massa sånt som mest e roligt för en själv o lumpen polarna... hehehehe
men lumpen va fan rolig.... bara positivt för mig.. ändrades massa till det bättre 
fast jobbiga va ju att marinen hade massa brudar... men inte vi.. så man fick ju se dem springa runt med tjejer hela tiden.. hehe
fast så länge man har en internat skola med massa tjejer på typ 20-30min gångväg där ifrån så klarar man sig... hehe 
men lumpen va kul 
vissa stunder va helt åt helvete.. men fortfarande kul.. hehe 
enda erfarenhet jag har som har med lumpen att göra är ju mönstringen, som tog en kvart ungefär... efter att jag trängt mig i kön och gått först in till pyskopratlikern och berättat hur svårt störd jag var så fick jag gå därifrån med mitt gratis paket juice och min gratis bulle... 
| Originally posted by JayBee aha du menar is vak det är ju för fan skita kul. jag och mina kompisar brukar göra det på fritiden. vi ska ut på min kompis land snart och göra det igen bada i isen och springa upp till bastun hihihi sen käka hamburgare efter och så |
enda erfarenheten jag har e också mönstringen...har ju tinnitus å schlatter vilket jag skrev på papprena så jag gick dit, pratade med doktorn i 5 minuter å sen fick jag en gratis lunch tillsammans med nått riktigt psycho som verkade va en halvgalen transvestit som blivit mobbad genom hela sitt liv, han va riktigt läskig...killen va fan störd 
mysiga laban :P
Ska mönstra nu den 14 jan, får se hur det går.. Jag tänkte såhär: Jag vill göra lumpen, men eftersom jag ser som en kråka med högerögat (det jag ska sikta med mest :P) så kan jag väll typ göra andra grejer,, typ lite tyngre saker som att bäre Majoren under övningar och sånt :P
Själv ska jag in nu på måndan (den tolfte).. Får se hur det går. Det kan visserligen bli svårt att orka stiga upp klockan 6.00 varje morgon, men man vänjer sej väl.
Jag skulle egentligen gjort lumpen (skulle rycka in 14 juni) som radiolänkman, men ett par månader efter mönstringen fick jag ett brev vilket förtäljde att de hade satt mig som reserv. *phew*
finns redan en tråd om lumpen
så jag antar att den här tråden låses snart.
e inte amfibie nån form av djur? eller e ja helt ute och cyklar nu 
| Originally posted by Glorie finns redan en tråd om lumpen så jag antar att den här tråden låses snart.e inte amfibie nån form av djur? eller e ja helt ute och cyklar nu |
| Originally posted by Glorie finns redan en tråd om lumpen så jag antar att den här tråden låses snart. |
vi kan ju lika gärna prata vidare i denna, bättre det än i svenska folket tråden 
jag kommer bli en sån snubbe som typ tom hanks i "saving private ryan" jag ska leda en liten trupp iland med en båt och storma upp på stränder (med andra ord kanon mat)
jag ska göra allt vad som står i min makt för att slippa lumpen, vill inte slösa bort ett år av mitt liv! 
Jag kommer ihåg nr jag mönstrade maj 2003. jag drog någon vals för psykriatern (stavning) om att nej nej detta går inte. jag får för mycket hem-längtan och så sa hon ok du kan gå. Min lyckligaste dag i mitt liv 
| Originally posted by Glorie finns redan en tråd om lumpen så jag antar att den här tråden låses snart. |
Det var konstigt när jag mönstrade, man började med "intelligenstestet" som jag gjorde ganska snabbt, bland dom första. Det var sagt att den första halvan att bli klar fick gå till psyk-snubben först. Så det fick jag göra (fast det var en psyk-gumma), fick reda på att jag fått 8 av 9 på testet, och sen sade jag att jag inte vill göra. Då fick jag bara gå, hehe.
Det var typ över halva gruppen som bara fick gå på en gång. Hörde senare att de "upptäckt" att de tagit in för få, så de började ta in folk som galningar några veckor senare... 
| Originally posted by Glorie finns redan en tråd om lumpen |
| Originally posted by St_Andrew jag ska göra allt vad som står i min makt för att slippa lumpen, vill inte slösa bort ett år av mitt liv! |
Re: Lumpen Tråden
| Originally posted by JayBee Själv så Rycker jag in I slutet utav Oktober 2004 som Amfibie gruppbefäl :P |
Jag tror jag skulel villja göra lumpen. Värkar intresant på sätt och vis. Man borde ju lära känna sig själv på nått sätt osm man troligen inte skulle göra annars. Fast jag bör nog börja träna en massa redan nu om jag vill kunna bli nått som jag skulle villja bli i huvud tahet =P
Fast jag hålelr med om att det kan vara ett rent slöseriår. Vet man vad man vill göra ere nog bättre att sattsa på det.
Re: Re: Lumpen Tråden
| Originally posted by Gate 42 btw, Hoppas du har bra kondition. Det är det viktigaste tipset jag kan ge dig inför att bestiga AMF1's portar. Många tror att det bara gäller att träna styrka och sånt på gym. Men när man väl är där så märker man att det bara är kondition som gäller om man vill klara baskerproven. (själv är jag en fet slöfock som hade blivit rejält felplacerad så jag tog aldrig baskern och var en skam för min kapten :P ) Så, ut och spring nu |
(ärligt altså)

Jo, visst behövs det lite styrka (drog en 7:a) för att få den tjänsten man vill ha. Men man behöver det inte så mycket under själva lumpen sen...
Dock var det rätt smidigt för mig som är lite större att bära tunga ryggsäckar ( @ 50kilo) längre bitar än för de grabbar som var små och taniga 
Trist att du inte fick den tjänsten du ville ha.. Men fy fan.. KJ alltså, såg de ny inryckta innan jag muckade... De hade det inte kul. Min pluton låg typ och löka i gräset och tittade på när de drillades till 100%... Det är inte kul att vara KJ... Men det är tufft! 
Rycker in 19 januari (om en och en halv vecka) som systemtekniker i 15 månader. Önska mig lycka till