TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Rykande färska Dj's
Rykande färska Dj's
Vi känner alla till Armin Van Buuren, Paul Van Dyk och Tiesto, men hur är det med dem nya okända? Det kan vara kul att följa utvecklingen på en ny DJ.
Jag börjar med en färsking, ROBVOX
Jag har nyligen hållit ögonen på en ny Dj som heter "Robvox". Jag tror att han bara hållt på i drygt ett år eller så. Han har ett radio program som går varje vecka, det brukade vara live men nu spelar han in det dagen innan så att man kan ladda ner det.
Att han spelar in det i förväg numera är därimot inget fusk för han ändrar ingenting, gör han ett misstag så är det kvar till programmet.
Han har inte samma skills som kanske AVB, men ingen föds som proffs
men han är jäkligt duktig och många utav hans mixar är lena som siden
Ni kan lyssna in på hans program varje torsdag mellan 18:00-20:00 [GMT+1](Stockholm) på ETS-Global. (innan ASOT)
[ETS-Global] [Robvox.com]
för att få en bättre uppfattning utav vilken typ utav låtar han spinner så kan ni gå in på hans hemsida och trycka på "in the mix"
loyssnade på hans senast show.. var nice grejer han spelade.. såg att du var reggad på hans forum också¨.
| quote: |
| Originally posted by staz loyssnade på hans senast show.. var nice grejer han spelade.. såg att du var reggad på hans forum också¨. |
Rob började spela strax innan mig på ETS och Trancesphere. Helt klart duktig DJ, blir bättre och bättre. Har aldrig förstått varför han känner att han måste förställa rösten när han gör voiceovers bara.
| Originally posted by Sorrow Har aldrig förstått varför han känner att han måste förställa rösten när han gör voiceovers bara. |
När han pratar under sina set ändrar han på sin röst.
| Originally posted by Sorrow När han pratar under sina set ändrar han på sin röst. |
jag hadde ingen aning om det.
hmm.. var kan ja se hans sennaste playlists,, är bara från i november typ på hans sida.. vill ha playlist från de senaste showen..
| Originally posted by JayBee va!? hur vet du det? ioförsig spelar det ingen större roll men blir bara lite nyfiken hur du vet det jag hadde ingen aning om det. |
| Originally posted by staz hmm.. var kan ja se hans sennaste playlists,, är bara från i november typ på hans sida.. vill ha playlist från de senaste showen.. |
(de spelade lite gammal och kommersiela tunes) men det var rätt så kul ändå 
Haha.. Är inte min fest, jag bara spelar där..
Hursom tycker jag att det låter som en bra idé. Här är tracklisten från mitt radioprogram Northern Light igår förresten:
Northern Light 04, 2004-01-10
1. Mark Otten – Mushroom Therapy (Armin van Buuren’s Rising Star Remix)
2. Primer – The Silver Lining (Original Mix)
3. John Askew – Air Guitar (Original Mix)
4. Robert Nickson – Spiral (Original Mix)
5. Oceanlab – Satellite (Original Mix)
6. EUPHONIC TUNE OF THE MONTH: Armin van Buuren – Burned With Desire (Ronski Speed Mix)
7. Dallas Superstars – I Feel Love (Original Extended Mix)
8. Techno Punx – Energise (Original Mix)
9. Airbase vs DJ Stigma – Hunting 2004 (Original Mix)
| Originally posted by Sorrow Haha.. Är inte min fest, jag bara spelar där.. Hursom tycker jag att det låter som en bra idé. Här är tracklisten från mitt radioprogram Northern Light igår förresten:Northern Light 04, 2004-01-10 1. Mark Otten – Mushroom Therapy (Armin van Buuren’s Rising Star Remix) 2. Primer – The Silver Lining (Original Mix) 3. John Askew – Air Guitar (Original Mix) 4. Robert Nickson – Spiral (Original Mix) 5. Oceanlab – Satellite (Original Mix) 6. EUPHONIC TUNE OF THE MONTH: Armin van Buuren – Burned With Desire (Ronski Speed Mix) 7. Dallas Superstars – I Feel Love (Original Extended Mix) 8. Techno Punx – Energise (Original Mix) 9. Airbase vs DJ Stigma – Hunting 2004 (Original Mix) |

Nej, jag spelar efter Liftoff, andra lördagen i varje månad.
När jag började spela på ETS spelade jag efter honom på hans gamla tid på fredagar. Nu är jag resident på Trancesphere och ETS simulcastar bara mina set, så jag har inte mycket kontakt med honom längre.
Najsing bajsing tracklist
Ska bli intressant att höra dig spela
Jag gråter fortfarande floder över att Armin och Jon o bir verkar vara dom enda som lirar originalet på Mushroom Therapy...är det bara jag som insett felfriheten i detta original?
får aldrig höra den live
Orginalet är även det väldigt bra. 
Spelade mest Armin's mix pga releasedate och hur den passade i setet i övrigt och så..
inte direkt några nya DJ's men deras radio program är rykande färskt!
" Above & Beyond kick off a new Tuesday night show on Ministry of Sound Radio on January 13th between 20.00 and 22.00 pm GMT (21.00-23.00 CET). "
[Anjuna Beats][MOS]
JAG icke gör det använda filtrera på min röst när JAG gör röst utländsk. Den bara filter sitter i kvinno- röst över för Tranceportation.
Tack själv för uppbackningen!
RobVox
.
| Originally posted by RobVox JAG icke gör det använda filtrera på min röst när JAG gör röst utländsk. Den bara filter sitter i kvinno- röst över för Tranceportation. Tack själv för uppbackningen! RobVox |
robvox rox!!
nä, seriöst, jag lyssnar ju nästan alltid på tranceportation innan Asot på ETS å jag gillar det jag hör.
nice to see that you know a little swedish rob, make shure you say hi to all swedish TA's on your show sometime (in swedish of course
)
blir ju att man hör på robvox show allt för jämnan, den går väl innan ASOT om jag inte minns fel...eller?