TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Var beställer ni vinyl?

Posted by Laszlo on Jan-09-2004 04:15:

Var beställer ni vinyl?

Nu börjar det verkligen klia i byxorna, och jag håller på och skissar på en plan över en rånarkupp jag planerar att utföra så jag kan köpa mina 1210r någon gång. (j/k - jag tänkte faktiskt råna ICA )

Hur som helst - snart blir det av, trots att jag pluggar, men jag pallar fan inte att vänta - jag får helt enkelt skära ner på nudlarna. Därför var jag lite nyfiken över vart ni beställer era vinylskivor ifrån.

Jag vet att det finns en herrans massa ställen - men vilka är Era favoriter? Vilka är billigast, vilka har sina produkter i lager så man slipper vänta, och framförallt, vilka hinner leverera innan musiken man köpt hinner dö ut? Det står ju ofta en sak på sidan, men långt ifrån alla företag kan hålla upp till sina löften ang. leveranstider och dyl - speciellt när det gäller leveranser till andra länder.

Posted by RebeL9 on Jan-09-2004 04:41:

www.chemical-records.com
www.juno.co.uk
www.ebay.com

därifrån brukar jag beställa. Ebay gillar jag därför att man kan hitta skivor man inte hittar någon annanstans. De två övriga är mycket pålitliga och snabba

Posted by Connector on Jan-09-2004 04:56:

Köper från en massa olika ställen på internet men favoriterna är:

http://www.chemical-records.co.uk/
http://madrecords.net/
http://www.homerun.de/
http://www.juno.co.uk

Posted by Johan (DJ Irish) on Jan-09-2004 08:11:

Mina favoritställen är:

www.deejay.de
www.juno.co.uk
www.only-djs.com

Posted by Smekbar on Jan-09-2004 11:38:

har aldrig beställt, brukar köpa på Cosmic One i malmö, men lär ju beställa från www.backtoplastic.com rätt snart, eftersom Cosmic i malmö tyvärr inte säljer nån Acidtechno... är dock lite tveksam, eftersom de inte verkar köra krypterat när man lämnar sitt kontokortsnummer... :/

Posted by ExOn on Jan-09-2004 17:49:

Chemicalrecords
Juno
Hooj Promo Service
PlasticFantastic
Buythatrecord

Posted by Gate 42 on Jan-09-2004 23:31:

Har 3 olika alternativ när jag ger mig ut på skivshop.

Antingen så går jag till Back To Plastic i Stockholm. De har det mesta men inte i så många kopior. Sen är det lite efter (men inte så farligt mycket längre, det var värre förr) med releaserna. Kommer någon/några veckor efter den är släppt typ i holland.

De har även en webshop @ www.backtoplastic.com

Om jag är för lat för att ta bussen in till stan så blir det till att surfa runt på www.only-djs.com eller www.dancegrooves.com och lägga fina skivor i kundvagnen och betala.

Lycka till med skivköpen

Posted by Laszlo on Jan-09-2004 23:55:

allright, tack grabbar. Det är ganska uppenbart att Dancegrooves, Only-DJ's och Juno är det som gäller.

Connector: Om du planerar att beställa skivor inom kort så säg till mig - vi bor ju bara ett stenkast ifrån varandra här ute i skogen, så vi kan ju dela på portot.

Posted by Amnezia on Jan-10-2004 00:34:

www.juno.co.uk
www.only-djs.com
www.tidytrax.com
www.bangingtunes.com
www.dotvinyl.com
www.clubmusic.com
www.choicerecords.co.uk
www.baronsimms.com/
www.dancegrooves.com/
www.groovetech.com
www.plasticfantastic.co.uk
www.dancerecords.com
www.danceimports.com
www.satelliterecords.com
www.abovethesky.com
www.chemical-records.co.uk
www.urbandwax.com
www.unrec.com
www.joyryderecords.com

nåra dock inte provat alla personligen..men kan va värda å kika på..

Posted by zamson on Jan-10-2004 03:10:

beställer trance från dancegrooves...mycket snabba och bra. Eftersom jag börja köpa mer o mer progg så tycker jag MEGA Skivakedemin i sthlms innerstad är riktigt bra. Johan har styrt upp deras vinylsektion Ska nog testa o beställa från Juno snart..

Jag får mina Techs imorn!!!

Posted by Connector on Jan-10-2004 05:22:

quote:
Originally posted by DJ_Laszlo
Connector: Om du planerar att beställa skivor inom kort så säg till mig - vi bor ju bara ett stenkast ifrån varandra här ute i skogen, så vi kan ju dela på portot.

Menar du att växjö skulle ligga ett stenkast ifrån värnamo?

Posted by ScuL on Jan-10-2004 12:05:

quote:
Originally posted by Connector

7 mil e inte så långt när man tittar på storleken av landet

Posted by Laszlo on Jan-10-2004 14:30:

quote:
Originally posted by Connector

hehe, nej, men jag är ju hemma hos föräldrarna och de gamla polarna i Ryet på regelbunden basis, vilket däremot ligger ett stenkast (ett långt sådant) från Värnamo. Festar ju en hel del i Värnamo också, många gånger mot min egen vilja men det är en annan femma

Posted by Laszlo on Jan-10-2004 14:38:

quote:
Originally posted by ScuL
7 mil e inte så långt när man tittar på storleken av landet

Fan, du verkar ju kunna landets geografi bättre än vi Att det är sju mil mellan Växjö och Värnamo är jag medveten om, samt avstånden till städerna runt om kring i småland, men om någon frågar mig vad det är för avstånd mellan Linköping och Norrköping skulle jag nog göra bäst i att inte gissa...

Posted by Pjox on Jan-10-2004 22:29:

[vizay som postar]
jag köper endast från back to plastic här i sthlm..dels tar dom in precis vad som helst om man ber om det å sen ere jävligt sjysta människor som jobbar där.
Sen slår inget känslan av att bläddra runt bland skivorna som står där

sen tycker jag det är rätt omständigt att handla utifrån sverige med tanke på valutaomvandling osv vilket jag måste göra på banken eftersom mitt konto inte stödjer sånt osv

[/vizay som postar]

Posted by dj_hysterix on Jan-11-2004 00:08:

jag brukar också köpa i BTP, det är väl den bästa vinylbutiken här i Sverige må jag säga ...så brukar man träffa vizay där med

Posted by CJ InterCity on Jan-18-2004 05:18:

www.funrecords.de

fördel: sällsynta, gamla som nya, klassiker kan man hitta till lågpris. pålitliga & skickar i tid
nackdel: det mesta är begagnat