TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Hur får man tmf9 i sverige
Pages (2): [1] 2 »
Hur får man tmf9 i sverige
Hello alla sweta...
hur får man in tmf9 i sverige? Jag är nämligen ute efter att se på rave/live/events... Finns det fler kanaler, vilka är dessa och hur skaffar man dem???
Man kan ju gå på events själv istället? 
en parabol som är riktat till Astra 19.2 öst och en digitalmottagare.
sen behöver man en CAM kort av nån slag för att decryptera signalen.
TMF är nämligen koderade (men lätt att få öppen).
f.ö.
VIVA och VIVA2 (tyskt) finns på samma satelliten och de är gratis.
TMF är inte kodad...
Den ligger på Eutelsat W2...
Kan tyvärr inte var exakt den ligger...
Men leta på www.lyngsat.com under Free Tv, o sen Europe o Belgium...
ah
du har rätt men du syfter på belgiska TMF:en som ligger på eutelsat W2 16 grad öst.
det e även för mig svårt att få in den med en 80cm parabol i Holland. tror inte att nån i Umeå kommer att klara det ..
f.ö. sänder belgiska TMF:en nästan ingen trance events lr lika saker..
Har länge också velat ha kanalen. Var använder de för encpryptionsystem, och var kan man få tag på nycklar till det?
| quote: |
| Originally posted by ScuL ah du har rätt men du syfter på belgiska TMF:en som ligger på eutelsat W2 16 grad öst. det e även för mig svårt att få in den med en 80cm parabol i Holland. tror inte att nån i Umeå kommer att klara det .. f.ö. sänder belgiska TMF:en nästan ingen trance events lr lika saker.. |
| Originally posted by DJ_Laszlo Har länge också velat ha kanalen. Var använder de för encpryptionsystem, och var kan man få tag på nycklar till det? |

)
... Det enda problem är bara priset, den koster ungefär 4000.| quote: |
| Originally posted by Versace så de e skillnad på belgisk o holländsk TMF? fan det visste jag inte... |
får man in sky med den? skulle vilja ha lite mer info än bara länken...
| Originally posted by Versace får man in sky med den? skulle vilja ha lite mer info än bara länken... |

Alla Holländska kanaler, ungefär 60 Tyska kanaler... Många themakanaler som GameTV, RealityTV, Extreme Sports channel, osv . Rätt skoj faktiskt
hehe..Scul är värsta experten på det här området! 
jag vill också ha lite nya coola kanaler..hur fungerar det där magic kortet egentligen? vad behöver jag till det och vad kostar det?
Antennen jag kör med nu suger..MTV och några andra mindre viktiga kanaler hackar till lite då och då..mycket irriterande
vad ska jag skaffa för antenn/parabol för att fixa problemen och vad behöver jag för att kunna få lite trancekanaler? 
| Originally posted by Nyx hehe..Scul är värsta experten på det här området! ![]() |
Och det var helt nödvändigt för att få in Svenska kanaler här hehe
jag vill också ha lite nya coola kanaler..hur fungerar det där magic kortet egentligen? vad behöver jag till det och vad kostar det? Antennen jag kör med nu suger..MTV och några andra mindre viktiga kanaler hackar till lite då och då..mycket irriterande vad ska jag skaffa för antenn/parabol för att fixa problemen och vad behöver jag för att kunna få lite trancekanaler? |

Tack för svaren Scul! 
| Originally posted by ScuL * Skaffa en rotor så parabolen kan rör sig (nu kan man få in allt!) Min rotor var ungefär 600:- SEK. |

| Originally posted by ScuL Magic korten går in i CAM-slottet av en digitalmottagare, man måste ju väl ha en mottagere som har CAM-slots. Sen går det en tomt chipcard in i Magic korten. Chipcard måste man ibland ta ut (typ varje månad) och stoppa in i den chipskrivare som är kopplade till datoren. Man kan ladda ner nycklarna från internet och skriva de in i chipen, så går chipen tillbax i Magickorten och kan du kolla TV igen |
| Originally posted by ScuL Jag har hela CanalDigital utbudet samt Viasat. Den Svenska, Norska, Danska och Finska versionen hehe Alla Holländska kanaler, ungefär 60 Tyska kanaler... Många themakanaler som GameTV, RealityTV, Extreme Sports channel, osv . Rätt skoj faktiskt ![]() |
| Originally posted by Nyx du menar att man ska en parabol på taket som snurrar runt konstant?..haha det lär se ganska skumt ut ![]() men om man får in många fler kanaler så kan det vara värt att investera i, helt klart! |

hur kollar man om man har cam-slots? (jag är inte alls insatt i det här med digitala mottagare) |

jag behöver alltså: * Digital mottagare med cam slots (du har den ju redan? annars mellan 2000:- o 3000:-) * Stor parabol som roteras (parabol 500~750:-, rotor 600:-) * Magic kort (1000:-) * Chipskrivare (180:-) |
| Originally posted by ScuL ungefär samma skillnad som mellan ZTV Sverige o ZTV Norge. |
| Originally posted by Nyx du menar att man ska en parabol på taket som snurrar runt konstant?..haha det lär se ganska skumt ut ![]() men om man får in många fler kanaler så kan det vara värt att investera i, helt klart! |
Fast om jag inte minns fel kostar Nokia's motorer lite mer...
ah precis, du har rätt.
den snurrar vid behöv..
Till exempel om du kollar nån film på fyran och du vill titta lite på TMF trycker du på knappen på din fjärrkontroll och din rotor snurrer din parabol till Astra satelliten för att få tag på TMF's kanal 
att få in sky är inte en omöjlighet, utan tvärtom..
men det där med videoguard....fan att det inte är viacess alla har...
var köper man dream-dekodern i sverige?
| Originally posted by Versace att få in sky är inte en omöjlighet, utan tvärtom.. men det där med videoguard....fan att det inte är viacess alla har... |

var köper man dream-dekodern i sverige? |
Vet inte om Sverige finns i dealer-listan på Tyska sajten. Jag vet att det finns folk i Norge och i Stockholm som har den, så den måste vara där nånstans. Försök en bra parabolaffär.
| Originally posted by ScuL Det går om man skaffer en Sky Digibox, som säljs endast i Storbrittanien. Då måste du också ha en giltig adres där, samt ett bankkonto. Sen sa du skaffa abonnemang från en Engelsk telefon. Om Sky ser eller har en aning att du bor i utlandet stänger de av din abonnemang direkt. |
Iofs hade RDS räck med tanke på att de visar alla Canadiens matcher - dock med franska kommentatorer. Fast i vilket fall som, så hade jag nog behövt en tiometersparabol.
Du kan få in Fox Sports med en Dreambox + tillräckligt parabol samt rotor. Ligger på 43 grad väst på PanAmSat 6.
Den enda krav är att du måsta ha en TV som kan visa NTSC... (Amerikansk system..)
| Originally posted by DJ_Laszlo Fasen - det hade ju levt som en gud om jag haft de bägge Sky Sports kanalerna. Än bättre om jag kunde få in RDS, CBC, ESPN, Fox Sports, ABC, TNT och fan vet alla nordamerikanska kanalerna som visar NHL Iofs hade RDS räck med tanke på att de visar alla Canadiens matcher - dock med franska kommentatorer. Fast i vilket fall som, så hade jag nog behövt en tiometersparabol. |
| Originally posted by ScuL Dreambox DM-7000S ![]() Den kör på Linux och har ett inbyggd softwaresystem att öppna koderade kanaler. Förresten kollar apparaten själv på internet via en LAN uppkoppling och laddar ner de senaste keys. Det är också möjligt att bygga in en hårddisk för att spela in filmer i digital kvalitet. (d.v.s. 768x584 / 25 FPS / PAL i MPEG2), på filmkanaler ibland med Dolby 5.1 hihi ... Det enda problem är bara priset, den koster ungefär 4000.http://www.dream-multimedia-tv.de/B...dukte/index.php |
| Originally posted by ScuL * Digital mottagare med cam slots (du har den ju redan? annars mellan 2000:- o 3000:-) * Stor parabol som roteras (parabol 500~750:-, rotor 600:-) * Magic kort (1000:-) * Chipskrivare (180:-) |

| Originally posted by Nyx jag har inte cam-slots på den mottagaren jag har nu..kanske skulle ta och investera i en sån där dreambox isf.. |

hittade en svensk sida som hade dreamboxen (http://www.digitalboxen.com/prod_show.php?code_no=0117), så nu är det bara att skaffa en massa pengar ![]() |
kunde inte hitta den själv :P men jag vet att den finns hehehe .... billigt är den inte men när man tittar på vad apparaten kan göra är det inte så dyrt alls.
kunde man använda den som en hårddiskinspelare? och isf. är det svårt att spela in på den? och hur många eller hur stora hårddiskar klarar den av? jag skulle nämligen behöva nåt att spela in på nu när jag skrotat min gamla vhs..hårdisk- och dvdinspelare kostar ju ungefär lika mycket som dreamboxen om jag inte tar fel. |