TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Krysskostnad

Posted by staz on Jan-11-2004 19:51:

Krysskostnad

undrar, n�r man betalar f�r en hytt p� MB cruisen, f�r man en biljett d� eller hur funkar det? �
m�ste man betala hyttpris + en biljett f�r att g� ombord?
vad hamnar den totala kostnaden p�?

Posted by mindshooter on Jan-11-2004 19:54:

du f�r en biljett hem n�r du best�ller... med den f�r du ditt hyttkort... f�r mig gick det p� runt 800 med A-hytt och buf� sist... Denna g�ngen t�nker jag inte betala extra f�r ett f�nster i hytten, blir B-hytt.

Tror att detta ska st�mma

Posted by SteveTranz4ever on Jan-11-2004 20:19:

N�r man bokat f�r man ett datum som man m�ste l�sa ut sin bokning innan... Detta g�r man antingen hos ett Silja kontor eller h�mtar ut hos sitt n�raste ATG-ombud.. det �r som ett kvitto att man betalt sin hytt... hytt=biljett

Vill man kan man p� en g�ng �ven boka buff�n f�r ca.200 kronor d� man f�r �ta hur mycket man vill och dricka s� mycket �l/vin man hinner med.

N�r man sen kommer till Silja terminalen l�ser man ut sina bording biljetter som inneh�ller din hytt nyckel, en till varje person som f�ljer med.

A-hytt kostar ca.80 kronor mer �n B-hytt
A-hytt ligger en hytt h�gre upp och har f�nster, ingen skilnad p� storlek mellan dom p� denna b�ten.
Den som har C-hytt ligger p� d�ck tv� under alla bild�ck

Av att d�mma av senaste kryssen s� hamnade eliten bland alla A-hytter p� d�ck 7 med undantag fr�n n�gra som la sig allt f�r tidigt

Posted by staz on Jan-13-2004 14:42:

�r buff�n det b�sta k�kalternativet p� b�ten? mindshooter tyckte iaf inte om den
finns de n� andra alternativ? som en flottig burger lr whatever

Posted by ScuL on Jan-13-2004 14:58:

quote:
Originally posted by staz
�r buff�n det b�sta k�kalternativet p� b�ten? mindshooter tyckte iaf inte om den

jag �r ocks� nyfiken

Posted by SteveTranz4ever on Jan-13-2004 15:12:

quote:
Smaken e som baken...

Jag e inte s� kinkig vad g�ller mat utan jag �ter det som serveras, bara vitl�k och korv jag drar mig undan f�r. Just jul buff�n h�ll v�l inte v�rldsklass och en del r�tter var inte helt varma men jag tror det �r sv�rt att h�lla en buff� fr�sh vid runt 60grader. Hur som haver jag �t 4 rej�la portioner vilket resulterade i en spr�ng fyld mage med n�ring och energi.

Visst kan ni �ta pizza slizer eller hamburgare men hur mycket dans n�ring finns det i s�n mat... 24 timmar party kr�ver lite mer... men okej det funkar v�l antar jag. Jag f�redrar alltid kokt potatis och en rej�lt v�lstekt biff framf�r en fett drypande meny som endast ger en bukfylla med det simpla n�jjet att f� g� p� toa � klossa

J�mf�r priset 200 sp�nn f�r det du �ter & dricker mot samma meny p� en krog i stan... personligen tycker jag det �r v�rt det alla g�nger... �r s�ker p� att Mr Bitch tom. kan backa upp mig p� den

Posted by staz on Jan-13-2004 17:31:

burgers e ju perfekt f�da.. m�ngder av energi.. innan sensation vart det 2 big macs, that had me going strong for a full 10 hours. tror ni dom kommer ha buff� igen p� v�rcruisen? hatar julmat men om dom har 'vanlig' buff� kanske de kan bli nice

Posted by SteveTranz4ever on Jan-13-2004 17:58:

quote:
burgers e ju perfekt f�da.. m�ngder av energi.. innan sensation vart det 2 big macs, that had me going strong for a full 10 hours. tror ni dom kommer ha buff� igen p� v�rcruisen? hatar julmat men om dom har 'vanlig' buff� kanske de kan bli nice
Hmmm de e ju skillnad p� energi och energi... snabba och l�ngsamma kolhydrater... kan t�nka mig att det �r n�stan samma m�ngd och typ av energi i tv� godisp�sar som i tv� bigmac...

Posted by ScuL on Jan-13-2004 18:00:

Men om man inte tar buff�n, kan man ocks� skaffa mat separat?

Posted by SteveTranz4ever on Jan-13-2004 18:03:

quote:
Originally posted by ScuL
Men om man inte tar buff�n, kan man ocks� skaffa mat separat?
Absolut... det �r ingen som kommer hindra dig att k�pa en macka sen i caffeterian

Posted by ScuL on Jan-13-2004 19:04:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Absolut... det �r ingen som kommer hindra dig att k�pa en macka sen i caffeterian

nej men jag menade s�... g�r det ocks� att skaffa n�gra saker som andra f�r vid buff�n, som till.ex stek, som du sa

Posted by SteveTranz4ever on Jan-13-2004 19:10:

quote:
Originally posted by ScuL
nej men jag menade s�... g�r det ocks� att skaffa n�gra saker som andra f�r vid buff�n, som till.ex stek, som du sa
Buff�n inneb�r att man f�r ta allt som serveras och det �r en hel del olika matr�tter... massa olika k�tt och andra gosaker.. �ven olika efterr�tter...
Sprit finns ocks� men det kostar extra...

Posted by staz on Jan-14-2004 00:55:

burgare �r �verskattat p� onyttighetsskalan.. vitt br�d = snabba kolhydrater, inte alltid n�n h�jdare kanske, men ska man dansa s� kvittar det.. och sen dressingen och osten som �r mycket fett.. men resten �r det inge fel p�.. gr�nsaker och k�tt..
pommes frites d�remot.. bara fett och kolhydrater.. men om du ska dansa s� f�rbr�nner du mycket energi, varesig det �r i form av kolhydrater eller fett.. s� det spelar egentligen ingen st�rre roll vad man �ter d�.. ta t.ex. potatissallad eller r�dbetssallad, minst lika illa som en burgare, beroende p� hur den �r gjord s�klart.. men potatis �r snabba kolhydrater ocks�, och ofta �r det majon�s / gr�dde eller dylikt i dem..

nu vart det lite OT fr�gan var ju egentligen om det var v�rt att betala f�r buff�n.. hehe.. vad kan de t�nkas ha f�r mat p� v�r cruisen d�? :P om det nu var julmat p� jul cruisen

Posted by matiilda on Jan-15-2004 14:51:

mest budget �r ju mass�ck... vilket jag t�nker k�ra med.
k�kade buff�n sist - den �r god, men g�r ju loss p� 220 kr som jag inte har. Och det �r ju faktiskt bara 24 h

Posted by ScuL on Jan-15-2004 15:06:

ahja. jag betalar redan 1200 att komma till sverige. vem bryr sig om den 200 f�r buff�n

Posted by knomaden on Jan-15-2004 15:39:

"I don't eat anything with a face"

citat fr�n min personliga presentation p� SWETA-folkettr�den. Som i sin tur var ett citat fr�n min brother in everything och v�n f�r livet Joseph Muwonge (se T-shirttr�den) fr�n Uganda

F�ljdfr�ga: Hur �r det med vegetariskt i buff�n?

Posted by SteveTranz4ever on Jan-15-2004 15:44:

quote:
Originally posted by matiilda
mest budget �r ju mass�ck... vilket jag t�nker k�ra med.
k�kade buff�n sist - den �r god, men g�r ju loss p� 220 kr som jag inte har. Och det �r ju faktiskt bara 24 h
Jass� du... s� du var med sist... Eftersom du �r hyffsat ok�nd s� tycker jag du ska ta en titt p� denna sidan http://sweta.mine.nu och sen se om du k�nner igen n�gon p� n�sta kryss s� vi f�r se vem du �r...

Uppmanar alla som e medlemmar h�r p� SWETA att komma fram � h�lsa... Vi �r ett stadigt v�xande g�ng som h�nger ihop n�r det vankas fest och vi blir g�rna fler i familjen...

Ang. mass�ck, det funkar ju alldeles utm�rkt det med, inte lika kul men visst funkar det, det h�nder att jag tar med mig mackor, lite bananer & juice eftersom jag knappast orkar upp i tid till frukostbuff�n...
Egen mat kan man ju ta med, Mr Bitch �r ju expert p� s�nt �ven om han har dom mest omst�ndiga recepten... R�cker med lite gr�nsakaer, grillad kyckling fil�er och ris G�tt

quote:
Originally posted by knomaden
"I don't eat anything with a face"

citat fr�n min personliga presentation p� SWETA-folkettr�den. Som i sin tur var ett citat fr�n min brother in everything och v�n f�r livet Joseph Muwonge (se T-shirttr�den) fr�n Uganda

F�ljdfr�ga: Hur �r det med vegetariskt i buff�n?

Det finns men jag har noll koll...

H�r med Silja p� 08/22 21 40

Posted by mjz on Jan-16-2004 03:50:

hmm... blir det n�gra supersnitsiga sweta tshirts innan kryssningen tro? g�r det definitivt l�ttare att identifiera swetas... om folk nu skaffat mustasch eller gjort ett sexbyte eller n�t sen fotot som finns p� fotositen togs...

jag tycker helt klart buffen var v�rd pengarna, men jag har alltid varit �verdrivet positivt inst�lld till buffeer iofs...

Posted by dbl on Jan-16-2004 04:20:

fan va hungrig jag blev nu n�r jag l�ste allt om buff�n *dr�gel*

Posted by SteveTranz4ever on Jan-19-2004 11:05:

Line-up + priser

Armin van Buuren (Holland)
Markus Schulz (Tyskland/USA)
Tall Paul (England)
Darren Christian (England)
Eric Prydz (Sverige)
Joel Mull (Sverige)
Johnny Boy (Sverige)
Jace (Finland)
�zg�r Can (Sverige)
Rouzbeh Delavari (Sverige)
Raymond Baaklini (Sverige)
Omid R (Sverige)
Yamazaki (Sverige)

Hyttalternativ
Klass D - 2-b�ddshytt h�gt upp i b�ten utan f�nster
Klass C - 4-b�ddshytt l�ngt ner i b�ten utan f�nster
Klass B - 4-b�ddshytt h�gt upp i b�ten utan f�nster
Klass A - 4-b�ddshytt h�gt upp i b�ten med f�nster
Klass SC - Silja Class - lyxigare 2-b�ddshytter h�gt upp i b�ten med f�nster
Redarhytt - 2 personers lyxhytt!!!

F�R MER INFO. L�S H�R
http://www.doghouseboys.com/events/springcruise2004.asp

Posted by SWE_TRANCE on Jan-19-2004 12:20:

Steve, �r de d�r priserna per person inkl. allt utom buff�?
(jag antar det men �r inte s�ker)

Posted by SteveTranz4ever on Jan-19-2004 12:38:

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Steve, �r de d�r priserna per person inkl. allt utom buff�?
(jag antar det men �r inte s�ker)

Buff� �r tillval s� att s�ga... ca.200 sp�nn

Jag kommer bo i A-hytt kan jag meddela... s� n�ra fr�mre hissarna som m�jligt som vanligt...