TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Je eerste staptent ??
Pages (2): [1] 2 »
Je eerste staptent ??
Door een paar replies uit de draad "OMG ik moet misschien met DJ Jean draaien!" kwam ik op deze vraag.
Toen jullie een jaartje of 15 a 16 waren, zijn de meeste van jullie waarschijnlijk voor het eerst gaan stappen. Naar welke (fouten) tent gingen jullie toen. Mijn eerste discotheek was het Teejater (www.teejater.nl) in Naaldwijk. De gemiddelde leeftijd lag daar denk op 15, de muziek was dramatisch, maar het was zeer stoer om daar naar toe te gaan (vond je) en om zo snel mogelijk dronken te worden. Als ik aan die tijd terug denk, dan denk ik wat een foute tent en wat een foute dingen heb ik toen gedaan, maar het was daarentegen nog wel een helemaal mooie tijd.
In welke tent is jullie stapcarriere begonnen ?
Een tentje in Zandvoort genaamd de Yanks... ik vond het wel een grappig plekkie. Dr werd club gedraaid door ��n of ander bagger dj, maar af en toe kwamen dr wat leuke nummers uit, zoals Saltwater, Luvstruck etc.
Later werd deze tent overgenomen door die ene gast van Explosief op SBS6, Jeroen Nog-Wat, en toen heette het Club Chateau. En weer later hadden ze het veranderd in een apres ski hut genaamd Seasons.
Ik ging trouwens pas regelmatig uit rond mn 18e. Best vreemd als je bedenkt dat ik wel al sinds mn 17e naar grote partys ga 
vanaf me 13-14 naar de voetisch in den bosch. was trouwens een stijldans tent. maar voor ons was het een zuiptent.
vanaf 15 zo veel mogelijk naar de ster in nieuwkuijk. waarschijnlijk 1 van de foutste tenten van nederland met hells angels aan de deur. maar wel een super avonden daar gehad met heeeeel veeeeeeeeel super herrineringen!
Mijn eerste staptent bestaat niet eens meer en die kent hier toch niemand. Time Out Gemert noem ik dan maar, daar ging ik heen toen ik 15-16 was (ik ben er toevallig zaterdag nog geweest, voor het eerst sinds lange tijd kun je nagaan!) Het was toen echt supervet daar, nu valt het tegen (muziek en publiek). Echt jammer van zo'n toplocatie 
Maar het Teejater MaGIK54, je zult het niet geloven maar ik ben daar vorig jaar nog geweest! Toen we met ons voetbalteam een weekendje weg zijn geweest (pff.. wij zijn toen zelfs helemaal vanuit Heenweg naar de kuip gefietst
). Echt een balletent is dat ja, we hebben het einde van de avond niet eens gehaald, want een vriend van ons werd er uitgezet omdat hij met z'n bierglas op de dansvloer stond 
Toen ik een jaartje of 15 (eigenlijk pas 3 jaar geleden
) was, ging ik naar Lucky in Rijssen (foute boerendisco) en Bays in Reutum (gehucht, nog veeeeel fouter), waar de gemiddelde leeftijd zo rond de 15 lag. Natuurlijk moet je wel een paar glazen sterk achterover geslagen hebben om de muziek die hier gedraaid wordt uberhaupt om aan te horen te vinden, maar daar was ik me toen nog niet zo van bewust, ik vond het zelfs leuk 
toen ik 13 was, naar mambo beach op curacao... ik was echt een jaar de jongste daar want de gemiddelde leeftijd was tussen de 15 en 30 (nog steeds wel) en 13 jarige mensen mochten niet uit van hun ouders haha!
Is nog steeds het populairste uitgaansplekje op Curacao...
Barcarolle te Wildervank (nu Danceworld)
Breezah!!
en van dezelfde eigenaars..
2 Brothers te Harkstede
Hier voor nog meer BREEZAH!
zoals anderen zeggen, typische breezah/boerendiscotheken.. Bij trance kijkt iedereen verbaast en ging ik met een aantal anderen samen met de dj uit ons dak.. Veel RnB, sluts en de 'deze komen mij allang de strot uit nummers, zoniet de eerste keer al' als 643, paradise by the dashboardlight' en diverse Skihut nummers..
Vroeger ( 2-3 jaar geleden ) ging ik altijd naar de Key West, altijd wel leuke avonden daar gehad, afgelopen carnaval is het afgebrand.!
| quote: |
| Originally posted by moogwai Maar het Teejater MaGIK54, je zult het niet geloven maar ik ben daar vorig jaar nog geweest! Toen we met ons voetbalteam een weekendje weg zijn geweest (pff.. wij zijn toen zelfs helemaal vanuit Heenweg naar de kuip gefietst ). Echt een balletent is dat ja, we hebben het einde van de avond niet eens gehaald, want een vriend van ons werd er uitgezet omdat hij met z'n bierglas op de dansvloer stond |
Ons werd altijd vriendelijk verzocht om van de dansvloer af te gaan als je een glas in je handen had. Tis ��n grote Westlandse zuiptent. Toen ik 16 was het allemaal fantastisch en aangezien ik toen ook een hoop Westlanders kon, was het altijd gezellig.
| Originally posted by basvh vanaf 15 zo veel mogelijk naar de ster in nieuwkuijk. waarschijnlijk 1 van de foutste tenten van nederland met hells angels aan de deur. maar wel een super avonden daar gehad met heeeeel veeeeeeeeel super herrineringen! |
) en schorriemorrie uit Dordt en Rotterdam die daar overal geweigerd werden. Muziek was over het algemeen kut, maar het laatste uurtje wilden ze nog wel 's lekker oldschool draaien. 
Alcazar kwamen al die mongolen uit s'Gravendeel naar toe, das pas schorriemorrie 
| Originally posted by Chicane Alcazar kwamen al die mongolen uit s'Gravendeel naar toe, das pas schorriemorrie |
Ken je nog mensen uit 's Gravendeel?
Hollywood, Rotterdam 
Ik ging eigenlijk naar een studentenfeest, maar daar was geen hol aan en toen zijn we naar deze tent geweest.
Het was ook eens maar nooit meer, wel lekker trouwens om York - The Reachers Of
Civilisation (rank 1 remix) in een club te horen!!!!
| Originally posted by Raymond Het was ook eens maar nooit meer, wel lekker trouwens om York - The Reachers Of Civilisation (rank 1 remix) in een club te horen!!!! |
| Originally posted by basvh vanaf 15 zo veel mogelijk naar de ster in nieuwkuijk. waarschijnlijk 1 van de foutste tenten van nederland met hells angels aan de deur. maar wel een super avonden daar gehad met heeeeel veeeeeeeeel super herrineringen! |

| Originally posted by Three 'O Three Nou en offie! Ken je nog mensen uit 's Gravendeel? |
De tempel voor velen uit de regio Haaglanden ook wel een fenomeen, voor mij was het ideaal, uit de disco rollend naar huis, woon namelijk er vlak naast! Je had daar ook een dranken beurs....... dat was het enige echte relexte.
Toen ik 17 was had ik het al een beetje gezien en begon mijn passie voor dance muziek! AstA (voor 1e sluiting) heeft mij hierbij op weg geholpen. Op groeien met sander kleinenberg is natuurlijk niet verkeerd! (was daar toenmalig resident)
| Originally posted by Jappio ehm mijn stapgeschiedenis: Begonnen in double diamond in spijkenisse, toen dat te jong werd naar y-land ook in spijkenisse, dat werd te allochtoon en nu kom ik regelmatig in cardan (soort skihut tent met af en toe geweldige vrouwen) |
Re: Je eerste staptent ??
| Originally posted by MaGiK54 Door een paar replies uit de draad "OMG ik moet misschien met DJ Jean draaien!" kwam ik op deze vraag. Toen jullie een jaartje of 15 a 16 waren, zijn de meeste van jullie waarschijnlijk voor het eerst gaan stappen. Naar welke (fouten) tent gingen jullie toen. Mijn eerste discotheek was het Teejater (www.teejater.nl) in Naaldwijk. De gemiddelde leeftijd lag daar denk op 15, de muziek was dramatisch, maar het was zeer stoer om daar naar toe te gaan (vond je) en om zo snel mogelijk dronken te worden. Als ik aan die tijd terug denk, dan denk ik wat een foute tent en wat een foute dingen heb ik toen gedaan, maar het was daarentegen nog wel een helemaal mooie tijd. In welke tent is jullie stapcarriere begonnen ? |
Leuke tent, nu komen er vooral kampers heb ik gehoord
Laatste keer dat ik er was, was ik 19
Toen had ik een vriendin van 16, vandaar
Leuke tijd was dat
1990-1994 Palace Zaandam, Prinsenhof Zaandam, Multigroove Amsterdam
Dat waren nog eens tijden: Gonna make you sweat (C&C Music Factory), Devotion (Nomad), Pullover (Speedy J), Mayday Anthem (Westbam)
De eerste feesten waren ook rond die tijd, 1992-1993 met Thunderdome en Hellraiser
Sporthallen Zuid, De Fun... *zucht*
Niemand zal het vast wel kennen:
de Radstake in Varseveld!
Oftewel de tent van 'brommers kieken' van Jovink.
De Radstake is een begrip bij iedereen ten oosten van Arnhem. De Radstake is gewoon super
Ze hebben daar een speciale paardenstal MET een uitsmijter ervoor waar je kan liggen vozen als je in die toko iemand tegenkomt waarmee je wel een beschuitje wil eten
Onvertoond in NL. Het mooiste is als de uitsmijter weg is en je het licht aan doet
Daar moet ik mijn digicam nog eens meenemen 
Ook leuk: de Achterhoek Arena, nu eigendom van de Grolsch. De enige discotheek in NL waar je kratten bier kunt krijgen 
| Originally posted by Ries'79 De tempel voor velen uit de regio Haaglanden ook wel een fenomeen, voor mij was het ideaal, uit de disco rollend naar huis, woon namelijk er vlak naast! Je had daar ook een dranken beurs....... dat was het enige echte relexte. Toen ik 17 was had ik het al een beetje gezien en begon mijn passie voor dance muziek! AstA (voor 1e sluiting) heeft mij hierbij op weg geholpen. Op groeien met sander kleinenberg is natuurlijk niet verkeerd! (was daar toenmalig resident) |
| Originally posted by SnuggLe Niemand zal het vast wel kennen: de Radstake in Varseveld! |
Dat verhaal met die afwerkstal klopt overigens, daar hebben we toen de deur inderdaad even open getrokken..
Nu geloof ik alleen nog voor feesten en partijen, vroeger elke weekerg gezellig, vooral omdat echt iedereen die je kende uit de aanliggende dorpen er kwam. Nooit echt een klotesfeer overigens, heb me er altijd wel vermaakt, regelmatig kwamen er ook vette acts als de Party Animals, Charly&Theo, Paul Elstak, 2 Unlimited, 2 Brothers on the 4th Floor (heb ze allemaal wel een paar keer gezien), maar ook bandjes en acts als Anouk (die overigens nog een keer de volledige kleedkamer etc. aan gruis schijnt te hebben gemept
) Dit was ongeveer vanaf mijn 14e.
mijn eerste tent was de Magnefique in Etten-Leur. Ik was toen 16. Toen draaide Michel de Hey, wat ik errug vet vond. Helaas is daar totaal t verkeerde publiek aanwezig, ze kwamen zelfs met verzoekjes bij hem (hoewel dit overal gebeurd).
De tent is een en al breezah: kids van 14-16
dit komt vooral door de eigenaar, hij durft geen harde muziek te laten draaien (=trance, hardstyle enz) omdat da agressie opwekt. Nee dan maar R&B draaien waar weer volluk op af komt waardoor t weer elke week lekker knokken is.
Er is toen wel een organisatie gekomen (=ClubExperience) die t wel probeerde met vele goede namen (Marco V, Jos�, Cor Fijneman, Montana) om wa ouder publiek te trekken maar uiteindelijk lukte ook dit niet.
Artiesten als Def Rhymz, Jodi Bernal en Vengaboys waren wonderbaarlijk wel succesvol, hoe zou da komen?

anyway ben blij dat ik er niet meer hoef te komen
Welke tent is tegenwoordig nou nog wel veilig van breezer/sjonnie & anita/50 ct aanhangers/tuig van de richel/hardstyle