TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Je eerste staptent ??
Pages (2): [1] 2 »

Posted by MaGiK54 on Jan-12-2004 19:09:

Je eerste staptent ??

Door een paar replies uit de draad "OMG ik moet misschien met DJ Jean draaien!" kwam ik op deze vraag.

Toen jullie een jaartje of 15 a 16 waren, zijn de meeste van jullie waarschijnlijk voor het eerst gaan stappen. Naar welke (fouten) tent gingen jullie toen. Mijn eerste discotheek was het Teejater (www.teejater.nl) in Naaldwijk. De gemiddelde leeftijd lag daar denk op 15, de muziek was dramatisch, maar het was zeer stoer om daar naar toe te gaan (vond je) en om zo snel mogelijk dronken te worden. Als ik aan die tijd terug denk, dan denk ik wat een foute tent en wat een foute dingen heb ik toen gedaan, maar het was daarentegen nog wel een helemaal mooie tijd.

In welke tent is jullie stapcarriere begonnen ?

Posted by Apoptosis on Jan-12-2004 19:19:

Een tentje in Zandvoort genaamd de Yanks... ik vond het wel een grappig plekkie. Dr werd club gedraaid door ��n of ander bagger dj, maar af en toe kwamen dr wat leuke nummers uit, zoals Saltwater, Luvstruck etc.
Later werd deze tent overgenomen door die ene gast van Explosief op SBS6, Jeroen Nog-Wat, en toen heette het Club Chateau. En weer later hadden ze het veranderd in een apres ski hut genaamd Seasons.

Ik ging trouwens pas regelmatig uit rond mn 18e. Best vreemd als je bedenkt dat ik wel al sinds mn 17e naar grote partys ga

Posted by basvh on Jan-12-2004 19:23:

vanaf me 13-14 naar de voetisch in den bosch. was trouwens een stijldans tent. maar voor ons was het een zuiptent.

vanaf 15 zo veel mogelijk naar de ster in nieuwkuijk. waarschijnlijk 1 van de foutste tenten van nederland met hells angels aan de deur. maar wel een super avonden daar gehad met heeeeel veeeeeeeeel super herrineringen!

Posted by moogwai on Jan-12-2004 19:25:

Mijn eerste staptent bestaat niet eens meer en die kent hier toch niemand. Time Out Gemert noem ik dan maar, daar ging ik heen toen ik 15-16 was (ik ben er toevallig zaterdag nog geweest, voor het eerst sinds lange tijd kun je nagaan!) Het was toen echt supervet daar, nu valt het tegen (muziek en publiek). Echt jammer van zo'n toplocatie

Maar het Teejater MaGIK54, je zult het niet geloven maar ik ben daar vorig jaar nog geweest! Toen we met ons voetbalteam een weekendje weg zijn geweest (pff.. wij zijn toen zelfs helemaal vanuit Heenweg naar de kuip gefietst ). Echt een balletent is dat ja, we hebben het einde van de avond niet eens gehaald, want een vriend van ons werd er uitgezet omdat hij met z'n bierglas op de dansvloer stond

Posted by Phortje on Jan-12-2004 19:25:

Toen ik een jaartje of 15 (eigenlijk pas 3 jaar geleden ) was, ging ik naar Lucky in Rijssen (foute boerendisco) en Bays in Reutum (gehucht, nog veeeeel fouter), waar de gemiddelde leeftijd zo rond de 15 lag. Natuurlijk moet je wel een paar glazen sterk achterover geslagen hebben om de muziek die hier gedraaid wordt uberhaupt om aan te horen te vinden, maar daar was ik me toen nog niet zo van bewust, ik vond het zelfs leuk

Posted by ambs on Jan-12-2004 19:26:

toen ik 13 was, naar mambo beach op curacao... ik was echt een jaar de jongste daar want de gemiddelde leeftijd was tussen de 15 en 30 (nog steeds wel) en 13 jarige mensen mochten niet uit van hun ouders haha!

Is nog steeds het populairste uitgaansplekje op Curacao...

Posted by Fkwebeman on Jan-12-2004 19:32:

Barcarolle te Wildervank (nu Danceworld)

Breezah!!

en van dezelfde eigenaars..

2 Brothers te Harkstede

Hier voor nog meer BREEZAH!

zoals anderen zeggen, typische breezah/boerendiscotheken.. Bij trance kijkt iedereen verbaast en ging ik met een aantal anderen samen met de dj uit ons dak.. Veel RnB, sluts en de 'deze komen mij allang de strot uit nummers, zoniet de eerste keer al' als 643, paradise by the dashboardlight' en diverse Skihut nummers..

Posted by Flippe on Jan-12-2004 19:33:

Vroeger ( 2-3 jaar geleden ) ging ik altijd naar de Key West, altijd wel leuke avonden daar gehad, afgelopen carnaval is het afgebrand.!

Posted by MaGiK54 on Jan-12-2004 19:42:

quote:
Originally posted by moogwai

Maar het Teejater MaGIK54, je zult het niet geloven maar ik ben daar vorig jaar nog geweest! Toen we met ons voetbalteam een weekendje weg zijn geweest (pff.. wij zijn toen zelfs helemaal vanuit Heenweg naar de kuip gefietst ). Echt een balletent is dat ja, we hebben het einde van de avond niet eens gehaald, want een vriend van ons werd er uitgezet omdat hij met z'n bierglas op de dansvloer stond

Haaaaa, geniaal Ons werd altijd vriendelijk verzocht om van de dansvloer af te gaan als je een glas in je handen had. Tis ��n grote Westlandse zuiptent. Toen ik 16 was het allemaal fantastisch en aangezien ik toen ook een hoop Westlanders kon, was het altijd gezellig.

Posted by Three 'O Three on Jan-12-2004 19:54:

quote:
Originally posted by basvh
vanaf 15 zo veel mogelijk naar de ster in nieuwkuijk. waarschijnlijk 1 van de foutste tenten van nederland met hells angels aan de deur. maar wel een super avonden daar gehad met heeeeel veeeeeeeeel super herrineringen!

Ja daar ben ik ook nog wel 's geweest. Ik weet nog dat ik het publiek daar erg saai vond en af en toe agressief, maar misschien was het een slechte avond.

My early days bracht ik vaak door in Alcazar in Puttershoek. Dat was 10 minuten fietsen (met de flessen malibu en safari erin echter 2x zo lang). En dan aldaar (o.a heel vaak samen met Tijs08) een beetje het wandelende vraagteken uithangen.
Het publiek was/is een mengeling van lokale boerenhelden (zoals ik dus toen ) en schorriemorrie uit Dordt en Rotterdam die daar overal geweigerd werden. Muziek was over het algemeen kut, maar het laatste uurtje wilden ze nog wel 's lekker oldschool draaien.
In Alcazar mocht je ook geen glazen op de dansvloer. Af en toe wens je wel weer voor zo'n regel als je na een avondje stappen het glas uit je zolen kan trekken.

Posted by Chicane on Jan-12-2004 20:40:

Alcazar kwamen al die mongolen uit s'Gravendeel naar toe, das pas schorriemorrie

Posted by Three 'O Three on Jan-12-2004 20:48:

quote:
Originally posted by Chicane
Alcazar kwamen al die mongolen uit s'Gravendeel naar toe, das pas schorriemorrie

Nou en offie! Ken je nog mensen uit 's Gravendeel?

Posted by Raymond on Jan-12-2004 20:58:

Hollywood, Rotterdam
Ik ging eigenlijk naar een studentenfeest, maar daar was geen hol aan en toen zijn we naar deze tent geweest.
Het was ook eens maar nooit meer, wel lekker trouwens om York - The Reachers Of
Civilisation (rank 1 remix) in een club te horen!!!!

Posted by Fkwebeman on Jan-12-2004 21:12:

quote:
Originally posted by Raymond

Het was ook eens maar nooit meer, wel lekker trouwens om York - The Reachers Of
Civilisation (rank 1 remix) in een club te horen!!!!

Das dan wel lekker!

Posted by Jappio on Jan-12-2004 21:22:

quote:
Originally posted by basvh

LOL

ben daar ook nog is een x geweest. Pret was alleen snel over omdat maatje van me ruzie kreeg met een meisje (boerenhork) dat meisje die maat van me sloeg, uitsmijter mn maat sloeg, uitsmijter vriendin van maat van broer (type Jaap Stam) sloeg, Jaap Stam uitsmijter sloeg, iedereen in 1 x iedereen sloeg, en ik me af stond te vragen waarom ze elkaar aan het slaan waren. Naja gevolg was 2 uitsmijters met een flinke hoofdwond, Jaap Stam en vriendin eruit gegooid en wij dus ook maar zijn gegaan omdat een taxi nogal duur was om door 2 te delen

oftewel foute kuttent, met lelijke vrouwen en een ongelooflijke kutsfeer..

overigens wel gelachen achteraf omdat bleek dat die maat van me tegen dat meisje had gezegd dat die gast daar nogal lelijk was en nogal gek stond te dansen (misschien jij bas?) en dat dus haar vriendje bleek te zijn

ehm mijn stapgeschiedenis: Begonnen in double diamond in spijkenisse, toen dat te jong werd naar y-land ook in spijkenisse, dat werd te allochtoon en nu kom ik regelmatig in cardan (soort skihut tent met af en toe geweldige vrouwen)

Posted by Chicane on Jan-12-2004 21:36:

quote:
Originally posted by Three 'O Three
Nou en offie! Ken je nog mensen uit 's Gravendeel?

Er zaten een hoop van die gasten aan de andere kant van de kiltunnel bij mij op school (Insula/Thuredrecht loc Halma)

Posted by Ries'79 on Jan-12-2004 21:51:

De tempel voor velen uit de regio Haaglanden ook wel een fenomeen, voor mij was het ideaal, uit de disco rollend naar huis, woon namelijk er vlak naast! Je had daar ook een dranken beurs....... dat was het enige echte relexte.

Toen ik 17 was had ik het al een beetje gezien en begon mijn passie voor dance muziek! AstA (voor 1e sluiting) heeft mij hierbij op weg geholpen. Op groeien met sander kleinenberg is natuurlijk niet verkeerd! (was daar toenmalig resident)

Posted by Dj Lex on Jan-12-2004 22:14:

quote:
Originally posted by Jappio
ehm mijn stapgeschiedenis: Begonnen in double diamond in spijkenisse, toen dat te jong werd naar y-land ook in spijkenisse, dat werd te allochtoon en nu kom ik regelmatig in cardan (soort skihut tent met af en toe geweldige vrouwen)

Hey dat is toevallig! Alleen kom ik vrij weinig in Cardan, wat dat aangaat is mijn vroege stapgeschiedenis dus gestopt bij het geweldige yland

Posted by Opti on Jan-12-2004 22:31:

Re: Je eerste staptent ??

quote:
Originally posted by MaGiK54
Door een paar replies uit de draad "OMG ik moet misschien met DJ Jean draaien!" kwam ik op deze vraag.

Toen jullie een jaartje of 15 a 16 waren, zijn de meeste van jullie waarschijnlijk voor het eerst gaan stappen. Naar welke (fouten) tent gingen jullie toen. Mijn eerste discotheek was het Teejater (www.teejater.nl) in Naaldwijk. De gemiddelde leeftijd lag daar denk op 15, de muziek was dramatisch, maar het was zeer stoer om daar naar toe te gaan (vond je) en om zo snel mogelijk dronken te worden. Als ik aan die tijd terug denk, dan denk ik wat een foute tent en wat een foute dingen heb ik toen gedaan, maar het was daarentegen nog wel een helemaal mooie tijd.

In welke tent is jullie stapcarriere begonnen ?

De Tempel! Tempel Power!! Donderdag beursdag, bieden voor een heel blad met drank voor maar 1 gulden per stuk Leuke tent, nu komen er vooral kampers heb ik gehoord Laatste keer dat ik er was, was ik 19 Toen had ik een vriendin van 16, vandaar

Daarna(ast) ging ik vooral naar Hollywood Rotterdam, dat was ook wel een leuke tent, de bassment waar ze toendertijd lekkere hardtrance draaiden! Daarna het laatste half uurtje in de grote zaal tot 5.30 en dan naar het station lopen waar om 6.02 uur de trein richting Den Haag ging Leuke tijd was dat

Kwam voor het eerst in de Eau op mijn 18e ofzo, daarvoor bijna alleen in de net genoemde tenten

Posted by jp on Jan-12-2004 22:42:

1990-1994 Palace Zaandam, Prinsenhof Zaandam, Multigroove Amsterdam

Dat waren nog eens tijden: Gonna make you sweat (C&C Music Factory), Devotion (Nomad), Pullover (Speedy J), Mayday Anthem (Westbam)

De eerste feesten waren ook rond die tijd, 1992-1993 met Thunderdome en Hellraiser

Sporthallen Zuid, De Fun... *zucht*

Posted by SnuggLe on Jan-13-2004 00:00:

Niemand zal het vast wel kennen:

de Radstake in Varseveld!

Oftewel de tent van 'brommers kieken' van Jovink.
De Radstake is een begrip bij iedereen ten oosten van Arnhem. De Radstake is gewoon super Ze hebben daar een speciale paardenstal MET een uitsmijter ervoor waar je kan liggen vozen als je in die toko iemand tegenkomt waarmee je wel een beschuitje wil eten Onvertoond in NL. Het mooiste is als de uitsmijter weg is en je het licht aan doet Daar moet ik mijn digicam nog eens meenemen

Ook leuk: de Achterhoek Arena, nu eigendom van de Grolsch. De enige discotheek in NL waar je kratten bier kunt krijgen

Posted by MaGiK54 on Jan-13-2004 06:49:

quote:
Originally posted by Ries'79
De tempel voor velen uit de regio Haaglanden ook wel een fenomeen, voor mij was het ideaal, uit de disco rollend naar huis, woon namelijk er vlak naast! Je had daar ook een dranken beurs....... dat was het enige echte relexte.

Toen ik 17 was had ik het al een beetje gezien en begon mijn passie voor dance muziek! AstA (voor 1e sluiting) heeft mij hierbij op weg geholpen. Op groeien met sander kleinenberg is natuurlijk niet verkeerd! (was daar toenmalig resident)

De Tempel was voor mij de volgende tent waar ik kwam. Ben er denk twee jaar geleden voor het laatst geweest, beetje kleine kinderen pesten

Posted by basd on Jan-13-2004 07:31:

quote:
Originally posted by SnuggLe
Niemand zal het vast wel kennen:

de Radstake in Varseveld!

Correctie:

BIJNA niemand Dat verhaal met die afwerkstal klopt overigens, daar hebben we toen de deur inderdaad even open getrokken..

Is ook de enige discotheek waar ik ooit geweest ben waar je recht in de bek van een paard in de aangrenzende stal kijkt

Wat mijzelf betreft: ook dat zal niemand kennen, het heet De Vriendschap (in de omgeving beter bekend als Loos) in Wadway Nu geloof ik alleen nog voor feesten en partijen, vroeger elke weekerg gezellig, vooral omdat echt iedereen die je kende uit de aanliggende dorpen er kwam. Nooit echt een klotesfeer overigens, heb me er altijd wel vermaakt, regelmatig kwamen er ook vette acts als de Party Animals, Charly&Theo, Paul Elstak, 2 Unlimited, 2 Brothers on the 4th Floor (heb ze allemaal wel een paar keer gezien), maar ook bandjes en acts als Anouk (die overigens nog een keer de volledige kleedkamer etc. aan gruis schijnt te hebben gemept ) Dit was ongeveer vanaf mijn 14e.

Toen ik iets ouder was af en toe richting Schagen, naar de Vernes, of tenten vergelijkbaar met de Vriendschap elders in de regio, hing er maar net vanaf welke vette act waar was

Posted by Phat B on Jan-13-2004 12:13:

mijn eerste tent was de Magnefique in Etten-Leur. Ik was toen 16. Toen draaide Michel de Hey, wat ik errug vet vond. Helaas is daar totaal t verkeerde publiek aanwezig, ze kwamen zelfs met verzoekjes bij hem (hoewel dit overal gebeurd).

De tent is een en al breezah: kids van 14-16
dit komt vooral door de eigenaar, hij durft geen harde muziek te laten draaien (=trance, hardstyle enz) omdat da agressie opwekt. Nee dan maar R&B draaien waar weer volluk op af komt waardoor t weer elke week lekker knokken is.

Er is toen wel een organisatie gekomen (=ClubExperience) die t wel probeerde met vele goede namen (Marco V, Jos�, Cor Fijneman, Montana) om wa ouder publiek te trekken maar uiteindelijk lukte ook dit niet.

Artiesten als Def Rhymz, Jodi Bernal en Vengaboys waren wonderbaarlijk wel succesvol, hoe zou da komen?

anyway ben blij dat ik er niet meer hoef te komen

Posted by Chicane on Jan-13-2004 12:27:

Welke tent is tegenwoordig nou nog wel veilig van breezer/sjonnie & anita/50 ct aanhangers/tuig van de richel/hardstyle

Pages (2): [1] 2 »