TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Leraar in Den Haag neergeschoten
Pages (7): [1] 2 3 4 5 6 7 »

Posted by Djeebie on Jan-13-2004 14:41:

Leraar in Den Haag neergeschoten

quote:
AMSTERDAM - Bij een schietpartij op het Stevin College (onderdeel van het Terra College) aan de Berensteinlaan in Den Haag is een leraar in zijn hoofd geschoten. De leraar is met ernstige verwondingen overgebracht naar het ziekenhuis.

Volgens omstanders zou een geschorste leerling verhaal zijn gaan halen bij de docent. Alle leerlingen zijn naar buiten gestuurd.

Volgens meerdere leerlingen is het slachtoffer biologieleraar en tevens onderdirecteur H. van Wieren. Twee meisjes van 16 verklaarden dat ze een knal hoorden en dat ze vervolgens de docent op de grond zagen liggen met een grote plas bloed rond zijn hoofd.

Het schietincident gebeurde rond 13.30 uur in de vmbo-afdeling van het Stevin College. De dader is nog niet aangehouden. Agenten met speurhonden zijn in de omgeving begonnen met een grootscheepse zoekactie.

Bron:www.nu.nl

Volgens mij is het voor eerst dat iemand op een school in Nederland wordt neergeschoten door een leerling. Amerikaanse toestanden lijkt het dus wel op

Posted by Opti on Jan-13-2004 14:44:

k heb het ook gelezen het is een kleine 2 uur geleden gebeurd... MIsschien dat Snuggle er wat over kan vertellen?

Posted by Partyhardy! on Jan-13-2004 14:44:

Ziek!!!

Posted by Phortje on Jan-13-2004 14:56:

Sja...wat kan je hier nou over zeggen, verschrikkelijk natuurlijk. Ik snap dat soort mensen niet

Posted by Duke2003 on Jan-13-2004 15:06:

dat is inderdaad ziek... welke idioot gaat er nou op leraren lopen schieten? dan ben je toch goed gek hoor.

Posted by Joost008 on Jan-13-2004 15:21:

Dit is echt ziek jah, ik hoop dat ze die leerling zo snel mogelijk oppakken en hem een straf geven die 'gelijk' staat aan zo'n laffe daad!

Posted by Blik on Jan-13-2004 15:27:

het schijnt dat de dader een allochtoon was...

Posted by Phat B on Jan-13-2004 15:31:

die school blijkt wel een school te zijn voor leerlingen met meervoudige problemen: oorlogstrauma's (teveel oorlogje gespeeld?), leerachterstanden, concentratieproblemen enz. enz.

grote kans dat die gast al wat fucked up is.

opvallend is dat altijd iedereen overal (op elk forum, in elk blad/krant, in elk tv-program) maar van zulke dingen zegt dat dit gewoon aso is en niet mag gebeuren. Als iedereen dit vindt, waarom gebeurt dit soort stuff dan nog steeds???

net zo triest als n exclusief ceedeeke jatten of, wat er vandeweek weer gebeurde, een buschauffeur in elkaar laten slaan door je stoere vrienden omdat hij niet stopte voor jou (schijnlijk met goede reden)

misschien een idee voor een nieuwe attractie in Disneyland: It's a fucked up world after all

Posted by Opti on Jan-13-2004 15:32:

quote:
Originally posted by Blik
het schijnt dat de dader een allochtoon was...

Wat wil je daarmee zeggen?

Posted by SnuggLe on Jan-13-2004 15:37:

Mjah, ik zit er hier middenin en hoor wel wat dingen ja. Afdeling Communicatie naast me is druk in de weer.

Het gaat dus om een jongen die enkele dagen geleden van school is getrapt. Dat het een allochtoon of wat dan ook is, is niet bevestigd, jammer dat mensen daar meteen over beginnen.
Wat wel bekend is, is dat de dader 17 jaar is en nog voortvluchtig is. De naam van de betreffende persoon is wel bekend, en het voorval is om precies 13:18 gebeurd.
Verder geen mededelingen van deze kant..

Posted by Blik on Jan-13-2004 15:48:

quote:
Wat wil je daarmee zeggen?

verbind je eigen conclusies zou ik zeggen

Posted by Opti on Jan-13-2004 15:51:

Mja, beetje KANSLOOS om dingen te zeggen als "het schijnt een allochtoon te zijn". Joh, wist helemaal niet dat je politieagent in Den Haag was.

Posted by Duke2003 on Jan-13-2004 15:55:

wat een bullshit dat het een allochtoon zou zijn...
en voor de rest snap ik niet dat ie voortvluchtig is... er zijn honderden mensen op zo'n school, hoe kan ie dan wegkomen... beetje met z'n pistool zwaaien waarschijnlijk maar toch raar.

Posted by Blik on Jan-13-2004 15:55:

quote:
Originally posted by Optimus
Mja, beetje KANSLOOS om dingen te zeggen als "het schijnt een allochtoon te zijn". Joh, wist helemaal niet dat je politieagent in Den Haag was.

wacht maar tot de politie zegt dat het een allochtoon is, dan wil ik je nog wel eens horen.

Zie die uitspraak maar als een voorspelling

Posted by Muppet on Jan-13-2004 15:58:

ziek dat dit gebeurt, ook zwak van die gast, meteen een pistool pakken en het zo oplossen!

Ach ja, of het een alochtoon is ofnie kan me weinig schelen, alsof alle blanken super lief en netjes zijn. Maar dit wil niet zeggen dat ik het wel opvallend vind dat het een alochtoon is geweest, en dat het zeer vaak alochtonen zijn waar dit bij voor komt

Greetz Muppet

Posted by Jimmy on Jan-13-2004 16:01:

Arrow

Waar gaat het toch heen, het wordt steeds erger..

Posted by Opti on Jan-13-2004 16:01:

quote:
wacht maar tot de politie zegt dat het een allochtoon is, dan wil ik je nog wel eens horen.

Blik:"Zie je wel dat ik gelijk had, altijd weer die kutbuitenlanders!"

Het gaat erom dat je nu al aanneemt dat het een allochtoon is. Als het straks een Nederlander is, zit je ineens ff snel je posts te deleten natuurlijk en ben je snel weg uit de thread

Posted by MennoB on Jan-13-2004 16:03:

Echt ziek.

En ik maar denken dat dit soort dingen alleen maar in Amerika gebeuren...

Posted by MaGiK54 on Jan-13-2004 16:11:

Woon er zelf +/- 700 meter vandaan en heb zelf op de school (Thomas More College) naast deze school gezeten, dus was wel ff geschokt toen ik de Beresteinlaan zag staan als straatnaam.

Maar verders ben ik niet verbaasd over dit incident, dit zag je aankomen, dat dit eens ging gebeuren in Nederland, het was alleen afwachten wanneer het ging gebeuren. This fucked up, maar de samenleving begint steeds meer fucked up te raken.

Kans is nogal groot dat het een allochtoon is, aangezien 90 a 95 procent van die school, van buitenlandse afkomst is. Wil hier verders niks mee zegen, tis meer een statistisch feit dat de kans errug groot is dat de dader van buitenlandse afkomst is gezien de samenstelling van leerlingen op die school.

Of het nou een blanke, gele, zwarte, bruine de dader is, LB. Het blijft fucked up

Posted by Blik on Jan-13-2004 16:16:

quote:
Originally posted by Optimus
Blik:"Zie je wel dat ik gelijk had, altijd weer die kutbuitenlanders!"

Het gaat erom dat je nu al aanneemt dat het een allochtoon is. Als het straks een Nederlander is, zit je ineens ff snel je posts te deleten natuurlijk en ben je snel weg uit de thread

ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar als je al weet dat het op een VMBO-school gebeurt is, dan weet je dat de kans heel erg groot is dat het een allochtoon is. Daarbij zegt deze bron ook dat het een allochtoon is. En ik heb ook al gehoord dat de jongen Murat zou heten. Ik heb in ieder geval wel redenen om het te zeggen.

En omdat het dan waarschijnlijk door een allochtoon gedaan is betekent uiteraard niet dat het nu erger is, als een autochtoon het gedaan had was het net zo erg geweest.

en posts deleten van mezelf doe ik niet

Posted by SnuggLe on Jan-13-2004 16:26:

quote:
Originally posted by Duke2003
wat een bullshit dat het een allochtoon zou zijn...
en voor de rest snap ik niet dat ie voortvluchtig is... er zijn honderden mensen op zo'n school, hoe kan ie dan wegkomen... beetje met z'n pistool zwaaien waarschijnlijk maar toch raar.

Denk ten eerste niet dat hij er echt mee zwaait, en ten tweede neem ik aan dat er redelijke paniek en consternatie is. De dader heeft daarvan kunnen profiteren. Zou jij er meteen opduiken?

quote:

Ik vind dat Sjinees gelijk heeft. Makkelijk om meteen te zeggen dat het wel een allochtoon 'zal zijn'. Ook al heb je waarschijnlijk gelijk, dan heof je het nog niet te zeggen. Denken is iets anders dan zeggen.

Posted by Opti on Jan-13-2004 16:39:

Blik kent de buurt natuurlijk z��� goed, dat hij het al ons kon vertellen dat het een allochtoon was.

Posted by Ding Chavez on Jan-13-2004 17:04:

Wtf springt iedereen gelijk in de verdediging als iemand zegt dat het waarschijnlijk een allochtoon is geweest. Blik heeft het waarschijnlijk ergens gelezen, zie z'n redenen die hij geeft, en zegt er verder helemaal niet bij of het daardoor slechter is of niet.
Als we over straat lopen en ik roep dat bushokje om de hoek is waarschijnlijk blauw, wordt er dan ook zo moeilijk over gedaan dat ie misschien rood zou kunnen zijn en dat ik die conclusie nog helemaal niet mag trekken.
Het is altijd hetzelfde dat je niet zou mogen zeggen dat je redenen hebt om te denken dat het een allochtoon geweest zou kunnen zijn om dat je dan blijkbaar gelijk racistisch bezig bent...

Posted by Asperge on Jan-13-2004 17:26:

quote:
Originally posted by Phat B

opvallend is dat altijd iedereen overal (op elk forum, in elk blad/krant, in elk tv-program) maar van zulke dingen zegt dat dit gewoon aso is en niet mag gebeuren. Als iedereen dit vindt, waarom gebeurt dit soort stuff dan nog steeds???

Die mensen die op fora, bladen/kranten en tv-programmas hun mening verkondiging zijn niet potentiele plegers van dit soort delicten.

Ik weet ook niet wat ik op het nieuwsbericht moet zeggen, ik vind het verschrikkelijk dat zoiets gebeurd in Nederland. Ik weet ook de oplossing ervoor niet. Maarja dit soort berichten geven alleen maar aanleiding tot generaliseren, maarja...

RIP

Posted by basvh on Jan-13-2004 17:33:

quote:
Originally posted by Ding Chavez
Wtf springt iedereen gelijk in de verdediging als iemand zegt dat het waarschijnlijk een allochtoon is geweest. Blik heeft het waarschijnlijk ergens gelezen, zie z'n redenen die hij geeft, en zegt er verder helemaal niet bij of het daardoor slechter is of niet.
Als we over straat lopen en ik roep dat bushokje om de hoek is waarschijnlijk blauw, wordt er dan ook zo moeilijk over gedaan dat ie misschien rood zou kunnen zijn en dat ik die conclusie nog helemaal niet mag trekken.
Het is altijd hetzelfde dat je niet zou mogen zeggen dat je redenen hebt om te denken dat het een allochtoon geweest zou kunnen zijn om dat je dan blijkbaar gelijk racistisch bezig bent...

precies. ik d8 oook meteen toen ik hoorde dat het gebeurd was dat het een allochtoon was. Heb ik ook een aantal redenen voor: Altijd als ik in een kroeg ruzie heb is het met een allochtoon. 95% van de keren dat ik zie dat andere ruzie hebben is het met een allochtoon. Als ik perongeluk ergens voor sta, zoals de deur of loop pad in bus of trein en ik wordt omver geduwt dat ze er langs moeten is het een allochtoon. Verder lees ik ook kranten en hoor wat dingen uit de politie wereld en ken wat middestanders--> als er iets gejat wordt is het ook bijna altijd een allochtoon. Dit zijn mijn redenen om te denken dat het een allochtoon is. Maar goed het zou best een nederlander kunnen zijn al acht ik die kans klein.

Pages (7): [1] 2 3 4 5 6 7 »