TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Finland
-- Tiskijukitus

Posted by sick_boy_tommy on Jan-14-2004 20:33:

Tiskijukitus

Kuka sit� harrastaa ja miss� m��rin? Itse olen miksaillut l�hinn� omaksi ilokseni (ja muiden kiusaksi, tietty ) parin vuoden ajan, mutten ole p��asiassa vinyylin korkean kilohinnan vuoksi viitsinyt l�hte� yritt�m��n ns. "ulos makkarista".

Jututin kerran er�st� lahtelaista jukkaa, joka tunnusti tuntevansa erityist� vetoa trancea kohtaan, mutta kirosi samaan hengenvetoon leiv�n olevan tiukassa kuin rippikoululaisen immenkalvo. Miekkonen oli my�s eritt�in turhautunut klubeihin jotka sitoivat h�nen k�tens� ja pakottivat soittamaan listahittej� toinen toisensa per��n. Ymm�rr�n t�m�n t�ysin, sill� harva perehtym�t�n korva jaksaa "samaa" paukutusta koko iltaa...

Trancen miksaaminen on hienoa ja palkitsevaa puuhaa, mutta riitt��k� suomalaisen transsijalan kunto?

Posted by Puuhis on Jan-14-2004 21:06:

T��lt� l�ytyy melko tuore makkari tiskijukka. Itsekkin py�rittelen levyj� omaksi iloksi ja hyvi� pointteja muuten mainitsit.

Posted by thomas on Jan-14-2004 22:06:

soitellut kohta 4v, keikkaakin l�ytyy jo
jonkin verran.. vinyylilt� l�hinn� mut
uudemmat biisit + promot yleens� cdr (ei mp3!!)

kotisivut saa k�yd� katsastamassa: http://thomas.reaktio.net

Posted by Airvision on Jan-14-2004 22:34:

Smiley DJ

4 vuotta tuli keikkailtua/py�ritelty� levyj�...nyt en ole viimeiseen puoleen toista vuoteen keikkaillut/soitellut joten viime aikoina on pient� poltetta ollut havaittavissa...pit�s varmaan tehd� asialle jotain ennen kun sekoo,heh!

Posted by Jeyenne on Jan-15-2004 05:15:

Onhan noita levyj� tullu soiteltua jo vuodesta 1996 l�htien l�hinn� kyll� omaksi ilokseni. Yhden keikan olen tossa 2000 heitt�ny Etropyn bileiss�. Kiva harrastus vaikka rahaa siihen kyll� menee.

Posted by Epic Star on Jan-15-2004 18:51:

Kotona olen omaksi iloksi mixaillut about. 1,5 vuotta ja olihan se aikamoinen tunne, kun biitit alkoivat ensimm�isen kerran loksahtamaan kohdalleen
Keikallekin olisi jossain vaiheessa tarkoitus l�hte�, mutta kaikki aikanaan.

Posted by Gravel on Jan-21-2004 11:59:

Olen soitellut levyj� himassa nyt noin puoli vuotta. Kaikki levyni ovat vinyylej�.

Posted by Trancetor on Feb-06-2004 06:05:

Mink�laisilla vehkeill� te olette alkaneet miksailemaan tai mink�laisella "setill�" kannattas alottaa miksailemaan? ite en ole miksaillut, mutta kiinnostusta on..

Posted by sick_boy_tommy on Feb-06-2004 11:34:

quote:
Originally posted by Trancetor
Mink�laisilla vehkeill� te olette alkaneet miksailemaan tai mink�laisella "setill�" kannattas alottaa miksailemaan? ite en ole miksaillut, mutta kiinnostusta on..

Hienoa. Tekee aina gutaa kuulla jonkun kiinnostuvan aiheesta!

Itse ostin pari vuotta sitten parin Gemini XL-500II -levareita ($150 kpl), Numarkin Bluedog -mikserin (reilusti alle satasen), dj-kuulokkeet (reilun satasen) ja halvimmat dj-��nirasiat mit� l�ysin.

Koko satsin hinta pysyi siis ty�tt�m�n opiskelijan kannalta j�rjellisiss� mitoissa, vaikka varmasti moni raudanrakastaja olisikin v�itt�nyt miksaamisen noilla olevan mahdotonta.

T�rkeimm�t ominaisuudet levysoittimissa ovat nopeuden vakaus ja lautasen v��nt�momentti. Tuon hintaluokan vehkeet eiv�t todellakaan v��nn� kovinkaan kummoisesti, mutta kunhan hankkii suoravetosoittimen hihnavetoisen sijaan, ei varsinaisia ongelmia synny.

Nopeuden vakauden merkitys taasen korostuu vasta hienommassa miksauksessa, jossa joutuu keskittym��n mikserin taajuuskorjainten v��ntelyyn, mutta aloitusvaiheessa on t�rke�mp�� oppia erottamaan milloin miksi on l�hd�ss� "laukalle" ja korjaamaan se oikein. T�h�n siis riitt�� varsin hyvin em. Numarkin kaltainen kaksikanavainen dj-mikseri ilman taajuuskorjaimia.

Et siis v�ltt�m�tt� tarvitse Technicsin soittimia ja Pioneerin mikseri� oppiaksesi miksauksen perusteet, mutta mik�li olet varma ett� tulevaisuuden ammattisi l�ytyy lautasten takaa ja taloudellinen tilanteesi sen sallii, niin mik� ettei - mene ja osta parasta mit� rahalla saa. Niin jokainen vakavasti itsens� ottava dj lopulta tekee, toivottavasti min�kin joskus.

Kaiken t�m�n sanoo paljon paremmin er�s "dj Recess" -nimeen verhoutuva skottijukka, jonka sivusto on l�yt�mist�ni how_to_mix -sivustoista paras. Tiedon l�hteen l�yd�t osoitteessa www.recess.co.uk

Posted by toaster on Feb-07-2004 17:47:

Oon pari vuotta omistanu vermeet ja rensselit ja l�hinn� omaks ilokseni soittelen. Nyt vaan opiskelijana on v�h�n v�hemm�n rahaa k�ytett�v�n� levyihin joten ei oo hirveesti t�s l�hiaikoina tullu ostettuu lis��. Ostin heti alkuun uutena teknarit (2x600e),numarkin miksen (300e) ja pioneerin luurit (170e). Hyv� et osti kunnon vermeit� samantien ni ei nyt tarvi kituutella 2000e:t� jostain.

Posted by Trancetor on Feb-07-2004 19:52:

m� oon katellu noita hintoja nii on ne nii p*rkleen kalliita.. eik� oikeen mun budjettiin l�ydy oikeen sopivia vehkeit� jos joku huomaa semmosen toooosii halvat mutta semmoset et tekee jotain nii ilmottakaa

Posted by Gravel on Feb-15-2004 19:01:

IIK! Ensimm�inen keikka olisi keskiviikkona!! Nyt on suoraan sanotusti kuset housuissa!

Posted by Epic Star on Feb-15-2004 19:30:

quote:
Originally posted by Gravel
IIK! Ensimm�inen keikka olisi keskiviikkona!! Nyt on suoraan sanotusti kuset housuissa!

Hyvin se menee

Posted by digitalbeat666 on Feb-15-2004 19:39:

jos aiot makkarista muualle spinnaamaan nii jokasella katu-uskottavalla djs:ll� t�ytyy olla Technicsin dj levarit

Posted by digitalbeat666 on Feb-15-2004 19:41:

quote:
Originally posted by Epic Star
Hyvin se menee

zemppi� paljon keikalle , ei ne huomaa vaikka kusisit housuun kun kuulevat sun huippusetin