TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Utbildningar Ljudteknik. Tips?

Posted by toka on Jan-27-2004 23:53:

Arrow Utbildningar Ljudteknik. Tips?

Tjena!

Funderar p� att g� n�n utbildning i Ljudteknik/Studioteknik. K�nner till SAE skolan i Solna som har utbildningar inom ljudteknik / studioteknik och har h�rt mycket positivt om den skolan. N�gon som har tips eller rekommendationer p� bra skolor med utbildningar inom ljudteknik?

/toomas / toka

Posted by Glorie on Jan-28-2004 00:24:

Read This!

jag har h�rt mycket positivt om ngn skola i (h�ll i dig) Haparanda
fast jag vet inte vad utbildningen heter exakt.. bara att min kompis pratat om den.

Posted by ScuL on Jan-28-2004 00:58:

quote:
Originally posted by Glorie
jag har h�rt mycket positivt om ngn skola i (h�ll i dig) Haparanda
fast jag vet inte vad utbildningen heter exakt.. bara att min kompis pratat om den.

lol. det e bara en liten bit norrut
ahja.. n�r utbildningen �r bra s� �r det k�nske n�dv�ndigt.
var det inte s� att Rikard (Dioxys) pluggar n�t i J�nk�ping, ocks� ljudsteknik..

Posted by el_vez on Jan-28-2004 02:54:

vet inte riktigt var du vill l�gga ribban, men bra kurser finns annars p� E-programmet p� valfri teknisk h�gskola (varf�r inte LTH?)jag kan t.ex rekommendera n�gra kurser i signalbehandling om du vill l�ra dig ljudteknik.

http://www.es.lth.se/sig/

Posted by Rikard on Jan-28-2004 09:03:

nej nej scul m�ste g� ut gymnasiet f�rst serru! men jag planerar att g� senare efter gymnasiet

har f�r mig det finns i hultsfred ocks� om jag inte minns fel?

Posted by Treo on Jan-28-2004 12:39:

Jag letar som sagt efter samma sak och dom jag hittat hittils som verkar n�gorlunda ekonomiskt f�rsvarbara (dvs ingen skyh�g terminsavgift) �r i v�xj�, norrk�ping och pite�.

Posted by reveal on Jan-28-2004 13:34:

quote:
Originally posted by Treo
Jag letar som sagt efter samma sak och dom jag hittat hittils som verkar n�gorlunda ekonomiskt f�rsvarbara (dvs ingen skyh�g terminsavgift) �r i v�xj�, norrk�ping och pite�.

Att l�sa p� h�gskolan i Sverige �r v�l alltid gratis? (Bortsett fr�n terminsavgift p� ca 300 kr.)

Posted by Virus on Jan-28-2004 16:19:

Om skolan har h�gskolestatus s� �r det gratis, men s� �r det ju inte alltid. T.ex. en s� pass erk�nd skola som Beckmans (reklam, mode, form) i Stockholm fick inte h�gskolestatus f�r�n ett par �r sen.

Posted by ScuL on Jan-28-2004 16:34:

universiteter �r inte gratis eller?

Posted by reveal on Jan-28-2004 16:35:

quote:
Originally posted by ScuL
universiteter �r inte gratis eller?

Jo, det �r gratis att l�sa p� universitet och h�gskolor

Posted by Glorie on Feb-04-2004 20:29:

skolan ja svamla om heter svensk-finska h�gskolan och ligger i haparanda och ska ha en mkt bra utb inom �mnet.

Posted by Smekbar on Feb-04-2004 20:36:

finns utbildningar till ljudingeng�r vid lule� tekniska universitet..

ljudingeng�rsutbildning