TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Utbildningar Ljudteknik. Tips?
Utbildningar Ljudteknik. Tips?
Tjena!
Funderar p� att g� n�n utbildning i Ljudteknik/Studioteknik. K�nner till SAE skolan i Solna som har utbildningar inom ljudteknik / studioteknik och har h�rt mycket positivt om den skolan. N�gon som har tips eller rekommendationer p� bra skolor med utbildningar inom ljudteknik?
/toomas / toka
jag har h�rt mycket positivt om ngn skola i (h�ll i dig) Haparanda 
fast jag vet inte vad utbildningen heter exakt.. bara att min kompis pratat om den. 
| quote: |
| Originally posted by Glorie jag har h�rt mycket positivt om ngn skola i (h�ll i dig) Haparanda ![]() fast jag vet inte vad utbildningen heter exakt.. bara att min kompis pratat om den. |

vet inte riktigt var du vill l�gga ribban, men bra kurser finns annars p� E-programmet p� valfri teknisk h�gskola (varf�r inte LTH?)jag kan t.ex rekommendera n�gra kurser i signalbehandling om du vill l�ra dig ljudteknik.
http://www.es.lth.se/sig/
nej nej scul
m�ste g� ut gymnasiet f�rst serru! men jag planerar att g� senare efter gymnasiet 
har f�r mig det finns i hultsfred ocks� om jag inte minns fel?
Jag letar som sagt efter samma sak och dom jag hittat hittils som verkar n�gorlunda ekonomiskt f�rsvarbara (dvs ingen skyh�g terminsavgift) �r i v�xj�, norrk�ping och pite�.
| Originally posted by Treo Jag letar som sagt efter samma sak och dom jag hittat hittils som verkar n�gorlunda ekonomiskt f�rsvarbara (dvs ingen skyh�g terminsavgift) �r i v�xj�, norrk�ping och pite�. |
Om skolan har h�gskolestatus s� �r det gratis, men s� �r det ju inte alltid. T.ex. en s� pass erk�nd skola som Beckmans (reklam, mode, form) i Stockholm fick inte h�gskolestatus f�r�n ett par �r sen.
universiteter �r inte gratis eller?
| Originally posted by ScuL universiteter �r inte gratis eller? |
skolan ja svamla om heter svensk-finska h�gskolan och ligger i haparanda och ska ha en mkt bra utb inom �mnet.
finns utbildningar till ljudingeng�r vid lule� tekniska universitet..
ljudingeng�rsutbildning