TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Finland
-- vinyylit tai cd:t
vinyylit tai cd:t
niin, mill� miksata ja miksi?
onko kenell�k��n mit��n ehdotuksia mit� laitteita ostaa, ei saisi olla niin hirve�n kalliita.
Miksattavan levyn formaatti riippuu itsest� ja mist� pit��/mihin on tottunut.. molemmissa on etunsa ja haittansa mutta jos haaveilee joskus soittavansa isommissa bileiss� tai klubeilla, on vinyyli se "ainoa oikea" ja CD ik��nkuin taustatukena esim. CD-R:i� varten. Perusbaareissa ainakin t��ll� Suomessa p�rj�� kyll� cd:ll�kin, koska yleens� DJ:n koppi on niin pieni ettei edes ole tilaa levysoittimille.
Kaikkein halvin vaihtoehto on kyll� sellainen all-in-one -paketti mutta itse en kyll� koskisi sellaiseen pitk�ll� tikullakaan.. niiss� on yleens� 2 levysoitinta (sis. ��nirasiat), mikseri ja kuulokkeet ja hinta py�rii siin� 500 euron molemmin puolin riippuen merkist� ja paketista. Ainakin Numarkilla ja Stantonilla muistaakseni on t�ll�iset aloittelevan DJ:n peruspaketit.
okei, olen kyll� vinyyli� ajatellu, mutta kun en osaa mit��n miksauksesta 
mitk� merkit on sit hyvi�? luin ett� technics levyinsoittimet ja vestaxmixerit ovat hyvi�, mutta ne olikin jo aika kalliita.
Siis ei kukaan osaa miksata tai tajua siit� edes mit��n jos ei opettele. Eih�n miksaamaan synnyt�, se opetellaan, vaikka olisi kuinka luonnonlahjakkuus.
Kyll�h�n ne Technicsin 1200/1210 levarit on parhaimmat ainakin toistaiseksi ja paras mikseri ainakin suosituimmuustasolla on Pioneerin DJM600. N�iss� se hinta onkin sitten aivan toista luokkaa. Jos halu on kova tulla hyv�ksi DJ:ksi, suosittelisin s��st�m��n v�h�n aikaa, ja ostamaan sitten Technicsit k�ytettyn� jostain (selaile huuto.netti�, eri suomalaisia musiikkifoorumeita esim. platinum) ja sitten vaikka Behringerin VMX-300 mikseri, se ei ole niin mielett�m�n kallis kuin esim. tuo Pioneer mutta ihan ok hintaan n�hden. Ei se kaikkein halvimman kokoonpanon ostaminen kuitenkaan kannata vaan alkaa harmittamaan melko pian, usko pois. Mieluummin s��st�� v�h�n jotta voi ostaa kelpo setin.
totta kai
, en min� muutakaan odota.
yes, selailin jo pari sivua, toivottavasti jostain ly�tyy, mutta ei minulla kiirett� ole
luin netist� jo ett� ne halvimmat ei ole niin hyvi�, parempi ostaa jotain laadukasta.
| quote: |
| Originally posted by Calon ...luin netist� jo ett� ne halvimmat ei ole niin hyvi�, parempi ostaa jotain laadukasta. |
www.mr-dj.org
Suosittelen tuolta lukeen aloittelijan opasta...
Ja tosiaan, en itsekk��n koe ett� teknarit olisivat mitenk��n "pakolliset"
Itse soittelen reloopin rp-3000 soittimilla enk� koe ett� juurikaan parempia tarvitsisin...
Kunhan soittimista suoraveto l�ytyy, eik� merkkin� oo omnitronic nii hyvin alkaa jo p�rj��m��n