TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Finland
-- vinyylit tai cd:t

Posted by Calon on Jan-30-2004 20:42:

Arrow vinyylit tai cd:t

niin, mill� miksata ja miksi?

onko kenell�k��n mit��n ehdotuksia mit� laitteita ostaa, ei saisi olla niin hirve�n kalliita.

Posted by GrimReaper on Jan-30-2004 21:05:

Miksattavan levyn formaatti riippuu itsest� ja mist� pit��/mihin on tottunut.. molemmissa on etunsa ja haittansa mutta jos haaveilee joskus soittavansa isommissa bileiss� tai klubeilla, on vinyyli se "ainoa oikea" ja CD ik��nkuin taustatukena esim. CD-R:i� varten. Perusbaareissa ainakin t��ll� Suomessa p�rj�� kyll� cd:ll�kin, koska yleens� DJ:n koppi on niin pieni ettei edes ole tilaa levysoittimille.

Kaikkein halvin vaihtoehto on kyll� sellainen all-in-one -paketti mutta itse en kyll� koskisi sellaiseen pitk�ll� tikullakaan.. niiss� on yleens� 2 levysoitinta (sis. ��nirasiat), mikseri ja kuulokkeet ja hinta py�rii siin� 500 euron molemmin puolin riippuen merkist� ja paketista. Ainakin Numarkilla ja Stantonilla muistaakseni on t�ll�iset aloittelevan DJ:n peruspaketit.

Posted by Calon on Jan-30-2004 21:16:

okei, olen kyll� vinyyli� ajatellu, mutta kun en osaa mit��n miksauksesta

mitk� merkit on sit hyvi�? luin ett� technics levyinsoittimet ja vestaxmixerit ovat hyvi�, mutta ne olikin jo aika kalliita.

Posted by GrimReaper on Jan-30-2004 21:30:

Siis ei kukaan osaa miksata tai tajua siit� edes mit��n jos ei opettele. Eih�n miksaamaan synnyt�, se opetellaan, vaikka olisi kuinka luonnonlahjakkuus.

Kyll�h�n ne Technicsin 1200/1210 levarit on parhaimmat ainakin toistaiseksi ja paras mikseri ainakin suosituimmuustasolla on Pioneerin DJM600. N�iss� se hinta onkin sitten aivan toista luokkaa. Jos halu on kova tulla hyv�ksi DJ:ksi, suosittelisin s��st�m��n v�h�n aikaa, ja ostamaan sitten Technicsit k�ytettyn� jostain (selaile huuto.netti�, eri suomalaisia musiikkifoorumeita esim. platinum) ja sitten vaikka Behringerin VMX-300 mikseri, se ei ole niin mielett�m�n kallis kuin esim. tuo Pioneer mutta ihan ok hintaan n�hden. Ei se kaikkein halvimman kokoonpanon ostaminen kuitenkaan kannata vaan alkaa harmittamaan melko pian, usko pois. Mieluummin s��st�� v�h�n jotta voi ostaa kelpo setin.

Posted by Calon on Jan-30-2004 22:54:

totta kai , en min� muutakaan odota.

yes, selailin jo pari sivua, toivottavasti jostain ly�tyy, mutta ei minulla kiirett� ole
luin netist� jo ett� ne halvimmat ei ole niin hyvi�, parempi ostaa jotain laadukasta.

Posted by sick_boy_tommy on Jan-31-2004 19:18:

quote:
Originally posted by Calon ...luin netist� jo ett� ne halvimmat ei ole niin hyvi�, parempi ostaa jotain laadukasta.

���h...Totta munassa Tekut on valovuoden halpiksia edell�...mutta itse ostin Geminin XL-500 II -levarit (jep, ne Recessin suosittelemat...) muutama vuosi takaperin, enk� ole kokenut tarvitsevani yht��n parempia soittimia oppiakseni miksaamaan.

Itseasiassa v�it�n oppineeni ns. "pitch riding" -tekniikan paljon paremmin n�ill�, sill� jouduin "alituiseen" r�pl��m��n nopeutta saadakseni miksin pysym��n ojennuksessa.

Neuvon siis ostamaan niin kalliit suoravetolevarit kuin mahdollista, mutta �l� luule, ett� Technicsit tekev�t miksimiehen...

Posted by Teknika on Feb-01-2004 16:15:

Talking

www.mr-dj.org
Suosittelen tuolta lukeen aloittelijan opasta...
Ja tosiaan, en itsekk��n koe ett� teknarit olisivat mitenk��n "pakolliset"
Itse soittelen reloopin rp-3000 soittimilla enk� koe ett� juurikaan parempia tarvitsisin...
Kunhan soittimista suoraveto l�ytyy, eik� merkkin� oo omnitronic nii hyvin alkaa jo p�rj��m��n