TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Club vs Trance events
Pages (2): [1] 2 »

Posted by Goldiluxe on Feb-04-2004 11:58:

Worm Popper Club vs Trance events

Nyfiken ar jag pa att veta vad ni tycker bast om?

Kanske ar det att ga pa en klubb dar en eller tva superbra Djs spelar,i en mysig mindre miljo, med frascha toaletter, fast kanske lite dyrare.

Eller

Super bigga events som Sensation och liknande, med kanon ljus och ljud, massa massa folk, och 25 super Djs?

Jag ar nufortiden mer kat pa clubbar isafall.

Fast helst av allt konserter.

vad tycker ni?

Posted by SWE_TRANCE on Feb-04-2004 12:05:

Det �r ju en bra och sv�r fr�ga!

Jag sj�lv skulle nog s�ga event framf�r en klubb.
P� ett event �r det mer "sp�nning" p� vad man ska f� uppleva, ass�....det �r lite sv�rt att f�rklara
Kanske k�nner jag s� f�r att jag inte har upplevt s� m�nga st�rre event.
Klubb k�nns mer som lite vardag (�ven om det kan vara riktigt bra st�mmning p� en klubb ocks�!) och event lite som helgdag d�
S� k�nner jag iaf.

Posted by reveal on Feb-04-2004 12:09:

Jag har aldrig varit p� n�t stort "event", s� d�rf�r skulle jag g�rna vilja bes�ka ett och se hur det �r Det verkar ju inte tr�kigt iaf

Posted by JayBee on Feb-04-2004 12:10:

quote:
Originally posted by reveal
Jag har aldrig varit p� n�t stort "event", s� d�rf�r skulle jag g�rna vilja bes�ka ett och se hur det �r Det verkar ju inte tr�kigt iaf
du var v�l p� lucia kryssen visst? det r�knas nog som event, d�r �r ju knappast klubb.

Posted by Versace on Feb-04-2004 12:30:

klubb �r att f�redra, enligt mig.
Visserligen e event kul ocks�, riktigt kul om det �r stora dj's som avl�ser varandra.
Men t�nk dig ist�llet alla dessa dj's p� en klubb, avl�sa varandra, en per vecka, med mindre folk s� att det utvecklas en n�rmare relation mellan dj'n och publiken.

d� k�nns klubb mycket roligare �n en event, plus att du missar en massa dj's p� stora festerna. du m�ste ju springa runt ifall du ska se alla. p� en klubb har du 1 eller 2 att lyssna p�. du missar aldrig n�t.

Posted by reveal on Feb-04-2004 12:36:

quote:
Originally posted by JayBee
du var v�l p� lucia kryssen visst? det r�knas nog som event, d�r �r ju knappast klubb.

Litet "event" i s� fall, jag menar TE, Sensation etc... med minst 25000 bes�kare

Posted by Goldiluxe on Feb-04-2004 13:40:

I detta fallet tankte jag att event ar nagot lite mer special arrangerat.

Klubb tankte jag ett utestalle med nagra tusen pers max.

Posted by staz on Feb-04-2004 13:43:

b�da e nice.
fast mer intimt p� klubbar s�klart..
jag har aldrig varit p� ngn konsert

Posted by JayBee on Feb-04-2004 13:44:

jag tror nog faktist att min favorit �r s�nna h�r s�kallade "sm�-events" alts� typ som devotion, ATH, spring cruise osv.. ganska mycket folk men inte f�r opersonligt. man k�nner �nd� m�nga och man kan ta sig runt likso, om man tappar bort varandra kan man hitta varandra igen. jag skulle inte villja tappa bort poolarna p� typ sensation

Posted by Goldiluxe on Feb-04-2004 13:48:

Sma events later trevligt.

vet itne om jag varit pa ngt sadant dock.

hmm../

Posted by JayBee on Feb-04-2004 13:50:

quote:
Originally posted by Goldiluxe
Sma events later trevligt.

vet itne om jag varit pa ngt sadant dock.

hmm../
stackarn.. du har blivit alldelles f�r holl�nsk (no offence Scul, I still loove you )

du f�r v�l helt enkelt komma till sverige och testa!

Posted by St_Andrew on Feb-04-2004 13:55:

events verkar fetare, tycker det e maffigt n�r det e mkt folk

Posted by JayBee on Feb-04-2004 13:58:

quote:
Originally posted by St_Andrew
events verkar fetare, tycker det e maffigt n�r det e mkt folk
jo men det som st�r mig �r att det blir s� opersonligt.

och dessutom hatar jag trance energy och sensations stil p� deras filmer och s�nt.. ���H alltid s� t�ntiga r�ster och s� typ filmar de n�n tjejs br�st i slow motion, Man d�r ju fan utav t�nt k�nslor.

v�gra ha en London r�st eller brooklyn r�st eller n�tt coolt. och s� kan de filma mer som steve, typ i publiken och som fr�n en persons synvinel inte n�n j�vla k�t f�gel

Posted by Goldiluxe on Feb-04-2004 14:11:

quote:

v�gra ha en London r�st eller brooklyn r�st eller n�tt coolt. och s� kan de filma mer som steve, typ i publiken och som fr�n en persons synvinel inte n�n j�vla k�t f�gel

Jag Haller med DIG

Opersonligt o sunkigt.

HOOORAAAAY for najsa klubbar med stil!

Posted by St_Andrew on Feb-04-2004 14:11:

quote:

p� vilket sett �r det mer opersonligt och varf�r ska det vara s� personligt f�r...?

Posted by JayBee on Feb-04-2004 14:15:

quote:
p� vilket sett �r det mer opersonligt och varf�r ska det vara s� personligt f�r...?
d�rf�r att man �r inte en person l�ngre utan en publik.

alts� p� en mindre fest som devotion var jag uppe och dansade med Above & beyond.. det var helt ok med dem. och de snackade med skit mycket folk efter deras set oxo. och sen n�r man �r p� mindre event k�nner man ofta igen folk, man kan typ snacka med folk och chilla lite i n�gon soffa eller s� typ. men liksom p� sensation f�r du st� i en klump och dansa tills du d�r (vilket oxo �r kul men det kan man g�ra p� ett mindre event oxo).

jag tycker det �r kul att dra EX p� spring cruise nu f�r det ska bli s� kul att f� tr�ffa alla roliga personer. men om det hadde varit sensation hadde jag typ bara tr�ffat vissa KANSKE innan festen och sen hadde de f�rsvunnit in i svarta h�let

Posted by SWE_TRANCE on Feb-04-2004 14:17:

quote:

och dessutom hatar jag trance energy och sensations stil p� deras filmer och s�nt.. ���H alltid s� t�ntiga r�ster och s� typ filmar de n�n tjejs br�st i slow motion, Man d�r ju fan utav t�nt k�nslor.

En fr�ga bara..
Har du st�tt bland publiken n�r allt det d�r t�ntiga (som du kallar det) h�nder p� TE, sensation?

Posted by Goldiluxe on Feb-04-2004 14:21:

Jag haller fortfarande med JB!

MEN om du inte statt dar borde du prova det forst, kanske tycker du Jattemycket om det nar du val star dar.

Jag verkar vara den enda som upplevt det och som INTE tycker det ar speciellt upphetsande.
Smaken ar som baken.
Fet eller liten, men alltid delad.

Posted by reveal on Feb-04-2004 14:21:

Delvis utanf�r �mnet, men den st�rsta publik som jag varit en delm�ngd av var ca 65 000 m�nniskor

Posted by St_Andrew on Feb-04-2004 14:26:

quote:

quote:
Delvis utanf�r �mnet, men den st�rsta publik som jag varit en delm�ngd av var ca 65 000 m�nniskor

that made sense!

Posted by JayBee on Feb-04-2004 14:26:

SWE_trance: vi tog ju detta p� msn men kan skriva det h�r �nd�. som sagt du har r�tt med att jag inte sj�lv har varit d�r.

men av det jag har sett p� video (crika 5-10 officiella filmer sammanlagt fr�n sensation och trance energy) s� tycker jag att det bara �r pinsamt n�r de zoomar in p� en tjej i cirka 30-60 sekunder och k�r slowmotion. jag t�nker mig bara in i den personens situation och blir r�d i ansiktet, vill inte �ka dit.

och r�sten �r smak sak helt enkelt. det �r inte bara sensation, samma sak g�ller n�r man g�r p� bio. Djup m�rk r�st �r coolt men det har varit ig�ng flera �r nu man vill blanda lite :P

Posted by JayBee on Feb-04-2004 14:28:

quote:
that made sense!
hehe erik din SMART ASS du �r p� hugget som alltid. rolig miss utav reveal d�r men jag antar att han menade n�gon annan folk massa och inte ett trance event?

EDIT: om n�gon ond professor uppfinner en "brain stealer" s� ska jag sno eriks intelegens hehe... matematiker och filosof i ett! v�rsta k�pet.

Posted by reveal on Feb-04-2004 14:30:

^^^ Exakt Har inte varit p� n�got "tranceevent", men jag har varit p� massor med konserter (Det var Metallica den g�ngen publiken var s� stor f�rresten )

Posted by Glorie on Feb-04-2004 14:31:

quote:
that made sense!

hahaha klockrent K�RLEK!

det beror p� linan/s�llskap etc. vad jag v�ljer.. givetvis har b�de klubb vs stort event f�r- och nackdelar

har nog dock en f�r- till feta events har inte upplevt n�t kalasbra p� klubb �n de e oftast r�tt mj�kigt d�r.

Posted by ScuL on Feb-04-2004 17:25:

jag f�redrar stora events.. (sj�lvklart)
tycker inte att de �r s� opersonligt. de �r stora, visst, men man m�ste f�rs�ka att inte tappar sina kompissar.
annars kan man ocks� f� bra kontakt med dj:n p� stora events med, det e bara att st� framf�r scenen om man vill.
ibland �r det ocks� trevlig att lugna ner lite och st� i baken s� att det �r inte s� tr�ngt osv.
i sm� klubbar kan man n�stan aldrig flytta fr�n musiken n�r det beh�vs att lugna ner och med s� f� dj's p� linan finns det oxo inget att g�ra n�r du inte gillar den som lirar.

Pages (2): [1] 2 »