TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Club vs Trance events
Pages (2): [1] 2 »
Club vs Trance events
Nyfiken ar jag pa att veta vad ni tycker bast om?
Kanske ar det att ga pa en klubb dar en eller tva superbra Djs spelar,i en mysig mindre miljo, med frascha toaletter, fast kanske lite dyrare.
Eller
Super bigga events som Sensation och liknande, med kanon ljus och ljud, massa massa folk, och 25 super Djs?
Jag ar nufortiden mer kat pa clubbar isafall.
Fast helst av allt konserter. 
vad tycker ni?
Det �r ju en bra och sv�r fr�ga!
Jag sj�lv skulle nog s�ga event framf�r en klubb.
P� ett event �r det mer "sp�nning" p� vad man ska f� uppleva, ass�....det �r lite sv�rt att f�rklara 
Kanske k�nner jag s� f�r att jag inte har upplevt s� m�nga st�rre event.
Klubb k�nns mer som lite vardag (�ven om det kan vara riktigt bra st�mmning p� en klubb ocks�!) och event lite som helgdag d� 
S� k�nner jag iaf.
Jag har aldrig varit p� n�t stort "event", s� d�rf�r skulle jag g�rna vilja bes�ka ett och se hur det �r
Det verkar ju inte tr�kigt iaf 
| quote: |
| Originally posted by reveal Jag har aldrig varit p� n�t stort "event", s� d�rf�r skulle jag g�rna vilja bes�ka ett och se hur det �r Det verkar ju inte tr�kigt iaf |
klubb �r att f�redra, enligt mig.
Visserligen e event kul ocks�, riktigt kul om det �r stora dj's som avl�ser varandra.
Men t�nk dig ist�llet alla dessa dj's p� en klubb, avl�sa varandra, en per vecka, med mindre folk s� att det utvecklas en n�rmare relation mellan dj'n och publiken.
d� k�nns klubb mycket roligare �n en event, plus att du missar en massa dj's p� stora festerna. du m�ste ju springa runt ifall du ska se alla. p� en klubb har du 1 eller 2 att lyssna p�. du missar aldrig n�t.
| Originally posted by JayBee du var v�l p� lucia kryssen visst? det r�knas nog som event, d�r �r ju knappast klubb. |
I detta fallet tankte jag att event ar nagot lite mer special arrangerat.
Klubb tankte jag ett utestalle med nagra tusen pers max.

b�da e nice.
fast mer intimt p� klubbar s�klart..
jag har aldrig varit p� ngn konsert 
jag tror nog faktist att min favorit �r s�nna h�r s�kallade "sm�-events" alts� typ som devotion, ATH, spring cruise osv.. ganska mycket folk men inte f�r opersonligt. man k�nner �nd� m�nga och man kan ta sig runt likso, om man tappar bort varandra kan man hitta varandra igen. jag skulle inte villja tappa bort poolarna p� typ sensation 
Sma events later trevligt.
vet itne om jag varit pa ngt sadant dock.
hmm../
| Originally posted by Goldiluxe Sma events later trevligt. vet itne om jag varit pa ngt sadant dock. hmm../ |
(no offence Scul, I still loove you
)
events verkar fetare, tycker det e maffigt n�r det e mkt folk 
| Originally posted by St_Andrew events verkar fetare, tycker det e maffigt n�r det e mkt folk |
| Originally posted by JayBee jo men det som st�r mig �r att det blir s� opersonligt. v�gra ha en London r�st eller brooklyn r�st eller n�tt coolt. och s� kan de filma mer som steve, typ i publiken och som fr�n en persons synvinel inte n�n j�vla k�t f�gel |

| Originally posted by JayBee jo men det som st�r mig �r att det blir s� opersonligt. |
| Originally posted by St_Andrew p� vilket sett �r det mer opersonligt och varf�r ska det vara s� personligt f�r...? |
| Originally posted by JayBee jo men det som st�r mig �r att det blir s� opersonligt. och dessutom hatar jag trance energy och sensations stil p� deras filmer och s�nt.. ���H alltid s� t�ntiga r�ster och s� typ filmar de n�n tjejs br�st i slow motion, Man d�r ju fan utav t�nt k�nslor. |
Jag haller fortfarande med JB!
MEN om du inte statt dar borde du prova det forst, kanske tycker du Jattemycket om det nar du val star dar.
Jag verkar vara den enda som upplevt det och som INTE tycker det ar speciellt upphetsande.
Smaken ar som baken.
Fet eller liten, men alltid delad.
Delvis utanf�r �mnet, men den st�rsta publik som jag varit en delm�ngd av var ca 65 000 m�nniskor 
| Originally posted by reveal Jag har aldrig varit p� n�t stort "event", s� d�rf�r skulle jag g�rna vilja bes�ka ett och se hur det �r Det verkar ju inte tr�kigt iaf |
| Originally posted by reveal Delvis utanf�r �mnet, men den st�rsta publik som jag varit en delm�ngd av var ca 65 000 m�nniskor ![]() |
SWE_trance: vi tog ju detta p� msn men kan skriva det h�r �nd�. som sagt du har r�tt med att jag inte sj�lv har varit d�r.
men av det jag har sett p� video (crika 5-10 officiella filmer sammanlagt fr�n sensation och trance energy) s� tycker jag att det bara �r pinsamt n�r de zoomar in p� en tjej i cirka 30-60 sekunder och k�r slowmotion. jag t�nker mig bara in i den personens situation och blir r�d i ansiktet, vill inte �ka dit.
och r�sten �r smak sak helt enkelt. det �r inte bara sensation, samma sak g�ller n�r man g�r p� bio. Djup m�rk r�st �r coolt men det har varit ig�ng flera �r nu man vill blanda lite :P
| Originally posted by St_Andrew that made sense! |
du �r p� hugget som alltid. rolig miss utav reveal d�r men jag antar att han menade n�gon annan folk massa och inte ett trance event?
^^^ Exakt
Har inte varit p� n�got "tranceevent", men jag har varit p� massor med konserter
(Det var Metallica den g�ngen publiken var s� stor f�rresten
)
| Originally posted by St_Andrew that made sense! |
K�RLEK!
har inte upplevt n�t kalasbra p� klubb �n
de e oftast r�tt mj�kigt d�r.
jag f�redrar stora events.. (sj�lvklart) 
tycker inte att de �r s� opersonligt. de �r stora, visst, men man m�ste f�rs�ka att inte tappar sina kompissar.
annars kan man ocks� f� bra kontakt med dj:n p� stora events med, det e bara att st� framf�r scenen om man vill.
ibland �r det ocks� trevlig att lugna ner lite och st� i baken s� att det �r inte s� tr�ngt osv.
i sm� klubbar kan man n�stan aldrig flytta fr�n musiken n�r det beh�vs att lugna ner och med s� f� dj's p� linan finns det oxo inget att g�ra n�r du inte gillar den som lirar.