TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - France
-- Paris 14/2/2004 Help

Posted by NYGblue on Feb-04-2004 14:24:

Paris 14/2/2004 Help

Hey Guys,

I am going to Paris for sweet Valentine�s Day with my girlfriend and I was wondering if I could get any reccomendations on some good clubs to go to in Paris that play Electronic Music. Yes I am an American but I promise I am not stupid I listen to pretty much any form of Electronic Music minus Drum and Bass.

Any help would be great.

Thanks,

Bill

Posted by Insigma on Feb-04-2004 14:29:

Re: Paris 14/2/2004 Help

quote:
Originally posted by NYGblue
Yes I am an American but I promise I am not stupid

Why do you saying that ?

14/02 --->One only party but not in Paris ! "le cristal" @ Montournais with M.I.K.E.

Posted by choukri on Feb-04-2004 15:02:

Re: Paris 14/2/2004 Help

quote:
Hey Guys,

I am going to Paris for sweet Valentine�s Day with my girlfriend and I was wondering if I could get any reccomendations on some good clubs to go to in Paris that play Electronic Music. Yes I am an American but I promise I am not stupid I listen to pretty much any form of Electronic Music minus Drum and Bass.

Any help would be great.

Thanks,

Bill

Go to the Rex club or Wagg club, these two clubs are the more interesting club in Paris if you appreciate the real good music. It's not trance but techno (Rex) et prog house (Wagg).

Posted by LoginZ on Feb-04-2004 15:21:

It may sound weird for you but i think that if i was a foreigner and coming to paris, i wouldn't look after some tech or trance clubs, cos' it's not he hype in Paris.

If you want to take a look to some really "Paris touch" club, try a lounge bar as Nirvana, Hotel Costes, Bar Fly... This is typical of Paris.

It sounds more romantic for valentine day. And believe me, we're all jealaous of the foreign clubs, ours are crappy (i mean in the trance or tech ways). So don't loose your time in tech clubs in paris, i'm sure you will be disappointed.

And if you want a must see but very selective (i mean dress code is VERY important to get in (classy touch, or really styled, but not club style, more fashion victim style) give a try to the cabaret, this club next to the louvres is lovely.

Any of the club or bars above are definitely expensive, but paris is expensive if you want to have fun.

Just my opinion anyway...

Posted by Shito on Feb-04-2004 15:24:

My 0.02�

quote:
Originally posted by stanymi
Why do you saying that ?

Posted by LoginZ on Feb-04-2004 15:27:

J'ai pas voulu le quoter maintenant que tu l'as fait je peux me laisser aller.

Call me Jean-Luc LAHAYE.

"So, Mr Barry WHITE, Where do you come from...."

Posted by choukri on Feb-04-2004 15:28:

quote:
Originally posted by LoginZ
J'ai pas voulu le quoter maintenant que tu l'as fait

comme c'est �trange

Posted by _ Andy _ on Feb-04-2004 18:45:

Avec les soir�es d�j� pr�vu pour ce 14/02, c'est-�-dire:
- M.I.K.E en vend�e
- AVB au Pays Basque

Faut �tre fou pour se chercher un nouveau plan

z'av� cas jou� les romantiques avec madame bande de sans coeur

Posted by Insigma on Feb-05-2004 07:50:

j'vous emmerde.

Posted by Trancemaster2k on Feb-05-2004 08:29:

quote:
Originally posted by stanymi
j'vous emmerde.

PAN !! tu as tu� le thread comme ca au moins

Posted by NYGblue on Feb-06-2004 17:33:

Seems like Rex is where its at. I dont know if I will end up going but I appreciate the help.

- Bill

Posted by choukri on Feb-06-2004 18:06:

quote:
Seems like Rex is where its at. I dont know if I will end up going but I appreciate the help.

- Bill

Le Rex Club

Address :
5, Boulevard Poissonni�re
75002 Paris
Phone : 01 42 36 10 96

Transport :
M�tro : Bonne Nouvelle (Ligne 8 et ligne 9)
Parking : Parking Bourse, Place de la Bourse 75002 Paris

Time :
Open from 23h30 to 07h00
Price : � 13

Have a good St Valentin

Posted by Mochu on Feb-06-2004 19:27:

If I remember, Junior Jack & Kid Creme will be @ Paris the 14th at Redlight ( Montparnasse ).

It's more House than Techno, but it's worth good

Au passage, j'suis all� au Rex Club pour aller voir Jeff Mills.
Quelle deception, v�ritablement cette soir�e �tait sous le signe des cam�s . D'un c�t� des mecs qui gobaient leurs tazs qui sautaient partout gueulant comme pas possible et bousculant tout le monde, et de l'autre des zombies les yeux convuls�s & co.

La derni�re fois que j'y �tait pass� ( ca faisait une petite ann�e me semble ), c'�tait pour L.Garnier, l'ambiance �tait bien differente.

J'esp�re que c'�tait exceptionnel, que j'ai pas eu de chance et que le Rex Club ne se transforme pas en plaque tournante des dealers. ( On m'a quand m�me propos� 4 fois si je voulais pas de la coke, exta et LSD. ).

Posted by LoginZ on Feb-07-2004 15:22:

quote:

- Bill

The rex club is a minimalistic industrial club, a kind of bunker...

I wonder how ppl can enjoy this club and i won't give a try if i was in Paris for few days. There's really much better club in Paris, although not techno or trance.

Posted by oxy on Feb-08-2004 13:23:

quote:
Originally posted by Mochu
Quelle deception, v�ritablement cette soir�e �tait sous le signe des cam�s . D'un c�t� des mecs qui gobaient leurs tazs qui sautaient partout gueulant comme pas possible et bousculant tout le monde, et de l'autre des zombies les yeux convuls�s & co.

La derni�re fois que j'y �tait pass� ( ca faisait une petite ann�e me semble ), c'�tait pour L.Garnier, l'ambiance �tait bien differente.

J'esp�re que c'�tait exceptionnel, que j'ai pas eu de chance et que le Rex Club ne se transforme pas en plaque tournante des dealers. ( On m'a quand m�me propos� 4 fois si je voulais pas de la coke, exta et LSD. ).

Bah, c'est Paris en m�me temps

Posted by _IDS_ on Feb-08-2004 13:37:

quote:

Libre � toi de ne pas y faire attention, je ne pense pas que tu �tais le seul � �tre clean tous de m�me.

Mais sinon j'aimerais bien quelques pr�cisions sur Jeff Mills en lui m^me, c'�tait comment?

merci.

Posted by Mochu on Feb-08-2004 17:24:

quote:
Originally posted by oxy
Bah, c'est Paris en m�me temps

Bah non justement. D'un point de vue personnel, les boites que je fr�quente le plus souvent je n'y rencontre que tr�s rarement une telle masse de shoot�s.

quote:
Originally posted by Transa.E.P
Mais sinon j'aimerais bien quelques pr�cisions sur Jeff Mills en lui m^me, c'�tait comment?

merci.

Bon, c'est de la Techno... un peu du style made in detroit.
Quelques fois j'avais l'impression d'�couter du Carl Cox.

Bref, assez bourrin mais � cot� de cela une technique de mix impressionante . Il faisait de ces trucs c'�tait vraiment dingue.

En fin de soir�e, mon verdict �tait sans appel:
" Le rex club c'est finit pour moi . Entre 2heures de queue, et vestiaire plein une fois rentr� c'�tait trop pour la m�me soir�e. "

" Jeff Mills sympa, mais mes oreilles n'adherent pas trop � la techno un peu trop hard. J'prefere un ptit Gouryella ."

Si tu veux une review un peu plus d�taill�e faite par un vrai journaliste: C'est i�i

Posted by oxy on Feb-08-2004 17:29:

quote:
Bah non justement. D'un point de vue personnel, les boites que je fr�quente le plus souvent je n'y rencontre que tr�s rarement une telle masse de shoot�s.

C'est exactement le contraire pour moi

Posted by _IDS_ on Feb-08-2004 17:30:

Merci bien!!