TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Straffbart med "rave"
Straffbart med "rave"
http://www.sr.se/p3/musikjournalen/...?artikel=361719
(hittat p� TC)
Helt sinnes...

(Det g�r v�l bara att skratta �t det antar jag.)
b�r nog tas med en nypa salt.. england e bland de fetare partyl�nderna.
Ja, se britter...
haha fn va sjukt
men som staz sa..beh�ver nog inte tas s� allvarligt...me tanke p� alla stora festival events dom har per �r och s� mkt fler...
dom tyckte det v�l l�t bra � ha en s�n lag iaf

S� skolan �r att 19 personer dansar och resten kollar p�? 
allts�... det st�r om man planerar att g� p� rave..
men om man bara "r�kar" g� f�rbi en d�? 
patetiskt ju
fan.. j�vla sepe...
�r det inte dax att f�rbjuda alla krogar f�r d�r kan man ju ta droger juh!!!!
fan ta � inf�r en lag som s�ger att man inte f�r g� p� stan efter 00:00 f�r d� ska alla sova.. s� det inte h�nder n� brott menar jag!!!
men detta g�llde inte Sverige?? Eller???
Det �r bara en tidsfr�ga innan n�gon h�gt uppsatt j�vla idiot l�gger fram ett f�rslag p� liknande lag�ndring h�r i Sverige. Kruxet �r att det lagf�rslaget kommer att vara femtio�tta g�nnger j�vligare - och tids nog kommer regeringen att godak�nna det.
�t helvete med allihopa! Blir s� j�vla lack n�r jag ser s�nt h�r. 
| quote: |
| Originally posted by DJ_Laszlo Det �r bara en tidsfr�ga innan n�gon h�gt uppsatt j�vla idiot l�gger fram ett f�rslag p� liknande lag�ndring h�r i Sverige. Kruxet �r att det lagf�rslaget kommer att vara femtio�tta g�nnger j�vligare - och tids nog kommer regeringen att godak�nna det. �t helvete med allihopa! Blir s� j�vla lack n�r jag ser s�nt h�r. |
�20 eller fler personer som dansar till repetitiva beats�.
Men ok, d� f�r vi helt enkelt dansa i skift *hehe* 
minst sagt skum lag... men k�nns som om det borde vara n�tt man missat!? 
Den d�r lagen �r fr�n b�rjan av 90-talet och har att g�ra med att folk inte ville h�ra dunka-dunka musik utanf�r sina f�nster mitt i natten. Lagen ledde till utvecklandet av "superklubbar" som Gatecrasher och Godskitchen som var inomhus ist�llet f�r utomhus.
Har man tillst�nd s� f�r man ha fest utomhus. Lagen �r allts� till f�r att st�vja "skogsfester".
And that's that.
Whiterussian: ??? L�s lagtexten.. Denna lag kommer fr�n 1994 d� 100 personer var maxantalet... nu �r den st�rsta skillnaden att det har det reducerats till 20 pers.
| Originally posted by jeremy1984 Whiterussian: ??? L�s lagtexten.. Denna lag kommer fr�n 1994 d� 100 personer var max antalet... nu �r den st�rsta skillnaden att det har det reducerats till 20 pers. |
�20 eller fler personer som dansar till repetitiva beats�. |

| Originally posted by WhiteRussian So what? G�r v�l ingen skilland direkt? Skum lag, sure. Men det inneb�r juh inte att (utomhus)fester inte f�rekommer. Naivt att tro att lagar skulle stoppa n�gon, har det juh aldrig gjort hittils i alla fall. Att p� n�got s�tt tro att Englands partyscen idag �r s�mre �n Sveriges �r juh absurt. |