TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Persoonlijke verandering in muziekkeuze
Pages (3): [1] 2 3 »
Persoonlijke verandering in muziekkeuze
He mensen,
Ik zit de laatste tijd een beetje met verbazing het forum hier te lezen. Trance Addict heet niet voor niks zo dus ik denk dat we allemaal op het tijdstip van aanmelden op dit forum een voorliefde voor trance hadden. (uitzonderingen daargelaten) Als ik nu zo de posts lees hier valt het me echt op dat er nog maar weinig mensen alleen met trance bezig zijn.
Een aantal voorbeelden:
- Snuggle is helemaal into tech-house
- Uber trancer Parthardy! die aangeeft in een post dat nog maar weinig trance nummers hem kunnen boeien
- Tijs08 die wegloopt met breaks/prog producer luke chable
- Fanatiek Tiesto aanhangers Bouma-Bros die een mixje posten met alleen maar prog
- Enz
Voor mij was deze verandering ook al een hele tijd geleden gaande. Ik luister zelden nog naar trance. Mijn voormalige held tiesto kan me nog nauwelijks boeien en ik heb (op tic na) al een heeellee tijd geen set meer van hem gedownt. Ik ben van mening dat hoe langer je naar electronische muziek luisterd je meer 'volwassen' wordt qua muziekkeuze. Dat je dus niet meer snel tevreden bent met simpele trance tunes waar je vroeger zo lang naar hebt geluisterd.
Nu is dus eigenlijk mijn vraag, wie op het forum is nog echt helemaal into trance en trekt de andere stijlen (bijv prog, techno) slecht? Of heb je bij jezelf ook een verandering opgemerkt gaandeweg de tijd.
Brand maar los!
grtz,
TNG
Ja, nu je het zegt..
Ik luister nog wel veel naar de sets van Tiesto, maar heb de laatste tijd toch vaker een Sander Kleinenberg, de cd van James Holden of sets van Don Diablo/Marco V op staan.
Ik kan zeker genieten van een Carl Cox en andere 'lichtere' technosets. Of ik helemaal omdraai weet ik niet, ik vind Armin/Ferry/Tiesto nog steeds geweldig, maar ik ben niet meer zo dat ik alleen maar daar naar luister, ik probeer ook andere dingen uit. en dan bevalt met de name de progressive mij.
Ik geloof ook dat dat met name onder invloed van hetgeen dat hier geschreven wordt is, zo heb ik de cd van Holden pas ontdekt nadat er een thread over geopend werd.
Ik ben ook al jaren liefhebber van de black-hole sound maar de laatste tijd is het meer wat stevigere werk wat mij aantrekt. Ik vind techno � la Mauro Picotto steeds leuker worden (ook al enkele platen aangeschaft) en tech-trance zoals de Geert Huinink remix van 2nd Skin zet ik nu eerder op dan bijvoorbeeld een nieuwe Armin van Buuren.
Maar releases als Lady Blue van Airwave, die toch echt weer dat mooie van de Trance van een aantal jaar geleden terugbrengt, spreken me nog steeds enorm aan.
Maar de simpele deuntjes gevolgd door simpele strings etc die kunnen me niet meer zoveel interesseren. Ik luister dan ook amper naar ASOT.
Ja................
De laatste tijd vind ik progressive ook zwaar heerlijk, maar toch ik ben altijd nog de hele dag met Trance bezig. Ik maak 't zelf, loop de hele dag melodien te fluiten, denk elke dag wel weer aan n paar vette sets, zoals PvD live @ Cream Amnesia Ibiza etc. etc.
Vooral choons zoals Super8 - Alba en Electrovoya - Whisper zorgen ervoor dat ik geinteresseerd blijf. Zonder trance zou mijn leven heel anders zijn.... Ik blijf er nog wel even bij!
Ik denk btw ook dat je als je nou bijvoorbeeld wat langer een andere stijl gaat luisteren, dat je dan na verloop van tijd, weer terugkomt bij Trance, en zo gaat dat voort.. De zucht naar vernieuwing zit namelijk verankerd in de genen van de mens. Daar doet niemand wat aan, ik ben benieuwd hoe het met de rest is......
Cheers
vind trance nog steeds et vetste
alleen ik vind apres ski ook vet leuk
maar et blijft toch trance, voor mn persoonlijke smaak
| quote: |
| Originally posted by DJ Gerrit vind trance nog steeds et vetste alleen ik vind apres ski ook vet leuk maar et blijft toch trance, voor mn persoonlijke smaak |
Ja, daar verbaasde ik me ook over. Over het feit dat veel mensen van de 'Rotterdam posse' steeds meer richting progressive gaan.
Het klopt wel dat ik graag naar techhouse luister, maar probleem is dat ik niet zoveel van dit soort muziek op het inet vindt. Ik luister naar alles tussen progressive en techno in (techhouse zit er wel tussen
), dat ligt aan mijn bui.
Ik begon met gabber/hardcore (heeeeeeeeeel lang geleden) naar trance ala Jean (madhouse cd's). Toen Ferry C / Tiesto... Armin heeft me nooit ECHT kunnen boeien.
Toen begon de Blackhole sound mij steeds meer te boeien. Niet Tiesto, maar meer Dazzle style! Dazzle, Stigma..beiden een 'andere' soort trance. Tussen trance en progressive in (vind ik). Ook Montana vond ik cool!
Door Dazzle en Montana ben ik meer Progressive en Techno gaan luisteren, wat ik nu zeer waardeer (niet de keiharde techno overigens, is maar af en toe leuk). Ik luister thuis echt NOOIT meer naar trance, maar een trancefeestje heeeeeeel af en toe (zoals RV in de XL) kan nog wel eens.
Nu zijn mijn helden Sasha/Digweed/Sander K, maar ook Michel de Hey/Kowalski en FEOS.
| Originally posted by tango Ik ben van mening dat hoe langer je naar electronische muziek luisterd je meer 'volwassen' wordt qua muziekkeuze. Dat je dus niet meer snel tevreden bent met simpele trance tunes waar je vroeger zo lang naar hebt geluisterd. |
Ik was eerst heel erg into Sander Kleinenberg en Sasha, maar sinds het scratchen van Johan Gielen ben ik verkocht.
Ik hou me niet tot ��n stijl, kijk altijd wel ergens bij een andere style, want gewoon in elk genre zijn vette tracks te vinden. Ik verzamel dus vanalles, maar ik was vroeger idd trance only, maar kijk ook in andere "hokjes"
om alle trance nu maar simplistisch & dood te noemen (ik noem geen namen) vind ik ook weer een beetje makkelijk 
Hee dit ken ik ergens van 
Ik ben hier trouwens ook niet terecht gekomen omdat ik zo'n grote tranceliefhebber ben, dat was eigenlijk voor die tijd al wel een beetje veranderd..
Jaartje of vier geleden luisterde ik er nog wel veel naar, EMs van Oakenfold en Sasha en zo.. Er zijn ook nog steeds aardig wat platen uit die tijd die ik erg goed vind en graag op vinyl heb, het beste voorbeeld is denk ik wel Armin - Communication..
Daarna is het steeds meer richting de progressive gegaan, ben dat ook gaan draaien, dat is ook de tijd dat ik hier op het forum terecht ben gekomen...
Heb vooral tijdens het draaien toch gemerkt dat dat ook niet helemaal mijn ding is, wilde toch wel iets stevigers.. Ben steeds meer naar techno gaan luisteren en heb daar nu een bepaalde voorkeur in ontwikkeld..
tja, op zich wel logisch dat je naar andere muziek gaat luisteren. uiteindelijk raak je ergens gewoon op uitgekeken en ga je op zoek naar iets nieuws.
| Originally posted by SnuggLe Het klopt wel dat ik graag naar techhouse luister, maar probleem is dat ik niet zoveel van dit soort muziek op het inet vindt. Ik luister naar alles tussen progressive en techno in (techhouse zit er wel tussen ), dat ligt aan mijn bui. |
Tsja wat kan ik er van zeggen, er waren tijden dat ik hier werd uitgekotst als ik weer over mijn proghelden ging posten 
Als ik nu naar dat topic met vette tunes kijk dan zie ik net zoveel prog als trance dat gepost wordt maar ja het hoe en waarom weet eigenlijk niet want afgelopen week heb ik isos 1 en 2 weer plat gedraaid mooie trance van vroeger dus ik vind trance nog wel leuk alleen niet wat er op dit moment wordt gemaakt.
Maar goed kwa muziek ben ik niet zo moeilijk alleen hardstyle/hardtrance/en duizend in 1 dozijn trance boeien mij niet
Ik vind de wat experimentelere muziek de laatste tijd wel leuker (nathan fake - overdraft bijvoorbeeld)
Re: Persoonlijke verandering in muziekkeuze
| Originally posted by tango Dat je dus niet meer snel tevreden bent met simpele trance tunes waar je vroeger zo lang naar hebt geluisterd. |
voor het overgrote deel dan. Tegenwoordig is het net andersom en komt er, naar mijn mening, te weinig goeie trance uit en teveel simpele/van-het-zelfde trance uit.
Geleidelijk aan, zoals het waarschijnlijk ook bij iedereen gegaan is, ben ik steeds minder trance en steeds meer andere stijlen gaan luisteren.
Originally posted by TranceZoner |
| Originally posted by tango Ik ben van mening dat hoe langer je naar electronische muziek luisterd je meer 'volwassen' wordt qua muziekkeuze. |
Ik luister inderdaad vrijwel niet meer naar Trance nee. Vind de meeste Trance gewoon inspiratieloos, het raakt me totaal niet meer. Progressive-Trance zoals Markus Schulz, Sasha, Perry O'Neil, Ozgur Can en Ben Lost draaien vind ik wel heel erg lekker. Maar het liefst luister ik eigenlijk naar Progressive-Breaks. Luke Chable, Jono Fernandez, Jon Lisle, Digital Witchcraft, Momu, Hybrid, Ulrich Schnauss, Peter Benisch, dat soort werk.
Is gewoon een kwestie van je muziek-smaak ontwikkelen denk ik. Als ik 5 jaar geleden naar Breaks had geluisterd had ik er waarschijnlijk niet in kunnen komen.
Op z'n tijd een classic Trance CDtje van Tiesto of Oakenfold doet het nog steeds erg goed maar wat er tegenwoordig over het algemeen uitkomt op Trancegebied vind ik zwaar tegenvallen.
Sido
hehe iemand vergeet mij :P. Hier is het geloof ik nogal snel gegaan qua trance naar progressive. Luisterde al tijden naar Armin en toen kwam ik hier op dit forum uit. Daarna is het snel gegaan, ik luister nu zo'n beetje 70% progressive, en 30% trance. En toch is mijn platenkoffer 50/50. Komt denk ik door het aanbod 
Ik ben altijd al een omnimuzieklover geweest 
Waarom tranceaddict? Om de mixen en later omdat er zoveel openminded vrienden te vinden zijn 
Bij mij begon het ook allemaal met pure trance en de laatste tijd luister ik van alles en nog wat. Maar vooral tussen prog en trance in(Markus
). Vind wel dat er veel 13 in een dozijn trance uitkomt de laatste tijd en dat gaat toch vervelen en dan ga je toch op zoek naar iets anders. Zelfs sommige techno(Michel de Hey bijv.) kan ik nu waarderen terwijl ik er vroeger echt niets van moest hebben.
Ik luister gewoon naar heel veel verschillende soorten muziek en bezoek ook best wel veel verschillende soorten feesten, dan wel verschillende soorten zalen op een feest. Elke maand HQ zou ik echt niet trekken. Ik zeg altijd maar zo: je moet afwisselen dat houd het leven spannend!
ik vind trance nog steeds vet. dat kom waarschijnlijk omdat ik nooooit zo echt addicted als andere ben geweest. Kijk als elk feest een trance of tiesto feestje is jah dan wil je na een tijdje gewoon wat anders.
Dus mensen gewoon lekker afwisselen dan blijft alles leuk!
Ik ben zelf eigenlijk meer MusicAddict, luister naar bijna alles (van Rock tot Hiphop en van Prog tot Hardstyle/core) als het maar goed klinkt.
Maar de style waar ik nog steeds het meeste naar luister en wat nog steeds mijn favoriet is, dat is nog steeds "trance".
Degene die de trance van tegenwoordig inspiratieloos/simpel etc. vinden zoeken denk ik verkeerd of horen de verkeerde platen.. welke platen bedoelen jullie zoal?
Platen zoals:
Endre - Kallocain (Robert Nickson Remix)
Fire & Ice - Para Siempre
Nu-Nrg - Free Fall
Om maar een paar te noemen, vind ik dus echt alles behalve saai/plat/inspiratieloos.
Ik vind zoiezo dat trance een beetje ondergesneeuwd word, ik kijk af en toe nog wel is op ander sites zoals partyflock e.d. maar daar komen de Hardstyle/Core/techno sjappies gelijk met kots-smileys etc. als er over trance begonnen word.
Dit komt mischien mede door "het TMF publiek" dat denkt dat ze naar echte trance luisteren als ze Sammy/boozywoozy of iets dergelijks horen.
| Originally posted by basvh Dus mensen gewoon lekker afwisselen dan blijft alles leuk! |
Ik trek trance nu ook steeds minder, die cliche matige opbouw waar je je klok op gelijk kan zetten begint steeds saaier te worden. Het enige waarin een trance tune verschilt is de melodie lijkt het wel. Maar goed, gelukkig ben ik een liefhebber van dance over het algemeen, dus kan ik m'n geluk gaan beproeven in andere stijlen. Momenteel meer en meer progressive, maar ook techno en tech-house vind ik steeds leuker. Hopen dat er nog meer te ontdekken valt.
Wat ik lekker vind:
Tech/house ala DJ Montana
Trance ala Markuz Schulz & Gabriel and Dresden
Electro/punk ala T. raumschmiere
Electro ala Royksopp
Verder nog Jazz en minimal Techno ala Jamez!
Ik ben nog steeds 200% trance, en ik geloof niet dat ik ooit hierin radicaal ga veranderen.
Ik moet echt niks hebben van "pure" progressive of techno, maar af en toe zitten er toch wel leuke plaatjes bij. En vaak zijn dat nou net de plaatjes die de traditionele trance dj's ook draaien (noem bijvoorbeeld Nathan Fake - Outhouse of Max Walder - Crown).. is dit vreemd???
Ik vind dat ik een redelijk brede smaak heb, van Markus Schulz, Armin, Ferry, Marco V, Marcel Woods, Cosmic Gate naar S.H.O.K.K.... Vroeger vond ik 2 Unlimited, Moby, Prodigy, DJ Paul Elstak, Dune, Rotterdam Terror Corps, enz vet.. Ook een brede smaak als je het mij vraagt!
| Originally posted by tango Ik ben van mening dat hoe langer je naar electronische muziek luisterd je meer 'volwassen' wordt qua muziekkeuze. Dat je dus niet meer snel tevreden bent met simpele trance tunes waar je vroeger zo lang naar hebt geluisterd. |

| Originally posted by DJ_Massive ik ging ook van trance naar progressive maar nu vreemd genoeg weer wat meer trance, voorzover er nog goeie trance platen zijn dan, tis soms niet te filmen wat een matig spul er uit komt. |