TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- DVD dj set

Posted by magrec on Feb-18-2004 10:15:

DVD dj set

Hmm gaat dit de toekomst worden? De cd-spelers zijn nog maar net ingeburgerd bij de dj's....

Geeft wel iets extra's aan een set denk ik.

Posted by Frankisback on Feb-18-2004 10:18:

Het zag er zaterdag al kikke uit met everybody in 't Paard van Troje

Posted by -TAIS- on Feb-18-2004 10:38:

Betekend dit dan ook het einde van de VJ? Of zou het te eentonig zijn, bijv. bij 1 en dezelfde track telkens dezelfde videoclip. Als alle DJs diezelfde clip draaien wordt het wellicht wel eentonig (omdat een VJ telkens zelf wat creeert). Maar aan de andere kant: je staat toch niet constant naar dat tv scherm te kijken, dus het maakt weinig uit

Of maken de DJs eigen videobeelden per track? Dat wordt dan wel een dure bussiness!

Posted by magrec on Feb-18-2004 10:46:

quote:
Originally posted by -TAIS-
Betekend dit dan ook het einde van de VJ? Of zou het te eentonig zijn, bijv. bij 1 en dezelfde track telkens dezelfde videoclip. Als alle DJs diezelfde clip draaien wordt het wellicht wel eentonig (omdat een VJ telkens zelf wat creeert). Maar aan de andere kant: je staat toch niet constant naar dat tv scherm te kijken, dus het maakt weinig uit

Of maken de DJs eigen videobeelden per track? Dat wordt dan wel een dure bussiness!

Jah dat vraag ik me dan ook af. Sander kleinenberg had vooral gewoon de tracks op de dvd staan met teksten van de vocals.

Posted by snitz on Feb-18-2004 10:52:

leuk speelgoed

Posted by Jesse on Feb-18-2004 12:00:

maar leg mij eens uit wat je nou precies kan met zo'n DVJ? Ik heb die ontwikkelingen totaal niet gevolgd namelijk...

Posted by basd on Feb-18-2004 12:01:

Beeld EN geluid opslaan, je kunt dus als DJ je eigen videobeelden bij de platen die je draait toevoegen en afspelen..

Posted by magrec on Feb-18-2004 12:05:

quote:
Originally posted by basd
Beeld EN geluid opslaan, je kunt dus als DJ je eigen videobeelden bij de platen die je draait toevoegen en afspelen..

Met dezelfde mogelijkheden van de CDJ's van pioneer. Dus je kan loopen, cue'en etc...

Posted by Disney on Feb-18-2004 13:26:

quote:
Originally posted by magrec
Jah dat vraag ik me dan ook af. Sander kleinenberg had vooral gewoon de tracks op de dvd staan met teksten van de vocals.

Karaoke!!!

Nee maar serieus, als DJ's zich ook nog druk willen gaan maken om het VJ gedeelte van een set dan krijgen ze t wel pleuris druk!

Posted by basd on Feb-18-2004 13:34:

quote:
Originally posted by Disney
Nee maar serieus, als DJ's zich ook nog druk willen gaan maken om het VJ gedeelte van een set dan krijgen ze t wel pleuris druk!

Als Sander Kleinenberg tussen twee platen door kan ouwehoeren, SMSen, koffie zetten, douchen etc. (zie afgelopen zaterdag) dan zou ik me daar niet te druk om maken

Posted by Disney on Feb-18-2004 13:54:

quote:
Originally posted by basd
Als Sander Kleinenberg tussen twee platen door kan ouwehoeren, SMSen, koffie zetten, douchen etc. (zie afgelopen zaterdag) dan zou ik me daar niet te druk om maken

Bedoel ook meer de voorbereidingen op een set als je ook nog eigen visuals erbij wil hebben.

Ik neem aan dat als je eenmaal een track hebt met visuals op een DVD dat t gewoon een kwestie van aanzetten is en dat je er verder niet veel extra's meer mee hoeft te doen...

Posted by Chicane on Feb-18-2004 14:15:

Dus maar effe wachten met de aankoop van die Technics CD spelers totdat deze ook DVD ondersteunen

Posted by Joost008 on Feb-18-2004 16:08:

Zo'n ding ziet er idd retevet uit!!!
maarrrr wat zal zo'n ding in hemelsnaam wel niet moeten kosten dan...aangezien een Pioneer CDJ-1000 al 1350 euries kost
Dan zal het waarschijnlijk wel niet zijn weggelegd voor de 'amateurs'

Posted by basvh on Feb-18-2004 16:47:

quote:
Originally posted by Joost008
Zo'n ding ziet er idd retevet uit!!!
maarrrr wat zal zo'n ding in hemelsnaam wel niet moeten kosten dan...aangezien een Pioneer CDJ-1000 al 1350 euries kost
Dan zal het waarschijnlijk wel niet zijn weggelegd voor de 'amateurs'

dit geintje kost geloof ik iets van 3500 dollar

Posted by magrec on Feb-25-2004 18:50:

Sander Kleinenberg als Media Jockey

Sander Kleinenberg verklapte het al in het DJ Broadcast Magazine: Hij gaat tijdens zijn DJ-sets werken met 'real time' aangestuurde beeldprojecties. Kleinenberg maakt gebruikt van de revolutionaire nieuwe CD/DVD-speler van Pioneer, de DVJ-X1 die is gebaseerd op de ondertussen befaamde CDJ-1000 CD-speler. Het apparaat maakt het mogelijk beeld op dezelfde manier aan te sturen als geluid.
Zijn offici�le debuut als media-jockey maakt Kleinenberg tijdens de aanstaande Winter Music Conference in Miami. In Miami presenteert Kleinenberg op zondagavond 7 maart ook nog eens een speciale 'Everybody Loves The Great Outdoors' op het terras van club Space in Miami.

Enkele weken later volgt het Nederlandse debuut van Kleinenberg's nieuwe DVD-set, tijdens het Everybody feest van zaterdag 20 maart in Het Paard te Den Haag (waar oa. Deep Dish tot de line-up behoort).

Het kan allemaal niet op voor Kleinenberg, want hij is ook nog eens genomineerd voor 3 American Dance Music Awards, en wel voor de volgende categori�n: Best Remix ('Justin Timberlake � Rock Your Body'), Best Compilation ('Everybody � It�s A Renaissance�) en Best International DJ.

(Bron: sanderkleinenberg.com)