TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Finland
-- DJ Orkidean setti 17.02 (pari päivää sitten)

Posted by BetaFactory on Feb-19-2004 15:41:

DJ Orkidean setti 17.02 (pari päivää sitten)

Moi,

Orkidean perinteinen kk-miksaus pari päivää sitten, tiistaina 17.2, sisälsi minusta kaksi todella hienoa biisiä. Beatles - When I'm 64 (Bootleg) ja Steve Agnello - Voices (Erik Prydz Remix). Aivan sairaan hienoja prog house (?!) biisejä, myös epic/melodic trance-fanin korvat tykkäsivät.

Ehtikö joku muu kuunnella sitä ohjelmaa? Tietääkö joku, jos Erik Prydz on tätä ennen ehtinyt tuottaa muita kuuntelemisen arvoisia biisejä vähän samaan tyyliin?

Posted by MekkaFIN on Feb-19-2004 16:46:

Mä kuuntelin, mutta olin nukuksissa koko ajan, joten ei tullu oikeen seurattua, mikä oli mikäkin biisi.

Erik Prydz - Slammin' (jos oikein muistan) on kova biisi!

Posted by GrimReaper on Feb-19-2004 18:12:

Voices on aivan loistava biisi jo originaalinakin mutta Prydzin remiksi parantaa sitä entisestään ja myös hyvin toimiva Laidback Luken remiksi filtteröi vokaalia reilusti. Löytyy vinyylinä hyllystä ja on ehdottomasti loistohankinta.

Myös Prydzin omat EP:t 1-3 ovat loistavia vinyylihankintoja jotka ovat samalla linjalla, ehkä osin progemmallakin, Voices remixin kanssa. Tässä vielä muutama loistokas Prydz remiksi joukon jatkoksi:

Oliver Lieb pres. Smoked - Metropolis (Eric Prydz Munich NRG Remix)
Par-T-One vs. INXS - I'm So Crazy (Eric Prydz Remix)

TÄÄLTÄ löytyy niitä Prydz-julkasuja ja remiksejä.

Posted by BetaFactory on Feb-19-2004 19:12:

Eräässä kohdassa, missä on melkein pelkästään ne samplatut vokaalit, kuuluu hyvin että on just samplatusta materiaalista kyse. Vähän pätkii kerran, ja sitten kuulostaa enemmän kuin olisi "oices" eikä "voices". Amatöörituottajana tiedän itse, että samplaaminen ei ole maailman helpoin juttu, joten tuon voin ymmärtää ihan hyvin. Voiko myös olla niin, että tuo pätkiminen on tehty ihan tahallaan?

Posted by GrimReaper on Feb-19-2004 21:47:

Kyllä se pätkiminen on tehty luultavasti tahallaan koska originaaliversiossa ne vokaalit kuuluvat selvemmin eivätkä pätki ainakaan samalla tavalla kuin Prydzin miksissä.

Esim. BT taitaa tuollaiset pätkityt soundit ja samplet hyvin. Ja Loistoesimerkki vastaavasta on vaikka Holden & Thompson - Nothing (93 Returning Mix). Siinä alkuperäisen vokaaleista ei saa juuri tmiään selvää kun ne on pätkitty niin silpuksi.

Posted by BetaFactory on Feb-20-2004 14:44:

Onko myös niin että originaaliversiossa vokaalit ovat toisenlaisessa järjestyksessä?

Posted by afastest on Feb-21-2004 00:01:

miellyttävää kuunteltavaa tällä kertaa, orkidealta ei yleensä tule huonoja settejä, mutta tää oli ehdottomasti parempi kuin keskimäärin imho

Posted by thomas on Feb-23-2004 15:02:

mä voisin olla tosta erimieltä.. suosittelisin
kuuntelemaan noita vanhempia trancepläjäyksiä
mitä äijä on soitellut 1998-2000 välillä.
toisaalta olihan tuossakin setissä taas
omat helmensä, kuten tuo ensimmäinen biisi
ja sitten tietty se prydz mikä on myös
herättänyt keskustelua täälläkin.

Posted by QPS on Feb-23-2004 21:57:

Juu, Wild Cherie - When I¹m 64 oli kyl aikas hyvä !!! Mikä remiksi muuten tuli tosta "Tarantella & Saffron - Colombia" biisistä?

Posted by BetaFactory on Feb-24-2004 12:41:

Minä en myöskään tiedä remiksaajaa, virallinen biisilista ei ole ilmestynyt vielä noihin YleX-sivuihin. Omassa biisilistassa on vain tämmönen kohta:

2. Tarantella & Saffron : Colombia [remix] (Whoop!)

Ehkä tuosta labelista (Whoop!) saa jotain selvää?

Vielä jos korjaisin edelliset kirjoitusvirheeni. Pitää siis olla Angello, eikä Agnello.

Posted by BetaFactory on Feb-24-2004 12:43:

quote:
Originally posted by thomas

Kun verrataan Orkidean nykypäivän trancesetteihin, niin minäkin olen sitä mieltä että vanhat Orkideamiksit ovat kertakaikkiaan parempia. Minusta oli vain hauskaa kun kerran tuli tällainen housevetoinen setti.

Posted by BetaFactory on Feb-24-2004 17:46:

Tänään ilmestyi virallinen biisilista YleX:ltä...

http://www.yle.fi/ylex/ohjelmat/bii...a_orkidea.shtml

Siinä on kuitenkin tuo Angello kirjoitettu väärin - yhä.

Posted by GrimReaper on Feb-24-2004 17:54:

Joo, typon paholainen on varsinainen maanvaiva!

Hmm.. Kalle soitti näköjään Oakenfold - Zoo York (Leama & Moor Remix):in. Tämä pitää löytää itsellekin, kunhan vain saisi jostain... enkä jaksa tilata ulkomailta.

Kyllähän Orkidean setit nykyään ovat tyyliltään paljon monipuolisempia mitä jokunen vuosi sitten, eivät oo sitä kiksumpaa linjaa enää niin paljoa. Tuo viime tiistain housempi setti näyttää kyllä hyvältä, harmittaa etten kuullu.

P.S. Tää on mun 3000:s postaus.

Posted by QPS on Feb-24-2004 18:23:

quote:
Originally posted by GrimReaper
Joo, typon paholainen on varsinainen maanvaiva!

Hmm.. Kalle soitti näköjään Oakenfold - Zoo York (Leama & Moor Remix):in. Tämä pitää löytää itsellekin, kunhan vain saisi jostain... enkä jaksa tilata ulkomailta.

Kyllähän Orkidean setit nykyään ovat tyyliltään paljon monipuolisempia mitä jokunen vuosi sitten, eivät oo sitä kiksumpaa linjaa enää niin paljoa. Tuo viime tiistain housempi setti näyttää kyllä hyvältä, harmittaa etten kuullu.

P.S. Tää on mun 3000:s postaus.

Juu, toi Zoo York (L&M Rmx) oli aikas hyvä. Mut ei kai siitä vähään aikaan mitään virallista julkaisua ole tulossa. Vai onko?

Onhan se ihan jees, että välillä tulee hausea tai vast. mutta kyllä minä ainakin kuuntelisin enemmän kiksusettejä kuin nykyisiä settejä !

Posted by GrimReaper on Feb-24-2004 18:29:

quote:
Originally posted by QPS
Juu, toi Zoo York (L&M Rmx) oli aikas hyvä. Mut ei kai siitä vähään aikaan mitään virallista julkaisua ole tulossa. Vai onko?

Juu eipä ole ainakaan lähiaikoina tulossa. Whitelabelina pyörii kyseinen miksaus toistaiseksi ja sitä löytyy satunnaisesti. Julkaisuaikaa ei ole vielä päätetty, jos edes kuulemma ikinä tuleekaan virallisesti ulos. Saapa nähdä mitä tapahtuu.

Posted by afastest on Feb-25-2004 11:27:

quote:
Originally posted by thomas

Kyllä ne vanhemmat setit olivat parempia. Mutta ne vanhat kappaleet ovat jo kuluneet. Nykyään olisi hankalaa luoda hyvä setti samanlaisella konstilla. Tämä setti taas oli erilainen ja piristävä.

Posted by XeQtOr on Feb-25-2004 16:25:

quote:
Originally posted by GrimReaper
Tuo viime tiistain housempi setti näyttää kyllä hyvältä, harmittaa etten kuullu.

Radio Unity

Et ilmeisesti oo huomannu et noi Orkidean uusimmat (ja aika monet vanhemmat) radio setit löytyy netistä kotiin ladattavaks.

Posted by BetaFactory on Feb-25-2004 16:30:

quote:
Originally posted by XeQtOr
Radio Unity

Et ilmeisesti oo huomannu et noi Orkidean uusimmat (ja aika monet vanhemmat) radio setit löytyy netistä kotiin ladattavaks.

En minäkään tiennyt siitä! Voi herra jumala...

Posted by GrimReaper on Feb-25-2004 16:57:

quote:
Originally posted by XeQtOr
Radio Unity

Hehe.. olen itseasiassa kyllä aina tiennyt siitä asti kun ne tuli saataville unityn sivuille mutta jossain vaiheessa olen vain unohtanut koko niiden olemassaolon. Kiitti kun muistutit taas!

Posted by BetaFactory on Feb-28-2004 14:16:

Vasta nyt tajusin kuinka mainio tuo ensimmäinen biisi, Inkfish - Mr Drug Abuser, loppujen lopuksi on! Nuo setin keskeisimmät housebiisit saivat minut unohtamaan tämän setin ehkä ainoa oikea trancebiisi.

Ketkä ovat tehneet remiksauksia siitä?

Posted by GrimReaper on Feb-28-2004 15:01:

quote:
Originally posted by BetaFactory
Vasta nyt tajusin kuinka mainio tuo ensimmäinen biisi, Inkfish - Mr Drug Abuser, loppujen lopuksi on! Nuo setin keskeisimmät housebiisit saivat minut unohtamaan tämän setin ehkä ainoa oikea trancebiisi.

Ketkä ovat tehneet remiksauksia siitä?

En muista kuulleeni kuin pienen pätkän originaalia ja tuon Ian Ossia & Marc Mitchell Remixin. Marc Mitchell on myös esim. Sunday Club ja Universal State Of Mind -aliasten takana jotka kuuluvat molemmat suosikkeihini.

Mr. Drug Abuser eli lyhyesti MDA, ei ole vielä julkastu mutta pitäisi tulla ulos huhtikuussa. Tarkempia tietoja muista remikseistä ei minulla ainakaan vielä ole.

Posted by BetaFactory on Feb-28-2004 15:20:

Minkälaista tyyliä seuraa Inkfishin alkuperäisversio? En ole itse kuullut kuin Transan remix eräästä Inkfish-biisistä, joten en oikeastaan tiedä minkälaista trancea Inkfish tuottaa.

Isot sahat vai rauhalliset padit?