TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Ni som gnäller om Ferry Corstens musikstil!
Ni som gnäller om Ferry Corstens musikstil!
Nu e d så att många gnäller på att han har bytt stil, men d tycker många om... annars hade det inte blivit så här :P
http://trance.nu/v3/news_show.php?i...149a0b434a6c39c

Att nå högt på kommerciella charts är ju knappast synonymt med högkvalitativ musik, det borde de flesta veta. 
Sen är väl iofs så att det är hans senaste produktioner som folk ogillar. Tittade man på listan över vilka låtar det är han haft, och därmed slagit rekordet med, så är det bara två av dem som är "nya".
Jag personligen gillar hans gamla produktioner mycket bättre än hans nya.
han känner la för att göra någit nytt bara...
alla känner la för att byta stil någorlunda nån gång då och då.
Personligen tycker jag han får göra som han vill, jag menar hans nya stil är inte dålig på något sätt, kan va bra med variation ibland för att se om man kan locka nya fans 
Men som SMC säger så tror jag tyvärr det ofta ligger till så. De flesta bra artister och Dj:s är ofta ganska okända enligt min åsikt även om det finns kända som också är bra.
Hvis Ferry ikke hadde prøvd seg på noe annet enn uplifting trance så hadde hele soundet hans dødd etter enda et år pga. mangel på fornyelse og nye ideer. Dette skjønte Ferry selv, og resultatet er Right Of Way. All ære til ham for det. Om man liker det eller ikke får heller være opp til hver enkelt.
hmm jag tycker iofs att hans senaste album är grymt bra och mycket bättre än det han producerat innan, men så är jag iofs inte så mycket för trance heller... jag gillar iaf detta albumet skarpt...
Personligen tycker jag "Rock Your Body Rock" är ett skämt...
Vad fasen håller killen på med?? Stilbyte.. ja visst. Men så radikalt.. kanske jag är känslig, men jag såg fasen upp till Ferry, då den musiken han producerade förr var precis den typen av "sound" som jag gärna spelar..
Vet inte vad som hänt.. O jag verkar inte vara ensam om att ogilla hans "nya stil". skärpning tycker jag..
*host*
http://trance.nu/v3/news_show.php?i...d9f97d888993feb
Vad säger ni nu då ?

ferry är grymm ju.. det där albumet har helt klart växt för mig efter jag lyssnat på det några gånger 
hm??? vet inte va vi ska säga?
corsten har ju gjort så många klassiska trancedängor så inte konstigt han fpr pris...
sen ere ju som SMC säger..chartlistan kanske inte e det seriösaste å gå på...men visst e han en stor producer å även som dj e han ju en av de bättre av de annars rätt värdelösa producers som får spela överallt för dom har gjort sig ett stortnamn på stora hits...tex gielen
tycke inte det e nått fel corstens nya stil, tycker det e kul att han försöker me nått nytt..inte konstigt om han tröttnat på det gamla trallvänliga stuket efter så många stora hits han har..
han vet nog va han gör
| quote: |
| Originally posted by ice_key *host* http://trance.nu/v3/news_show.php?i...d9f97d888993feb Vad säger ni nu då ? |
ferry må vara mycket, men han har gjort nåra najsiga produktioner i sin tid, och jag ser ddenna lilla stilbyten som en bra grej för ferry, "right of way"-albumet är en bra insats av ferry. det skulle vara bättre om han la i indigo men. det har inget med saken och göra. ferry gjorde i stort sett samma grej sen 95 till 2002, man började ju tröttna
Ferry's nya stil är ju helt underbar, äntligen så satsar han mer på de lite hårdare takterna än det vanliga smöret han producerat i 20 år liksom.
Ända sen han klämmde ut 'Punk' så har jag sett på honom med andra ögon och väntade med spänning på uppföljaren. När sen 'Rock Your Body, Rock' kom ut så var ju succeén ett faktum 
Det tycker i alla fall jag, sen vet man ju att det är 50/50 som tycker det är bra eller bra inte ...
| quote: |
| Originally posted by Gate 42 så satsar han mer på de lite hårdare takterna |
Måtte ni fatta att man inte alltid kan göra samma sak utan måste ha lite variation i livet ibland. Har ni inte tänkt på att hans första ferry corsten production punk varit för kommersiellt syfte och inte direkt heller lät som någon typisk produktion som normalt brukar komma från honom? Jag kanske inte heller gillar den stilen har kör under sitt eget namn men så har han ju också sina andra alias som han går under såsom system f, gouryella, moonman etc där han fortfarande går under sin traditionella stil.
Jag tycker det är rätt att han prövar på lite nytt tror det gynnar honom i längden , desutom tror jag han kan göra bättre ny låtar m.m om han testar på lite .
Jag tycker fortfarande Ferry håller mycket hög klass bland alla Djs som finns där ute han är en av dom stora o kommer fortsätta utvecklas