TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Ticketbox.nl har slängt ut Sverige
Pages (2): [1] 2 »
Ticketbox.nl har slängt ut Sverige
Som ni kanske vet kan man beställa biljetter till olika fester i Holland via ticketbox.nl. Bl.a. ID&T och Q-dance events.
Ticketbox.nl har nyss slängt ut Sverige ur listan av länder som man kan beställa biljetterna ifrån.
| quote: |
"Sweden has been taken of the list because of too many incorrect orders and creditcard fraude" |

Så nu måste man åka till Holland för att köpa biljetter till tex Sensation, eller vaddå? 
Ja. Det verkar vara så...
(inte om man beställer via TranceClubber)
fan det verkar ju skitdåligt. inte för att jag har större användning av det just nu, men ändå!
till alla er som hjälpte till med att få detta till helvete:
Fuck You.
inte för att det hjälper mycket, men va fan 
som sackt inte för att det påvärkar mig men alltid tråkigt när några sabbar för alla andra.
meeeh fan va illa :S scul du kan ju alltid starta ett eget ticketbox ananrs 
jag köpte mina sensation biljetter på ebay 
riktigt, riktigt illa!!!!!!
jag e övertygad om att det beror på att det har varit så mycke "trancefolk" (ni fattar) som har försökt beställa biljetter till olika fester och sen har det blivit nåt kajko med allt. (som de skrev, bedrägerier och felaktiga ordrar.) Bläääää. Det här var inte kul att höra :/
vilka andra grupper av människor i Sverige, skulle annars beställa biljetter till olika former av evenemang i Holland liksom?
| Originally posted by ScuL det verkar som några idioter har förstört det för er ![]() |
Eller så är det tvärt om. E-handeln som itne är redo för oss, med tanke på de bedrägerierna som förekommit.
Riktigt surt att höra faktiskt.
Det som gick så smidigt med Ticketbox.. 
jaja, ScuL får väl agera biljettförsäljare om det krisar 
Aj då, det här var ju inte bra. Det sätter stora käppar i hjulet när det gäller sommarens äventyr 
det är inte sant bara för man planerar att åka ner till Sensation White detta år spricker det f-n
nu vetef-n va jag ska göra
förjävligt att några få får förstöra det för oss andra :/
enda sättet nu e väl om man känner någon där nere som kan köpa åt en antar jag...
nej jag får gå via släkt i tyskland eller via kompisar i frankrike
måste få biljetter till sensation white
Va faaaaaaaaaaaaaaaaaan. Illa, ILLA ILLA!
But no sweat guys - jag beställde mina Dance Valley-biljetter från en brittisk sida förra året, med tanke på att jag inte förstod ett jota av det som står på ticketbox.nl (främst avtal och sånt skit). Förhoppningsvis kommer de även iår att sälja biljetter till de större eventen i NL. I annat fall Scul, så får du vara beredd på att göra en himlans massa tjänster åt oss stackars svenskar 
Det behöver inte bara vara någon annans fel. När jag beställde biljetter till Mysteryland 2002 via Ticketbox, så kom dom inte på utsatt tid, jag ringde då o tjatade på dom flertal ggr. Det slutade med att dom skickade nya, och efter flera veckor kom alla 8 biljetter, 4 + 4, så jag hade utan vidare kunnat sälja de 4 extrabiljetterna där nere.. men lät bli, så dom är suvenirer nu.. Men tråkigt att höra att det förekommer bedrägerier så, det smärtar. Damen jag talade med på Ticketbox var för övrigt oförskämt trevlig, snackade både länge o väl om allt möjligt, synd det blivit som det blivit..
hehe, jag kan bara se scul komma in, slänga upp 5000 euro på disken och be om 100 buljetter...
nej, men det är jävligt tråkigt, men det borde gå och hitta biljetter nån annanstans om man verkligen vill åka på t ex. sensation...
| Originally posted by chjo Det slutade med att dom skickade nya, och efter flera veckor kom alla 8 biljetter, 4 + 4, så jag hade utan vidare kunnat sälja de 4 extrabiljetterna där nere.. |

| Originally posted by mjz hehe, jag kan bara se scul komma in, slänga upp 5000 euro på disken och be om 100 buljetter... |
heh...den changsen är dock inte spciellt stor skulle jag tro 
väl,
jag har fått in första PM:en från en 'desparat' BrainmaN..

inget fel med det. jag kan/vill hjälpa er såvitt jag kan.
dock måste det inte bli för mycket.. och jag vill särskilt inte sitta med biljetter som bliver inte betalt eller något annat skit 
| Originally posted by ScuL inget fel med det. jag kan/vill hjälpa er såvitt jag kan. dock måste det inte bli för mycket.. och jag vill särskilt inte sitta med biljetter som bliver inte betalt eller något annat skit |
själklart skickar jag dig pengarna innan biljetterna släpps och japp jag är desperat om det går åt skogen med kusinen i tyskland
| Originally posted by St_Andrew tips: köp inga biljetter fören du fått pengarna. tips 2: lägg på några kroner, tror det inte e nån här som har nått emot att betala dig för besväret |
hehe scul, du kan ju göra business på det här ju. tänk att du köper en biljett som kostar dig 350 sek. portot till sverige kanske är 20 kr, (sa du till mig iaf) sen lägger du på 25 kr i sculexpeditionsavgift
pengar du tar själv och köper nåt roligt för 
här e ett exempel på en annan smart affärsidé (webbadressen står tryckt på ena sidan av bilen me feta svarta bokstäver)