TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Mixerköp

Posted by Cube__ on Feb-24-2004 00:48:

Mixerköp

Det här får bli mitt förtsa inlägg här på TA Iaf så har jag tänkt köpa mig en vetting mixer av nåt slag.. Dom jag funderar på är:

Pioneer DJM-500
Pioneer DJM-600
Behringer DJX-700

Nån som har erfarenhet av nån av dom överstående eller rent av kan rekommendera en bättre mixer, skriv görna lite
Har hört att Behringer DJX-700 ska va en kopia på DJM-600 (eller om det var DJM-500?) Vad är det för skillnader på DJM-500 och DJM-600?
Finns det nån bra och billig sida där man kan beställa irfån?

Tacksam för alla svar

Posted by reveal on Feb-24-2004 00:50:

Re: Mixerköp

quote:
Originally posted by Cube
Det här får bli mitt förtsa inlägg här på TA

Då får väl jag bli den första att välkomna dig hit

Posted by Connector on Feb-24-2004 01:00:

Har du pengar? DJM600
Inte lika mycket pengar? DJX700

Så, nu är valet mycket enklare va?

Posted by Cube__ on Feb-24-2004 01:19:

quote:
Originally posted by reveal
Då får väl jag bli den första att välkomna dig hit

Tack för det, hoppas jag kommer trivas bra här (det kommer jag )

quote:
Originally posted by Connector
Har du pengar? DJM600
Inte lika mycket pengar? DJX700

Så, nu är valet mycket enklare va?

Ja, det blev det Du råkar inte veta var man kan beställa en DJM600 till ett bra pris? Eller vad ligger dom på beggade?

Posted by Connector on Feb-24-2004 01:33:

Billigast blir det från t ex Tyskland/England. Då sparar du några tusenlappar. Men taskigt om den går sönder, jobbigt att skicka ner den dit... Lite dyrare här i sverige men det blir mindre strul om den går sönder.

http://www.rs100.co.uk/ säljer DJM600 för ~8400 vilket är snorbilligt jämfört med sverige

Men om du vill köpa i sverige så är http://www.telemekano.se en bra sida. 11795:- för en DJM600 inkl frakt. Telemekano har även superb support

Posted by Connector on Feb-24-2004 01:41:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dl...&category=14986

om du vågar köpa från ebay är det snorigt billigt

Posted by Cube__ on Feb-24-2004 02:03:

quote:
Originally posted by Connector
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dl...&category=14986

om du vågar köpa från ebay är det snorigt billigt

Haha, det är frågan om man vågar det :P bättre att sätta ut en "Köpes" annons i sverge då :P

Posted by Xplorer76 on Feb-24-2004 08:03:

Hittade en DJM600 för 9995:- inkl moms på www.djstar.se

Stora frågan är väl om man ska ha en svart eller silver =)

Posted by Cube__ on Feb-24-2004 08:07:

quote:
Originally posted by Xplorer76
Hittade en DJM600 för 9995:- inkl moms på www.djstar.se

Stora frågan är väl om man ska ha en svart eller silver =)

Hehe, du ska veta jag och sånna saket.. det kommer inte bli lätt för mig att bestämma en sådan sak.. Bah varför ska dom ha två färger

Posted by Xplorer76 on Feb-24-2004 08:09:

quote:
Hehe, du ska veta jag och sånna saket.. det kommer inte bli lätt för mig att bestämma en sådan sak.. Bah varför ska dom ha två färger

Vilka skivspelare har du??
Ta samma färg som dom. (om dina inte är rosa eller nåt?)

Posted by Cube__ on Feb-24-2004 08:17:

quote:
Vilka skivspelare har du??
Ta samma färg som dom. (om dina inte är rosa eller nåt?)

Ska köpa nya skivspelare också Funderar på Technics MK5 eller nån Stanton spelare.. Allt i svart eller silver...

Posted by Xplorer76 on Feb-24-2004 08:29:

quote:
Ska köpa nya skivspelare också Funderar på Technics MK5 eller nån Stanton spelare.. Allt i svart eller silver...

Som gammal räv så finns det inga andra skivspelare än 12XX serien.
Mk2 eller MK5 är det ingen större skillnad på enligt min mening.
Köp MK2 4995:- på apparat.nu och ta mellan skillnade på bra nålar i stället.

Posted by Vizay on Feb-24-2004 09:21:

www.recordcase.de

skitsmidig affär, tar aldrig mer än 10€ i frakt oavsett paketets storlek, sidan e visserligen på tyska men det e bara å maila dom å fråga om de e nått som verkar konstigt...dom har sjukt bra priser där iaf

sen angående skivspelarna, onödigt å köpa ett par MK5, enda som skiljer e lite lampor vid pitchen typ...och de e inte värt en tusing extra

sen nålar, tjae...vill du slänga ut mycke på dom så köp Ortofon nightclub (concordeq style), vill du slänga ut inte fullt så mycke så köp Ortofon concorde Pro (sån har jag, tillräckligt bra ljud för hemmmet)

föreslår att du kollar på pickuper på recordcase också, köpte min där...tog 3 dar å få

va har du för lurar då?
Om du inte har fixat några än så måste jag passa på att tipsa om sennheiser HD25, brutal lur...helt oöverträffad enligt mig
Går å köpa för ca. 1600 från tyskland (recordcase har rea på dom fortfarande tror jag)

kul å se dig här iaf, trevligt med nya namn och ännu trevligare med nya dj's

PMa om de e nått du undrar om själva mixandet sen så hjälper jag gärna till

Posted by Cube__ on Feb-24-2004 11:17:

quote:
Originally posted by Vizay
www.recordcase.de

skitsmidig affär, tar aldrig mer än 10€ i frakt oavsett paketets storlek, sidan e visserligen på tyska men det e bara å maila dom å fråga om de e nått som verkar konstigt...dom har sjukt bra priser där iaf

sen angående skivspelarna, onödigt å köpa ett par MK5, enda som skiljer e lite lampor vid pitchen typ...och de e inte värt en tusing extra

sen nålar, tjae...vill du slänga ut mycke på dom så köp Ortofon nightclub (concordeq style), vill du slänga ut inte fullt så mycke så köp Ortofon concorde Pro (sån har jag, tillräckligt bra ljud för hemmmet)

föreslår att du kollar på pickuper på recordcase också, köpte min där...tog 3 dar å få

va har du för lurar då?
Om du inte har fixat några än så måste jag passa på att tipsa om sennheiser HD25, brutal lur...helt oöverträffad enligt mig
Går å köpa för ca. 1600 från tyskland (recordcase har rea på dom fortfarande tror jag)

kul å se dig här iaf, trevligt med nya namn och ännu trevligare med nya dj's

PMa om de e nått du undrar om själva mixandet sen så hjälper jag gärna till

www.recordcase.de verkar ju riktigt bra affär. DJM600 för ca 7900. Och MK2 för ca 4300 Frågan är bara hur det är med manualer och sånt, om det är tyskt

Posted by Xplorer76 on Feb-24-2004 11:30:

Manualerna går säkert att ladda ner på engelska på Pioneers hemsida... kanske svenska också.

Grymt bra priser måste jag säga, tack så hemskt mycket för tipset.

Posted by Xplorer76 on Feb-24-2004 11:32:

quote:
Manualerna går säkert att ladda ner på engelska på Pioneers hemsida... kanske svenska också.

Grymt bra priser måste jag säga, tack så hemskt mycket för tipset.

Jo dom finns att ladda ner på engelska på Pioneer.se

Posted by Cube__ on Feb-24-2004 11:38:

Ja, tack för tipset! En sak jag satt och fundera på är om tyskland har samma el-plugg, volt, Hz som i sverige? Om det bara är manualer som är tyskt så blir det nog att beställa därifrån Hur är dom med garanti osv?

Posted by Xplorer76 on Feb-24-2004 11:41:

quote:
Ja, tack för tipset! En sak jag satt och fundera på är om tyskland har samma el-plugg, volt, Hz som i sverige? Om det bara är manualer som är tyskt så blir det nog att beställa därifrån Hur är dom med garanti osv?

Samma som i Sverige.

Det är Pioneer som ger garantin och inte den affär där du köpte den, så du borde kunna vända dig till Pioneer i Sverige för hjälp om olyckan är där. Borde vara world wide garanti, ring och fråga Pioneer om du är osäker.

Posted by Smekbar on Feb-24-2004 11:41:

det är samma i tyskland...

hmmm om du ska köpa lurar osso så tänker jag rekommendera Stanton Dj Pro 2000s lurarna... 1200kr här i sverige och jag personligen tycker de är långt bättre än sony's lurar

Posted by Cube__ on Feb-24-2004 11:46:

quote:
Originally posted by Smekbar
det är samma i tyskland...

hmmm om du ska köpa lurar osso så tänker jag rekommendera Stanton Dj Pro 2000s lurarna... 1200kr här i sverige och jag personligen tycker de är långt bättre än sony's lurar

Hehe, tyvärr (om man nu vill se det så) har jag ett par sony 700`s.. Tycker dom duger. Men får jag möjlighet att lyssna på HD25, Pro 2000 och alla lurar ni kör med så ska jag givetvis göra det