TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- SWETAshirt ::. Nästa Steg
Pages (4): [1] 2 3 4 »
SWETAshirt ::. Nästa Steg
Dags för nästa steg.
Vi har gemensamt och demokratiskt nu bestämt vilket tryck vi skall använda oss av med små justeringar såsom adress och font.
Priserna kommer att bli väldigt förmånliga då en t-shirt endast kommer att kosta 160 kronor och en långärmad 200. Detta med tryck och UV-behandling över allt tryck.
Saken är att vi måste köpa minst 100 tröjor för att det överhuvudtaget ska va möjligt att beställa, hade jag haft väldigt mycket pengar kunde väl jag själv köpt tröjor för >160x100 men det är inte möjligt, så vad vi behöver är att lösa detta. Dels få in beställningar från så många som möjligt och sen kunna lösa den ekonomiska biten för den summa som måste läggas ut för att komma upp i över 100 tröjor.
Vi kan väl börja försiktigt att ta upp intresse anmälningar. Förslagsvis maila mig på [email protected].
Märk erat mail med SWETAshirt
Ange: Antal t-shirts tex. 2st Långärmade & 5st Kortärmade.
Ditt namn både på TA och privata, jag har ingen koll på vad folk heter privat så det är lätt att blanda ihop.
Allt är öppet för diskussion och förbättringar… nu är vi iaf nästa steg på vägen.
// Steve
Finns det nån möjlighet till lite bilder på vilken modell av tröja vi snackar om??
| quote: |
| Originally posted by Unis Finns det nån möjlighet till lite bilder på vilken modell av tröja vi snackar om?? |
| Originally posted by SWE_TRANCE Vinnande bidraget i den här tråden är det som gäller... |

| Originally posted by dbl han fråga efter modell på den.. inte trycket ![]() undrar också va det kommer vara för typ av tshirt/tröja |
Jag antar att detta bara är en "marknadsundersökning" för att kolla att det verkligen går att beställa tröjor? 
Ska man skriva vilken storlek man vill ha, eller hur blir det med det? Räcker det med att vi vill ha minst 100 stycken, så kan storlekarna variera, eller måste alla välja samma storlek, eller hur blir det med det?
Dock! Alla måste vara ärliga nu. De som vill tröjor ha skickar ett email med hur många de vill köpa, och de som inte vill ha ska INTE lämna något email. Ett tänkbart scenario är annars att folk "beställer" nu, och i slutändan så är det inte lika många som vill ha... I värsta fall får då de som verkligen vill ha stå för smällen och betala för mer än de önskat. Det är inte fel att inte vilja ha någon 
Jag ska fixa trycken så fort som möjligt. Men eftersom jag inte trodde att trycket med gul logo (
) skulle gå vidare så kommer det att ta lite längre tid, iom att jag inte gjorde logon i stort format från början. Dessutom är teckensnittet inte vektorbaserat så det kommer att ta tid att fixa till det i större format, för högsta kvalitet.
Hur vill ni att jag ska ändra trycken för att de ska bli konsekventa?
När jag vet hur ni vill ha det så ska jag sätta igång och göra allt färdigt till tryckeriet. Jag kommer nog inte att hinna färdigt innan helgen pga av studier och annat!
Enklast hade varit om vi hade tagit alternativ #2. Båda trycken är färdiga för tryckeriet! Jag säger inte det för att jag själv vill det utan pga att det kommer att ta längre tid att fixa färdigt de andra trycken.
| Originally posted by Nyx Enklast hade varit om vi hade tagit alternativ #2. Båda trycken är färdiga för tryckeriet! Jag säger inte det för att jag själv vill det utan pga att det kommer att ta längre tid att fixa färdigt de andra trycken. |
Jag anser att Nyx kan iaf ändra teckensnittet så att det blir konsekvent. Det e inget skoj med icke-vectorbaserade fonts.
Förresten måste trycket vara exakt som valt!
Jag vill iaf ha två. En långärmade och en kortärmade :P
hmm...en eller två t-shirtar...
säkert är iallafall en t-shirt och en långärmad.
priset va ju helt ok....men finns det i någon bra modell oxå..
finns det fler å välja på lr hur ligger det till???
måste väl gå å fram en tight

men azzå vi är 38 st som har röstat å det betyder att vi måste beställa 3 st tröjor var..
de kommer nog inte alla att göra.. så jag undrar om majoriteten här tycker det är OK om man frågar sina trance lyssnande polare som INTE är reggade här om dom vill köpa en T-shirt??? så att vi kommer upp i 100 st så i huvudtaget kan köpa en tröja...
Är det bestämt vilken modell (tajt, lös, tjej model) som de kommer bli???
// GyLLe
en st t-shirt är då säkert att jag ska ha ,,men börjar det krisa sig så kanske man skulle ta en långärmad också. Men det får man se senare om....
| Originally posted by TrancE_GyLLe men azzå vi är 38 st som har röstat å det betyder att vi måste beställa 3 st tröjor var.. de kommer nog inte alla att göra.. så jag undrar om majoriteten här tycker det är OK om man frågar sina trance lyssnande polare som INTE är reggade här om dom vill köpa en T-shirt??? så att vi kommer upp i 100 st så i huvudtaget kan köpa en tröja... Är det bestämt vilken modell (tajt, lös, tjej model) som de kommer bli??? // GyLLe |
För det första, precis som flera redan skrivit tycker jag det är *avgörande* vilken modell (tajt, ärmlängd, osv) som det handlar om. Jag personligen vill iaf veta innan jag beställer. Det har frågats ett antal gånger i olika trådar, men jag har inte sett något svar... eller?
För det andra, jag tror att 100 tröjor är orealistiskt. Om detta är ett krav med nuvarande tryckeri bör vi se oss om efter ett annat som kan godta mindre volymer. Hellre betala ett par tior extra per tröja än att det inte blir av alls! Och att begära att alla måste köpa minst 3 tröjor funkar inte.
men altså 100 kanske funkar ändå för om vi bara kan köpa majoriteten så kan steve köpa resten. sen kan han sälja dem till alla nya swetas eller dem som har tappat bort sina/ tagit sönder. om vi skulle kunna klämma iväg med att köpa cirka 75 typ då kanske steve kan ha ett lager hemma på 25.
eller?
tror du stiv är gjord av pengar? men azzå tror du ärligt att nån här är villig att lägga ut 4000 spänn bara för att vi ska få dom lite billigare???
inte jag iaf
| Originally posted by TrancE_GyLLe tror du stiv är gjord av pengar? men azzå tror du ärligt att nån här är villig att lägga ut 4000 spänn bara för att vi ska få dom lite billigare??? inte jag iaf |

Kan tanka mig att kopa en t-shirt. Men jag har dock inte rostat sa ni 38 som har rostat behover bara kopa 99. 
Det KAN vara en idé att köpa i alla fall några stycken extra. Annars blir det tråkigt för nån som vill beställa en tröja i framtiden, då får den fixa ihop 100 stycken som vill ha först 
Om det skulle bli så att ni inte får ihop 100 beställda tröjor så kanske jag kan hjälpa till min kusin äger en tryck firma skulle nog kunna få mycket hjälp från han annars har jag en kompis som jobbar på ett annat tryckeri som oxå skulle kunna hjälpa och få ner både pris och tröj antal... men då får någon ta och messa mig på msn så kan vi prata vidare om det
är det du Steve som håller i trådarna eller?
//BrainmaN
missade fylla i kan nå mig på MSN:[email protected]
både knomaden & brainman verkar ju kunna fixa med tryck, måste det verkligen bli 100 st då?..
tror lätt jag kan få ner tröj antalet via kusinen
BrainmaN>>> ta å snacka ihop dej med steve å knomaden så kanske ni kan lös det på nå vänster...