TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Uitslag Oscar-uitreiking 2004

Posted by Blik on Mar-01-2004 09:26:

Uitslag Oscar-uitreiking 2004

Lord of the Rings heeft er maar liefst 11 gewonnen!!!!

Jammer dat "De Tweeling" niet gewonnen heeft, maar ��n of andere Franstalige film

WINNAARS

--------------------------------------------------------------------------------

ACTOR IN A SUPPORTING ROLE:
Tim Robbins - MYSTIC RIVER

ART DIRECTION
THE LORD OF THE RINGS: THE RETURN OF THE KING

ANIMATED FEATURE FILM
FINDING NEMO

COSTUME DESIGN

ACTRESS IN A SUPPORTING ROLE
Ren�e Zellweger - COLD MOUNTAIN

SHORT FILM (LIVE ACTION)
TWO SOLDIERS

SHORT FILM (ANIMATED)
HARVIE KRUMPET

VISUAL EFFECTS

HONORARY OSCAR FOR LIFETIME ACHIEVEMENT
BLAKE EDWARDS

MAKEUP

SOUND MIXING

SOUND EDITING
MASTER AND COMMANDER: THE FAR SIDE OF THE WORLD

DOCUMENTARY SHORT SUBJECT
CHERNOBYL HEART

DOCUMENTARY FEATURE
THE FOG OF WAR

MUSIC (SCORE)

FILM EDITING

MUSIC (SONG)
"Into the West" - Annie Lennox -THE LORD OF THE RINGS:ROTK

FOREIGN LANGUAGE FILM
THE BARBARIAN INVASIONS (Les Invasions Barbares - Canada)

CINEMATOGRAPHY
MASTER AND COMMANDER: THE FAR SIDE OF THE WORLD

WRITING (ADAPTED SCREENPLAY)

WRITING (ORIGINAL SCREENPLAY)
LOST IN TRANSLATION

DIRECTING
PETER JACKSON - THE LORD OF THE RINGS: ROTK

ACTRESS IN A LEADING ROLE
Charlize Theron - MONSTER

ACTOR IN A LEADING ROLE
Sean Penn - MYSTIC RIVER

BEST PICTURE

Posted by Jay M on Mar-01-2004 10:06:

Tering... 11?! Ze waren toch voor 11 genomineerd.. dan hebben ze alles gewonnen waarvoor genomineerd. Damn...

Maar wat een brute film... films!!

En die Canadese film (Foreign movie) was idd favoriet, jammer voor de tweeling.

Posted by MaGiK54 on Mar-01-2004 11:20:

Deze oscarregen is zekers wel verdiend voor de LOTR. Tis voor het eerst dat een film met zoveel nominaties alle Oscars krijgt waarvoor hij genomineerd was.

Posted by Disney on Mar-01-2004 13:33:

quote:
Originally posted by MaGiK54
Deze oscarregen is zekers wel verdiend voor de LOTR. Tis voor het eerst dat een film met zoveel nominaties alle Oscars krijgt waarvoor hij genomineerd was.

Jep, vorige record was 8 uit 8 of zo...

Posted by basvh on Mar-01-2004 14:43:

Volgens mijn leraar story telling/film analyse en script schrijven is het allemaal vet doorgestoken kaart. Volgens hem hebben ze zoveel prijzen gekregen omdat het dan zou afleiden dat LOTR eigenlijk geen echte hollywood productie is. Mensen hebben het dan meer over de film die 11 oscars won en niet over de film die is opgenomen is in nieuw-zeeland. Het zou dus weer de aandacht vestigen op het grote hollywood.

Ik zelf weet het allemaal niet, achter de schermen zal er heus wel een politiek spelletje gespeeld worden. Net zoals bij golden globes

Posted by Ding Chavez on Mar-01-2004 15:01:

Misschien een hopeloze vraag, aangezien bijna niemand de hele show zal hebben gekeken, maar ik stel em toch maar ff
Weet iemand hoe dat nummer heet dat gespeeld werd tijdens het overzicht van Oscar presentaties van Bob Hope? Ik word er gek van dat ik er niet opkom en het is echt een mooi nummer, komt geloof ik wel uit een film.
Ik heb trouwens niet de hele nacht zitten kijken, gewoon opgenomen

Posted by Remy D on Mar-01-2004 17:44:

quote:
Originally posted by basvh
Volgens mijn leraar story telling/film analyse en script schrijven is het allemaal vet doorgestoken kaart. Volgens hem hebben ze zoveel prijzen gekregen omdat het dan zou afleiden dat LOTR eigenlijk geen echte hollywood productie is. Mensen hebben het dan meer over de film die 11 oscars won en niet over de film die is opgenomen is in nieuw-zeeland. Het zou dus weer de aandacht vestigen op het grote hollywood.

Echt knap dat je die leraar dat weet!!

En waarom waren Fellowship of the ring en The two towers dan de grote verliezers de afgelopen 2 jaar??? En je moet wel veel mensen omkopen om de keuzes naar je hand te zetten.

Ik vind het gewoon een terechte winnaar!!

Posted by total woot on Mar-01-2004 19:03:

Ben het er op zich ook wel mee eens.
Je kunt moeilijk een prijs zoals bijvoorbeeld: ART DIRECTION uitreiken aan nummer 2, als je nl. nog niet de hele film hebt gezien, kan dat bij het verschijnen van nummer 3 zeker de reactie van publiek/resenscenten beinvloeden.

Daarbij vind ik eerlijk gezegd dat the LOTR trilogie als 1 film beschouwd zou moeten worden, ipv als 3 afzonderlijke delen, maar dat zal kaskraker-technisch wel niet haalbaar zijn....

Grtz
WooT

Posted by jp on Mar-01-2004 19:17:

Zoals Billy Crystal zei na enkele LOTR Oscars: "er blijft niemand over in New Zealand om te bedanken..."

Posted by moogwai on Mar-01-2004 20:02:

Alle 11 terecht natuurlijk, echt gewoon de beste film allertijden!
Zeker als je het gewoon als 1 film ziet, wat het eigenlijk ook is.

Zit al met smacht te wachten op de special extended editie

Posted by MaGiK54 on Mar-01-2004 20:10:

quote:

Ik zelf weet het allemaal niet, achter de schermen zal er heus wel een politiek spelletje gespeeld worden. Net zoals bij golden globes

Der was ��n of andere "Nederlandse filmexpert" die zei dat deel 1 en 2 geen belangrijke Oscars had gewonnen, omdat ze anders drie jaar achter elkaar alles aan de LOTR hadden kunnen geven. Daardoor zouden anders film niks hebben gekregen. Daardoor hebben ze alle Oscars opgespaard voor deel drie, zodat de gehele reeks bekroond zou worden. Zit op zich wel wat in, aangezien het eigenlijk ��n lange film is ipv drie losstaande delen/films.

Posted by arjen on Mar-02-2004 07:10:

naar mijn mening heeft LOTR ze niet allemaal verdiend
sommige wel de costumes de beelden e.d. zien er natuurlijk fantastisch uit maar voor VIND IK het een flutfilm en heeft de film niet alle oscars verdiend

Posted by MaGiK54 on Mar-02-2004 08:08:

quote:
Originally posted by arjen
naar mijn mening heeft LOTR ze niet allemaal verdiend
sommige wel de costumes de beelden e.d. zien er natuurlijk fantastisch uit maar voor VIND IK het een flutfilm en heeft de film niet alle oscars verdiend

De Return of the King heeft al ruim een miljard dollar opgeleverd in de bios en alle drie de films bij elkaar 2.8 miljard. Daarnaast komt nog de mega-dvd verkoop. Mag aannemen dat je dan wel een aardig filmpje in elkaar hebt gedraaid en dat je dan alle eer toe komt, aangezien alleen de Titanic (tevens met 11 Oscars) meer opbrengsten heeft gehaald.

Maar gelukkig verschillen meningen en niet iedereen kan een film goed vinden.

Posted by Ding Chavez on Mar-02-2004 09:18:

quote:
Originally posted by jp
Zoals Billy Crystal zei na enkele LOTR Oscars: "er blijft niemand over in New Zealand om te bedanken..."

Of over de 11 nominaties: "One for each ending."

Posted by Jappio on Mar-02-2004 12:07:

quote:
Originally posted by MaGiK54
Mag aannemen dat je dan wel een aardig filmpje in elkaar hebt gedraaid en dat je dan alle eer toe komt, aangezien alleen de Titanic (tevens met 11 Oscars) meer opbrengsten heeft gehaald.

t maakt nogal een verschil of je 1 of 3 films hebt waarover die opbrengsten gerekend worden.

Posted by Donna on Mar-02-2004 12:23:

quote:
Originally posted by Remy D
Echt knap dat je die leraar dat weet!!

En waarom waren Fellowship of the ring en The two towers dan de grote verliezers de afgelopen 2 jaar??? En je moet wel veel mensen omkopen om de keuzes naar je hand te zetten.

Ik vind het gewoon een terechte winnaar!!

Kan best een terechte winnaar wezen,maar k vrees dat de leraar een ietwat realistischere (wat een woord!) kijk op de zaken heeft dan jij Meneer de Rukker

Posted by japeman on Mar-02-2004 15:47:

Vind 't maar een boutfilm.

Posted by Ding Chavez on Mar-03-2004 09:09:

quote:
Originally posted by Ding Chavez
Misschien een hopeloze vraag, aangezien bijna niemand de hele show zal hebben gekeken, maar ik stel em toch maar ff
Weet iemand hoe dat nummer heet dat gespeeld werd tijdens het overzicht van Oscar presentaties van Bob Hope? Ik word er gek van dat ik er niet opkom en het is echt een mooi nummer, komt geloof ik wel uit een film.
Ik heb trouwens niet de hele nacht zitten kijken, gewoon opgenomen

Voor de evt geinteresseerden, het was de Feather Theme uit Forrest Gump.

Posted by New Wave on Mar-03-2004 19:21:

quote:

Het gaat er tegenwoordig niet meer om of een film een echte hollywood productie is, weet je waarom?
Omdat het idee 'hollywood-film' uit het tijdperk net voor de oorlog tot in de 80ge jaren kwam omdat 99% van de films van amerikaanse bodem kwam.
Het gaat nu meer om het internationale dan dat het uit 'hollywood' komt.
De glitter en glamour is er af. Het gaat nu niet meer om die sexy actrice met haar diamanten. Het gaat nu om creativiteit van het product zelf. Hollywood is het paradijs van de sterren en heeft op dit moment niets meer met de boodschap van de 'oscars' te maken.
Het beeldje geeft een indicatie over wat een regisseur, producent enzenzenzenzenz voor product heeft neergezet.
De oscars zouden niets voorstellen als alleen films van 'hollywood' genomineerd zouden worden. Het gaat om de top of the top.
Als het doorgestoken kaart zou zijn dan zou omkoping van jurieleden de enige rede kunnen zijn. Over het algemeen heeft iemand al snel een negatieve reactie klaar liggen als er een top prestatie wordt geleverd.
Er zitten altijd een paar rotte appels tussen.

Als je op de olymische spelen alle gouden midaljes (lekker op zijn nederlands ) wint dan zijn er ook een paar prutsers die beweren dat het 'drugs' moet zijn geweest.