TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Wat nu dit jaar?? [Kwaliteitsthread]
Pages (2): [1] 2 »
Wat nu dit jaar?? [Kwaliteitsthread]
Oke, d'r zijn nu 100 threads over Armin, nu even wat anders. Een kwaliteitsthread

2004 is al weer een tijdje bezig en het clubcircuit draait als een tierelier. Een paar dingen die mij opvallen:
- Den Haag gaat hard: de Asta en het Paard trekken grote namen naar de hofstad toe... en bekvechten samen een beetje omdat het 'oneerlijke concurrentie' zou zijn.
- Er komen meer en meer en meer festivals: ID&T met NJOY, Mysteryland en een 10 jarig Dance Valley , plus nog Extrema en Awakenings. Een overkill deze zomer? Daarnaast heb je nog meer grote feesten zoals 2x Sensation en Pleasuredome.
Ik las in de krant dat veel kleine clubs het niet meer trekken, omdat het dancepubliek wegblijft (oa vandaag in de bijlage van de volkskrant met een artikel dat veel meer clubs zich richten op buitenlandse groepen...), en ze zich nu richten op allochtonen. Komen er nu TE veel grote feesten??? Gaat de monopoliepositie van ID&T
- Nexus is er mee gekapt
Maar er komt wel een nieuw iets, PsyFy!
- De Trance op de terugweg? Zie hier steeds meer mensen die gek zijn van Schultz en Perry O Neill... of is dat wel de 'klassieke' trance?
- Meer en meer mensen luisteren naar progressieve trance / progressive: Ozgur Can, Luke Chable etc...
- Sander Kleinenberg draait met DVD-spelers. Naast 2 draaitafels, 2 cd mixers , krijgen djs nu ook dvdmixers?????
Wat gaat er allemaal dit jaar nog gebeuren?
Wat zjin de 'ontwikkelingen' die jullie zien??
Vindt het allemaal wel leuk om een beetje proberen te volgen namelijk...lukt niet altijd 
Greetz,
SnuggLe
| quote: |
| PsyFy |
Jij hebt echt niks te doen op je stage he bram 
* Populariteit van Techno (verassend groot terwijl ik het persoonlijk beschouw als een best lastig te trekken stijltje)
* Populariteit van Hardcore. Op PF momenteel even hoog als hardstyle.
* De onwijs hoge niet-populariteit van trance
* Urbanfeesten door id-t. Ben erg benieuwd HOE hard ze het komende half jaar op hun bek gaan.
* Franzelare die met pensioen aan het gaan is qua feesten
Ik kan zo verder niks meer bedenken eigenlijk.
| Originally posted by magrec Jij hebt echt niks te doen op je stage he bram |
Bram die geen 1 dj's naam normaal kan opschrijven;
Misja Helsloot (Zonder H)
Perry O'Neil (Met 1 L)
Markus Schulz (Zonder T)
denk dat 2005 het jaar van terugkomst van hardcore zal worden

| Originally posted by DJ Gerrit denk dat 2005 het jaar van terugkomst van hardcore zal worden ![]() |
| Originally posted by kolkiewolkie * Populariteit van Techno (verassend groot terwijl ik het persoonlijk beschouw als een best lastig te trekken stijltje) |
* Populariteit van Hardcore. Op PF momenteel even hoog als hardstyle. |

Wat mij vooral opvalt is de opsplitsing die ontstaat bij mensen die de uplifting trance zat worden. De meer naar progressive georienteerde trance en de meer naar techno georienteerde trance (techtrance). Vooral de laatste zal het dit jaar volgens mij erg goed bij het grote publiek, of dat doet het nu al
. Marco V is hier natuurlijk al jaren het grote voorbeeld en vorig jaar met de hits van Igor s / Ricky Fobis heeft dit volgens mij veel producers op ideeen gebracht. De laatste maanden komen zulk soort tracks af en aan. Vorig jaar was ik er zo naar op zoek, nu ben ik er eigenlijk op uitgekeken en nu komt er iedere week wel een plaat in deze stijl uit. DJ's zoals Marcel Woods, Don Diablo etc. liggen erg goed bij het publiek op dit moment en dat zal dit jaar volgens mij alleen maar sterker worden. Het zal me niks verbazen dat Woods dit jaar op Sensation zal staan.
Om nog maar weer eens de vergelijking Armin - Tiesto uit de kast te halen. Ik vind dat Armin duidelijk de progressive kant is opgegaan (met natuurlijk nog wel de uplifting trance) en Tiesto juist de andere kant (al een tijdje). Daarom zal ook dit jaar Tiesto weer veel populairder zijn bij het grote publiek, gewoonweg omdat zijn stijl toegankelijker is 
Maar goed ik dwaal af
......de belangrijkste ontwikkeling voor mij op dit moment is de opsplitsing van trance, naast de bestaande uplifting trance.
| Originally posted by Partyhardy! Bram die geen 1 dj's naam normaal kan opschrijven; Misja Helsloot (Zonder H) Perry O'Neil (Met 1 L) Markus Schulz (Zonder T) |

| Originally posted by magrec Jij hebt echt niks te doen op je stage he bram |
| Originally posted by basd De hardere techno wordt tegenwoordig steeds populairder onder het volk dat ondertussen een keer op de hardstyle is uitgekeken, en weer eens iets anders wil. |
| Originally posted by SnuggLe Dikke lul man, heb het druk zat. En ben aan jou geen verantwoording schuldig als ik in de pauze even wat achter internet moet zoeken en meteen wat TA doe. |
Re: Wat nu dit jaar?? [Kwaliteitsthread]
| Originally posted by SnuggLe Wat gaat er allemaal dit jaar nog gebeuren? Wat zjin de 'ontwikkelingen' die jullie zien?? Vindt het allemaal wel leuk om een beetje proberen te volgen namelijk...lukt niet altijd ![]() |
| Originally posted by magrec MWehehehehe hap hap hap..... Ik bedoelde het niets eens serieus joh |

| Originally posted by SnuggLe Ik wel, BEK HOUDEN! ![]() Jij zit toch ook op je stage? ![]() Btw, Harmen, heb maybe nog een 'kado' voor je voor Everybody |

lol....kwaliteitsthread en wie gaat er als eerste offtopic

Tot nu toe is het helemaal niks dit jaar. Geen nieuwe kippenvel tracks gehoord, matige feesten en veel geschreeuw maar weinig wol (ID*T)
Ik denk dat mensen in deze tijd meer en meer afleiding zoeken, waardoor er nog steeds nieuwe aanwas van danceliefhebbers komt.
Het aanbod is echter zo groot dat men door het bomen het bos niet meer ziet en dus liever eens per maand een kwaliteitsfeest bezoekt dan elke week uit te gaan.
De prijzen worden steeds hoger, dus wordt het geld niet zomaar besteedt. Ik vraag me af hoe lang men dit (Mysteryland nu ook alweer bijna 70 euro) kan volhouden.
Als iemand 10 jaar geleden had gezegd dat de 'scene' zo'n vlucht zou nemen, had men je gegarandeerd opgesloten...
Ja kijk, de mensen roepen al jaren dat de feesten minder vet waren. Nou ik d8 dat 2001 niet gekker kon, toen kwam 2002 toen d8 ik dat ik het hoogtepunt wel had bereikt maar jah toen kwam 2003. Nou 2004 zal ook nog wel dikker worden: Feesten die ik dit jaar zker ga bezoeken: carl cox & friends, DV 10, HQ May(lab 4, Lisa Lashes
) en mijn vakantie in ibiza.Allemaal dingen waarvan je nu al kan gaan zeggen dat ze onvergetelijk gaan worden
De bovenstaande dingen kosten al redelijk wat muntjes maar dan komen er ook nog dingen aan als: LoveParade (ik hoop echt dat ik het geld heb om er heen te gaan) Impulz Outdoor, Strike One, Tic2, Dance Valley winter edition! De maandelijkse Melkweg HQ feestje schijnen dit jaar ook nog bol te staan met uber line ups.
Ik kan al deze bovenstaande feesten niet betalen om naar allemaal te gaan maar amai amai het kiezen zal heeel lastig worden
Nee feest technisch zit het allemaal wel snor in 2004.
Muziek technisch vind ik het ook allemaal zo slecht niet. Ik vis toch regelmatig leuke platen uit de bakken en op mp3 vind ik ook lekker tunetjes. Ook heb ik deze week een uber UK hardhouse station gevonden: http://house.london.vi.net:8000/ echte lekkere dikke ukhh, heerlijk gewoon.
Jah en dat hardcore en hardstyl zo populair weer is dat had ik wel verwacht. Ik hoop alleen niet dat 90% van de gabbers die op PF het niveau voorstellen van de hardcore scene. Anders is het maar triest gesteld hoor.
Waar ik me wel veel aan erger zijn die amerikanen die met hun gem van 1 feest per jaar en heel veel mp3setjes denken dat ze er zoveel verstand van hebben. En die elk half jaar van favo dj wisselen. Ik loop hier toch wel redelijk lang mee op TA en op music discussion daar liep eerst iedereen achter oakenfold, toen achter gielen, toen achter tiesto, toen achter PVD en nu is Armin de lul. Wij op NLTA hebben het over het algemeen z�n soort gedrag niet maar vooral die amerikanen switchen om de zoveel maanden van dj. Kom op denk ik dan er is meer dan 1 stroming en dj. Gewoon lekker afwisselen!
nou dit was het wel
Misschien een nieuwe trend? Dat kunstje wat Sander tijdens de aankomende Everybody gaat doen, dat VJ/DJ gedoe. Lijkt mij in ieder geval wel vet om te zien. Maar ik vraag me af hoe hij dat voor elkaar gaat krijgen. Ik bedoel je moet natuurlijk ook nog even de platen naadloos aan elkaar krijgen...
| Originally posted by iLLicit Misschien een nieuwe trend? Dat kunstje wat Sander tijdens de aankomende Everybody gaat doen, dat VJ/DJ gedoe. Lijkt mij in ieder geval wel vet om te zien. Maar ik vraag me af hoe hij dat voor elkaar gaat krijgen. Ik bedoel je moet natuurlijk ook nog even de platen naadloos aan elkaar krijgen... |
| Originally posted by SnuggLe En platen naadloos aan elkaar draaien: Daar heeft sander echt geen moeite mee gezien de vorige Everybody, ask BasD en Ding Chavez. Damn man... SMSje sturen, lullen, praten met anderen en gewoon strak doormixen. |
| Originally posted by Subsonik Is niet echt gek alsje platen van een kwartier draait |
Tiesto krijgt radioprogramma opt ID&T en begint met Hardstyle omdat ie vind dat ie met Trance niet genoeg poen verdiend (dat vinden ze managers, dus moet het maar
)
Mark Norman, Ashkan Fardost, Robert Nickson & Misja Helsloot gaan hoge ogen scoren in de volgende DJ Mag Top 100. Tiesto is vast nog een keer 1 (3x scheepsrecht moet je maar denken!), maar hoop stiekem toch dat Armin de titel van hem mag overnemen
Er komen veel nieuwe tranceproducers bij in 2004 die het gaan maken! Ik weet niet, het gaat een ware overname worden in deze wereld. Voel ik gewoon ofzo... haha naja whatever!
2004, ... de tijd zal ons leren he

Hmmm, wist niet dat hij het vorige keer ook al had gedaan. Nou ja, dan IS het al een trend!
En strak mixen, dat kan hij ja. Daar wordt je gewoon bijna jaloers van!