TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Läs![Om forumet och dess inlägg]
Pages (2): [1] 2 »

Posted by AC. on Mar-07-2004 04:38:

Exclamation Läs![Om forumet och dess inlägg]

http://www.tranceaddict.com/forums/...&threadid=19639

Jag tycker jag ser allt mer och mer "chattinlägg". Och som bekant är detta inget chatt utan ett forum! Utan inlägg som för disskutionen framåt så blir inte forumet värt att besöka tyvärr. Detta gäller även i en tråd som "Klotterplanket"

Hoppas ni tar detta på allvar och tar åt er i den mån ni känner er träffade.

Posted by AC. on Mar-17-2004 06:52:

Antar att det bara var jag som tyckte detta var viktigt, eftersom jag fortfarande ser lika mycket totalt meningslösa inlägg från samma användare

Posted by SWE_TRANCE on Mar-17-2004 07:18:

Visst ska man inte tramsa sönder vanliga trådar, som man ser lite här och var.
Men Klotterplanket är till för just mer eller mindre "meningslösa" inlägg. En sådan avdelning (offtopic) MÅSTE finnas på alla lite större forum, annars blir det ingen ordning nånstans. Man får ju fråga sig varför man hänger på forumet:
1) Är det för att läsa intressanta musikrelaterade trådar.
2) Eller är det både Alt.1 och för man diggar stämningen/folket.
Hamnar man på Alt.1 så tittar man ju kanske inte i Klotterplanket (kanske av ren nyfikenhet då)
Allt är ju faktiskt valfritt att läsa på internet...eller?
Men sen håller jag med dig om att ett inlägg innehållande "LOL" eller "HAHAHAHAHA" inte är så inspirerande.

Peace and out!

Posted by SteveTranz4ever on Mar-17-2004 09:14:

Tänkte säga samma sak som SWE_TRANCE så jag får la bara säga att jag håller med SWE_TRANCE fullkomligt...

Inlägg som enbart en " " är väldigt T.NUigt

Posted by quilly on Mar-17-2004 09:39:

Tycker att forumet tappat stinget överhuvudet taget, är man ute efter matnyttig tranceinfo och dela tankarna om detta så är inte SWETA sektionen rätt ställe längre
Förr fick man respons och väldigt mkt mer nyttig info än i dagsläget. Säger inte att det är rakt igenom kass, men snittet har sjunkt betydligt. Besöker Svenska sektionen endast av gammal vana numera.

Sad but true

Posted by staz on Mar-17-2004 09:55:

känns som att det är för mycket OT/Skräp/boring trådar..

eu val, al qaida, varför är jag uppe osv... kanske borde ha en tråd där allt politikrelaterat diskuteras osv..

Posted by Glorie on Mar-17-2004 11:10:

quote:
Originally posted by AC.
totalt meningslösa inlägg från samma användare

hmmm..vilka syftar du på? eller det e kanske taskigt att hänga ut nån..jag störs inte nämnvärt av något sådant som du antyder

quote:
Detta gäller även i en tråd som "Klotterplanket"

det finns visserligen onödiga inlägg i klotterplanket, MEN... största delen av alla inlägg där uppfyller ju faktiskt, det de bör för att få postas där liksom... de e ju som SWE_TRANCE redan skrivit, till för just OT-saker. tråkigt att du tycker det i DEN tråden, liksom

quote:
Originally posted by quilly
Förr fick man respons [...] snittet har sjunkt betydligt

tråkigt att du känner så. :/ va ere för respons du vill ha då? jag tycker knappt du är här och postar överhuvudtaget, om jag får säga vad jag tycker. den där melancholy-mixen du postade fick du ju iaf respons av mig.. och det där quilly @ church var det ju oxå folk som svarade

quote:
Originally posted by staz
kanske borde ha en tråd där allt politikrelaterat diskuteras osv..

den där frågan har ju varit uppe tidigare (kommer inte ihåg vilken tråd nu exakt) och då kom vi (vissa som orkade engagera sig iaf) mer eller mindre överens om att det är bättre att inte ha en STOR tråd om "politik". jag, t.ex. tror inte det funkar så bra... svårt att hänga med i diskussionen då liksom.. snackar vi sveriges politik eller kinas politik? eller al quaida eller EU's lagar? det är bättre som det är tycker jag.

slutligen håller jag också med SWE_TRANCE...

Posted by quilly on Mar-17-2004 11:32:

Jodå, det är inte helt igenom kasst.. men tycker fortfarande gnistan saknas. O ja, är mkt glad för den responsen jag faktiskt fick, även om jag väntat mig mer. Men det är ju bara min ringa åsikt. Tror inte hoppet är ute, bara att försöka tillgodose den hungern efter trance på ett mer raffinerat sätt, enl. mig då lite mer fokus på ämnet "trance".

Hänger väldigt mkt här, men blivit mindre.. framförallt känner jag inte att det är så mkt att tillföra då de flesta trådar inte handlar om det jag är här för.

Men i övrigt är det ett utmärkt forum, bara att det tappat kärnpungten lite.

Posted by Sorrow on Mar-17-2004 11:59:

Min egen åsikt, ta den för vad det är.

Jag har läst och skrivit på flera forum, och tendensen går alltid mot att det blir som en utdragen chat. Till viss del så bidrar det till forumets charm och håller det på en lite mer personlig nivå. I fallet med forumet här, så kan jag inte säga att jag direkt anser att det har gått till någon direkt onödig längd. Det är fortfarande på en, i mina ögon, fullt acceptabel nivå.

Ett inlägg med "Hahahaha" må inte fylla någon essentiell funktion annat än att meddela sinnesstämningen hos den som skrev det, men bidrar ändå betydligt mer till en pågående diskussion än t.ex. inlägg av typ "powerpost", "post before the topic is locked" eller annat för att egentligen bara öka sin post count.

Den svenska delen av TranceAddict är nog det forum med flest trevliga användare som jag har stött på, och är varför jag tar tid att komma hit och läsa dagligen.

Dess charm ligger i den avslappnade dialogen och den trevliga inställningen. Ingen jättemening att sterilisera densamma.

Just my two cents.

Posted by Versace on Mar-17-2004 12:04:

tack!

var bara tvungen!

håller med föregående talara fullständigt...

Posted by SteveTranz4ever on Mar-17-2004 12:32:

Som Sorrow nämde så får en del trådar en tendens till att bli mer en chat ibland och det är ju på gott och ont, det blir mer personligt och mer värme så att säga men det gör också att många inte vill/orkar jobba sig igenom spaltvis med ibland onödigt tjatter för att komma till det väsentliga, men det är svårt att hålla allt på en lagom nivå så det passar alla... men ändå, just nu tycker jag det funkar rätt bra med allt. Enda man kan säga isf är att det är få som skriver men det är många som kommer hit & läser.
Vill man få ut nåt av en trance diskussion får man starta nåt som kan tyckas verka bra, man får tänka "Kan detta bli en intressant topic som folk vill diskutera" istället bara för att starta av nån annan anledning. Säg vad ni tycker och gör det konstruktivt även om det är lättast att gnälla så var då också konstruktiva och samma sak vad gäller om man säger nåt bra... så tycker jag

Posted by Vizay on Mar-17-2004 18:50:

forumet är inte vad det var då jag först kom hit men det beror ju bara på att gamla medlemmar försvinner och nya kommer in, förändring är kanske inte alltid det roligaste eller bästa men den är ofrånkomlig på en sån här plats...

tycker forumet fortfarande är väldigt intressant och roligt att komma tillbaka till varje dag, sen har man ju lärt känna ofantligt många människor härifrån så för mig som har träffat säkert 50% av alla dom som postar aktivt här så känns det lite extra personligt till skillnad från t.ex. t.nu där man inte känner en jäkel

Posted by Glorie on Mar-17-2004 19:21:

quote:
Originally posted by Vizay
sen har man ju lärt känna ofantligt många människor härifrån så för mig som har träffat säkert 50% av alla dom som postar aktivt här så känns det lite extra personligt till skillnad från t.ex. t.nu där man inte känner en jäkel

bra där! I copy that!!!

quote:
Originally posted by quilly
O ja, är mkt glad för den responsen jag faktiskt fick, även om jag väntat mig mer.

jo det förstår jag verkligen, men tyvärr (kanske man får säga) så brukar det inte vara sån enorm anstormning av feedback för _någon_ som producerar här, så du får inte känna dig utsatt eller nåt. det kan ju t.ex. dbl bekräfta, som jag diskuterat just den här saken med.
om du vill ha mer feedback? har du testat lägga grejorna i production-forumet? du kanske får mer där? bara för det behöver du ju inte sluta posta mixarna här... men just att lyssna på låtar etc. kan rätt ofta tas emot svalt av resten av användare på ett forum. (ja tror orsaken är att det blir för mkt av det goda)

förstår det på ett sätt.. de krävs ju en tidsmässig ansträngning (även om den är mkt liten) att ladda ner, lyssna och tänka ut vad man tycker om den och sen skriva ner feedbacken...ja antar att du förstår, så slipper jag förklara mer

Posted by Funfrock on Mar-17-2004 19:51:

quote:
Originally posted by Glorie
förstår det på ett sätt.. de krävs ju en tidsmässig ansträngning (även om den är mkt liten) att ladda ner, lyssna och tänka ut vad man tycker om den och sen skriva ner feedbacken...ja antar att du förstår, så slipper jag förklara mer

oftast så laddar jag ner mixar och låtar men dem hinner ju inte bli klara medans jag besöker forumet. så när jag sen lyssnar har jag redan lämnat forumet och glömmer bort att posta om det nästa gång jag besöker.

Posted by Amnezia on Mar-18-2004 09:19:

tror inte det skulle bli spec bra om det var så stelt å strikt som vissa verkar vilja ha det....typ enbart posta trance relaterade poster och bara enkla raka svar...
om något skulle ta död på aktiviteten i forumet e väl om det det endast fick postas sake rgällande musiken...de flesta trådar finns ju redan och e ju inte precis som d dyker upp nya spännande saker varje dag...
vart man än hänger så glider forumet alltid åt detta håll...men tycker det inte gör så mkt så länge det e trevligt najs folk som det e här,,bidrar ju bara till att det blir skönare stämmning när folk vågar skriva lite som dom känner å inte behöver hålla sig till nån strikt policy... sen kan man ju för detta undvika å skriva "lol" lr "hehe" som svar på inlägg...
lr e man ute å irrar som vanligt???

Posted by reveal on Mar-18-2004 09:33:

Min personliga åsikt är att det mesta är ok, om man bortser från ett inlägg med bara ett skratt, tex "hahahah " eller nåt sånt. Sådana inlägg är jävligt meningslösa.

Posted by Rikard on Mar-18-2004 09:47:

håller med reveal

men sen en sak beträffande stämmingen på TA, kan det ha nånting att göra med att trance-scenen boomat i sverige (även om den inte är där vi ändå vill att den ska vara kanske) och gjort svenskarna lite mer världsvana och arroganta?

innan det hade vi ju i princip ingenting, och då var kanske TA mer ett forum för ritkiga entusiaster samlade och delade intressen, medans nu har svenskarna blivit mer enat (jag anser också att tranceclubber bl.a. bidragit till detta)..

jag anaser som att det kommit en hel del nya med tranceclubber som genväg vilket kanske gjort att de äldre sett att det kommit så pass många nya som postar (blir väldigt långa poster här har jag märkt, på riktigt kort tid, vilket kräver en hel del anstränging för att ens orka läsa igenom allt, och alla har redan sagt det man själv tycker och tänker.. varför ska jag då skriva nånting?)

krångligt och slarvigt skrivet detta, hoppas ni läser och reflekterar! hehe, jag försöker låta bildad

Posted by Amnezia on Mar-18-2004 10:02:

hm nu börjar det ju mer å mer låta som nya members inte e välkommna till forumet??... först vare snack om att det var för tyst här å så i nån thread å nu när det kommit lite nya som postar lite så ere mer till nackdel???lr?

ang tranceclubber så har jag ingen koll på stället..blev medlem i början när det dök upp men tyckte d va mkt i stil me "ska på rejv å se Tiesto..han e guuud så fett osv" ((hehe nu blir jag väl lynchad här)) vet inte alls hur det e nu förtiden å e säkert great, men då i början fick jag den uppfattningen och de flesta va väldigt unga där

btw ere såå många nya members här föresten?? tycker de allra flesta e samma som alltid postat här??

Posted by Rikard on Mar-18-2004 10:07:

nej nej, men jag sa som jag känner själv

var borta från forumet för ett tag sen för jag inte hade något internet på länge, kommit tillbaka mer eller mindre nu men det är jobbigt å läsa alla inlägg tycker jag när det postas så fruktansvärt aktivt som det gör här trådarna blir väldigt långa väldigt fort

sen om na gilalr det eller ej är det väl upp till en själv om man gillar eller inte

Posted by SteveTranz4ever on Mar-18-2004 10:21:

quote:
Originally posted by Amnezia
hm nu börjar det ju mer å mer låta som nya members inte e välkommna till forumet??... först vare snack om att det var för tyst här å så i nån thread å nu när det kommit lite nya som postar lite så ere mer till nackdel???lr?
Det beror ju på hur man väljer att tolka det som skrivs men jag tycker det är bra när folk postar och skriver ner vad dom tänker och tycker... Det som är onödigt är när det blir 3 sidor (45poster) tex. med tjattar som inte hör till ämnet, då försvinne den intressanta delen med tråden om det tex. handlar om en fest alla ser fram emot
Självklart ska det var en del OT.

Minns back in the good old days när det bara fanns internationella delar då under en viss period så spårade varenda tråd ur och då alltid till ämnet mat (speciellt buritos)... det var rätt lustigt iof. men tillslut så startade nån den officiella mat-tråden.

jag uppmanar alla att SKRIVA MER

Posted by Amnezia on Mar-18-2004 10:22:

quote:
Originally posted by Dioxys
nej nej, men jag sa som jag känner själv
var borta från forumet för ett tag sen för jag inte hade något internet på länge, kommit tillbaka mer eller mindre nu men det är jobbigt å läsa alla inlägg tycker jag när det postas så fruktansvärt aktivt som det gör här trådarna blir väldigt långa väldigt fort

sen om na gilalr det eller ej är det väl upp till en själv om man gillar eller inte

hehe blir så när man blir äldre å inte hänger me i tempot vänder efter man fyllt 20
håller me det kan va mkt å läsa om man typ varit borta nåra dar å sen ska sätta sig in i nån ny tråd me 4 sidor inlägg:P men bara öppna en cola börja pimpla å läsa på(((thumb up)))

Posted by SteveTranz4ever on Mar-18-2004 10:25:

quote:
Originally posted by Amnezia
hehe blir så när man blir äldre å inte hänger me i tempot vänder efter man fyllt 20
håller me det kan va mkt å läsa om man typ varit borta nåra dar å sen ska sätta sig in i nån ny tråd me 4 sidor inlägg:P men bara öppna en cola börja pimpla å läsa på(((thumb up)))
Det där stämmer not inte då jag närmar mig 30... Dioxys är inte ens 20

Posted by Amnezia on Mar-18-2004 10:34:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Det där stämmer not inte då jag närmar mig 30... Dioxys är inte ens 20

hm crap..får lägga ner min teori då...snart 21 ju..ujuj snart dags för familj å hund jöe

hm k hade för mig han va 20..my bad

Posted by Rikard on Mar-18-2004 10:58:

jojo, men sen har man ju alltid inte tid heller :/

har tillgång till internet på skolan, så den enda tiden jag har är på 10mins raster och 40mins lunchraster

då ska jag sitta å snacka på msn och kolla in allt som händer också

hinner inte med att svara alltid tråkigt tycker jag

Posted by Pjox on Mar-18-2004 21:28:

Jag vet inte om det bara är för att jag är feg eller nått liknande men det tog i alla fall mig ganska så lång tid innan jag vågade svara på inlägg även om jag offta läste dom. Tyckte det va alldeles för mycket dryga människor här som bara var otrevliga så fort man inte va lika insatt eller kunde lika mycket som dom. Det känndes som om väldigt många gav väldigt dummförklarande svar på vissa personers frågor. Jag tycket inte direckt det känns så långre. Visst är det vissa som är så fast jag undrar om det är jag som vant mig lite eller om folket här blivit vänligare.
Och det där om chatt. Jag tycker det är lite trevligare här än t.ex. TC där trådar stängs väldigt fort och så fort nått inlägg handlar om nått annt än topicen så blir det gnäll. Även om det handlar om nått vickigt och inte bara allmänt tjatter.
Är väl inte så konstigt att dom måste hålla större koll på TC där det är fler människor men är nog just därför jag tycker lite mer om TA. Även om det även finns folk här som är mer än villiga att tala om att folk inte håller tig till topic så är det ändå trevligare här...

Pages (2): [1] 2 »