TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Armin Van Buuren @ Monday Bar Silja Cruise - Recap Mixed CD

Posted by Dj P.A! on Mar-07-2004 15:33:

Armin Van Buuren @ Monday Bar Silja Cruise - Recap Mixed CD

Hall� alla trancefreaks!
D� var man tillbaka till vardagen igen efter ha sett enligt mig v�rldens b�ste - ARMIN!

Jag har dj:at ihop en skiva som en slags "recap" fr�n hans spelning med l�tar som jag mindes att han k�rde. Jag har f�rs�kt g�ra detta till s� likt uppl�gget som m�jligt - d.v.s vilken tidpunkt han k�rde l�ten p� kvellen etc. Bl a s� �r jag ganska s�ker p� att l�t 1-3 �r i precis r�tt ordning.

Eftersom jag saknar kunskap p� hur man kan "l�gga ut mixen p� n�gon server" s� finns den att h�mta p� DC++ Hubbar. S� f�r er som har tillg�ng till EMC hubben samt Essential Sets hubben s� �r det bara att g� in och plocka hem. Mitt nick d�r �r Dj_Pa och jag har mycket snabb connection. Mixen finns just nu i endast 192 kb/s men jag skall senare ikv�ll f�rs�ka l�gga ut ocks� i 128 kb/s f�r er som har lite s�mre uppkoppling. Det finns �ven omslag till mixen s� att Ni kan br�nna ut detta p� en snygg CD.

Mycket n�je i alla fall och f�rhoppningsvis kan jag kanske v�cka lite minnen hos Er fr�n denna magiska kv�ll.

Mvh!

Dj P.A!

Tracklist:

01 MARK OTTEN � TRANQUILITY
02 PORTISHEAD � ROADS(SULTAN & TONEDEPTH REMIX)
03 WITNESS OF WONDER � EMOTIONS IN MOTION
(THRILLSEEKERS REMIX)
04 SOLID GLOBE � SAHARA
05 FICTIVISION & PHYNN � ESCAPE(FICTIVISION REMIX)
06 WATERPLANET � INTROSPECTION(JOHN ASKEW REMIX)
07 RIO KLEIN � FEARLESS(PUSH REMIX)
08 ACTIVE SIGHT � THE SEARCH FOR FREEDOM
(ORIGINAL VINYL FROM ARMIN)
09 PUSH � UNIVERSAL NATION 2003
10 L.S.G � HIDDEN SUN OF VENUS (CLASSIC FROM 1997)
11 SMITH & PLEDGER � FOREVER(ABOVE & BEYOND REMIX)
12 ENVIO � TIME TO SAY GOODBYE
13 ARMIN VAN BUUREN � BURNED WITH DESIRE
(RISING STAR REMIX) (ARMIN EXTRA NUMBER #1)

Posted by staz on Mar-07-2004 16:27:

sjyssta puckar. vad st�r p.a. f�r?

Posted by Zliten on Mar-07-2004 16:50:

Smiley DJ

Mycket bra att h�ra lechhar av dig nu p� "DC"

tack s� mycket " Dj PA"

Posted by Dj P.A! on Mar-07-2004 17:57:

Hej igen!
Nu finns �ven en verision p� 128 kbs f�r dem som har mindre snabb uppkoppling. Mycket n�je och kom g�rna med diverse kommentarer.

Posted by Laszlo on Mar-08-2004 00:31:

Kan n�gon v�nlig sj�l vara sn�ll och l�gga upp denna p� Steve's FTP? Kommer inte �t Essential hubben eftersom universitetet har blockerat standartporten som anv�nds f�r DC.

Posted by Dj P.A! on Mar-08-2004 08:21:

L�ter som en bra id� med att l�gga upp den p� n�gons server. Jag lyckades dessutom st�nga av datorn ig�r kv�ll och gl�mde sl� p� den i morse innan jag drog till jobbet. S� p� dagen idag kommer det i vilket fall inte att g� och ladda ner den p� Hubben.

Posted by Zliten on Mar-08-2004 16:40:

Smiley DJ

quote:
Originally posted by DJ_Laszlo
Kan n�gon v�nlig sj�l vara sn�ll och l�gga upp denna p� Steve's FTP? Kommer inte �t Essential hubben eftersom universitetet har blockerat standartporten som anv�nds f�r DC.

Jag h�ller p� och leechar upp den nu p� sweta ftpn... Finns i mappen " by Zliten" om typ 20 min...

Jag har f�rsej den versionen d�r l�tarna �r rippade i "192" Men det g�r v�l bra det ocks�...

Som sagt " Dj Pa " bra jobbat...

Posted by Laszlo on Mar-08-2004 17:11:

quote:
Originally posted by Zliten
Jag h�ller p� och leechar upp den nu p� sweta ftpn... Finns i mappen " by Zliten" om typ 20 min...

Jag har f�rsej den versionen d�r l�tarna �r rippade i "192" Men det g�r v�l bra det ocks�...

Som sagt " Dj Pa " bra jobbat...

Neeeeej...! �r den splittad?! gaah...hatar klicken mellan l�tarna som uppst�r n�r man splittar till MP3-or...n�v�l...det f�r v�l g� �nd� :|

Tack f�r att du uppade f�rresten

Posted by Zliten on Mar-08-2004 17:13:

Smiley DJ

quote:
Neeeeej...! �r den splittad?! gaah...hatar klicken mellan l�tarna som uppst�r n�r man splittar till MP3-or...n�v�l...det f�r v�l g� �nd� :|

Japp splittad �r den... Det var den fr�n b�rjan inget jag har gjort...

Inga problem..

Posted by Dj P.A! on Mar-09-2004 08:17:

quote:

Om du har den allra senaste verisionen av winamp s� �r "glappet" mellan l�tarna i princip lika med noll. Dessutom kan du ju br�nna ut denna i audio cd s� slipper du glappet. Hade jag vetat detta s� hade jag v�l inte splittat den men jag gjorde det eftersom folk i allm�nhet hellre brukar vilja ha den splittad (p.g.a l�ttare att ladda ner samt om man vill br�nna till audio CD)