TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Creeër die set!


Posted by Gotcha85 on Mar-08-2004 17:22:

Creeër die set!

Binnenkort ga ik op een bedrijfsfeestje een setje draaien van ongeveer 1 uur lang. Het publiek is dan nogal verschillend.

Ik schat de leeftijd ongeveer op 16-30 jaar. Ook gok ik zo dat 80% nog nooit met oncommerciele dansmuziek in aanraking is geweest.

Opzich heb ik wel enkele commerciele platen en zou ik daar nog wel een uurtje mee vol kunnen krijgen, maar ik wil de mensen juist ook wat laten horen van echte trance (evt progtrance). Natuurlijk moet ik wel een juiste balans zien te vinden. Een uur lang onbekende muziek is ook niks.

De platen waar ik over beschik kan je vinden op http://www.vinylcase.com/index.asp?...ha&order=artist

De set is trouwens ook nog gelijk de afsluiter van de avond, dus de mensen zijn al 'warm' (en bezopen )

Welke 10 platen zou jij draaien?


Posted by Little Theseus on Mar-08-2004 17:42:

Dan zou ik gewoon commercieel draaien, je kan het natuurlijk niet maken om onbekend te draaien, daar kwam het publiek niet voor en er wordt verwacht van je dat je die mensen aan het dansen krijgt en houdt.
Als je wil post ik wel ff een commerciele tracklist maar dat kun je zelf ook wel bedenken denk ik. Mijn ervaring elk geval met vinyl en publiek wat dat niet gewend is = bad dj, ookal mix je beter dan Armin.


Posted by Jesse on Mar-08-2004 17:42:

Sarah McLachlan - Fallen (gabriel & dresden remix)
Solar Stone - Seven Cities (Atlantis Remix)
Motorcycle - As The Rush Comes
Mr Sam & Fred Baker - Forever Waiting
Ralphie B - Massive
Tiesto - Flight 643
Signum - Push Through
Tiesto - Traffic
Skin - Faithfulness (Tiesto Remix)
Delerium - Silence (Tiesto mix)


ja wel erg veel tiesto werk maar dat wordt toch sneller opgepikt door een publiek dat geen dance gewend is. Maar als ze ook goed reageren op een onbekendere plaat, gooi er dan lekker in wat jij wilt en waarvan je denk dat het wel aan kan slaan. Vantevoren bedenken wat je gaat draaien werkt toch niet


Posted by basvh on Mar-08-2004 17:44:

misschien ook wel slim om lekker snel door te mixen. Ik zou geen progressive overgangen maken die 3 min duren en dan een track van 8 min. mixen alla ski hut is natuurlijk ook niet de oplossing maar gewoon beetje snelheid erin en wacht niet tot de laatste minuut


Posted by Jesse on Mar-08-2004 17:48:

ja idd. En over foutjes hoef je je ook geen zorgen te maken, als ze zat zijn heeft niemand dat in de gaten!


Posted by Gotcha85 on Mar-08-2004 17:51:

quote:
Originally posted by Jesse
ja wel erg veel tiesto werk maar dat wordt toch sneller opgepikt door een publiek dat geen dance gewend is. Maar als ze ook goed reageren op een onbekendere plaat, gooi er dan lekker in wat jij wilt en waarvan je denk dat het wel aan kan slaan. Vantevoren bedenken wat je gaat draaien werkt toch niet


Tsja ik zat zelf ook aan zoiets te denken.. beetje tiesto spul enzo afgewisseld met een trancetoppertje als seven cities of havannah ofzo en veel vocale nummers (misschien beautiful things?).


Posted by Little Theseus on Mar-08-2004 17:57:

en dan heb je 2 tranceplaatjes gedraaid en dan komen ze al zeuren hoor... draai is 50 cent! heb je geen hardstyle? Wij willen R&B! Wil je een nederlandstalig nummer voor me draaien?
Ik wens je veel sterkte


Posted by basvh on Mar-08-2004 17:59:

quote:
Originally posted by Little Theseus
en dan heb je 2 tranceplaatjes gedraaid en dan komen ze al zeuren hoor... draai is 50 cent! heb je geen hardstyle? Wij willen R&B! Wil je een nederlandstalig nummer voor me draaien?
Ik wens je veel sterkte


haha jah, heb het ook weleens gehoord. jesse kan hier ook over meepraten d8 ik zo


Posted by Gotcha85 on Mar-08-2004 18:02:

quote:
Originally posted by Little Theseus
en dan heb je 2 tranceplaatjes gedraaid en dan komen ze al zeuren hoor... draai is 50 cent! heb je geen hardstyle? Wij willen R&B! Wil je een nederlandstalig nummer voor me draaien?
Ik wens je veel sterkte


ja ik weet wat je bedoelt heb t 1 keer eerder meegemaakt... toen ben ik er maar gelijk mee opgehouden, maar toen draaide ik ook al heel vroeg op de avond


Posted by Jesse on Mar-08-2004 18:22:

quote:
Originally posted by basvh
haha jah, heb het ook weleens gehoord. jesse kan hier ook over meepraten d8 ik zo


hou op!


Posted by WTB on Mar-08-2004 23:12:

quote:
Originally posted by Gotcha85
Tsja ik zat zelf ook aan zoiets te denken.. beetje tiesto spul enzo afgewisseld met een trancetoppertje als seven cities of havannah ofzo en veel vocale nummers (misschien beautiful things?).


Beautiful Things zou ik niet doen, hij is niet echt dansbaar en pas na een paar keer horen ga je 'm echt waarderen. Ik zou eerder kiezen voor Ferry Corsten - Right Of Way, die kunnen ze van tv kennen en ook als ze die niet kennen ligt ie wel meteen lekker in het gehoor. Verder is tiesto-tracks draaien wel een goed idee en misschien wat stevigere nummers met niet te lange breaks. Lange breaks, hoe mooi trance-liefhebbers ze ook vinden, kunnen mensen die half dronken willen dansen helemaal niets mee.

Ik ben geen pro-dj en bovenstaande tips berusten niet op ervaring maar misschien kun je er toch wat mee ...

WTB.


Posted by basvh on Mar-08-2004 23:16:

quote:
Originally posted by WTB
Beautiful Things zou ik niet doen, hij is niet echt dansbaar en pas na een paar keer horen ga je 'm echt waarderen. Ik zou eerder kiezen voor Ferry Corsten - Right Of Way, die kunnen ze van tv kennen en ook als ze die niet kennen ligt ie wel meteen lekker in het gehoor. Verder is tiesto-tracks draaien wel een goed idee en misschien wat stevigere nummers met niet te lange breaks. Lange breaks, hoe mooi trance-liefhebbers ze ook vinden, kunnen mensen die half dronken willen dansen helemaal niets mee.

Ik ben geen pro-dj en bovenstaande tips berusten niet op ervaring maar misschien kun je er toch wat mee ...

WTB.


juist. het moet gewoon makkelijk in het gehoor liggen. Tracks zoals ricky fobis- no regular, Mark Norman - Phantom Manor, S.O Project- Direkt Dizko zullen het denk ik wel goed doen. Makkelijk in het gehoor liggend, lekkere straffe beat en niet zo cheesy als here is johnny hardstyl. Hoe mooi sommige trance tracks ook zijn op sommige feesten werken dat soort dingen niet, helaas


Posted by DJ Bazz on Mar-08-2004 23:24:

het is wel een beetje te voorspellen wat voor muziek/platen jouw publiek wil horen, maar met zekerheid kun je dat nooit zeggen. dat zul je zelf tijdens je set uit moeten zoeken.
aangezien jouw publiek redelijk commercieel is en je op als laatste draait, zou ik voor een stevige maar toch ook herkenbare (bekendere nrz) set gaan. de platen kun je zelf daarbij wel bedenken

succes!


Posted by Jay M on Mar-09-2004 01:28:

Kut ik dacht dat je de hele avond zou draaien dus ik had al een heel verhaal voor je klaar haha. Trance de hele avond zou zo'n doodbloeder zijn!

1 uurtje moar?! En nog afsluiter ook. Tja het ligt er erg aan hoeveel mensen er nog over zijn. Zaaltje vol? Ga dan voor Tiësto, Motorcycle, en commerciële dingen die jij ook leuk vindt. Er zullen sowieso wat mensen weggaan, maar JIJ wilt deze muziek hebben en dus kun je met dit moeilijke publiek een beetje skimmen(=voor jou onbelangrijke zaken op de loop laten). Tenzij je de zaal vol wilt houden, ga dan voor 80s, Paradise by the Dashboard Lights. Populaire dingen houden jou populair bij dit publiek!

Probere dansbare dingetjes te houden. 90s clubhits kun je mixen en houden mensen vaak op de vloer. Als je dit niet wilt moet je een herkenbare melodie of vriendelijke beat erin mikken. Forget it dat je met een progressive/trance mix het onbekende en gevarieerde publiek kunt laten springen.

Is de zaal haast leeg? De avond is voorbij, draai je tijd vol met wat jij wilt! Het gevarieerde publiek is erg moeilijk en tenzij je mazzel hebt en veel tranceliefhebbers hebt, is het erg moeilijk (onmogelijk) een volle zaal te hebben en vooral HOUDEN met TA-style-music!


Posted by Cosmic on Mar-09-2004 18:03:

Draai wat bekende klassiekers, zoals Born Slippy, Luvstruck, Silence, Flight 643 etc. Als ze dat goed oppikken kan je aan de ganag met wat nieuwere nummers, maar ik zou het bij trance houden en niet progressive of hardstyle erin doen. dat is minder toegankelijk.

edit: laat je even weten hoe het ging en welke nummers je draaide?


Posted by MennoB on Mar-09-2004 21:24:

Ik zou beginnen met Alibi - Eternity (Gezien de platen die je hebt natuurlijk ). Dit nummer kent zowat iedereen wel, en is ook meteen een goed begin, vooral omdat je moet afsluiten. Doe hierna 2 onbekende platen om daarna een bekend nummer van Tiësto te draaien. Niet steeds bekende nummers achter elkaar draaien maar lekker gevarrieerd. Op het einde zou ik dat wel doen Traffic en Flight 643 als laatste ofzo.

In ieder geval, veel plezier en laat maar weten hoe je het hebt opgelost


Posted by New Wave on Mar-09-2004 21:26:

DJ Jean _ the launch doet het altijd nog wel prima.


Posted by Gotcha85 on Mar-09-2004 23:17:

quote:
Originally posted by MennoB
Ik zou beginnen met Alibi - Eternity (Gezien de platen die je hebt natuurlijk ). Dit nummer kent zowat iedereen wel, en is ook meteen een goed begin, vooral omdat je moet afsluiten. Doe hierna 2 onbekende platen om daarna een bekend nummer van Tiësto te draaien. Niet steeds bekende nummers achter elkaar draaien maar lekker gevarrieerd. Op het einde zou ik dat wel doen Traffic en Flight 643 als laatste ofzo.

In ieder geval, veel plezier en laat maar weten hoe je het hebt opgelost


Heh Eternity had ik eigenlijk mee willen openen voor ik aan deze thread begon, maar ben nu gaan twijfelen... opzich is het wel een toegankelijk nummertje denk ik

En ja ik zal laten weten wat ik gedraaid heb


Posted by blup on Mar-10-2004 03:09:

Evil1

quote:
Originally posted by Little Theseus
en dan heb je 2 tranceplaatjes gedraaid en dan komen ze al zeuren hoor... draai is 50 cent! heb je geen hardstyle? Wij willen R&B! Wil je een nederlandstalig nummer voor me draaien?
Ik wens je veel sterkte



Aaarggghhhh hou daar over op...

"wij willen bubbling!!!"

Ik heb ook een soort gelijke avond ooit moeten draaien.. De set heb ik online staan.........
Hier komt het verhaal.
De lineup wat als volgt

Huis dj (iedereen naar binnen werken)
Don cartel
"fusion dj team"
Ik (ik sloot af dus)

Huis dj had 't al moeilijk om de mensen op de vloer te krijgen..
bij don cartel kwam alles wel een beetje opgang en zijn tijd zat erop toen 't lekker liep.
Fusion dj team ging opeens te rustige techno draaien?
Een dikke paradox dus, tent liep leeg. Ze werden na een half uur beveelt om te stoppen, en ik moest gauw oppeens met haast beginnen..
(luister ook, na hoe die gozer me aankondigd.. dan snap je het.. )
Totaal ongeconcentreerd moest ik te werk, en ik had echt geen flauw idee wat 't publiek nu nog wilde, want die was het vrij beu.
Het volgende gebeurde, de monitor was vrij brak daar, mijn koptelefoon kap er aan 1 schelp mee andere stotterd, en de naalden die stuiteren zo af en toe fijn op de beat mee. je hoorde werkelijk geen flikker van wat je deed.

Omdat 't publiek niet echt liet weten wat ze wilde heb ik vrij snel gedraaid (147 á 150bpm), en heb ik elk liedje vrij snel afgekapt..
Maargoed, 1 grote shit avond dus.
*schaam* http://www.trancevibez.com/tus/DJ_a...US-08-11-03.mp3 *schaam*

Ohja, de datum klopt 08-11-03 voor de oplettende.. ik had Symsonic al bij me (primeurtje dus :P)
--
Ik hoop dat jou avond beter gaat...


Posted by WTB on Apr-10-2004 14:33:

quote:
Originally posted by Gotcha85

En ja ik zal laten weten wat ik gedraaid heb


Wanneer gaat dit gebeuren? Ik heb er niets meer van gehoord, moet het feestje nog komen of heb je na blup's verhaal toch maar besloten het niet te doen?

WTB.


Posted by NoisyNeil on Apr-10-2004 17:45:

Gewoon draaien waar je zin in hebt, ... er zullen altijd mensen zijn die het kunnen waarderen En het is niet iets waar je reputatie vanaf hangt dusss ga ervoor! Succes alvast



Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.