TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Loveparade
Loveparade
Tjohej!
Jag �r i planerings/f�rhandslingsfasen med arrang�rerna av en av v�rldens st�rsta och utan tvekan - v�rldens b�sta fest: Loveparade (berlin).
D� det tyv�rr dykt upp kostnader p� 3000euro f�r deltagande (kostnad f�r att t�cka s�kerhet, arrangemang, sams�ndning av radio och dylikt) s� har min budget troligen spruckit.
Jag �r d�rf�r intresserad av att h�ra hur mycket folk h�r hade varit villiga att betala f�r f�ljande resa:
Bussresa ner till Berlin, d�refter m�jlighet att f�lja med p� skandinaviens enda float (stor lastbil med egen dj, feta h�gtalare och s�kerhetsstyrka runt omkring som h�ller publiken p� ett litet avst�nd dylikt o.s.v.). Floaten avg�r fr�n uppsamlingsplatsen vid lunchtid och "seglar" sedan runt fram till kv�llstid.
D� �r det stor fest p� torget Tiergarten, alla floats sammankopplar sina utrustning och s�nder "konserten" fr�n torget. En efter en rular floatsen in p� torget. Efter att f�rra �ret varit med p� en dansk float s� m�ste jag s�ga att detta var det absolut st�rsta som h�nt hittils i mitt liv.
Att st� h�gst upp p� v�r float med 100000 m�nniskor runt sig och ha pvd spelandes mitt emot sig �r en obeskrivlig sak.
Eventuellt kan det planeras efterfest p� galactica.
Men.... antagningskostnaden spr�cker budgeten r�tt rej�lt.. s� min fr�ga �r som sagt, vad hade Du kunnat t�nka dig att betala f�r att f�lja med p� �rets fest!? F�r min egen del s� tycker jag 1500-2000kr kan vara vettigt. Men hur k�nslan d�r ute?
F�r jag spela ett set? 
1500kr, och jag e n�stan helt s�kerhet p� 
Jag vet inte.. Streetparades har aldrig lockat mig. Inte ens FFWD paraden i Rotterdam. Har aldrig velat g� till Loveparaden heller. Det verkar vara bara kaotiskt. Jag vet hur det k�nns n�r det finns 50.000 i Amsterdam ArenAn .. och det �r redan jobbigt med s� mycket folk (tycker jag).
�r det redan s�kert att paraden �berhaupt blir av den h�r �r? 
St�r inte �n p� de stora Holl�ndska partykalendrar n�mligen..
Intressant id�.. 
1500:- hade det nog varit v�rt..helt klart!
Jag ska eventuellt spela b2b med Manuel Le Saux p� en annan float, men annars l�ter det intressant..
1500 l�ter mycket intressant faktiskt, fast de kr�vs ju ett par m�nniskor som kommer med d�...+ att dj inte kostar f�r mycke 
finns ju iofs ett par duktiga jocks h�r fr�n TA � andra svenska jocks som e duktiga men inte speciellt dyra tror ja 
Fan allts�, om jag inte �r i Ungern eller Rum�nien under den tiden kan jag klart t�nka mig att haka p�. 2000 riksdaler �r inte s� farligt.
Jag blygar inte. 2000:- l�ter rimligt
kom o t�nka p� det, n�r e det egentligen? 
samma dag som Sensation Black..
den 10. juli
En SweTA-vagn kanske vore n�t
Men d� f�r fanimej tr�jorna vara klara 
Hur som helst, 1500 �r det v�rt tycker jag 
| quote: |
| Originally posted by reveal En SweTA-vagn kanske vore n�t Men d� f�r fanimej tr�jorna vara klara ![]() Hur som helst, 1500 �r det v�rt tycker jag |
| Originally posted by SteveTranz4ever Seri�st... Vi var 3 fulla bilar som skulle ta oss till Mysteryland... det slutade med att bara jag och mindshooter �kte... Ska man lyckas med en LP vagn a�la SWETA kr�vs planering, dedikering, finansiering & fundering. |

| Originally posted by reveal Jag var v�l iofs inte helt seri�s ![]() sipo, hur g�r det med planerandet? |