TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- "ID this track"-tråden
Pages (6): [1] 2 3 4 5 6 »


Posted by Laszlo on Mar-10-2004 02:05:

"ID this track"-tråden

Jag vet att det finns en "Unknown tracks" sektion på forumet redan, men jag tycker ändå det kan vara bra med en liknande tråd på den svenska delen - till exempel om vi inte har en sample från en låt eller inte minns något från låten, men vet att låten man är ute efter spelades just före eller efter en annan speciell låt på någon fest här hemma där någon annan SWETA-medlem också var. Who knows?

Jag börjar i alla fall, sen får vi se hur lång tid det tar innan tråden dör ut. Eric Prydz spelade en technomix av Scissor Sisters - Comfortably Numb på kryssningen - någon som vet vilken jag pratar om?

Polaren fick lyckligtvis med en bit av låten när han filmade med min DV-kamera. Här är en sample av den. Jag vet dock inte om basen som drar igång efter en stund tillhör just den låten, eller om det är en annan låt - kanske någon annan kan klargöra detta för mig? Det är också möjligt att Prydz endast använde acapellan. Någon som har en susning?

Bockar och bugar på förhand.


Posted by RebeL9 on Mar-10-2004 13:20:

bra idé. jag har några stycken jag vill ha identifierade.

1. den här är från en film från Luciakryssningen. Jag vet inte vem det är som spelar men jag tror det är Noma. fet låt
http://hem.bredband.net/hamzaf/psyid.mp3

2. Den här låten har jag letat efter i ca 2 års tid. Paul Oakenfold spelade den två gånger i sitt Urban Soundtrack (story of Ben Hur).
http://hem.bredband.net/hamzaf/ben_hur_ID.mp3

belöning till de som kan identifiera låtarna


Posted by montana on Mar-10-2004 14:50:

jag har en låt i et set, jag vet inte vem som är dj och jag har ingen tracklist eller whatever, men texten går så här

you'll never guess what happened friday night, we're at the underground in the warehouse downtown, place is packed, house music everywhere, everybody's dancing. he's working the crowd, we're having a great time, i turn around and gouse who's there standing in the dj booth, his psycho ex-girlfriend, she need's help.

she told the door people that she was his girlfriend and she was meeting him here, they been broken up for two years and she is hanging out in the dj booth, he is just playing and he is just ignoring her, and she is still trying to get on him, doesn't she know he is my man now? i guess she is just realizing what she gave up, she is bumping into me, leaving me dirty looks, she's sucha psycho girl, she needs help


Posted by Laszlo on Mar-10-2004 18:39:

Montana, låten du söker är Eddie Amador - Psycho X Girlfriend. Tycker den är stencool


Posted by jofawe on Mar-10-2004 18:43:

Re: "ID this track"-tråden

quote:
Originally posted by DJ_Laszlo
Jag vet att det finns en "Unknown tracks" sektion på forumet redan, men jag tycker ändå det kan vara bra med en liknande tråd på den svenska delen - till exempel om vi inte har en sample från en låt eller inte minns något från låten, men vet att låten man är ute efter spelades just före eller efter en annan speciell låt på någon fest här hemma där någon annan SWETA-medlem också var. Who knows?

Jag börjar i alla fall, sen får vi se hur lång tid det tar innan tråden dör ut. Eric Prydz spelade en technomix av Scissor Sisters - Comfortably Numb på kryssningen - någon som vet vilken jag pratar om?

Polaren fick lyckligtvis med en bit av låten när han filmade med min DV-kamera. Här är en sample av den. Jag vet dock inte om basen som drar igång efter en stund tillhör just den låten, eller om det är en annan låt - kanske någon annan kan klargöra detta för mig? Det är också möjligt att Prydz endast använde acapellan. Någon som har en susning?

Bockar och bugar på förhand.
¨


låter som om han bara använt accapellan ... känner igen den andre låten som faaan ...

(härligt minne jag fick nu föressten )


Posted by ice_key on Mar-10-2004 21:05:

quote:
Originally posted by RebeL9
1. den här är från en film från Luciakryssningen. Jag vet inte vem det är som spelar men jag tror det är Noma. fet låt
http://hem.bredband.net/hamzaf/psyid.mp3



Mmmmmmmmmmmmmm den letar jag oxå efter, den e grym som faen


Posted by Laszlo on Mar-10-2004 22:03:

Wiiiiiiieeeeee, jag hittade låten jag var ute efter, det var Paper Faces remixen som Prydz körde. Hittade en vinyl-rip på MP3 . Fan va underbart - nu måste jag bara hitta den riktiga tolvan också, och det verkar inte lika lovande


Posted by montana on Mar-10-2004 23:42:

quote:
Originally posted by DJ_Laszlo
Montana, låten du söker är Eddie Amador - Psycho X Girlfriend. Tycker den är stencool


tackar tackar laszlo


Posted by nils on Mar-11-2004 17:39:

ah! schysst tråd, då kan jag passa på också

taget från james holden @ border community night a la mazzo, amsterdam 03 (ifall ni undrar :cool

http://medlem.spray.se/tranceformed/james_holden-id.mp3


Posted by RebeL9 on Mar-14-2004 00:16:

spelad av John 00 Fleming.
vad heter den här låten?

http://hem.bredband.net/hamzaf/evilid.mp3

låter som samplat ur Resident Evil.
SJUK LÅT


Posted by jofawe on Apr-04-2004 16:06:

hjääälp!
jag har gått å slitit håret av mig pga denna låten!

spelade in den från MTV Partyzone nångång i oktober 1999 eller tidigare.
http://hem.bredband.net/b149872/stuff/id.mp3

jag vet vilken det är nu .. gissade runt lite baserat på videon.
(där det är huvud som springer omkring med spindelliknande kroppar)

Motion Unit - Mind in Motion


Posted by GyLLe on Apr-04-2004 17:33:

http://hem.bredband.net/stegyl/ID.mp3

denna vill jag ha identifierad.. Tack


Posted by SteveTranz4ever on Apr-04-2004 17:40:

quote:
Originally posted by GyLLe
http://hem.bredband.net/stegyl/ID.mp3

denna vill jag ha identifierad.. Tack


Låter det inte som nån variant på Underworld - Born Slippy...


Posted by GyLLe on Apr-04-2004 17:46:

quote:
Låter det inte som nån variant på Underworld - Born Slippy...


Jo, jag vet!! men vad heter låten då???

Om ni vill så kan ni posta alla Born slippy varianter.. har fått lite slippy noja.


Posted by jofawe on Apr-04-2004 18:06:

quote:
Originally posted by GyLLe
Jo, jag vet!! men vad heter låten då???

Om ni vill så kan ni posta alla Born slippy varianter.. har fått lite slippy noja.



de enda mixarna jag har är Underworld - Born Slippy [Paul Oakenfold remix]
och Reworx - Born Again Slippy remake 2003

gör en grek och sök på dc vettja


Posted by RebeL9 on Apr-05-2004 13:34:

kanske är CJ Stone remix på Born Slippy


Posted by GyLLe on Apr-06-2004 23:27:

quote:
kanske är CJ Stone remix på Born Slippy


NixPix...

men, varsågoda å fortsätta att försöka lista ut vem som gjort min ID låt!!


Posted by RebeL9 on Apr-15-2004 12:01:

http://hem.bredband.net/minzaf/blue.mp3

vad heter den här godbiten?


Posted by Laszlo on May-03-2004 19:29:

Snälla hjälp mig med titeln på denna somriga svinigt svettiga och härligt tribalistiska latinoinfluerade technodängan. Sååå bra!


Posted by montana on May-04-2004 14:04:

har redan postat i unknown tracks men man kan försöka här också, låten är taget från sven väth's set på i love techno i 2000

id


Posted by dj_hysterix on May-04-2004 14:18:

quote:
Originally posted by Laszlo
Snälla hjälp mig med titeln på denna somriga svinigt svettiga och härligt tribalistiska latinoinfluerade technodängan. Sååå bra!


Tengo que olvidar me tengo que olvidar de ella

låten heter Monika Kruse - Latinlovers (Voodooamt Remix)

lasssslo det borde du veta fan !!


Posted by dj_hysterix on May-04-2004 14:20:

quote:
Originally posted by RebeL9
http://hem.bredband.net/minzaf/blue.mp3

vad heter den här godbiten?


jag har hört den förr, vänta jag kommer på det snart


Posted by Cube__ on May-04-2004 14:38:

Denna skulle jag villja ha hjälp med:

http://www28.brinkster.com/hemlig/tranceID.mp2

Tack på förhand.


Posted by Laszlo on May-04-2004 16:05:

quote:
Originally posted by dj_hysterix
Tengo que olvidar me tengo que olvidar de ella

låten heter Monika Kruse - Latinlovers (Voodooamt Remix)

lasssslo det borde du veta fan !!


haha - jag har fan aldrig hört låtjävlen innan


Posted by RebeL9 on May-04-2004 18:43:

quote:
Originally posted by Cube
Denna skulle jag villja ha hjälp med:

http://www28.brinkster.com/hemlig/tranceID.mp2

Tack på förhand.



Robert Lidstroem - Recitation
:Q


Pages (6): [1] 2 3 4 5 6 »

Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.