TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- aanslagen in madrid
Pages (2): [1] 2 »

Posted by Jappio on Mar-12-2004 01:23:

Thumbs down aanslagen in madrid

quote:

Update 20.48
Zojuist is bekend gemaakt dat de organisatie "Leeuwen van al-Mufridoon" de aanslagen in Madrid hebben opge�ist. Zij publiceerden deze claim in een verklaring op een website over moslimterrorisme. Desondanks hebben de Spaanse regering en de oppositie nog steeds het vermoeden dat de ETA achter deze aanslagen zit.

Wel lijkt het onzeker of de ETA wel aanslagen van deze grootte en omvang kan uitvoeren. De onvoorwaardelijke steun van premier Aznar aan de 'War on Terror' en de aanwezigheid van Spaanse troepen in Irak geven ook voeding aan de theorie dat er moslimterreurgroepen achter deze aanslagen zitten.

Update 22.07
In Londen heeft een Arabische krant een brief ontvangen waarin Al-Qaeda zich verantwoordelijk heeft verklaard voor de aanslagen. De actie wordt in de brief "Operatie Doodstrein" genoemd en is gericht tegen de "Europese kruisvaarders".

van dit nieuws word ik echt misselijk.. Al was het eerste dat in me opkwam toen ik hoorde over de aanslagen dat al qaeda erachter zat. Hopelijk wordt Bush niet herkozen, bemoeit Kerry zich vooral met de problemen in de amerikaanse samenleving en vallen er niet weer van dit soort nutteloze slachtoffers. Actie = reactie en dit gaat zo nog jaren door als er van dit soort malloten aan de macht blijven.

Overigens ben ik blij dat Balkenende niet heeft gekozen voor dezelfde steun aan Groot-Brittani� en de VS als die aznar heeft gedaan, anders hadden we misschien van dat soort aanslagen hier in de metro gehad..

(niet dat ik nou nooit het eerste uur college skip maar toch )

Posted by Dj Lex on Mar-12-2004 07:42:

Ik ben er nog niet over uit of het zo'n slechte zaak van Amerika is. Als er weinig tegen terreur gedaan wordt,zullen deze aanslagen op dezelfde schaal plaats vinden, temeer omdat het religieuze achtergronden heeft. Dan zijn de doelen minder specifiek dan nu, maar waarschijnlijk nog steeds gericht tegen de Westerse wereld. Toen het WTC vernield werd was er nog niet zo'n actieve "War against Terror", maar het was wel de grootste aanslag van de laatste decennia.
Actie = zkr Reactie, maar zomaar de boel op zijn beloop laten gaan is een aflopende zaak. Ik denk dat dit nooit opgelost wordt, omdat het cultuurverschillen zijn, die nooit overwonnen zullen worden.

Posted by Ding Chavez on Mar-12-2004 07:59:

Re: aanslagen in madrid

quote:
Originally posted by Jappio
Actie = reactie en dit gaat zo nog jaren door als er van dit soort malloten aan de macht blijven.

Hopelijk wordt het niet wereldwijd zo'n israel-palestina probleem. Maar ik vrees dat dit "niet onder willen doen voor elkaar" net zo moeilijk te doorbreken zal zijn als in dat probleem. Westerse leiders zullen niet toe willen geven aan terroristen, terecht natuurlijk, maar op hun beurt zullen die terroristen net zo lang doorgaan tot zij hun doel bereikt hebben, wat dat ook mogen zijn...

Posted by AirPole on Mar-12-2004 09:28:

Unhappy

Wou deze draad gister al opzetten, want ik vind dat dit onderwerp niet onbesproken mag blijven, het is een zeer belangrijk onderwerp. Het treft ons allen, IMO.

Ik word er spuugzat van.
Alhoewel voor de een een terrorist een vrijheidsstrijder en vice versa, wordt ik er gek van.

Ik weet niet wat ik er van moet denken.
De ETA waarschuwt 'normaliter' van te voren als zij een aanslag plegen, ook is dit niet helemaal de stijl van de ETA. De ETA zei gister meteen niks met deze daad te maken te hebben. Niet voor niks d8 ik zo. Ik heb gister zelfs gehoord dat de ETA al een keer zijn excuses heeft aangeboden toen er een aanslag door hun is gepleegd die meer slachtoffers eiste dan de ETA verwacht had. Heel vreemd. Des te erger is het dus als de ETA wel achter deze aanslagen zit, dat zou nameljik betekenen dat zij haar tactiek aan het veranderen is. Nog schrikbarender is de gedachte dat deze aanslag misschien een collaboratie was tussen ETA enerzijds, en een Arabische beweging anderzijds.....
Toch vind ik het niet prettig dat Al-Qaeda zich zo bezig houdt met Europa. Dit betekent dan niet direct dat Al-Qaeda (mocht zij er wat mee te maken hebben) verder Europa '�ntrekt', maar goed...

Verder ben ik mijn standpunt over Bush aan het veranderen. Mocht dit hele terrorisme uit de hand lopen, dan denk ik dat wij en de rest blij mogen zijn met iemand als hij.

Cheers!

Posted by Rudy on Mar-12-2004 10:39:

quote:
Originally posted by TranceZoner
Verder ben ik mijn standpunt over Bush aan het veranderen. Mocht dit hele terrorisme uit de hand lopen, dan denk ik dat wij en de rest blij mogen zijn met iemand als hij.

Cheers!

Ja en ik denk dat Bush ook heel erg blij is met deze aanslagen (zou me niks verbazen als hij er zelf achter zit....)
Denk je nou echt dat de tactiek van Bush ook maar ergens nut heeft...? Afghanistan, Irak, heeft toch allemaal geen nut gehad???

Bush is echt een hele gevaarlijke gast. Hij heeft echt geen flauw benul waar hij mij bezig is... Ik ben er echt heel bang voor dat Amerika hem weer gaat herkiezen.

Posted by AirPole on Mar-12-2004 11:10:

quote:
Originally posted by Rudy
Ja en ik denk dat Bush ook heel erg blij is met deze aanslagen (zou me niks verbazen als hij er zelf achter zit....)
Denk je nou echt dat de tactiek van Bush ook maar ergens nut heeft...? Afghanistan, Irak, heeft toch allemaal geen nut gehad???

Dat is niet waar IMO. Ook al is het terrorisme er misschien niet door afgenomen, maar toch zijn deze 2 landen nu bevrijd van een totalitair, wreed en onrechtvaardig regime...(Toch?? )
Desalniettemin heb je eigenlijk toch gelijk: Ook ik ben bang dat Bush weer herkozen zal worden.

Posted by Little Theseus on Mar-12-2004 12:32:

Dunno

ZIEK DIT!
Ah jezus ik word misselijk van het nieuws!
Snap dit gewoon niet

Posted by Jappio on Mar-12-2004 12:37:

quote:
Originally posted by Dj Lex
Ik ben er nog niet over uit of het zo'n slechte zaak van Amerika is. Als er weinig tegen terreur gedaan wordt,zullen deze aanslagen op dezelfde schaal plaats vinden, temeer omdat het religieuze achtergronden heeft. Dan zijn de doelen minder specifiek dan nu, maar waarschijnlijk nog steeds gericht tegen de Westerse wereld. Toen het WTC vernield werd was er nog niet zo'n actieve "War against Terror", maar het was wel de grootste aanslag van de laatste decennia.
Actie = zkr Reactie, maar zomaar de boel op zijn beloop laten gaan is een aflopende zaak. Ik denk dat dit nooit opgelost wordt, omdat het cultuurverschillen zijn, die nooit overwonnen zullen worden.

Je hebt daar misschien wel gelijk in, maar ik denk dat het probleem vooral is dat Bush het terrorisme op de verkeerde manier aanpakt. De eerste stap moet zijn dat ze sowieso Israel geen steun meer geven, om maar een signaal te geven dat ze palestijnen, arabieren, moslims of wie dan ook accepteren. Ik weet wel dat dit in de praktijk nooit gaat gebeuren omdat dat weer stemmen scheelt voor bush en co. Dan moeten ze is stoppen met dat landen invallen, want dat is ook gewoon weer een gebrek aan respect. Met alle respect, maar wat heeft dat invallen van Irak en van Afghanistan nou helemaal opgeleverd? Vallen in beide landen nog dagelijks doden door aanslagen..
En ik ben met je eens dat het terrorisme aangepakt moet worden, puur om het eigen belang. Maar doe dat dan wel gericht en effectief en niet zoals het nu gebeurd waardoor dalijk de hele arabische wereld tegenover je staat.

Posted by BaRTeZ on Mar-12-2004 12:48:

Als Al-Qaeda er achter zit, is het een vergeldingsactie voor de Spaanse samenwerking in de strijd tegen het terrorisme.

En dan moeten we ons in Nederland zo langzamerhand ook een beetje zorgen gaan maken. Nederland heeft net zoals Spanje troepen gestationeerd in Afghanistan en Zuid-Irak.

Osama Bin Laden heeft Spanje al een keer gewaarschuwd, omdat Spanje volgens Al-Qaeda een belangrijke schakel is in Europa ("De Europese Kruisvaarders")

Bijna alle landen die de oorlog tegen Irak steunen zijn trouwens een keer gewaarschuwd in een brief aan de Arabische TV zender Al-Jazeera. Ook Nederland.

Ik houd er rekening mee dat na de aanval die binnenkort zal plaatsvinden in Amerika ook Noord-Europa doelwit zal worden van terroristische aanvallen.

Posted by AirPole on Mar-12-2004 13:05:

quote:
Originally posted by BaRTeZ
Als Al-Qaeda er achter zit, is het een vergeldingsactie voor de Spaanse samenwerking in de strijd tegen het terrorisme.

En dan moeten we ons in Nederland zo langzamerhand ook een beetje zorgen gaan maken. Nederland heeft net zoals Spanje troepen gestationeerd in Afghanistan en Zuid-Irak.

Osama Bin Laden heeft Spanje al een keer gewaarschuwd, omdat Spanje volgens Al-Qaeda een belangrijke schakel is in Europa ("De Europese Kruisvaarders")

Bijna alle landen die de oorlog tegen Irak steunen zijn trouwens een keer gewaarschuwd in een brief aan de Arabische TV zender Al-Jazeera. Ook Nederland.

Ik houd er rekening mee dat na de aanval die binnenkort zal plaatsvinden in Amerika ook Noord-Europa doelwit zal worden van terroristische aanvallen.

totally agree!
Maar die nieuwe aanval op Amerika...
De enige manier om 11 september te overtreffen? Kernreactoren aanvallen.. Ben benieuwd wat die klote lui in petto hebben...

Posted by Jappio on Mar-12-2004 13:34:

quote:
Originally posted by BaRTeZ

dr is nogal een verschil tussen de mate van deelname aan de oorlog van spanje en van nederland. Spanje deed actief mee met grondtroepen en nederland heeft geloof ik 3 f-16's gestuurd. Je vergelijking gaat in deze dan ook niet op, en ik denk dat we ons in Nederland minder zorgen hoeven te maken als in landen als Spanje, Groot-Brittani� en de VS

quote:

17-03-2003 De VS, Groot-Brittanni� en Spanje laten weten dat ze hun tweede resolutie intrekken. President Bush geeft Saddam 48 uur de tijd om Irak te verlaten
18-03-2003 Irak verwerpt het Amerikaanse ultimatum
20-03-2003 Negentig minuten nadat het ultimatum verstreken is laat president Bush weten dat de oorlog tegen Irak is begonnen. Amerikaanse militairen voeren precisiebombardementen uit op een "gelegenheidsdoel" in de buurt van Bagdad

om maar even aan te geven dat de rol die spanje speelde een stuk groter was als die nederland speelde..

Posted by BaRTeZ on Mar-12-2004 13:39:

quote:
Originally posted by Jappio
dr is nogal een verschil tussen de mate van deelname aan de oorlog van spanje en van nederland. Spanje deed actief mee met grondtroepen en nederland heeft geloof ik 3 f-16's gestuurd. Je vergelijking gaat in deze dan ook niet op, en ik denk dat we ons in Nederland minder zorgen hoeven te maken als in landen als Spanje, Groot-Brittani� en de VS

om maar even aan te geven dat de rol die spanje speelde een stuk groter was als die nederland speelde..

Daar heb je gelijk in, maar ik denk niet dat terroristen er zoveel rekening mee houden wie nou meer/actiever in de oorlog betrokken was.

Als ze op deelname zouden aanvallen zou Engeland veel hoger in de "ranglijst" staan dan Spanje.

Posted by Jappio on Mar-12-2004 13:44:

overigens heeft spanje niet actief meegevochten,

quote:

In Madrid, Spanish Prime Minister Jose Marie Aznar said his country would not take part in combat despite playing a key role in the pro-war alliance and sponsoring a second U.N. resolution.

Aznar ended weeks of speculation when he told his parliament Tuesday that Spain would not send combat troops, but would instead send a hospital ship, army engineers who could defuse land mines, and troops trained in decontaminating nuclear, chemical or biological attacks

bron cnn

maar was dus wel 1 van die initiators voor de oorlog in irak.

Posted by Teknikol on Mar-12-2004 13:52:

verschrikkelijk die aanslagen natuurlijk...en nu blijkt dat Al-Qaeda er achter zit
Er moet toch een manier zijn te vinden om in dat netwerk te kunnen komen van die gasten?

Posted by Muppet on Mar-12-2004 14:19:

iets wat nog een "leuke bijkomstigheid is", is dat dit precies 2.5 half jaar na 9/11 heeft plaatsgevonden:S-->Ik denk echt al-quada (of hoe je het ook schrijft).

Maar de aanslag had erger kunnen zijn, de bedoeling was dta alle treinen in het station waren, zodat het hele station zou instorten

Over een reactie hierop, gewoon ongeloof. Het is gewoon absurt dat mensen dit doen. Ik keek net het nieuws en kreeg gewoon kippenvel toen alle mensen in het centrum stil stonden.....

Terrorisme is iets wat nu echt onder onze neuzen wordt gedrukt. Het was al heel duidelijk te zien, 9/11 etc. Alleen nu is ook in europa een aanslag gepleegd. Terorisme is niet uit te roeien, jammer genoeg. Hoezeer men ook kan roepen dat we het aanpakken. Zie de spaanse regering, die zeer veel ETA agenten op pakte, en nu komt er zoiets. Je kan ze wel hard aanpakken, maar ze zullen net zo hard terugslaan. Een terorist heeft alleen meer explosieven nodig en kan dan gewoon in een straat of in een dichtbevolkt stuk gaan staan en zizhzelf opblazen. Dat is het enge, dat 1 man zo'n schade aan kan richten maar dat ze zo moeilijk zijn te pakken

Posted by basvh on Mar-12-2004 14:37:

het zou me niks verbazen als die moslims dadelijk nederland uitkiezen als volgend doelwit. Een flink busje vol met explosieven bij pernis waar al die chloor en benzine raffinaderijen staan.

Posted by Fkwebeman on Mar-12-2004 14:57:

Akzo Delfzijl (oa Chloor)
DSM Geleen (ook chemisch)

of idd de olievoorraden bij rotterdam..

Posted by Rudy on Mar-12-2004 14:59:

quote:
Originally posted by basvh
het zou me niks verbazen als die moslims dadelijk nederland uitkiezen als volgend doelwit. Een flink busje vol met explosieven bij pernis waar al die chloor en benzine raffinaderijen staan.

Denk niet Rotterdam een doelwit is aangezien een groot deel van de bevolking zelf ook uit landen zoals Afghanistan en Irak komen.

Posted by SnuggLe on Mar-12-2004 15:00:

quote:

Dan zit ik goed, want hier in de buurt wonen ze allemaal, dus komt hier geeeeeeeeeeeeen aanslag

Posted by basvh on Mar-12-2004 15:03:

quote:
Originally posted by Rudy
Denk niet Rotterdam een doelwit is aangezien een groot deel van de bevolking zelf ook uit landen zoals Afghanistan en Irak komen.

tijdens 9/11 zijn ook heeel veel moslims omgekomen.

Posted by Jappio on Mar-12-2004 15:25:

quote:

Als er iets goed beveiligd is in Nederland is dat het wel, en mocht het zo zijn dat er idd een explosie komt dan wordt het echt geen megaknal want al die buizenstelsel zijn beveiligt waardoor het niet kan overslaan.. Allemaal dankzij mijn oude scheikundeleraar die ons een excursie naar shell pernis heeft geregeld

Posted by BaRTeZ on Mar-12-2004 15:48:

[funny mode]
Lekker slim zijn jullie, allemaal mooie stekkies opnoemen waar goed veel slachtoffers kunnen vallen.

Denken jullie dat die Al-Qaeda gasten niet van trance houden ofzo?
[/funny mode]

Utrecht CS platleggen = groot deel van het Nederlandse vervoer is ontregeld + veel doden

(En ik ga in Utrecht naar school, met de trein )

(lekkere stemmingmakerij)

Posted by Jay M on Mar-12-2004 16:02:

Het maakt echt niet uit waar er veel of weinig moslims wonen voor extremisten, zie de aanslagen in bagdad waar veel Irakese burgers bij omkomen. Het doel is de Westerse wereld. De westerse wereld bemoeit zich erg veel met bijvoorbeeld het midden oosten. Of we er nou mensen mee helpen of niet, in de ogen van extremisten is dit geen goede zaak: het brengt veel veranderingen en het brengt het fanatieke geloof in gevaar. Gevolg is angst en het gevolg daarvan kennen we nu allemaal.

Ik geloof niet dat Nederland goed is beveiligd tegen dit soort aanslagen, maar het is wel veel lastiger om dit soort aanslagen hier te plegen. Kernreactoren en grote fabrieken zijn onmogelijk op te blazen of wat dan ook, deze worden zeer streng beveiligd en vormen geen doelwit. Festivals zijn een makkelijker doelwit.. veel mensen bij elkaar op een plaats.

Het enige antwoord op aanslagen is het opsporen van de kern van de cel en het actief stoppen van hun geldschieters, leveranciers en logistiek medewerkers. Helaas werk je met de huidige aggressieve methode (oorlog) de hele moslimwereld tegen je. Meer haat in de hele wereld, oorlogen, tweedelingen.. tel uit je winst.

Stel je voor. De ETA heeft geen steun meer van de bevolking. Grote kans dat dit de laatste 200 mensen zijn die ze hebben omgebracht (als ze de schuld krijgen of opeisen) .... Bedenk je eens: als de ETA nu weg is (geen aanhangers meer) plegen ze geen aanslagen meer, dus is er een probleem minder. Kosten: 200 doden. Bomaanslag in opdracht van de Spaanse conservatieven om stemmen te winnen voor de verkiezingen van zondag en ETA weg te vagen. Enge gedachte.

Posted by Rudy on Mar-12-2004 17:24:

quote:
Originally posted by Jay M
Stel je voor. De ETA heeft geen steun meer van de bevolking. Grote kans dat dit de laatste 200 mensen zijn die ze hebben omgebracht (als ze de schuld krijgen of opeisen) .... Bedenk je eens: als de ETA nu weg is (geen aanhangers meer) plegen ze geen aanslagen meer, dus is er een probleem minder. Kosten: 200 doden. Bomaanslag in opdracht van de Spaanse conservatieven om stemmen te winnen voor de verkiezingen van zondag en ETA weg te vagen. Enge gedachte.

Je meneer Bush knijpt ook in zijn vuistjes!

Posted by Dj Lex on Mar-12-2004 18:08:

Dit zijn complottheorieen die echt nergens over gaan. Ik kan niet geloven dat een leider ze eigen volk opblaast om verkiezingen te winnen.

Pages (2): [1] 2 »