TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Kryssningsönskemål
Kryssningsönskemål
Steve sa ju i nån tråd att festarrangörerna läser på forumen för att se vad folk tycker om olika saker, så jag hoppas att mondaybar läser den här tråden sjukt mycket 
Silja Symphony tack! Festival är en liten mesbåt. 
Paradgatan ska vara dansgolv!
Två nätter!
Ett trancegolv (med hård trance) och ett technogolv. House är det bara Stockholms innefolk som lyssnar på, så det kan ni skippa helt 
Tack på förhand 
Re: Kryssningsönskemål
| quote: |
| Originally posted by reveal Silja Symphony tack! Festival är en liten mesbåt. ![]() Paradgatan ska vara dansgolv! Två nätter! Ett trancegolv (med hård trance) och ett technogolv. House är det bara Stockholms innefolk som lyssnar på, så det kan ni skippa helt ![]() |

Bra tråd - om inget annat får vi maila MondayBar om några dagar/veckor och referera till denna, då den förhoppningsvis är något av sönderspammad tråd av svenska TA's, och hoppas på att de ska lyssna på vårt gnäll och uppfylla vår innersta önskan om att få leka två nätter på den stora båten (Symphony) där techno är huvudtemat åtminståne ena kvällen - precis som förra Valborgskryssningen.
Jag lägger mer än gärna ut ett par 2-3 hundralappar extra för den stora båten och en trettiosextimmarskryssning - oavsett representerade genrer - men som tråden som sagt syftar till, mer täcknå åt folket 
Uppfyll snälla MondayBar denna önskning - så vi kan gå vidare till listan av vilka DJ's vi helst vill se. 
håller fullt med 1000 kr lr mer är inget problem om man får chansen att festa lös under 48 timmar med både techno ena kvällen ochb trance den andra! 
nee House blir det för det tjänar man pengar på som fan, mycket mer folk som kommer, dessutom äldre (25+) som slösar väldigt bra pengar på sprit på grund av att de har jobb och pengar.
så för en arrangör är det mycket mer lönsamt att köra house än techno. så jag tror det kommer bli lite mer house på nästa kryssning faktiskt. =)
| Originally posted by Proximus nee House blir det för det tjänar man pengar på som fan, mycket mer folk som kommer, dessutom äldre (25+) som slösar väldigt bra pengar på sprit på grund av att de har jobb och pengar. så för en arrangör är det mycket mer lönsamt att köra house än techno. så jag tror det kommer bli lite mer house på nästa kryssning faktiskt. =) |
jag ser gärna en kryssning till =)
Tänkte bara förtydliga en sak. Jag skrev att det skulle vara ett technogolv bara för att jag vet att flera av er gillar det, för min egen del behövs bara ett fett hardtrancegolv! 
jofawe, de har sagt att det ska bli en till kryssning i år, dock obestämt datum men vi kan väl anta kanske en till lucia?
I alla fall så är jag själv mest intreserad utav trance men upskattar lite variation också 
det borde vara såhär 1:a kvällen, Trance stort golv och techno&house på ett mindre eller 2 mindre golv. och sen andra kvällen Techno på stora golvet och Trance/house på mindre eller 2 mindre golv.
eller om det blir någon fet artist som typ sasha eller något i den stilen kan man ju lira prog-house på stora golvet ena kvällen.
men i alla fall, stor båt håller jag med om. men om det inte går att arrangera eller blir sämre av någon annan anledning som vi inte känner till så spelar det ingen roll. den båten som vi hadde sist dög bra den också 
en fet 3000+ kryssning i vintermörket för att värma våra kalla själar... oj oj oj.. lineup / golv spelar mindre roll för mig.. tech , house, trance, anything goes, det är folket som gör upplevelsen i första hand, litar på att monday bar fixar nåra feta njutbara dj namn ändå, finns alltid nåt som faller mig i smaken.
Båten är inte så viktigt tycker jag. Kan fan åka på en optemistjolle om folket och artisterna är bra.
Men mer ösigt melodiskt skulle jag inte klaga på. Eller om man kan få avnjuta några av de stora HardTrance stjärnorna så som Scot Project eller så.
Men jag är inte kräsen, så länge det blir en kryss till så blir jag glad 
det sas ju att det inte skulle bli nån mer kryssning på ett tag ...
iofs, det är ju "ett tag" till lucia 
Jag är ju nerkörd i tranceträsket, men ser gärna variationer .. såsom techno, house å sånt ..
en riktig kryssning med riktigt mycket musik .. det vore nått det!
Hur pass mycket större är symphony?
Mer techno!
Jag nöjer mig mycket väl med lite svenska techno-jocks. Med tanke på vilken klass de håller
Klaret det skulle vara roligt med en större båt och lite längre kryss.
Nytt önskemål: automatisk VIP till alla på TA 
| Originally posted by reveal Nytt önskemål: automatisk VIP till alla på TA |
tycker båten var helt ok...visst inga fel me en större båt sålänge det finns bra golv m.m. tycker stora golvet på festival va schysst...me över å undervåning lagom stort me tanke på publikmängd...
slopa housen tycker jag inte om..grr
men kan liras på ett mindre golv som det som can å omid lira på bla...
sen 2 större me trance å techno/house..
48 timma låter också bra...dom där 23timmarna var över innan man hann blinka..på 48 tim har man tid å vila några timmar oxå
tänkbara djs e många...men armin e ju alltid välkommen iaf
adam beyer,mull, zabiela, sis bliss, corsten?sasha mfl....
tycker ivörigt det var ett lyckat event
Symphony var såå mycket bättre. Största dansgolvet på festival var lika stort som den lilla klubben längst upp på symphony, jag betalar lätt 1000 bagare för att få fetartister till symphony igen!!!
Greets igen och igen till J2 på valborgcruise!!! wooonderful!
Hade gärna sett någon dj som kör lite musik från UK-scenen. Spelas för mycket tysk hardtrance och för lite engelsk hardtrance & hardhouse. Behöver inte vara nån stor artist från england (även om det är att föredra
) utan funkar med någon mindre också.
har velat se mer hardtrance/hardhouse över huvudtaget
men man kunde ha förväntat det när armin lirar.. det e mjukistrance självklart 
jo lite hardtrance skulle passat in som fan, fast då skulle man väll inte orkat stå dagen efter :P
Ps var asskönt på Buddha-bar igår, mjukis-trance hela kvällen
Ds