TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Lite undringar
Lite undringar
Hall� folk!
Jag har jobbat med musik l�nge, dans/popmusik mest. S� jag har god kontakt med mainstreambolagen, warner, EMI m.fl. Men gl�m att de vill sl�ppa den musiken jag vill jobba med nu...
S�...nu undrar jag, kan n�n dela med sig av lite labels och s� f�r trancemusiken. D�r har jag noll koll, eftersom jag inte jobbat i den branchen tidigare.
Undrar ni vad f�r musik jag g�r i mitt eget projekt nu s� kolla h�r
Det jag jobbat med tidigare �r v�ldigt ostig popdance...har med 2 l�tar p� E.M.M.A's senaste album t.ex. Dock inte produktion bara som l�tskrivare. Men nu �r det inte den musiken det g�ller nu.
PS...har anv�nt s�kfunktionen p� forumet utan v�ldans bra resultat, s� sn�lla ge mig inga flames nu
Tacksam f�r all hj�lp
Anders
en gedigen l�nksamling h�r
http://www.captured.nu/ fanns visst inte me...
kanske du kan s�ka p�:
www.allrecordlabels.com
killarna h�r vet mer... v�nta p� dem! 
tack f�r infon.
h�r har du en hel radda l�nkar till olika skivbolag:
http://trance.nu/v3/links.php?type=2&x=23&y=10
http://www.cs.umu.se/~tdv94ati/links_009.html
Kollade in l�tarna du postat och de �r helt klart ok. 'Pigs In Space' k�ndes dock inte direkt som den fetaste trance d�ngan utan mer som en Extended Mix p� en Radio Dance l�t.
'Terraformer' var klart b�ttre tycker jag. Lite mer kl�s och lite mer �s
Samtidigt s� kan jag inte f�rst� att de bolagen du n�mner inte vill ta i detta med t�ng. De sl�pper v�l dance ocks�?! Och jobbar du ner dessa l�tar till l�t oss s�ga 3 minuter eller n�got s� �r det ju v�rsta radio hitsen i stil med Earthbound eller liknande.
Bolag verkar folk ovan redan ha n�mt gigantiska listor p� s� de l�mnar jag ost�rt, men lycka till med signingen.
Jag tackar �dmjukast f�r de gigantiska listorna med adresser. De kommer g�ra stor nytta.
3 minuters dance-hits...k�nns inte som jag vill g�ra det mer �n jag redan f�rs�ker i mitt vardagsjobb som *vanlig* musikproducent. Dessutom �r de stora bolagen kr�kh�l enl mig....schhh...jag sa aldrig det
Jag �r bara s� tr�tt p� deras stil, inga namn n�mda. Jag vill lixom inte ha med s�na folk att g�ra som sitter bakom ett skrivbord o gn�ller ur sig att "mmmnjaee...allts� det h�r k�nns inte riktigt r�tt" med d�lig attityd som om de �ger v�rlden, n�r de egentligen inte vet vad de pratar om.
Nu ska jag g�ra det JAG vill o f�rs�ka lyckas med det.
Tycker tv�rtom �n f�reg. talare. Pigs-l�ten b�rjar r�tt lovande men sen gick det mot DJ Bobo & Co h�llet,babytrance. (Ost,cheese whatever).
Jag gillar den dock, den �r sk�n att lyssna p�.
Andra l�ten var babytrance fr�n b�rjan till slut.
Det kommer s�kert g� bra f�r dig �nd�, beror ju p� om det �r cheesetrance eller "riktig" trance du vill producera fram�ver?
Av det du skrivit tolkar jag det som det sistn�mnda.
Vad som �r vad ligger iof i betraktarens �Ra och kunnighet inom elektronisk musik.
Lycka till!
edit- m�ste lyssna Pigs-l�ten igen, det �r sk�n cheese det h�r!
Haha, den var bra. Jag har inte riktigt hittat min trance-identitet riktigt, men det kommer nog snart. Dj Bobo �r v�l att ta i, tycker du inte?
Egentligen vill man v�l inte att det ska vara cheezy men det f�r v�l duga s�l�nge hehehe.
jobba p� bara s� hittar du ditt sound till slut.. s�k inspiration hos producenter som above & beyond, mike koglin, darren tate, armin, michael woods etc , s� kommer ditt sound f�rmodligen att falla mig i smaken

| quote: |
| Originally posted by Producer Dj Bobo �r v�l att ta i, tycker du inte? |
jo jurgen vries aliaset k�nns ganska komersiellt riktat.. men kallar du nocturnal creatures (darren tate & jon grant) f�r cheese, d� �r det cheese jag f�redrar och inte trance 
satellite, burned with desire, no one on earth etc, de �r ju alla v�ldigt sm�riga, men det skiter jag i, s� l�nge de tar fram de d�r h�rliga rysningarna och v�lm�endet i mig. I mina �gon �r mycket bra trance sm�rig, sedan t.ex. ronski speeds grejer �r lite h�rdare och fortfarande trance, men bara f�r att de inte �r 'sm�riga' s� tycker ja inte b�ttre om dem.
dvs, cheese beh�ver inte vara lika med d�ligt.
f.�. tror jag att om n�n respekterad tranceproddare hade sl�ppt en dj sammy l�t utan sm�rvocals s� hade den g�tt hem bland de flesta som trance.
| quote: |
| Originally posted by staz jo jurgen vries aliaset k�nns ganska komersiellt riktat.. *Ointressant om n�got �r kommersiellt riktat eller inte. Huvudsaken �r hur det l�ter. dvs, cheese beh�ver inte vara lika med d�ligt. *Ingen nyhet direkt, och inget jag p�st�tt heller. Finns cheese som �r kul/bra. (L�tarna du n�mnde �r cheese jag inte tycker �r bra). f.�. tror jag att om n�n respekterad tranceproddare hade sl�ppt en dj sammy l�t utan sm�rvocals s� hade den g�tt hem bland de flesta som trance. *Tragiskt att folk l�ter namn styra ist�llet f�r att lyssna p� hur det l�ter. |