TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- EU val
Pages (2): [1] 2 »
EU val
vet att det �r ett tag kvar men iaf
jag m�ste erk�nna att jag inte har 100% koll p� vad dom olika partierna st�r f�r i EU parlamentet. vilka t�nker ni r�sta p�? varf�r?
k�nner att jag m�ste ha mer koll... och argumentera om det �r alltid en bra sak.. 
btw, vill ha en mer "Modernt" eu, utan massa jordbruksskit, byrokrati etc... �r ox� starkt f�r eu stat.. o jo jag vet att man inte kan �ndra allt det genom parlamentet men iaf 
discuss.
EDIT = bilden �r f�r stor och on�dig
^^^ Bah - propaganda! 
Ut ur EU?
n�..bara en bild f�r o visa att jag e moderat
och dom vill verkligen inte ut ur EU 
vad� ne ^^^d e visst propaganda 
jag undrar verkligen hur det kommer att g� med EU till slut, med tanke p� att vissa l�nder bryter mot regler o bestraffas ej, hur det kommer att g� med euron d� en kraftig l�gkonjunktur sl�r till i vissa st�rre l�nder, men inte i mindre?
tror att projektet �r d�mt att misslyckas, eller iaf inte uppn� m�l den satt upp...
lite "off-topic" kanske..men s�g dokument�ren om v�rldens underg�ng ig�r p� 3an...d�r menar dom att EU kommer bli den stora makten som kontrollerar hela v�rlden med en stor "ond" ledare
kanske borde g� ur innan G�ran Persson blir sugen p� � kandidera till platsen som v�rldens h�rskare
i�vrigt har jag igen aning om hur man ska r�sta
har l�st lite nu.
tror jag ska r�sta p� folkpartiet. dom vill reformera dom delar av EU jag tycker �r d�liga. Men �ven centerpartiet funderar jag seri�st p� (
), dom ville skapa ett federalistiskt EU, vilket jag tror �r ett m�ste, dock var dom inte lika posetiva till jordbruksreformer...
dj_hysterix: moderaternas europa sida klanka bara ner p� sossar, t�nker inte r�sta p� dom 
| quote: |
| AC hur det kommer att g� med euron d� en kraftig l�gkonjunktur sl�r till i vissa st�rre l�nder, men inte i mindre? |
dj_hysterix :
Vad jag menade var att jag ville det, knappast Moderaterna 
St_Andrew:
usch, vad har jag sagt nu... Vilken tr�d? m�ste syftat till n�r inflationen sl�r helt olika i olika l�nder.
"G�ran Persson blir sugen p� � kandidera till platsen som v�rldens h�rskare" 
| Originally posted by AC. St_Andrew: usch, vad har jag sagt nu... Vilken tr�d? m�ste syftat till n�r inflationen sl�r helt olika i olika l�nder. |
| Originally posted by AC. dj_hysterix : Vad jag menade var att jag ville det, knappast Moderaterna ![]() |
| Originally posted by dj_hysterix Varf�r vill s� m�nga ut ur EU, vad �r det som �r s� d�ligt med det? |
| Originally posted by ShyTrance s�g va som e j�ttebra me d d�. |
N�n som s�g partiledardebatten ig�r?
m�ste s�ga att jag n�stan best�mmt mig f�r att r�sta FP... m�ste ox� s�ga att fy fan va snurrig han killen var som st�llde fr�gor i del 2.. han kunde fan ingenting ju... typ sa att �sterike inte var med i EU och hur enkla misstag som helst
DN's sida om EU valet
| Originally posted by St_Andrew Fri handel (den som �rb�st p� n�tt g�r det, och inte n�n annan) Fri r�reslse av arbetskraft (du f�r resa/jobab var du vill) Vi �r starkare tillsammans Etc |
| Originally posted by Smekbar fri handel, som �r genomf�rd p� ett tokigt s�tt. (t.ex. extrema tullar ut�t, bland annat p� jordbruksprodukter, samt extrema bidrag, fr�mst till jordbruk, s� att de b�nder som bor i EU ska kunna forts�tta att vara b�nder fast�n det �r s� totalt ol�nsamt samt f�rst�r f�r u-l�nderna i afrika...) |

| fri r�relse av arbetskraft, f�rutom alla �verg�ngsregler det blir med de nya medlemsstaterna (sverige var ett av de f� l�nderna som inte inf�rde det, tack o lov.) (tycker dessutom att det borde vara givet att man ska f� bo och jobba var man vill, inte n�got privilegium...) |
| varf�r �r vi automatiskt starkare tillsammans? Det finns ju t.ex. beslut om att EU ska ha gemensam utrikespolitik, oj vad bra det har fungerat... Tycker bara att det har gjort oss till �tl�je hittills... |
| kan ha fel p� n�n punkt h�r, men som ni nog misst�nker �r jag inte direkt j�ttepositiv till eu... |
�rligt talat har jag NOLL koll p� valet... 
| Originally posted by jofawe �rligt talat har jag NOLL koll p� valet... |
| Originally posted by jofawe �rligt talat har jag NOLL koll p� valet... |

val? 
| Originally posted by Scintilla N�gon som vet n�got annat s�tt att ta reda p� fakta om valet? |

^^ ska checka den sidan 
Om det �r n�gon mer som �r intresserad av djurr�tt h�r s� kommer www.djurensratt.se l�gga upp en guide �ver vilka kandidater som vill f�ra fram djurr�ttsfr�gor i EU. Mailade dem och fr�gade, guiden kommer under den kommande veckan.
St�ller mig i ledetsom har noll koll.
Dessutom har "mitt" parti totalt �vergivet mig genom att totalt g� emot mina �sikter b�de i EMU och inte minst deras nye ordf�rande i ungdomsf�rbundet. Och att inte gl�mma den �nda partiledaren jag skulle kunna t�nka mig som statsminister har avg�tt 
| Originally posted by St_Andrew Eu beh�ver reformeras s� att beslut kan tas �ven fast inte alla l�nder h�ller med om det. |
Eu �r inte perfekt, men det har potentialen till n�got mycket bra |