TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Pitch Control flyttar (Flytt REA)

Posted by SteveTranz4ever on Mar-24-2004 21:46:

Smiley DJ Pitch Control flyttar (Flytt REA)

""" Fr�n och med den 31/3 s� kommer inte Pitch finnas p� G:A Brogatan 27 och detta p�grund av en f�r h�g hyra och en sviktande skivmarknad. Ist�llet kommer vi �ppna en ny butik Ynglingag/Sveav 5 min g�ngv�g fr�n odenplan eller buss 46 till sveaplan. D�r kommer vi kunna erbjuda ett b�ttre sortiment och l�gre priser. Vi kommer kunna erbjuda vissa UK 12" fr�n 69 kr och �vriga 12" 79 kr. Inom en snar framtid kommer vi �ven upp p� n�tet. Nya butiken �ppnar runt den 5/4-7/4.

Rean b�rjar den 26/3

26/3 20 %
27/3 20 %
29/3 30 %
30/3 30 %
31/3 50 %

Eftersom Pitch alltid brukar s�lja v�ra f�rk�psbiljetter men �ven
kommer att forts�tta med det �ven efter flytten, s� har vi fr�gat deras
granne, clubwear-aff�ren C.U.M som har lovat att hj�lpa oss med
f�rk�pet. K�nner du inte redan till butiken kan vi varmt rekommendera
ett bes�k - Stockholms b�sta och roligaste urval av klubbkl�der!
Adressen �r Klara Norra Kyrkogata 21-23, p� en tv�rgata till Pitch. """

Kanske ni kan fynda n�t...

Posted by Laszlo on Mar-24-2004 23:44:

Re: Pitch Control flyttar (Flytt REA)

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
""" Fr�n och med den 31/3 s� kommer inte Pitch finnas p� G:A Brogatan 27 och detta p�grund av en f�r h�g hyra och en sviktande skivmarknad. Ist�llet kommer vi �ppna en ny butik Ynglingag/Sveav 5 min g�ngv�g fr�n odenplan eller buss 46 till sveaplan. D�r kommer vi kunna erbjuda ett b�ttre sortiment och l�gre priser. Vi kommer kunna erbjuda vissa UK 12" fr�n 69 kr och �vriga 12" 79 kr. Inom en snar framtid kommer vi �ven upp p� n�tet. Nya butiken �ppnar runt den 5/4-7/4.

Rean b�rjar den 26/3

26/3 20 %
27/3 20 %
29/3 30 %
30/3 30 %
31/3 50 % """

Kanske ni kan fynda n�t...

Ska ni ha biljetter till Trance Nation kan det ju underl�tta att ni skaffar dom innan flytten tex.

L���vli...hoppas de kommer upp p� n�tet innan flytten s� �ven jag kan fynda lite granna

Posted by Kongo_kim on Mar-25-2004 08:42:

ska nog titta in och fynda lite

Posted by Amnezia on Mar-25-2004 09:00:

fn va najs me rea...men rean e f�r tidigt kommer inte till sthlm f�rens 2a april..inga tolvor f�r mig inte
l�ter bra me priser fr�n 69 iaf...f�rut har ju typ allt kostat 99 � upp�t

Posted by SteveTranz4ever on Mar-25-2004 11:06:

Jag var ner f�r en timme sen & k�pte mig ett par TN04 biljetter & passade p� att kika p� det lilla utbudet av Trancevinyler som dom har... vet 2 jag vill ha iaf, fr�gan �r om man kan ha is i magen & v�nta tills det blir mer rabbat...

Posted by Vizay on Mar-25-2004 22:35:

tycker inte dom n�gonsin har haft speciellt bra utbud av trance s� jag passar nog, st�djer min lokala skivbutik ist�llet (n�mner inga namn s� blire det ingen smygreklam)

men de e soft att dom jobbar f�r att s�nka priserna p� vinylerna, kul � se att dom inte bara �r ute efter pengar

Posted by montana on Mar-25-2004 22:54:

jag har n�ra grejer jag ska k�pa p� m�ndag, man hoppas att dom finns kvar d�, (jag tvivlar p� det men vet aldrig)

Posted by swe_Trancer on Mar-25-2004 23:39:

det kommer va rea p� saturn return ocks� snart.

Posted by Kongo_kim on Mar-27-2004 10:23:

fan vad mycket skr�p dom hade.

kom dit runt 12:30 gick till trance hyllan som var v�ldigt liten.
P� flesta vinylerna var f�rpackningen trasig kantst�dda och s�nt.
inte mycket och fynda p�.

Posted by dj_hysterix on Mar-27-2004 10:26:

b�h..var hos pitch..s�g (de hade ingenting typ)

St�djer ocks� den "lokala skivbutiken" som vizay

Posted by montana on Mar-27-2004 11:19:

vilken lokal skivbutik?

Posted by Vizay on Mar-27-2004 11:37:

montana: [hidden] backtoplastic [/hidden]

njae ingen speciell, en som jag anser vara mycket b�ttre �n pitch iaf n�r det kommer till trance

Posted by Gate 42 on Mar-27-2004 13:17:

quote:
Originally posted by Vizay
montana: [hidden] backtoplastic [/hidden]

njae ingen speciell, en som jag anser vara mycket b�ttre �n pitch iaf n�r det kommer till trance

btp har "lite" b�ttre utbud utav trance ja... :P �nd� inte fullt ut s� mycket jag skulle vilja se, men det �r v�l house & techno som s�ljer mest s� d� tar man ju in mer s�nt.

Var ocks� p� pitch och k�pte Trance Nation biljetter (fixa en Monday Bar t-shirt ocks� "Lucia Cruise 2002" <- Liksom va?!) och tog och kollade inte lite p� deras skivor ocks�. Kan inte s�ga att jag hittade n�got som jag blev sugen p�. Rean hade inte startat d� heller s� 12orna l�g p� 100 sp�nn styck (!!!), om man nu inte gick och plockade upp en skiva med en slemmig latino snubbe p� ur den mediokra rea hyllan...

Ska dock ta och bes�ka den nya butiken sen och se om det �ndras n�got p� skivfronten d�...

Posted by Ferren on Mar-27-2004 17:00:

Trodde Pitch alltid var ett urval f�r Hiphop DJ's.
N�r det g�ller trance s� ser man mest bara Blackhole och Nukleuz.
N�r det dock g�ller techno s� brukar dom ha lite shyssta skivor.

Men sen kvaliten p� skivorna, min polare skulle lyssna p� en skiva, den var full med fettfl�ckar och en riktigt stor fet repa p� B sidan.

Sen �r dom allm�nt otrevliga som jobbar d�r. Brukar enbart nu f�rtiden g� dit och k�pa biljetter till evenemang.

Annars s� �r Back To Plastic och DJService dom �nda som h�ller m�ttet p� kvalit� och sortiment inom den elektroniska sidan i Sverige enligt mig.