TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Behöver namn tips
Pages (2): [1] 2 »
Behöver namn tips
Tjoo... jag behöver ha tips vad man kan heta när man är Hardstyle discjockey..
Dj MOxx var ja som trance men nu behöver ajg ett mer anpassade nick att ha som att lira hardstyle.
Vill endast ha seriösa namn.
Kan passa på att behöver ett "namn" innan 11 April, ska till Holland och lira på en fest, närvös är man fan.. min första riktiga ute spelning..
Det bästa Namnet kommer att belönas med ett ex av min första Vinyl.. släpps under ett "Okänt" Skivbolag från Holland.
Förtillfället heter Vinylen:
Unknown - First beat
A1 - Cocaine
B1 - Tresspass
Jag kommer meddela vinnaren via PM.
Inflicted D.
Whip
Balrog
Darkbound
Demonboar
Fem stycken kan du få iaf 
Gandalf 
Vad du än väljer för namn så slopa "DJ" framför det
Så tycker jag 
DJ Rough
BioCore
Illusion
Shadow
Venom
Fem får räcka.. Kolla upp namnen på t.ex. discogs först dock. 
håller med Steve. det mest oseriösa är att sätta DJ framför sitt nick 
här har du några bra tips på namn:
Misär
Opher
Bassinstructor
Bassprofessor
General Bass
Zuludancer
;Q
| quote: |
| Originally posted by RebeL9 håller med Steve. det mest oseriösa är att sätta DJ framför sitt nick ![]() här har du några bra tips på namn: Misär Opher Bassinstructor Bassprofessor General Bass Zuludancer ;Q |
rughmaster
hardMOxx
MOxx goes hardstyle
du vet, there is no end to the possibilitys! 
shmox
Re: Behöver namn tips
| Originally posted by DJmoXX ska till Holland och lira på en fest, närvös är man fan.. min första riktiga ute spelning |
skooooojigt! berätta hur de gick sen, vare var för fest etc...
obs att detta INTE är kompletta namn, utan att man typ kan använda nåt och koppla i hop med nåt annat.. typ.. man kan ju inte bara heta core..utan man får sätta ihop det med typ..."ja nåt annat ord"
kommer inte på nåt 
(betyder "a very hard type of coal which burns slowly and produces a lot of heat with very little smoke and a small flame" 

eller
| Originally posted by DJmoXX du har kommit på bra nick.. men varför lirar du mest trance? |
jag skulle kört på förnamn + efternamn helt sonika, låter inte tilltöntat som vissa namn kan göra 
nu använder jag iofs själv Vizay men det e av ren vana, finns många som kallar mig det i riktiga livet också så det känns ganska naturligt lixom 
ett annat bra alternativ kan ju vara att ta ett smeknamn som någon kallar dig om det nu inte är ett jättevanligt smeknamn som typ mackan, henke eller något i den stilen :P
| nu använder jag iofs själv Vizay |
gylle: de va inget dåligt minne du har...det stämmer faktiskt 
det berodde mest på att min polare kör på sitt riktiga namn, tony ullman & vizay ansåg vi inte riktigt flöt 100% perfekt på tungan så de fick bli mitt riktiga namn där istället 
bra låtar/remixar kommer man ju ihåg vad dom heter

Jag håller med de föregående talarna då de säger att du ska slopa DJ i ditt nick (snacka om att leva som man lär).
Hade jag kunnat hade jag gärna slopat det i mitt "artistnamn", men nu är det så att jag har hunnit bli känd över hela världen som DJ Laszlo.
.
Saken är den att jag skaffat en domän som heter djlaszlo.com. Laszlo.com/net/nu är dessvärre alla upptagna, så jag antar att jag får leva med mitt DJ framför. Laszlo.com är för övrigt den absolut fulaste jävla sidan på hela jävla internet. Det är en skam för mitt namn. Om någon över huvudtaget kan hitta en länk till gubbens E-mailadress så jag kan lägga ett bud på domänen bjuder jag på en kanelbulle vid nästa SWETA-meetup.
Vad gäller valet av namn så tycker jag inte du ska fråga andra om vad du borde heta. Välj något som du själv tycker reflekterar din dig och personlighet osv. Varför inte bara använda ditt eget namn? Det tycker jag är det mest förnuftiga. Och vad du än gör - använd inga X, Y, Z och en massa andra ovanliga bokstäder. Det låter bara löjligt imo.
Lycka till med spelningen förresten 
| Originally posted by Vizay ett annat bra alternativ kan ju vara att ta ett smeknamn som någon kallar dig om det nu inte är ett jättevanligt smeknamn som typ mackan, henke eller något i den stilen :P |
håller me de föregående talarna som tycker du ska köra på eget namn utan några konstigheter..är det som oftast låter bäst och seriösast...konstiga nick har en tendens å mest låta löjligt...
tillhör du oss i skaran som inte har något udda efternamn lr nått så funkar ju alltid å bara köra tex Martin H gör..enkelt å bra
vad tror ni on Hardstyle Pimp? 
| Originally posted by DJmoXX vad tror ni on Hardstyle Pimp? |
| Originally posted by DJmoXX du har kommit på bra nick.. men varför lirar du mest trance? |
^^ hihi 
jag vet ett bra namn:
MOTSTÅNDSHUGGARN

Brödrostsbengt
| Originally posted by DJ_Laszlo Jag håller med de föregående talarna då de säger att du ska slopa DJ i ditt nick (snacka om att leva som man lär). Hade jag kunnat hade jag gärna slopat det i mitt "artistnamn", men nu är det så att jag har hunnit bli känd över hela världen som DJ Laszlo. . Saken är den att jag skaffat en domän som heter djlaszlo.com. Laszlo.com/net/nu är dessvärre alla upptagna, så jag antar att jag får leva med mitt DJ framför. Laszlo.com är för övrigt den absolut fulaste jävla sidan på hela jävla internet. Det är en skam för mitt namn. Om någon över huvudtaget kan hitta en länk till gubbens E-mailadress så jag kan lägga ett bud på domänen bjuder jag på en kanelbulle vid nästa SWETA-meetup. Vad gäller valet av namn så tycker jag inte du ska fråga andra om vad du borde heta. Välj något som du själv tycker reflekterar din dig och personlighet osv. Varför inte bara använda ditt eget namn? Det tycker jag är det mest förnuftiga. Och vad du än gör - använd inga X, Y, Z och en massa andra ovanliga bokstäder. Det låter bara löjligt imo. Lycka till med spelningen förresten |

(om du då missade det på den sidan så har dom nån sorts säkerhetsgrej så skriv i tecknen som står i den gråa rutan bara å klicka verify code så kommer det du vill veta upp
)