TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Behöver namn tips
Pages (2): [1] 2 »

Posted by DJmoXX on Mar-28-2004 00:38:

Behöver namn tips

Tjoo... jag behöver ha tips vad man kan heta när man är Hardstyle discjockey..

Dj MOxx var ja som trance men nu behöver ajg ett mer anpassade nick att ha som att lira hardstyle.

Vill endast ha seriösa namn.

Kan passa på att behöver ett "namn" innan 11 April, ska till Holland och lira på en fest, närvös är man fan.. min första riktiga ute spelning..

Det bästa Namnet kommer att belönas med ett ex av min första Vinyl.. släpps under ett "Okänt" Skivbolag från Holland.

Förtillfället heter Vinylen:
Unknown - First beat
A1 - Cocaine
B1 - Tresspass

Jag kommer meddela vinnaren via PM.

Posted by NooN on Mar-28-2004 12:02:

Inflicted D.
Whip
Balrog
Darkbound
Demonboar

Fem stycken kan du få iaf

Posted by Kongo_kim on Mar-28-2004 12:12:

Gandalf

Posted by SteveTranz4ever on Mar-28-2004 12:16:

Vad du än väljer för namn så slopa "DJ" framför det Så tycker jag

Posted by Sorrow on Mar-28-2004 12:38:

DJ Rough
BioCore
Illusion
Shadow
Venom

Fem får räcka.. Kolla upp namnen på t.ex. discogs först dock.

Posted by RebeL9 on Mar-28-2004 14:58:

håller med Steve. det mest oseriösa är att sätta DJ framför sitt nick

här har du några bra tips på namn:

Misär
Opher
Bassinstructor
Bassprofessor
General Bass
Zuludancer

;Q

Posted by DJmoXX on Mar-28-2004 15:41:

quote:
Originally posted by RebeL9
håller med Steve. det mest oseriösa är att sätta DJ framför sitt nick

här har du några bra tips på namn:

Misär
Opher
Bassinstructor
Bassprofessor
General Bass
Zuludancer

;Q

du har kommit på bra nick.. men varför lirar du mest trance?

Posted by jofawe on Mar-28-2004 16:45:

rughmaster
hardMOxx
MOxx goes hardstyle

du vet, there is no end to the possibilitys!

Posted by staz on Mar-28-2004 16:51:

shmox

Posted by Glorie on Mar-28-2004 18:01:

HappyHappy Re: Behöver namn tips

quote:
Originally posted by DJmoXX
ska till Holland och lira på en fest, närvös är man fan.. min första riktiga ute spelning

f*n va grymt för dig skooooojigt! berätta hur de gick sen, vare var för fest etc...

nu har ja kommit på lite olika ord här obs att detta INTE är kompletta namn, utan att man typ kan använda nåt och koppla i hop med nåt annat.. typ.. man kan ju inte bara heta core..utan man får sätta ihop det med typ..."ja nåt annat ord" kommer inte på nåt

alltså nåt namn innehållande något av följande

(de ord som följs av en smiley e kompletta hardstyle-namn i min mening)

crusader
mezhuggah
razor
accelerator
moreno
frontex
leon
psykomachine
controller
hazard
maze
dominator

anthracite (betyder "a very hard type of coal which burns slowly and produces a lot of heat with very little smoke and a small flame"

phobia
core
chromosome
trakker
speedy
Brainbasher

jo, sen har jag varit inne lite på fornmytologi, som jag antar att du inte gillar, men de hade ju vart fett iaf.. eftersom du ju är från norden

Midgårdsormen är väl inte så kul att heta hehe
eller:
Nagelfar (i asatron (enligt Snorres Edda) ett skepp invid Yggdrasil)

men va sägs om:

Ymer eller
Wotan (Wotan är en annan benämning på Oden, den högste guden i asatron. Så kallade Richard Wagner sin huvudgud i Nibelungens ring)

Posted by RebeL9 on Mar-28-2004 18:10:

quote:

heh vad menar du?

Posted by Vizay on Mar-28-2004 19:21:

jag skulle kört på förnamn + efternamn helt sonika, låter inte tilltöntat som vissa namn kan göra

nu använder jag iofs själv Vizay men det e av ren vana, finns många som kallar mig det i riktiga livet också så det känns ganska naturligt lixom

ett annat bra alternativ kan ju vara att ta ett smeknamn som någon kallar dig om det nu inte är ett jättevanligt smeknamn som typ mackan, henke eller något i den stilen :P

Posted by GyLLe on Mar-28-2004 20:33:

quote:
nu använder jag iofs själv Vizay

men visst använde du ditt nanm på remixen på norhpole?? eller är jag helt ute å cyklar???

Posted by Vizay on Mar-29-2004 00:30:

gylle: de va inget dåligt minne du har...det stämmer faktiskt

det berodde mest på att min polare kör på sitt riktiga namn, tony ullman & vizay ansåg vi inte riktigt flöt 100% perfekt på tungan så de fick bli mitt riktiga namn där istället

Posted by GyLLe on Mar-29-2004 01:16:

bra låtar/remixar kommer man ju ihåg vad dom heter

Posted by Laszlo on Mar-29-2004 01:21:

Jag håller med de föregående talarna då de säger att du ska slopa DJ i ditt nick (snacka om att leva som man lär).

Hade jag kunnat hade jag gärna slopat det i mitt "artistnamn", men nu är det så att jag har hunnit bli känd över hela världen som DJ Laszlo. .

Saken är den att jag skaffat en domän som heter djlaszlo.com. Laszlo.com/net/nu är dessvärre alla upptagna, så jag antar att jag får leva med mitt DJ framför. Laszlo.com är för övrigt den absolut fulaste jävla sidan på hela jävla internet. Det är en skam för mitt namn. Om någon över huvudtaget kan hitta en länk till gubbens E-mailadress så jag kan lägga ett bud på domänen bjuder jag på en kanelbulle vid nästa SWETA-meetup.

Vad gäller valet av namn så tycker jag inte du ska fråga andra om vad du borde heta. Välj något som du själv tycker reflekterar din dig och personlighet osv. Varför inte bara använda ditt eget namn? Det tycker jag är det mest förnuftiga. Och vad du än gör - använd inga X, Y, Z och en massa andra ovanliga bokstäder. Det låter bara löjligt imo.

Lycka till med spelningen förresten

Posted by Sorrow on Mar-29-2004 03:09:

quote:
Originally posted by Vizay
ett annat bra alternativ kan ju vara att ta ett smeknamn som någon kallar dig om det nu inte är ett jättevanligt smeknamn som typ mackan, henke eller något i den stilen :P

Ja, allt med personlig anknytning är ju bra.. Så man känner något inför namnet själv, liksom..

T.ex. kommer Sorrow från en massa tråkigheter som hände i somras för egen del, och nu är jag fast med det..
Klagar iof inte, gillar namnet och logon.

Posted by Amnezia on Mar-29-2004 08:05:

håller me de föregående talarna som tycker du ska köra på eget namn utan några konstigheter..är det som oftast låter bäst och seriösast...konstiga nick har en tendens å mest låta löjligt...

tillhör du oss i skaran som inte har något udda efternamn lr nått så funkar ju alltid å bara köra tex Martin H gör..enkelt å bra

Posted by DJmoXX on Mar-29-2004 13:54:

vad tror ni on Hardstyle Pimp?

Posted by ScuL on Mar-29-2004 14:29:

quote:
vad tror ni on Hardstyle Pimp?

Radium kallar sig redan Hardstyle Pimp ibland. Dessutom tror jag att det e inget man skulle överväga seriöst..

Hur som helst.. Vart o när ska du lira då? Jag kan ju åka dit o kolla

Posted by RebeL9 on Mar-29-2004 14:53:

quote:

för jag tröttnade på alla smurfrösterna i hardstyle

Posted by Laszlo on Mar-29-2004 15:15:

^^ hihi

Posted by dj_hysterix on Mar-29-2004 21:21:

jag vet ett bra namn:

MOTSTÅNDSHUGGARN

Posted by RebeL9 on Mar-29-2004 22:05:

Brödrostsbengt

Posted by Vizay on Mar-29-2004 23:02:

quote:
Originally posted by DJ_Laszlo
Jag håller med de föregående talarna då de säger att du ska slopa DJ i ditt nick (snacka om att leva som man lär).

Hade jag kunnat hade jag gärna slopat det i mitt "artistnamn", men nu är det så att jag har hunnit bli känd över hela världen som DJ Laszlo. .

Saken är den att jag skaffat en domän som heter djlaszlo.com. Laszlo.com/net/nu är dessvärre alla upptagna, så jag antar att jag får leva med mitt DJ framför. Laszlo.com är för övrigt den absolut fulaste jävla sidan på hela jävla internet. Det är en skam för mitt namn. Om någon över huvudtaget kan hitta en länk till gubbens E-mailadress så jag kan lägga ett bud på domänen bjuder jag på en kanelbulle vid nästa SWETA-meetup.

Vad gäller valet av namn så tycker jag inte du ska fråga andra om vad du borde heta. Välj något som du själv tycker reflekterar din dig och personlighet osv. Varför inte bara använda ditt eget namn? Det tycker jag är det mest förnuftiga. Och vad du än gör - använd inga X, Y, Z och en massa andra ovanliga bokstäder. Det låter bara löjligt imo.

Lycka till med spelningen förresten

orkar inte leta ut just det jag syftar på i quoten men kolla in http://www.betterwhois.com/bwhois.cgi?domain=lazlo.com för mer info, du kanske kan få tag på ägarn

[edit]

eller ännu bättre, kolla http://www.networksolutions.com/en_US/whois/results.jhtml;jsessionid=JG3CBVL3QRAJCCWLEAMCFFA?_requestid=212983 å sen bjuder du mig på en kanelbulle (om du då missade det på den sidan så har dom nån sorts säkerhetsgrej så skriv i tecknen som står i den gråa rutan bara å klicka verify code så kommer det du vill veta upp )

am I 1337 or what?!

Pages (2): [1] 2 »