TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Nieuwe lichting Hollandse producers.....
Pages (2): [1] 2 »
Nieuwe lichting Hollandse producers.....
Ligt het nou aan mij of zijn bijna alle nieuwe 'Trance' producers van Hollandse bodem, een kleine greep uit de collectie:
- Menno de Jong aka Myth
- Bart van Wissen aka Fictivision / Ringworld
- Galen Behr aka Passiva
- Robert Nickson aka Mind / True Form
- Sander van Doorn aka Sam Sharp
- Eelke Kleijn & Rutger van Bostelen aka M.I.D.O.R. & Six4Eight / Global Interference
- Finne de Jager aka Phynn
- Mark Otten aka Lightscape
- Paul Moelands aka Octagen / Re:Locate
- Sander van der Waal aka Sander van Dien / Devoid
- Perry van de Vrede aka Perry 'o Neil / Locust / Mind / True Form / Auriane
- Joris van der Straten aka C-Quence
- Dennis Dekker & Nick van Mansum aka Dynamic Sense
- Joris de Haes aka Azior
- Peter Horrevorts aka Forcesupreme (techno)
- Jan Waterman aka Sonofapitch
- Thomas Bronzwaer aka Arizona
- Leon Bolier & Bart Bolier aka Mindsensation / Subsphere
Wordt het met programma's zoals Reason steeds makkelijker om een track in elkaar te gooien ?!! Of heeft het iets met Hollandse nuchterheid en een gezond verstand te maken....
Ik weet een ding zeker, jongens vooral doorgaan 
*Update met de hieronder genoemde producers tevens Ralphie-B en Jack Molensloot weggehaald omdat ze al een tijdje mee draaien...
*Update2 fouten verwijderd, Websites en nog meer talents toegevoegd 
Het is de vooruitgang, producers en dj's worden ook oud.. huisje boompje beesje enzo... maar toch blijft de muziek van vroeger velen malen beter dan de zooi die heden ten dage gemaakt wordt en uitgekotst wordt door een zekere Armin van Buuren en friends.
Reason en Fruityloops kan je overal vandaan trekken dus zie het maar als gratis tools, enige wat het je kost is wat tijd om het te snappen, bovendien komen per producer nu ineens 8000 producties per maand uit ipv 1 beregoeie waar je nooit genoeg van krijgt per jaar, dus beetje overkill & flood op de markt. Neem bv tracks van Subsky, Ozgur Can, Luke Chable, daar wordt je echt dood mee gegooit. Zal vast een reden hebben omdat ze die tracks hebben lopen sparen tot ze beroemd werden en nu ineens allemaal op de markt gooien. Maar 1 track perfectioneren tot iets onvergetelijks homaar... 
Kom maar op met het geflame 
Gooi bij die lijst ook maar de naam Sander van Doorn (Sam Sharp). Die is echt een nieuwe stijl aan het pushen en ongelooflijk talentvol. (Sander van Doorn - Loaded) en nog meel meer goeie dingen die eraan gaan komen.
Verder Paul Moelands nog, die echt extreem goed gaat momenteel, met remixen voor Blank & Jones en nog veel meer komende remixen
Toch moet ik nog maar zien hoeveel van deze namen over 3 jaar nog aan de top staan en met regelmaat goede platen uitbrengen... maar ja.. toch wel goed voor de Nederlandse dancescene op dit moment!
Chicane slaat de nagel op de kop
edit: of was het nou de hamer op de nagel, hamer op de kop, kop op de hamer, kop op de nagel, ....
edit2: fs is het nou die eerste uitdrukking, ik weet het niet meer

Ik vind dat er de laatste tijd sowieso veel goede producties uitkomen. Daarvan zijn er ook heel wat van de jongens die hier worden genoemd.
Robert Nickson - Spiral
Mark Otten - Tranq... moeilijk woord 
Passiva - Clouds Like Heaven
En er zijn er nog wel een stuk meer die ik goed vind.
Vooral die van Robert is helemaal in mijn straatje.
Waarom dat het veel van Nederland komt?
Trance is nog steeds hot en het wordt veel gedraait. Producers doen zo inspiratie en gebruiken die goed!
Idd.. veel nieuw "reason" talent. Ik vind ook lang niet alles goed, maar er zitten zeker wel een paar toppertjes bij. Alleen door "de wereld die Internet heet" komen alle tracks bovenwater terwijl eigenlijk alleen de echt goede platen aandacht mogen krijgen wat mij betreft, dit is het enigste wat ik jammer vind.
Alleen Ralphie Barendse en Jack Molenschot mag je hierbij niet noemen... zij zijn echt al jaren (vanaf 1999 ofzo) bezig
was C-quence ook geen nederlander 
| quote: |
| Originally posted by Eagle` was C-quence ook geen nederlander |
| Originally posted by moogwai Yep.. is volgens mij ook Bart van Wissen als ik me niet vergis? |
aangezien ik viniel nog steeds niet heb van symbols heb ik effe zitte zoeke via google, c-quence = joris van der straten
| Originally posted by Chicane Reason en Fruityloops kan je overal vandaan trekken dus zie het maar als gratis tools, enige wat het je kost is wat tijd om het te snappen, Kom maar op met het geflame |
| Originally posted by Teknikol Ben grotendeels met je eens alleen dit hierboven vind ik nergens op slaan. Alsof je geen creativiteit nodig hebt om een track te maken. Te simpel. |
Creativiteit is ook een vereiste ja, daarom moet je er ook een hoop tijd in stoppen. Maar door al die pre-fabricated loops en synths lijkt het ene nummert flink op het andere nummert. Het lijkt soms wel eens of iemand zn track op de markt gooit voordattie eigenlijk volledig af is, zeg maar een 0.98 beta versie
en dan pas wanneer de remix fase aan de gang is dat versie 1 en hoger pas tevoorschijn komt. Dat bedoel ik met dat producers hun tracks niet meer perfectioneren, klinkt het goed.. dan brengen we het uit.. hoppa. Maar tracks die je vroeger prachtig vind (gewoon een voorbeeld, Chicane - Saltwater bv) die luister je nu nog vaak, tenminste dat idee heb ik, maar nummers die vorig jaar helemaal toppie waren (gewoon een gek voorbeeld: Cor Fijneman - Venus) die luister je lang niet meer zo intensief omdat het nummer eigenlijk snel verveelt 
ik heb hier toch wat gemengde gevoelens over: ik ken niet alle producers van naam en ook hun producties niet. Wat ik wel weet is dat ik laatste maanden toch niet erg een vernieuwende tracks heb gehoord.
Kijk je kan wel op ze schelden dat ze niks orgineels doen maar goed het zijn over het algemeen jonge gasten. Op een kunstacademie het eerste wat geleerd wordt is het natekenen van beroemde schilderijen. Misschien gaat die vlieger hier ook wel op. Je kan niet uit het niets met een born slippy komen of een saltwater. En jah als die jongens tracks uitbrengen die gewoon wat geld in het laatje brengen. Al zijn het tracks die niet 100% op en top zijn en dat geld in hun apparatuur steken wat is daar mis mee. die gasten worden alleen maar beter, en misschien als ze eenmaal de wijsheid, kennis en een goed idee of juiste melodie vinden dan komt er vanzelf een born slippy naar boven.
Hoi,
Leuk om deze topic door te lezen!
Volgens mij is de nieuwe lichting producers vooral Nederlands omdat we opgegroeid zijn tussen namen als Tiesto, Ferry Corsten, Rank 1, Armin etc etc.
Het heeft volgens mij niet zo erg veel met reason te maken, want er zijn ontzettend veel mensen (in het buitenland) die reason gebruiken en (nog) niet doorgebroken zijn.
Het scheelt wel voor het produceren zelf, dat moet ik toegeven. Het is een mooi programma om mee te beginnen, omdat alle basis principes vrijwel aanwezig zijn: synth's, samplers, drummachines. Niet op ontzettend goeie kwaliteit, maar goed genoeg om er een release mee te maken blijkbaar 
Van de bovenstaande lijst ken ik alleen Sander van Doorn en Mark Otten niet persoonlijk, maar ik tel maar 5 producers die Reason gebruiken.
Leuk weetje: Perry O'Neil klikt alles met de muis in, gebruikt geen midi keyboard! (petje af!)
Enne... het is niet makkelijk om een nummer te maken in Reason.
Zelf ben ik nu ongeveer 2 � 3 jaar bezig met Reason (intussen overgestapt naar Cubase) en nu begin ik het pas goed te begrijpen hoe het werkt.
edit: http://www.vccbv.nl/cquence/newtrack3.mp3
Toevallig vanavond met een nieuwe track bezig, ben benieuwd of iemand kan bepalen of het uit reason komt of niet... 
| Originally posted by Chicane Neem bv tracks van Subsky, Ozgur Can, Luke Chable, daar wordt je echt dood mee gegooit. Zal vast een reden hebben omdat ze die tracks hebben lopen sparen tot ze beroemd werden en nu ineens allemaal op de markt gooien. Maar 1 track perfectioneren tot iets onvergetelijks homaar... ![]() |
Klinkt lekker moek zeggen. Ik heb zelf geen verstand van reason dus kan ook niet zeggen of t daar mee gemaakt is. 't Zal wel niet 
Voor de rest is t toch hardstikke mooi als je thuis zit te prutsen op een track en ��n of andere DJ vind t helemaal geweldig. Als ik de tijd en creativiteit er voor had zou ik t ook uitbuiten. Over 3 of 4 jaar is trance weer een hele andere weg ingeslagen en komen weer andere talenten aan bod. Er komen denk ik wel wat xtratjes bij kijken (promo-stuff, VIP-shit etz). Gewoon de kans pakken als die zich voordoet.
MvrGr
!_PeTrUs_!
De jongens van Odyssee (Daniel Wanrooy & Robin van de Wiel) hebben net getekend bij Lost Language!! Lijkt me ook niet onverdienstelijk!!
Van hun gaan we in de toekomst zeker nog veel horen!!
Wanrooy zat toch eerst op Massive Drives? Tenminste, daar heb ik een plaat van hem op Massive Drives
klopt, hij heeft nu al meerdere producties op meerdere labels! Remark (Catfish) en dan binnenkort Lost Language en ook op mijn eigen label!
Lost Language, Platipus en HOOJ zijn toch wel een beetje het ultieme te bereiken op het gebied van kwaliteit trance
wel goed van hem, Omorfie & Roda Summers is nogsteeds een lekkere tune.
deze zomer gaat er veel van hun uitkomen!! Odyssee / Odyssee presents ........ / Catfish. Dat worden echt namen om in de gaten te houden!!
netjes!
Zal het zeker in de gaten houden
bedankt voor de tip
| Originally posted by moogwai Maar we vergeten Perry O'Neill aka Kubik nog |
| Originally posted by Chicane Lost Language, Platipus en HOOJ zijn toch wel een beetje het ultieme te bereiken op het gebied van kwaliteit trance wel goed van hem, Omorfie & Roda Summers is nogsteeds een lekkere tune. |