TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Ny låt från mig! lyssna! :)

Posted by Connector on Mar-31-2004 02:11:

Ny låt från mig! lyssna! :)

http://www.t3lia.com/lehto-untitled-final.mp3

Har jobbat på den här ett tag nu... vill ha tips på hur jag kan göra låten bättre. Tack

Posted by Rikard on Mar-31-2004 07:58:

fett cool låt hurru, även om jag själv inte lyssnar på just denna tpen av trance riktigt

jadu, vad man kan ändra är väl själva lead ljudet tycker jag låter lite tamt eller ås är det själva masteringen som kanske kunde göras bättre, känns dock som något saknas testat lägga på mer kompande synthar i "versen"?

så jag skulle gjort iaf good luck!

Posted by Glorie on Mar-31-2004 08:43:

oj oj oj ja hade inte alls hört den så här mycket jö! den e ju skitbra i början (den för mig ohörda delen) passar fint ihop med det andra som kommer in sen. Spec. fet e den vid 1:22 å framåt sen kommer slingan in som jag känner igen från innan

f.ö hör ja inget som ja tycker e dåligt eller som kan förbättras nice work jonas me mössan!

Posted by dbl on Mar-31-2004 10:43:

kommenterar medan jag lyssnar bara

kicken blir typ helt dränkt när riden kommer in

melodin funkar
synthen också tycker jag

tycker du ska lägga till mer percussions.
och fixa så att kicken står ut mer och inte är så dränkt

tycker nog en till bass skulle kunna läggas till också

och nån mer melodie... du skulle både kunna ta och ändra melodie slingan andra gången det hela kommer igång igen + lägga till en melodie under det hela.

Posted by DJmoXX on Apr-01-2004 12:46:

vilken program är låten gjort i?

Posted by Connector on Apr-01-2004 13:02:

Dioxys: Hehe, jo jag är inte duktig på att mastra direkt. Har inte hållt på så länge med att skapa musik. 3-4 månader har jag hållt på. Ska testa det där med kompade synthar =)

Glorie: Tack tack =)

dbl: Är så grymt kass på percussions... boohooo, kan bara inte :/ Ska försöka fixa så kicken inte är så dränkt.

DJmoXX: Låten är gjord i Fruityloops, syntharna i Vanguard.

Posted by jofawe on Apr-01-2004 13:08:

den funkar..