TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- power trance party cruise viking line långfredagen
Pages (2): [1] 2 »
power trance party cruise viking line långfredagen
http://www.vikingline.se/site/Kampanj.asp?ID=33
Jag tycker att frasen "Spelar den senaste Trance musiken." (sic!) säger det mesta 
wow 4 String 
Whoop dee do.. 
Trance och Power Hit Hadio? Neeee.
i vanliga fall ska man inte svara med t ex bara ett skratt eller så men i detta fall så beskriver jag faktist min ironi och min åsikt i ett med ett skratt...
hehehehe... power hit radio, trance.. hehehehe
(man borde ju vänta sig en lina i stil med "dj sammy, Ian van dahl och warp brothers" hehehe)
wtf
Hade det stått Silja Line och arr. Monday B hade det blivit ett himla thohej och wow! angående 4 Strings eller vilken lina som helst, så lägg ner det där whoopedo-andet och andra negativa kommentarer.
Gläds istället åt att trancen sprider sig.
| quote: |
| Originally posted by Annele Hade det stått Silja Line och arr. Monday B hade det blivit ett himla thohej och wow! angående 4 Strings eller vilken lina som helst, så lägg ner det där whoopedo-andet och andra negativa kommentarer. Gläds istället åt att trancen sprider sig. |
Bara för att 4 Strings egna låtar är cheesy kommer DJsetet vara det då menar du? Och bara för att man aldrig hört talas om de andra så spelar dom cheese?
Någon skrattade dessutom åt "de senaste trancelåtarna" Finns en till som kör med det och jag är ganska så säker på att folk inte skrattar åt det-
"Here is your host AVB with the latest bla bla".....
Döm inte innan ni hört vad som spelar, men visst tror jag kanske lite också att det inte blir "riktig" trance men vad vet man om man inte hört DJsen spela förr?
| Bara för att 4 Strings egna låtar är cheesy kommer DJsetet vara det då menar du? |
| Originally posted by Annele Bara för att 4 Strings egna låtar är cheesy kommer DJsetet vara det då menar du? |
| Originally posted by Annele Hade det stått Silja Line och arr. Monday B hade det blivit ett himla thohej och wow! angående 4 Strings eller vilken lina som helst, så lägg ner det där whoopedo-andet och andra negativa kommentarer. Gläds istället åt att trancen sprider sig. |

| Originally posted by Annele Bara för att 4 Strings egna låtar är cheesy kommer DJsetet vara det då menar du? Och bara för att man aldrig hört talas om de andra så spelar dom cheese? Någon skrattade dessutom åt "de senaste trancelåtarna" Finns en till som kör med det och jag är ganska så säker på att folk inte skrattar åt det- "Here is your host AVB with the latest bla bla"..... Döm inte innan ni hört vad som spelar, men visst tror jag kanske lite också att det inte blir "riktig" trance men vad vet man om man inte hört DJsen spela förr? |
1. Ja, förmodligen 4 Strings "live" inom " " som någon redan påpekat, men fortfarande stod det med några fler som skulle vara med, och de namnen tolkar jag som rena DJs.
2. Att tycka " de senaste" låter löjligt? Javisst, låter lite dängigt på svenska men det KAN betyda att dom som dansar loss ikväll får höra nya trancelåtar och inte cheese.
3. Du surfar säkert runt på olika tranceforum. Kan du påminna dig om någon tråd där folk som idag lyssnar på "riktig" trance inte sagt att det fick upp ögonen för trance genom cheese? Jag kan inte det.
Majoriteten av de som lyssnar på trance idag verkar uppenbarligen ha fått det.
4. Vad vet du om Power Hit varit seröisa ang denna kryssning eller inte?
Tror du en stor, kommersiell radiokanal gör någon halvdan satsning med "flit"? Oseriöst är det säkert inte, att kunskap om trance däremot saknas hos dem som arr. är troligt.
5. Oavsett vad, står jag fast vid att man inte ska öppna munnen med negativa kommentarer om man inte har en aning om vad DJsen kommer spela. Det där med 4 Strings köper jag däremot helt fullt.
1. Tja, eftersom de är totalt okända kan de ju tolkas som vad som helst. Vad säger att du har rätt och de har fel?
2. Och vad är det? Vad är, i dina ögon, de senaste trancehitsen? Är det de promos och CD-R's som jag spelar, och i mina ögon är de senaste låtarna? Är det vad "vanliga" konsumenter kan köpa? Är det vad Power Hit Radio tror är de senaste hitsen baserat på charts?
3. Jo, tack. Hur många som helst.
4. Det är uppenbart att de tagit det med en klackspark. Hade de ansträngt sig så hade de bokat artister som drar folk och inte who-dats som visserligen kan vara duktiga, men inte drar folk. Och det är inte svårare än att förhöra sig om marknaden om man inte är insatt själv. Slutsats: halvdant.
5. Folk kommer tycka vad de vill och fortsätta så, så lev med det. Om ett kommersiellt företag av Powers dignitet hävdar att de kör en trancekryssning och sedan kommer med den lina de gör, får de räkna med att de insatta kommer att uttrycka sin skepsis.
1. Inget. Men jag hoppas jag har rätt med tanke på att dom kallar det trancekryssning.
2. En hit inom trance- det är den senaste mp3an som folk laddat ner efter att ha lyssnat på ASOT eller läst olika toplistor och dylikt på forum som detta. Och ja, det är den promon som du spelar på dina spelningar. Samma låt som sedan anses gammal och uttjatad när den släpps och även "vanligt" folk kanske köper den.
Det är vad jag anser en hit inom trance är. (Det är annorlunda för mig om det gäller annan musik).
Vad Power anser vara dom senaste hitsen? Jag vet inte? Vad tror du?
Kan kanske mycket väl vara samma mp3or som trancefolket lyssnar på just nu? Att den DJn sen valt att spela mp3or är en annan sak.
3. De insatta...visst jag håller med- med tillägget att "insatt" är relativt efter att jag börjat studera vad folk skriver på olika forum. Att i en tråd dissa 4 Strings för att i nästa höja en likvärdig cheese-producent eller en DJ som spelar cheese-trance till skyarna...well, what can I say..?
Är man insatt bara för att man går på Trance Nation eller någon annan fest utan att ha en aning om vad som faktiskt spelades? Det var någon som saknade "Uplifting"? Finns ingen sådan genre i mina ögon/öron. (Jo, möjligtvis kan jag säga att en låt är mer "glad och dansant" än stillsam/chill).Inte såg jag till några svar angående vilka låtar eller vilken stil Tate körde heller. Det var mest kommentarer om att det var skit eller något i den stilen.
Annele om det nu verkar så lovande, varför e du inte på kryssningen? 
Vågar ju inte chansa!
Originally posted by Annele Vågar ju inte chansa! |
för att kommentera power hit radio i det hela så kan vi dra jämnförelsen med att nya pojk leksaker ska säljas utav skaparna bakom barbie
om du är en pojke, vad satsar du på? Barbie pojkleksaker AB eller Ninja turtles AB ? 
| Originally posted by JayBee för att kommentera power hit radio i det hela så kan vi dra jämnförelsen med att nya pojk leksaker ska säljas utav skaparna bakom barbie om du är en pojke, vad satsar du på? Barbie pojkleksaker AB eller Ninja turtles AB ? |
Helt otroligt hur ni orkar bråka om det här, det finns väl egentligen ingenting som kan vara negativt med festen - det är väl hur grymt som helst att 4 Strings ska lira! Det räcker med att gå tillbaka 18 månader i tiden så skulle det här vara en mycket stor händelse på den svenska trance-scenen...
Jasså bråkas de ? Själv såg jag det som en öppen diskussion 
Hade man åkt så skulle det märkas vad det spelades för musik och då kunde man ju ha sagt dittan å dattan sen fårstår jag mycke väl dom som e skeptiska... Jag skulle själv vara det.
Men iaf. jag kan ju säga så här.
Tänk om det hade vart denna linan.
Rocco
DJs @ Work
Axel Coon
Floorfilla
Pulsdriver
Ja då hade jag inte åkt iaf, namnen talar för sig själv kanske... ingen som vet vad dom lirar... right ?
Men jag köpte nyligen en DVD som heter "Pulsdriver birthday party" men enbart av den anledningen att den var så snor billig.
Har nu tagit mig igenom halva DVDn... vet inte om jag har lust att se resten för det var fan inte bra musik eller mixar.
Jag tror helt enkelt dom som "gnällt" eller är skeptiska eller "bråkar" har en magkänsla och ofta stämmer den nog ganska väl.
[edit] 4 Strings körde tydligen live har jag fått höra nu.
Jag fick ett mess av en kompis som varit där och min fråga är; vem är vanessa och varför spelade hon bara tre låtar? Någon som vet vad faen hon pratar om?