TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Eftersnack Trance Nation...
Pages (2): [1] 2 »
Eftersnack Trance Nation...
Yo homies... wazz up...
Eeee, tycker det va ganska d�ligt faktiskt..
Tate va bra men John n�gonting... hmmm, det gick lite v�l fort p� slutet f�r min del, m�ste vart snudd p� 150 bpm typ... mer techno �n trance k�ndes det som
Pissigt ljus... ingen laser...
Mycket "wow e detta ett rejv" folk....
J�ttek� i baren, tillbringade mer tid i k� till baren �n p� dansgolvet...
Tr�ffade ingen sweta... letatde i b�rjan sen vart jag packad och fick leta efter mina polare i st�llet...
Njaaa.... 2/5 e mitt betyg...
Kanske �ndar mig lite under dagen men... 240:- (180:-) f�r detta spektakel var det inte v�rt...
Ses
/Emil
hmmm...., tate var kass, spelade bara skit, men brydde mig inte om det, askew var b�ttre. annars var det ganska najs, tr�ffade jaybee & steve.
Tracklist n�gon? Eller n�gra l�tar �tminstone? Vad spelade Tate resp Askew?
edit: var det (f�r) mycket folk?
jag kommer ih�g tv� l�tar som tate spelade,
safri duo - all the people in the world (f&w remix)
pvd - nothing but you (pvd club mix)
och sen tror jag att han ocks� spelade en remix p� bbe - seven days & one week, den hadde samma melodi iaf
askew avslutade (egentligen) med ayu - m (above & beyond typhoon dub). men efter han st�ngde av skivspelaren s� fick han spela en l�t till och den kommer inte jag ih�g
s� man gjorde r�tt i att skita i det hela????
Darren Tate spelade den v�rsta skit jag h�rt p� l�nge!
Askew b�rjade bra med introspection, men lirade senare mestadels skit.
Personligen tycker jag festen var d�lig rent musikm�ssigt..men, men..
GN�LL GN�LL!
har ni inget b�ttre f�r er?
alts� jag tycker ocks� att det kunde varit lite mer upplifting �ver det hela men skit samma. jag hadde i alla fall skit kul, v�rsta sk�na kv�llen
jag r�knar med mera �n bara l�tarna.
Det hela b�rjade med f�rfesten. fan vad sv�rt det var att hitta dit, rena rama hinderbanan. men v�l d�r, allt gott. lagom med folk och trevliga var dem alla, tittade p� lite trance videos p� bio duken
sen var det iv�g med taxi till medborgarplatsen. taxi chauf�ren var aningen skum. vi fr�gade om vi kunde lyssna p� 91.6 eller vad det nu �r, techno kanalen typ(som jag alldrig f�r inn hemma hos mig) och s� s�ger taxi chaffisen "ja visst, jag brukar lyssna p� den kanalen imellan�t". han var ju bara 60 bast, gr�tt h�r och rynkor, har sv�rt att tro p� det men men 
vi hadde i alla fall inga problem med att komma in. mondo hadde l�st problemet med garderoben sen jag var d�r sist (3 �r sedan). de hadde flyttat garderoben 2 trappor upp, vilket �r bra tycker jag f�r annars hadde det blivit v�ldigt fullt d�r nere.
�len var 10 kronor billigare �n vad den brukar vara "vad kul" t�nkte jag men ack nej. �len var av pissig kvalit� s� det blev till att best�lla flask�l ist�llet
vi b�rjade med att kolla in dansgolvet. det var godk�nt �nd� i min �sikt. hyffsat stort med l�ktare och dans scen. belysningen var v�l inget spektakul�rt i j�mnf�relse med vissa andra fester men jag tror att folk blivit f�r bortsk�mda av andra fester.
jag hadde inget st�rre problem med toaletten, inga direkta k�er d�r.(p� vissa fester f�r man st� i k� l�nge) ett klart plus p� detta event var de trevliga barttenders. fy fan vad trevliga, jag hatar n�r en bartender �r otrevlig och sn�l. ex: p� GK i fredags best�llde jag vatten av bartendern p� nere v�ningen men hadde bara 13 kronor. hon blev bara sur och sa "nej det kostar 20" och v�nde ryggen till innan jag han svara. s�nt �r skit, p� samma fest gick jag upp en v�ning och fr�gade om vatten och d�r var det gratis. :P
ig�r kv�ll best�llde jag en flask�l av en trevlig bartender. �len kostade 35 tror jag men jag hadde bara 25 i mynt, s� jag sa "jag har bara 25" d� sa hon "d� kan du f� den h�r" as schysst ju! 
Jag lyckades tr�ffa en ny TA, Montana. jag tyckte mig f�rst se honom p� l�ktaren men var inte s�ker. men det var honom
trevlig prick.
jag minns faktist inte s� mycket utav l�tarna f�r jag hadde druckit f�r mycket men jag minns v�l att n�gon lirade Introspection i alla fall
resten minns jag faktist inte, det var som sagt lite mindre upplifting och mer utav h�rdare stil.
jag n�mner inga namn men en kompis till mig vart lurad av en tjej. hon kom fram och b�rjade tafsa p� honom och sen strulade dem lite. det hela slutade med att hon och alla hennes kompisar ville ha en varsin drink och sen efter det f�rsvann hon :P s�nt d�r �r j�vligt l�gt. tr�kigt att det finns s�nt folk(kvinnor alts�
(J/K) ).
tr�ffade lonne vid baren, j�ttre trevlig som vanligt. han vinner pris som trervligaste TA. sen s� m�tte jag ocks� ingen annan �n doter och hans bror uppe p� scenen. fy fan vilka galna grabbar. �r det fest n�gonstans s� �r det d�r dem befinner sig 
Gate42 visste hur man sl�ppte loss han med men jag s�g alldrig n�gon jenny
.
N�r festen var slut f�klarade darren tate f�r mig hur bra v�ran publik var
han tyckte att den var mycket b�ttre �n vanligt. och sen ville John Askew ha min autograf ocks�.. jag blir lite sm� tr�tt ibland p� att alla DJ's vill ha min autograf men jag var schysst ikv�ll
snackade lite med staffan ocks� och han f�rs�krade mig att han ofta l�ser forumen. s� v�ra r�ster h�rs, alltid trevligt att h�ra.
Jag var sista mannen att h�mta min jacka.. k�ndes h�rligt att slippa k�n till garderoben hehe
kul n�r man kommer in s� ser man endast 1 jacka som h�nger kvar 
sen var det gamla hederliga mcdonalds och taxi hem f�r mig och poolaren. v�l framme blev det en liten efterfest med sk�n musik och rej�l vattenpipa.. FYYY satan vilken euphori
jag citerar min kompis (som nyligen blivit beroende utav trance)
"Jag hajar inte varf�r alla inte lyssnar p� trance"
"fyy fan vad kul!"
"n�r �r n�sta fest?"
Slutsatser f�r Trance Nation 2004:
+
* V�rldens b�sta samling utav m�nniskor
* Trevliga Dj's som �r "down to earth"
* Trevliga Bartenders
* Bra pris
* Godk�nd lokal (trots mina f�rdommar)
* Bra drag p� publiken och allm�nt h�rlig st�mmning
-
* F�r lite "upplifting"
* Stark�len var kass
missade pga sjukdom 
n�r st�ngde st�llet, 3 som annonserat?
K�nns j�kligt bra att jag inte drog p� denna fest. Riktigt besviken p� linan med tanke p� Marco V och inte minst John "00" f�rra �ret. Jag s�ger bara vi ses p� Digweed!
en liten fr�ga bara. m�ste det vara uplifting, 3 minuters breaks, sm�riga vocals f�r att det ska vara bra?
techno �r ju sv�rslaget p� dansgolvet :E
Ptja, allts� h�r var det lite negativt tycker jag 
Festen var v�l inte den b�sta jag varit p�, men �nd� klart godk�nd. Och jag g�r hellre p� en halvbra trance-fest �n ut p� en "vanlig" krog och tr�ngs bland of�rsk�mda bratz och rikemanst�ntar 
Musiken var det som inte f�ll mig 100% i smaken. Tate spelade lamt i b�rjan men kom ig�ng i slutet. Hade varit i baren och tagit n�gra f�rfriskningar. N�r jag sedan klev in igen s� var det n�got F&W liknande som �ste ut ur h�gtalarna, h�r kom jag ig�ng!
Askew h�ll typ samma stil genom hela sitt set, k�ndes lite som kaka p� kaka hela v�gen igenom. Sen en grej som jag uppt�ckt p� flera MondayBar fester �r att h�gtalarna pumpar ut f�r mycket bas (eller �r det bara jag som k�nner det? ). Trots bra h�rselskydd s� h�r man n�stan bara kicken och lite annat muller runt omkring. Nu menar jag ju inte att jag vill s�nka basen helt.. Kanske bara ett sn�pp, s� man kan uppfatta vad som spelas :P
Aja, �verlag var det en riktigt trevlig fest och lokalen funkade fint tycker jag, blev lite sm�tr�ngt men det f�r man leva med...
JayBee, kul att ses igen och du m�tte vara stark som orkar lyfta mig, Hehe, til' next time...
rebel9: smaken �r som baken men saken �r att om du g�r p� en fest d�r britney spears och christina aguilera �r p� linan, men s� spelar de jazz ist�llet, d� blir man ju lite besviken p� artisten.
alts� det var ett �verdrivet exempel men du hajar vad jag menar. inget fel p� techno men du m�ste ju haja att man f�rv�ntar sig en sak och n�r man f�r n�got annat s� blir ens reaktion annorlunda.
gate42:
(jag tr�nar i party lyft ganska ofta
vem fr�n TA har jag inte lyft �nnu? )
| quote: |
| Originally posted by JayBee rebel9: smaken �r som baken men saken �r att om du g�r p� en fest d�r britney spears och christina aguilera �r p� linan, men s� spelar de jazz ist�llet, d� blir man ju lite besviken p� artisten. |
Jag har bara sett/h�rt John Askew en g�ng och det var p� Lucia-kryssningen 03. D�r spelade han h�rt och bra, inte ett enda "anthem" 
lite foton tagna av stonefield p� liquidsunset: http://www.liquidsunset.org/photo_a...ie.php?psid=153
Bah... blir s� tr�tt p� alla som gn�ller o h�ller p�, lixom kollar man p� bilderna s� verkar d r�j iallafall... men en bild kan s�ga mer �n 1000 ord iofs...

Jooo festen va heeelt ok men saknade fler flippl�tar... men trots d lyckades vi flippa en del =)
Kv�llens man e ju garanterat "d�ren" Jaybee =) Han ���ger som sagt!!!
F���� rolig kille!
jaq har inte tid att skrica nu, f�r ja e p� fest � ska p� club essentioal med mike shiver i kv�ll.. weeeeeeeeeeeee 
skriver sen 
kom dit 23 typ ganska exakt. darren var tyv�rr en besivkelse
ja som trodde han skulle va stenbra, eftersom han gjort s� m�nga bra l�tar :/ men neeeeee.
tur att askew r�ddade tillst�llningen...
han var fan s� gryyyyymt bra. vilken st�mning sen. 
mondo var s�d�r bra. de blev ju fasen syrebrist i lokalen och det var alldeles f�r mkt folk. urk!
massa tack till doter f�r f�rfesten!!!!
asnajz... vi hitta till slut, trots min lilla miss 
hmmm...tr�ffa en del sk�na m�nniskor p� festen me! de flesta, clubbers fr�n Link�ping
men �ven en del swetas
� joo jocke, jag s�g dig en del ggr. det var du med Neptun tryckt p� ryggen v�l? � montana har jag p� film till och med
har s�kert... 12 filmer fr�n festen � s�kert... 50 bilder
sakna AC. dock 
sammantaget hade jag askul �nd�, trots att darren inte levde upp till mina f�rv�ntningar. jag �ker s� s�llan p� fester, s� ja har alltid askul n�r ja f�r h�ra grym musik ute!
mer bilder av steve & brightsoulstone
http://www.liquidsunset.org/photo_a...ie.php?psid=154
http://www.liquidsunset.org/photo_a...ie.php?psid=155
Jag hade verkligen as kul... Det vart lite mycke av de goda men man kan ju inte tacka nej varje g�ng n�n ska bjuda eller hur 
B�rjade som JayBee sa med en sk�n f�rfest i gettot d�r polarn bor...
Jag hade s� kul mycket f�r jag tr�ffade s� m�nga jag k�nner och ett par nya TAs i mina �gon... Morakickerss och Montana... kul att se ni finns p� riktigt och inte bara p� forumet 
F�rutom dom s� tr�ffade jag Glorie, Jaybee, lonne, Whiterussian, Gaby... ja vilka fler ?
Kan v�l h�lla med om att allt var v�l inte perfekt men mitt helhetsintryck gjorde detta till en as kul kv�ll f�r mig 
Filmade in ett par snuttar med min digitalfotokamera
ftp://trance:[email protected]:7171
Vi ses snart igen p� n�sta fest 
| Originally posted by SteveTranz4ever B�rjade som JayBee sa med en sk�n f�rfest i gettot d�r polarn bor... |
dbl: jo jag tror det. finns ju iof�rsig m�nga jonas i sverige men l�t oss kalla honom f�r kodnamn: Magneten 
glorie: hehe jo neptun stog det p� mig rygg. din j�vel
, jag s�g inte dig. jag hoppas du hadde en riktigt bra anledning till att inte h�lsa n�r du end� visste att det var jag
| Originally posted by JayBee dbl: jo jag tror det. finns ju iof�rsig m�nga jonas i sverige men l�t oss kalla honom f�r kodnamn: Magneten ![]() |
| Originally posted by JayBee glorie: jag hoppas du hadde en riktigt bra anledning till att inte h�lsa n�r du end� visste att det var jag |
du sprang bara ifr�n mig s� fort vi r�kade komma n�ra varandra och jag s�g dig nog bara en 2 ggr �nd�. Orka springa efter, bland allt folk?