TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Skriv under mot mjukvarupatenter!
Skriv under mot mjukvarupatenter!
EU har tills nu haft en lag som f�rbjuder EU l�nder att inf�ra inf�ra mjukvaru patenter. Men nu kan det bli �ndring p� det. Detta skulle vara speciellt hemskt f�r den sk "open source" marknaden (linux/gnu) men ox� m�nga stora f�retag (tex IBM) �r emot detta. Konkuransen �r redan skev p� datormarknaden, g�r den inte mer skev! skriv under h�r:
http://petition.eurolinux.org/index_html?LANG=en
Eller �nnu b�ttre, �k ner o demonstrera 
http://demo.ffii.org/
har skrivit p�.. 312088 signaturer finns det hittills 
v�nta, vad betyder det egentligen?
skulle linux helt d� ut eller? 
om jag inte har helt fel s� skulle det t.ex. inneb�ra att n�gon snabb j�kel skulle kunna ta patent p� operativsystemet linux vilket skulle inneb�ra att detta opensource-operativ inte skulle f� anv�ndas hur som helst och av vem som helst...
tror det �r s� det skulle kunna bli men r�tta mig j�rna om jag har fel, jag t�nker iaf skriva under 
| quote: |
| Originally posted by Vizay om jag inte har helt fel s� skulle det t.ex. inneb�ra att n�gon snabb j�kel skulle kunna ta patent p� operativsystemet linux vilket skulle inneb�ra att detta opensource-operativ inte skulle f� anv�ndas hur som helst och av vem som helst... tror det �r s� det skulle kunna bli men r�tta mig j�rna om jag har fel, jag t�nker iaf skriva under |

| Originally posted by dj_hysterix v�nta, vad betyder det egentligen? skulle linux helt d� ut eller? |
ahh I see, d� ber jag folk ignorera det jag sa innan 
tack f�r upplysningen 
Nu h�nger jag med. Tack f�r upplysningarna boys
Hade heller inte fattat vad vitsen med det hela var tidigare.
MEN - en fr�ga - eftersom EU vill stifta denna lagen m�ste det ocks� finnas n�got som gynnar n�gra i och med en eventuell ny lag. Vilka skulle det gynna och varf�r - vilka f�rdelar finns det?
| Originally posted by Laszlo Nu h�nger jag med. Tack f�r upplysningarna boys Hade heller inte fattat vad vitsen med det hela var tidigare.MEN - en fr�ga - eftersom EU vill stifta denna lagen m�ste det ocks� finnas n�got som gynnar n�gra i och med en eventuell ny lag. Vilka skulle det gynna och varf�r - vilka f�rdelar finns det? |

men n� vilken d�lig lag d�
Alla ska ju konkurrera med alla och inte bara de stora f�retagen med varandra. 
F�r v�l ta o tacka jag ox�, f�r att ni redde ut det hela 
Har s�klart �ven jag skrivit under nu...